روايات

الفصل الرابع والاربعون

 

بدر بيكلم هند بس مش بترد عليه واستغرب انها مركزة بعيد عنه فتابع عنيها : انتي مركزة مع الراجل كده ليه ؟
هند ردت وهي متابعة سيف برضه : علشان هو وهمس اغبيا المفروض يتصالحوا بقى ، تفتكر هيصالحها ؟
بدر حط دراعاته حوالين هند وهو واقف وراها : اكيد طبعا ، سيف بيحبها .

سيف سلم على ابوه واخته اللي شاورتله على همس : مراتك هتتجنن وعنيها ما نزلتش من على الباب ، صالحها لو زعلان منها كفاية
سيف بذهول : مين قالك اني محاولتش مرة وعشرة
آية علقت : حاول تاني ، بلاش تضيع عليها فرحتها بأخوها ، مفيش حاجة لها طعم وانت زعلان منها ، خليها تفرح مع اخوها .
سيف : يا بنتي انا بايدي ايه اعمله ؟ آية مش انا بجد اللي مصر على الزعل بينا
آية بصت لهمس وبصت لأخوها : معرفش يا سيف بس اللي عرفاه ان همس مفتقداك ، عنيها ملمعتش غير أول ما انت دخلت من باب الجنينة دي فاتصرف وخليها تعرف تفرح وتهيص مع اخوها روحلها اتفضل .
سيف ساب آية ورايح لهمس أخيرًا اللي عطته ظهرها وكأنها مش مرقباه مثلًا من ساعة ما دخل ، وقف وراها باس راسها وطول اوي في البوسة علشان تفضل قريبة منه اما هي فغمضت عنيها تحاول تسيطر على نبضات قلبها العنيفة اللي هتفضحها اكيد قدامه .

Your kisses burn into my skin ,
قبلاتك تَحْتَرِق لتخترق جلدي(تصل لروحها)
Only love can hurt like this
فَقَط الْحَبّ يُمْكِنُهُ أَنْ يَجْرَح هَكَذَا
But it ‘ s the sweetest pain ,
لَكِنَّه أَجْمَل أَلَم
Burning hot through my veins ,
يُحْرَق عَبَّر عروقي
Love is torture makes me more sure
الْحَبّ هُوَ عَذَابُ . يَجْعَلَنِي مُتَأَكِّدَةٌ أَنَّه . . .
Only love can hurt like this
فَقَط الْحَبّ يُمْكِنُهُ أَنْ يَجْرَح هَكَذَا

كانت عايزة تصرخ وتقوله ان قبلاته فعلا بتخترق روحها ولمساته زي الجمر تولع نار في جسمها كله ، نار محدش غيره بيعرف يطفيها ، نار بتحرق فيها من أيام كتير معدتش عارفة قد ايه ؟
فضل وراها ايديه حواليها وهي مغمضة عنيها بتحاول تسيطر على مشاعرها وهو بيحاول يشبع من ريحتها ومنها

Save me , save me ,
أنقذن . أَنْقَذَنِي
Only love , only love ,
فَقَط الْحَبّ . فَقَط الْحَبّ
‘ Cause only love can hurt like this
لِأَنَّ الْحَبَّ فَقَط يَسْتَطِيعُ أَنْ يَجْرَح هَكَذَا
And it must have been a deadly kiss
و لَقَدْ كَانَتْ قَبْلَهُ مميتة

سيف همسلها : تعالي نرقص
ما انتظرش يسمع رد منها بس مسك دراعها شدها وبص لبتاع الديجي : معلش الاغنية دي تاني لو سمحت
اشتغلت الأغنية تاني وهمس علقت بحرج : الكل بيبصلنا
سيف عنيه عليها : محدش بيفرق معايا غيرك يا همس وبعدين اللي غيران مننا يقلدنا .
شدها لحضنه والمرادي هي غمضت عنيها تسمع الاغنية اللي كلماتها اختلفت في حضنه
( فقَط الْحَبّ يُمْكِنُهُ أَنْ يَجْرَح هَكَذَا ) همس في حضنه مستخبيه كلها بين ايديه وضربته براحه على قلبه لانه بيجرحها بحبه بالشكل ده .
ضربته كذا مرة براحة عند الجملة دي فهو مسك ايدها رفعها لشفايفه باسها وشدها عليه اكتر. وهمسلها : انتِ اللي عاملة فينا كده ، انتِ اللي مموتانا انا وانتِ بالشكل ده ، بتقتلينا يا همس احنا الاتنين .
مردتش عليه بس استخبت في حضنه رافضة تبعد أو تفكر أو حتى ترفع عنيها له .

نادر شد ملك يرقص معاها بس منعته : خلي الاغنية دي بتاعتهم يا حبيبي ، يا رب يتصالحوا .

بدر بص لهند : اعتقد اتصالحوا ولا ايه
هند بصتله : والله ما عارفة ، همس مجنونة .

كريم عنيه على أمل اللي شايلة ابنها وساكتة فهو حط ايديه حواليها هي وابنه وضمهم وساكت ، يمكن مش لاقي كلام ممكن يقوله ، يمكن عايز يحسسها بالأمان اللي هو حاليا مفتقده للأسف ، يمكن زي سيف محتاج يشدها ويرقص معاها زي كده ويقولها ان بس الحب اللي ممكن يجرح بالشكل ده .

خاطر متابع همس اللي مش باينه وهي دافنة نفسها كلها في حضن جوزها وعلق : مش قادر افهم بنتك دي ، بنتك بتموت ، بتموت حرفيًا وسيف بعيد وبالرغم من كده بتكابر ، بتكابر ليه مش عارف ، يعني هي غلطت وهو وضح سبب عصبيته ونرفزته واعتذر منها وحاول يصالحها بكل طريقة ممكنة وهي برضة مكابرة ، مش فاهم هي عايزة منه ايه يعمله ؟
فاتن ردت وعنيها عليهم : عيزاه ياخدها في حضنه بالشكل ده ويطمنها انه مهما يحصل هتفضل في حضنه .

همس اتمنت لو يفضلوا كده كتير ، مش عايزة تتكلم ، مش عايزة تشوف اي حد ، عايزة بس تفضل مستخبية في حضنه وبس ، راسها حطاها على قلبه بتستمتع بنبضاته المتوترة زيها وايديها حواليه ، كانت عايزة أكتر من كده بكتير فرفعت راسها وهمستله : ما تتخيلش في اللحظة دي أنا بكرهك قد ايه ؟ – بصت لعينيه كان مبتسم وهي كررتها كتير – بكرهك بكرهك بكرهك يا سيف يا صياد ،بكرهك فوق ما ممكن تتخيل .
سيف كان شايف في عنيها نظرات عشق وشوق و وجع ، وجع بعاد ما يعرفوش غير اللي مكوي بناره زيه بالظبط ، كل كلمة هي نطقتها سمعها بحبك وبس ، فقرب منها وهمسلها : وما تتخيليش يا همس قد ايه شعورنا متبادل في اللحظة دي ، نفس الكره بالظبط ، نفس الوجع ، نفس الأفكار الثايرة المتخلفة اللي بتخطر على بال الواحد ، صدقيني نفس اللي بتفكري فيه أنا زيك بفكر فيه ويمكن بأفكار مجنونة أكتر بكتير .
هريت من عنيه وبتوطي راسها بس هو رفع ذقنها تواجهه تاني وقرب اكتر من وشها وكأنه هيبوسها : انتِ حاسة باللي جوايا صح يا همس ؟ حاسة انتِ عاملة فينا ايه ؟
بعدت وشها وحطت راسها على كتفه هربا من عنيه وهمستله : انت اللي عامل مش أنا ، أنا بس متلقي لافعالك
سيف باستغراب : متلقي ؟ ماشي يا ستي طالما أنا اللي بعمل وانتِ متلقي يبقى حقك عليا اني معملتش كل الأيام اللي فاتت دي وسيبتك براحتك – بص لعنيها – مردود الغلط يا قلبي ، نروح بس ويتقفل علينا باب واحد وأنا هصلح غلط الأيام اللي فاتت دي كلها ، من قبل ما تغضبي عند اختك وانتِ بعيدة عن حضني ودلوقتي تقوليلي متلقي ؟ – ضمها تاني وهي قلبها عامل ثورة – هوريكي التلقي ده يبقى ازاي يا مراتي المجنونة .

الأغنية خلصت واشتغلت أغنية تانية بس المرادي الكل انضملهم بحيث ما يتحرجوش والجو كان صاخب بشكل غير طبيعي ، الكل بيهيص والكل بيرقص وهمس بتتجنب تنفرد في اي مكان هي وسيف .
سيف عينيه على همسته ومكنش عارف هي الظروف اللي مش جمعاهم خالص لوحدهم ولا هي بتتعمد ما ينفردوش خالص الاتنين لوحدهم ؟
كان البوفيه جاهز والكل بدأ يتعشى ونادر اخد ملك وقعدوا على جنب وتقريبًا كل واحد واخد مراته وبيتعشى بيها ، همس واقفة وسط أبوها وأمها عملت طبقها ورايحة تقعد معاهم بس اتفاجئت بمروة مرات نادر بتقرب منها : باشمهندسة همس .
همس بصتلها باستغراب وابتسمت : همس بس ايه باشمهندسة دي
ابتسمت مروة ورحبت بوالدها و والدتها : بعد اذنكم هاخد منكم همس شوية ، تعالي معايا
همس باستغراب : فين ؟

السابقانت في الصفحة 1 من 6 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل