
رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت الثامن عشر حصريه وجديده
استغفر الله العظيم 🤎
بعد يومين تحديدا
الكل كان منهم مجتمع في الصالون
احمد: خير يا وليد قولت عايز الكل يبقي موجود في اي؟
وليد بهدوء: كل خير باذن الله
كمل بابتسامة: احم عمي انا طالب ايد ميار منك
محمد بهدوء: احسن منك مش هلاقي والله يا ابني يا وليد بس
احمد بسرعه: هي لسه خلصت امتحانات ثانوي اصلا يا وليد
وليد بابتسامة هادئة: تمام معاكم. في كل كلمه و انها لسه مخلصتش امتحانات. و عاوزين الخطوبة اكيد بعد سنه او سنتين. بس انا من رايي نعمل خطوبه بعد ما النتيجة تطلع باذن الله
اميرة بهدوء: و وانت هتخليها تكمل تعليم. و افرض جت في دوله تانيه بقا وانت مش موافق؟؟
وليد بابتسامة: انا موافق علي انها تكمل طبعاً. لو علي السفر. اتنهد و كمل. يحلها ربنا ان شاءلله
محمد بهدوء: وليد معنديش مانع والله يا ابني. بس ناخد رأي ميار. وانت فكر الأول كتير علشان بعدين محدش فيكم يندم علي حاجه وخصوصأ انت برضو
ابو وليد بابتسامة: بلاش تكبير في الموضوع يا خويا الكل عارف اللي فيها و ان وليد موافق علي التعليم. لو علي السفر. يبقي لما يجي الوقت ده. باذن الله
سميرة بابتسامة: ميار و وليد بيحبو بعض بلاش حد فينا بقا يقف في وش التاني عاوزين نفرح بيهم
احمد بسخرية: طيب لما ناخد بس اهم حاجه راي العروسه يا مرات عمي بعد كدا. نبقي نفرح. الأول.. بص ل عمه عبد الله.وقال: اي رايك في الكلام ده يا عمي
قال بهدوء: من رايي انها تخلص الأول الدراسه بتاعتها.
وليد بسرعه: عمي خليك محضر خير شويه..وانا من رايي تكمل التعليم عندي باذن الله
اميرة قامت دخلت عند ميار
اميرة بهدوء: ميار وليد طلب ايدك و اخد القرار بعد. النتيجة ان شاءلله الخطوبة
ميار قامت من علي المكتب بفرحه و ابتسامه: بجد يا ماما
اميرة: اه والله.. شوفي انتي عاوزه اي قولي ل ابوكي بقا. علشان نرد عليه علشان هو كدا من زمان مستني
ميار فضلت ساكته فكرت ل ثواني في ميت حاجه قالت بهدوء: انا موافقه. بس هو طبعاً موافق علي اني اكمل التعليم. و كل حاجه
اميرة: امم
ميار بابتسامة: لما حبيت حبيت الشخص الصح طبعاً.. وانا موافقه طالما هو حابب انه يسعدني.
اميرة بابتسامة بسيطه: ياريت تفكري كويس يا ميار من هنا ل الكام شهر دول
ميار بابتسامة: انا مستنيه اليوم ده بفارغ الصبر والله
اميره بابتسامة: طيب انا هقول. ل ابوكي.. باذن الله خير
_________________________
في منزل هاني..
نور: طنط امينه انا راحه الدرس
امينه: تمام بلاش تأخر.
نور: تمام. سلام
امينه افتكرت حاجه.: اه افتكرت حاجه استني
نور باستغراب: اي؟
امينه: استني خدي هاتي ليا اختبار حمل من الصيدلية
نور باستغراب: اي ده اختبار دا اي بتعملي بيه اي
امينه: بشوف بيه حامل ان كنت حامل.. كملت بحزن: باذن الله ابقي حامل المرة دي ادعيلي
نور بابتسامة بسيطه: باذن الله ربنا يرزقك يارب
امينه بابتسامة حزن: يارب طيب استني اجيب ليكي الفلوس علشان تجيبي
نور بخجل: لا انا اتكسف اجيب والله احسن يكون واحد اللي هناك بصي تعالي معايا انتي جيبي ابقي تعالي
امينه بغيظ: تتكسفي من اي بقا ان شاءلله هو انتي صغيره يا بت.
نور بخجل وغيظ: لا بتكسف يا ختي
امينه دخلت جبت ليها الفلوس. طلعت
امينه: امسكي هاتي اللي بقولك عليه. وانتي جايه
نور بملل: يا طنط مش عاوزه اجيب حاجه بالله
امينه: هتجيبي غصب عنك يلا
نور شدت الفلوس بغيظ راحت مشيت.
$—————————————$
في الطريق عند نور. الفون بتاعها رن بصت علي الرقم كانت ميار
بابتسامة كلها حزن: ياااه اخيرا افتكرتيني يا مرمر… اتنهدت. و فتحت
نور بهدوء: لسه ما انتي فاكره انك عندك بنت خاله لازم تسألي عليها يا ميار
ميار بفرحه قالت بغل: نور و حشاني كتير كتير والله عامله ايه يروحي
نور بابتسامة بسيطه،؛ الحمدلله انا بخير والله انتي عامله ايه.. كملت بسخرية: بس مش باين اني وحشاكي أبداً والله
ميار بخبث جواها: لا والله بجد
نور بابتسامة: حبيبت قلبي. المهم طمنيني عليكي عامله ايه و المذكرة
ميار بسرعه: نور عاوزه اقولك حاجه انا مبسوطه اوى اوى
نور بابتسامة: حبيبتي ربنا يبسط قلبك دايما يارب اي قولي
ميار جت تكلم. احمد دخل: ميار بقولك ايه
ميار بصت بغيظ: ااي
نور اتنهدت وقالت: ميار انا في الشارع راحه الدرس ابقي اكلمك مكالمه باذن الله لما ارجع البيت يروحي. سلام وقفلت
ميار بقت مضايقة جامد كانت عاوزه تقول ل نور ان وليد طلب ايدها علشان تكسرها اكتر من جواه
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في السنتر عند نور.
كان وقت الدرس خلص. كانت بتلم الحاجات بتاعتها في الشنطة علشان تمشي البيت. سمعت صوت بيقول
” انسه نور
نور بصت. ل الصوت. راحت بصت الأرض بسرعه: نعم يا مستر حضرتك في حاجه؟
كانت كل عيونه تبص عليها من فوق ل تحت
نور اخدت بالها منه. شدت الشنطه باستحكار. قالت بقرف لي: حضرتك لما تعرف انت عايز تقول اي ابقي قولي عن اذنك.. راحت ماشيه من بعيد عنه
قال بخبث: لا قادره يا حلوة
(خدوووووا بالكم المستر مش زي ابوكي ولا اخوكي ولا اي حاجة اوعي تهزري معاه او تخليه ياخد عليكي حافظي علي نفسك ومتسمحيش انه يهزر معاكي لا بالكلام ولا بالايد)
_________________________
نور كانت ماشيه فونها رن بصت علي الرقم كانت اميره
بفرحه و بابتسامة: خالتو عامله ايه و حشاني
اميره بابتسامة: الحمدلله يا نور عيني في زحام من النعم..والله انتي اكتر يا نور عيني.. طمنيني عليكي يا حبيبتي انتي عامله ايه
نور بابتسامة: ادام الله حمدك ونبض قبلك.. الحمدلله والله اهو بخير والله الحمدلله
اميره:ادام الله حمدك وانار قلبك.. طمنيني يا نور عامله ايه مع امينه و مع ابوكي في البيت مرتاحه معاهم يا حبيبتي
نور بصت من بعيد كان في علي الجنب التاني بحر راحت بدات تعدي الطريق
اتنهدت وقالت: عادي والله يا خالتو مرتاحه الحمدلله. بس امينه دي بزهق منها بتزهق فيا والله اوى
اميرة بهدوء: ليه عملت يا حبيبتي ليكي