روايات

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت الثامن عشر حصريه وجديده 

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت الثامن عشر حصريه وجديده 

نور. كل حاجه تسال تسأل علي كل حاجه زهقت فيا اوى والله تدخل نفسها في كل حاجه ملهاش فيها
اميرة: يمكن عاوزه تبقي انتي وهي صحاب مع بعض يا حبيبتي بلاش تحكمي عليها ب كدا حاولي انتي وهي تفهموا مع بعض اعتبريها صحابتك
نور بزعل: معرفش بقا يا خالتو والله
وقفت قدام البحر اتنهدت من قلبها بعمق قالت: اااه الواحد كأن من زمااان كان نفسه يقعد في الهدوء ده كدا يا خالتو والله
اميرة باستغراب: انتي فين؟
نور: انا كنت في الدرس في طريق الدرس المشوار بتاعه بعدي من عند البحر حاسه بالملل مش عاوزه اروح البيت دلوقتي قولت اقعد شويه هنا
اميرة بابتسامة: امم طيب خدي بالك من نفسك كويس يا نور عيني اقعدي شويه و امشي قبل اليل علشان ابوكي ميقلقش
نور بابتسامة: حاضر يروحي.. ساكتت ل ثواني. قالت بتوتر شديد: خالتو و وليد عامل اي
اميرة بحزن عليها: نور انتي لسه برضو مطلعتيش وليد من جواكي يا نور
نور بحزن و توتر: لا لا انا بسأل عليه عادي
اميرة علشان خاطر تنسي وطلعه من قلبها قالت: نورر وليد طلب ايد ميار. ياريت تطلعي بقا وليد من قلبك خالص
نور بصدمه : اي يعني هو بيحب ميار؟؟
اميرة ب قسوة: بالظبط كده ميار بيحبها من زمان اوي مستني تخلص التعليم بتاعها بفارغ الصبر علشان يتجوز هما الاتنين حتي ميار بتحبه فا انتي انسي وليد بقا
نور من جواها اتوجعت اكتر مكنتش تعرف انه بيحبها. انها هي بتحبه دموعها كانت بتنزل منها بشده من غير ما تحس بنفسها
اميرة بغضب: نور ممكن اعرف انتي ليه ليه بتعملي في نفسك كدا ليه حاطه في دماغك ان ممكن وليد يحبك. وليد مش هيحبك مستحيل دا انتي بقيتي في نظرة اسوء واحده في الدنيا دي انسي بقا انسي وليد
نور عيطت اكتر من الكلام قالت بعياط: خالتو كفايه كفايه انا انا خلاص انا اصلا بحاول اطلعه من قلبي والله بس بس مش قادره والله
اميرة: لازم يطلع من قلبك بقا علشان انتوا مش لبعض كفايه وجع ف نفسك كفايه. طالما مش ليكى بلاش تعيشي نفسك في هوس الحب ده
نور بدات تمسح دموعها بوجع: انا هبقي تمام ان شاءلله كل حاجه تبقي احسن من كدا معايا وهحاول اطلعه من جوايا
اميرة بغضب: مش تحاولي دا لازم انسي بقا وليد و انسي كل حاجه حصلت في حياتك ابدئي افتحي صفحه جديده مع نفسك كدا في حياة جدا لنفسك و انسي يا نور انسي والله لو هتفضلي عايشه في اللي انتي فيه ده كده انتي هتمـ,ـوتي نفسك بالبطئ صدقيني
نور اتنهدت بوجع: خير ان شاءلله انا كويسه صدقيني. مفيش حاجه في بالي اصلا. ان شاءلله خير
اميرة بحزن: متزعليش منى يا نور عيني علشان خاطر نفسك بعمل كدا لازم تخرجي بقا من اللي انتي فيه ده وليد خلاص اعتبري انه عمرك ما شوفتي في حياتك انسي يا نور انسي طلعي كككل حاااجه من جواكييي يااا بنتي
نور بدموع محبوسه: هزعل ع اي ولا اي ولا اي انا مش زعلانه اصلا و خلاص فعلاً معاكي حق وانا مش عاوزه افتكر حاجه اصلا مفيش حاجه في بالي.
اميرة: اتمني تكوني علي كلامك يا نور بلاش تزعلي نفسك بلاش تعيشي نفسك في هوس الحب ده وليد خلاص قريب اوى هيبقي هو. و ميار لبعض حتى لو بعد كام سنه برضو
نور اتنهدت وقالت بحزن شديد: يلا ربنا يسعدهم يارب
اميرة حاسه. ب كمية الوجع اللي جوها مكنتش عارفة تهون عليها ازاي…قالت بهدوء: نور وبعدين في الحزن ده
نور بابتسامة كذابة: لا صدقيني مش زعلانه ولا حزينه ولا حاجه انا كويسه.
اميرة اتنهدت: مع اني مش مصدقه بس مش هقولك غير ان ربنا يريح قلبك يا نور
نور بحزن: آمين يارب ادعيلي يا خالتو كتير
اميرة بابتسامة حزن: انا دايما من غير ما تقولي يا حبيبتي والله اهم حاجه بلاش تزعلي نفسك بس نور: مش زعلانه يا خالتو لعله خير ان شاءلله
اميرة باذن الله يا حبيبتي كل الايام الحلوه جايه مليئه بالفرحه ليكي
نور بابتسامة: امين
اميرة بتحزير: نور يلا هسيبك تقعدي شويه بقا.في الجو الهادي ده اوعي اوعي تتاخري ماشي
نور بهدوء: حاضر يا خالتو متخافيش والله شويه صغيرين و همشي
اميرة طيب يا حبيبتي خدي بالك من نفسك كويس. هقفل انا بقا عاوزه حاجه
نور: سلامتك يروحي سلام. وقفلو
نور حطت الفون في الشنطة سندت ايديها الاتنين علي ثور البحر بقت باصه جامد ل البحر. و بقت سرحانه في كل حاجه من حياتها. عيونها كانت بتلمع بالدموع وشها كله مالي بالدموع
فالت بعياط: ليه اللي تمنيته ان يكون من نصيبي مكنش ليا يارب. ليه لما قلبي بدأ يحس بالحب حصل فيه كدا ليه اكتر حد بحبه في الحياة دي و قلبي احبه عمل كدا فيا…(متعترضيش وتقولي ليه لو علمتم الغيب لاخترتم الواقع اتئدبوا وانتوا بتكلموا ربنا حتي لو انت في اشد حالات حزنك ) حطت ايدها علي وشها وهي بتبكي بشده: يااااريييتك مكنش حبيييت ياااااا قلبيييي ياااريييتك.. بسس قلبيييي مش فيي ايديي مش فيي ايدي انااااا حبيييت غصب عنييي ياربي..فضلت تعيط وقت طويل بوجع جواها
________________________
اتنهدت جامد حطت ايدها علي قلبها قالت بتعب و دموع: اهدي يا نور اهدي كفايه طالما ملكيش نصيب فيه خلاص انسي بقا انسي. بدأت تمسح دموعها وهي بتبكي: اااه قلبي حقيقي مش في ايدي. يارب اخرجه من جوايا يارب
بدأت تهدي شويه من العياط.
سمعت صوت جنبها بس بعيد شويه. بصت ل الصوت اللي مالي بشدة الحزن و العيون التي مليئه بالدموع.. بدموع ركزت معاها جامد. علشان تسمع بتقول اي
“البنت بدموع: ببص ل نفسي في المراية ومش بلاقيني. قالت بصوت عالي جدا وهي بتبكي: ااااااااه حقيقييي ببص علي نفسيي في المراية مش بلاقيي ليلييي القديمهههه
نور راحت. قعدت جنبها علي كرسي اللي قدام البحر: اللهم بارك انت قمر جداً
مسحت دموعها بسرعه قالت بابتسامة حزينه: بجد تسلميلي كلك ذوق يا جميل
نور بابتسامة هادئة: اقولك علي حاجه من غير زعل انا عارفه اننا مش نعرف بعض
البنت بابتسامة: اه اتفضلي
نور بابتسامة: احم بصي انتي لو بتقرأي قران كان هيبقي احسن من كدا والله. انتي فهمتي صح؟ يعني انتي بدلي الاغاني بالاناشيد والقران احسن. وانتي قاعده زهقانه بدل الاغاني الاغاني حرام(والله يا جماعة بدون مبالغة في شوية اناشيد كده قسما بالله سكررر و يدخلوا القلب كده انا بجد بشفق علي ال بيسمعوا اغاني ومش حاسين بالنعمة ال احنا فيها ربنا يهديكم وينور بصيرتكم)
البنت بدأت تعيط غصب عنها
نور بحزن: مالك يا حبيبتي بتعيطي ليه بس استهدي بالله كدا
قوليلي مالك مين مزعلك يروحي
البنت كانت بتعيط وبس بشده مش قادره تتكلم.
نور بحزن: بالله كفايه عياط العياط مش يفيد حد بحاجه صدقيني ياقلبي. اتكلمي معايا قوليلي مالك اي اللي مزعلك كده بس
بدات تمسح دموعها. قالت بحزن: انا اسفة بس غصب عني عيطت بالطريقة دي
نور بهدوء: لا يا حبيبتي بلاش اسف الإنسان غصب عنه بتغلبه الدموع والله.. كملت بابتسامة بريئه: انا معنديش صحاب اي رايك نبقي صحاب أنا وانتي من دلوقتي و تقوليلي مالك. يمكن لما تحكي ليا قلبك يبقي مرتاح شويه
ليلي بابتسامة بسيطه: دا شرف ليا والله يبقي عندي صاحبه عسل كدا. انا اسمي ليلي امير. انا عندي ١٦ سنه في تانيه ثانوي
نور بابتسامة: وانا نور هاني.، يا لالوشتي. قريب هتم ١٥ سنه ان شاءلله.. في تالته اعدادي.

انت في الصفحة 2 من 7 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل