روايات

رواية أنا الرعد الجزء الثاني للكاتبة شيماء أشرف الفصل الرابع والأربعون والخامس والأربعون والأخير حصريه وجديده

رواية أنا الرعد الجزء الثاني للكاتبة شيماء أشرف الفصل الرابع والأربعون والخامس والأربعون والأخير حصريه وجديده

هتفضل عينيا تشوفك م، و لم يدعها صقر مياسين ان تكمل الأغنية و هجم على شف.تيها يقبلها بكل حب و عشق و اشتياق لسنوات طويلة قب.لة يبث لها مدى عشقه و كأنه يبوح فيها بما في قلبه، و بعد وقت ابتعد صقر عنها و هو يراها تلهث بقوة و وجنتيها التي احمرت بشدة فأرتمت في حضنه تخبئ وجهها في رقبته تحت ضحكه عليها و هو يقول…
صقر بمكر: مكنتش اعرف ان كوبرا الأقتصاد بتتكسف كده، و بعد جملته قامت مياسين بضربه على ضهره تحت ضحكه، و بعدها شعرت بيد صقر التي كانت تشتد في خصرها و هو يقربها له بقوة كأنه يريد ادخالها بداخل ضلوعه و عدم اخراجها و هنا سمعت مياسين صوت صقر و هو يتكلم مما جعل ضربات قلبها تزداد بداخل ضلوعها حين قال…
صقر: سامحيني يا مياسين، سامحيني على كل لحظة وجعتك فيها من غير ما اقصد. سامحيني على كل كلمة قلتها جرحتك، سامحيني على الوجع و الألم اللي حسيتي بيه و مكنتش جنبك، كانت مياسين تستمع له و لكن صدمت لما شعرت بماء ساخن ينزل على رقبتها تليها شهقة فأبتعدت بسرعة و لكن لا تزال بحضن صقر و نظرت لوجهه و شافته بيعيط فأحتضنه وجهه و هي تمسح دموعه و تقول…
مياسين: اياك يا صقر، اياك تبكي، انت متعرفش دموعك دي غالية عليا ازاي، انا بحبك يا صقر. انت عشق طفولتي و حب مراهقتي و كنت معايا دايما حتى لو مش قدام عيني لكن كنت معايا جوا قلبي. عمري ما نسيتك لحظة يا صقر لأنك نصي التاني و حتة من قلبي…
صقر بعشق: و انا مهووس بيكي يا روح الصقر انتي يا مياسين قدرتي تهدي كل الحدود اللي بنيتها عشان امنع ان الحب يدخل لقلبي، انتي فعلا اسم على مسمى انتي نجمة كانت صعب الوصول ليها و انا عندي استعداد احارب الدنيا كلها في سيبل انك تكوني ليا، انتي يا مياسين عملتي اللي مفيش اي واحدة قدرت تعمله، قدرتي بجدارة انك تملكي الصقر يا مياسين، فأنتي يا نجمتي المميزة استطعتي بجميع جوارحك ان تكوني ملكة متوجة بداخلي. اعترف، اعترف انكي تخطيتي حدود قلبي…
و مر اليوم هذا على عاشقينا لبعضهم و قد توجت مياسين لصقر و اصبحت اه وحده و كم كان هذا اليوم اسعد يوم لصقر بأنه و الأن اصبحت مياسين ملك له فقط، في يوم جديد تسطع به شمسنا بنور ساطع نذهب لداخل غرفتهم و نرى بطلتنا كانت تنام بعمق في السرير و لكن ضوء الشمس ازعجها و كأنها تقول لها حان اسيتقاظك، بدأت مياسين تدريجيا بفتح عينيها ببطئ و هي تنظر حولها و تدعك احد عينيها و هي ترى الفوضى التي تعم المكان و بدأت ليلة امبارح تعود لذاكرتها و كم الحب الذي اغرقها اياه صقر فرتسمت ابتسامة تدريجيا على وجه مياسين و لكن اختفت حينما تذكرت عدم وجود صقر معها فقامت ببطئ و هي تلف المفرش على جسدها و ذهبت بتجاه الحمام لكي تستحم و تبحث عنه، و بعد وقت خرجت و هي تلف فوطة (منشفة) على جسدها و هي تبحث عن شيئ ترتديه و لكنها لم تجد ما شيئ فقالت…
مياسين بسخرية: يعني حضر البيت و خطط لخطفي و خطط للمفاجئة و نسي يجيب ليا هدوم، تنهدت مياسين بقلة حيلة و هي تفكر في ما سترتدي و لكنها لمحت احد قمصان صقر على الأريكة فذهبت له و ارتدته و قد كان يصل لمنتصف فخذها و تركت اول زرين مفتوحين…
مياسين.
و بعد ان انتهت ذهبت بتجاه الباب و هبطت لكي تبحث عن صقر و وسط هذا اشتمت رائحه ذكية تأتي من جه معينة فذهبت ناحيته و قد كان المطبخ و عندما دخلت وجدت صقر يقف عاري الصدر و يرتدي بنطال اسود قطني و شعره مبلل كأنه اخذ حمامه منذ قليل و كان يقف امام البوتجاز و بيعمل الفطار و لم تشعر مياسين بكم الوقت التي كانت تقف به و تتأمله، ام عن صقر فهو شعر بها فألتفت لها و لكن تصنم من منظرها الذي خطف انفاسه و اشعل النيران بقلبه فأقترب منها سريعا و اخذ شفتيها في قبلة خفيفة و بعدها ابتعد عنها و هو يحملها و يجلسها على الرخامة و يهمس امام وجهها و يقول…
صقر: صباح الخير على اميرتي الغالية، بنهاية كلامه قام بتقبيل جانب شفتيها، اما مياسين فهي حاوطت رقبته و قالت بدلع…
مياسين: والله لو كنت اميرتك مكنتش سيبتني اصحى من غيرك…
صقر ببتسامة: لا كده اميرتي زعلانه ولازم اصالحها بقى. و هجم على شفتيها يقبلهم بكل حب و نهم و هو كانت يديه تتحرك على جسدها بجرأة، و بعد مرور بضع ساعات صدح صوت جرس الباب فأبتعد صقر عن مياسين فقالت هي…
مياسين: انت مستني حد هنا يا صقر…
صقر بجهل: لا طبعا محدش يعرف البيت ده ولا الجزيرة غير زين. و اكيد زين مش فاضي يجي عشان بيحاول يرجع شعاع…
مياسين: اومال مين اللي هيكون جاي…
صقر: معرفش، المهم دلوقتي ألبسي القميص و اطلعي الأوضة و هتلاقي شنطة جنب الباب فيها هدومك خوديها. يلا اطعلي و انا هشوف مين، اومئت له مياسين و اعتدلت و ارتدت قميصها و صعدت لفوق اما صقر فهو ذهب بتجاه الباب و فتح و تفاجئ بمن يقف امامه فتحولت معالم وجه للبرود و هو يسند جسده على الباب و يقول…
صقر ببرود: انتم ايه اللي جايبكم هنا.
في الأعلى عند مياسين، فهي عندما صعدت اخذت الشنطة و دخلت الاوضة و فتحتها و لبست اخد فساتينها البسيطة و معه حذاء ذو كعب عالي و نزلت لتحت…
مياسين.
و عندما نزلت مياسين شافت اللي فأجئها و قالت و هي لم تستوعب بعد وجودهم…
مياسين بتفاجئ: انتم بتعملوا ايه هنا، انتوا مش فرحكم كان امبارح، كانت مياسين تتكلم و هي ترى اخوتها غياث و برق و عنان و سديم و معهم فراس و فارس و تالين و چودي و ايان و ميرال و حازم و مليكة و ميلاد و حسام ايضا. و كان صقر يجلس على احد الكراسي و ينظر لهم ببرود و هنا تكلمت عنان و قالت و هي تنظر لصقر بشر و غيظ و هي تشير له و تتكلم…
عنان: ما تطلعي الاستاذ ده الأول يستر نفسه بدل ما هو قاعد كده…
صقر ببرود وابتسامة استفزت عنان: لا معلش اصلي مرتاح كده اصل بعيد عنك انا في شهر عسلي و بعيد عنك جم شوية هوا كتموا على انفاسي فجأة، فا عشان كده تبقي تغضي بصرك…
عنان بشهقة مصطنع: يا عيني يا ابني لا احنا نوديك مكان ترواة تطري بيه على قلبك، قطع سنين الهواء اللي بيكتم الواحد ده…
صقر: طب كويس انك عارف انك كاتمة، يلا طرقونا بقى، نظرت له عنان ببرود و بعدها تكلمت و هي تقترب من مياسين و تحتضنها و تقول له و بدأت ابتسامة منتصرة ترتسم على وجهها تدريجا و تقول…
عنان: لا حيث كده بقى اني كاتمة و هما زيني يبقى احنا هنقعد معاكم كام يوم بقى عشان نفرفشكم شوية، ثم نظرت للبقية البنات و قالت و هي تشير لهم…
عنان: يلا بينا يا بنات نروح نستكشف البيت و نريح و نسيبهم يحضروا لينا الفطار، اومئوا لها البنات و هم يكتمون ضحكتهم على ازواجهم بصعوبة و على جبروت عنان، و تحركت البنات و كانت تالين تسند چودي بعد ما سمعت لافتة كبيرة من الأرشادات من فارس من اجل صحتها و عنان التي كانت تمسك مياسين و تصعد معها و تقول بصوت عالي لأجل ان يسمعها صقر…
عنان: ده درس بسيط عشان تحرم تاخد اختنا من يوم فرحنا تاني، و بعدها طلعوا البنات اما صقر فهو نظر للشباب ببرود و قال و هو يشير بمكان صعود عنان…
صقر: بقى الأوزعة دي جابتكم كلكم لهنا و اخدت مراتي و مراتتكم و طلعت بيهم، مين اللي قال ليكم على مكان…
غياث بضحك: ههههههههههههههه، مش مراتي، اهي طلعت قادرة و مفترية و قومت البنات علينا كلنا اننا نجيلكم هنا…
حسام بضحك مكتوم: صحيح يا صقر زين بعتلك الرسالة دي. و بعدها اعطى الرسالة لصقر الذي فتحها و كان زين كاتب فيها…
زين: هذا شيئ بسيط للغاية امام ما فعلته بي انت و هذه الشقية مياسين و كيف قمتم بأخفاء شعاع عني، اتمنى ان تكون سعيد بهذه الهدية صقر، وداعا، و بنهاية اخر سطر برسالة كان صقر يشتم بزين و فجأة نظر للشباب و قال و قد تغيرت معالم وجهه و اصبح مرعب…
صقر: قدامكم عشر دقايق، عشر دقايق و انتوا و مراتاتكم تختفوا من هنا…
برق بسخرية: اوعي تفتكر انك كده بتخوفنا…
غياث بشماتة: لو جدع قول الكلام ده لعنان…
صقر ببتسانة مرعبة: عنان هااا، تمام، ثم اكمل بصراخ هز جدران البيت و افزع الكل، : عنان، و بنهاية كلمته كان يجري بتجاه مكانهم و خلفه الشباب و هم يصحكون عليه…
فارس بصدمة: ابن المجانين هيولد مراتي بدري من الخضة…
غياث: يأخي ما يولدها اهو تخلصوا بقى، و على الأقل مش مراتك اللي هتتقتل على ايده، و فجأة سمعوا صراخ عنان و هي تقوم بشتم صقر، و حين صعدوا وجدوا صقر معلق عنان بأحد المسامير بالحائط مكان لوحة و هي تتحرك بعشوائية مثل الاطفال و تشتشم به، حين رأوا هذا انفجر الكل بالضحك، و لهنا اقول انتهت، انتهت رواية اخرى عشنا معها الكثير من المشاعر منها الحزن، السعادة، الفرح، الإيمان، المعنى الحقيقي للأخوة، و عشنا معنى العيلة، عشنا مغامرات مثيرة و بعضها مضحكه، لهنا سوف اقول ان هذه هي نهاية سعيدة بعد الكثير من الصعوبات…

45=رواية أنا الرعد الجزء الثاني للكاتبة شيماء أشرف الفصل الختامي
إذا كان الأمس ضاع؟ فبين يديك اليوم، و إذا كان اليوم سوف يجمع أوراقه و يرحل فلديك الغد، لا تحزن على الأمس فهو لن يعود، ولا تأسف على اليوم فهو راحل، و احلم بشمس مضيئه في غد جميل،
لكيلا تأسوا على ما فاتكم
لا تحزن على ما فات فهو بقدر الله ولا تفرحوا بما آتاكم ولا تغتر بما اتاك فهو بفضل الله.
و بعد مرور 8 سنين، فاتت هذه السنوات على ابطالنا لم تخلوا منها من الحب و العشق و طبعا لازم يبقى في نسبة من النكد اكيد، نروح لبيت العيلة اللي عيشنا بداخله الكثير من الأحداث ونذهب بداخل حديقة البيت التي بها اغلب ذكريات ابطالنا و نرى هذا الحفل الضخم الذي به و نتجه لمكان معين يقف به جميع ابطالنا الشباب و يحاوطون شاب و هم يتكلمون معه فقد كان يتكلم هذا الشاب و يقول…
: لا منا مش هسكت و ربنا، هتخلوني اطلع ليها ولا اولع ليكم في نفسي، ده انا نفسي في بوسة يا عالم بقالي عشر سنين…
حازم بضحك: ههههههههههههههه يا ابني ارحم نفسك يخرب بيتك احترم حتى اخواتها اللي واقفين معاك دول…
فراس بمرح لم يقل برغم مرور السنوات: يحترم ايه بقى، بص كده عليهم دول بيطلعوا نار من ودانهم اصلا…
حسام بضحك: الله يكون في عونك والله يا ادهم يا ابني استحملت كتير عشان تدخل دنيا و دول هيطلعوك منها، دول لدلوقتي مش متقبلين فكرة ان تؤامهم مبقتش تعيش معاهم في نفس البيت، و حين انهى كلامه كان ينظر و يشير بتجاه غياث و برق الذين نظروا له ببرود و هنا تكلم صقر الذي لم تقل هيبته و مكانته و مع تقدم عمره كان يزداد وسامة اكثر و اكثر…
صقر: والله يتقبلوا ميتقبلوش مش مشكلتي. ثم اكمل بتهكم. : و كمان حوش ان الموضوع عدى بساهل ماهو ربنا يباركلنا في ست عنان هادمة اللذات و مفرقعة الجماعات فضلت توسوس في ودن جدي اننا نعيش سوا لحاد ما خليتنا نعيش في نفس البيت معاكم هنا و مش مهنياني بمراتي…
ايان بتشنج: نعم. مش مهنياك، اومال انا بقى اعمل ايه. ده انا كل ما استفرد بمراتي بعيد عن العيال ألقيها وسطينا. يأخي ده انا ببقى خايف تتطلعلي من تحت السرير…
غياث بضحك: ههههههههههههههه، عشان تعرفوا انا بعاني قد ايه يا رجالة…
برق بتهكم: لا بجد حوش المعناة بتاعتك، ده احنا مش مستحملين الزفتة مراتك تقوم بالينا بنسخة منها صغيرة، والله بنتك دي نسخة عنان الحديثة…
غياث: اهي بنتي كرما اللي بتتكلم عليها دي عامله زي جهاز المخابرات لأمها، انا مطلعتش غير بأكرم ابني والله، كاد ان يرد عليه فراس لكن قاطعه قدوم طفله ذو تسع سنوات إلا شهرين و هي تقترب من برق و هي تقول…
فيروز: بابا قول لمازن ملوش دعوة بيا كده كتير اللي بيعمله ده، و هنا صدر صوت لولد من خلفها في عمره ال9 سنين و هو يقول بغضب.
مازن: و يا ترى يا هانم عملت ايه بقى، كل ده عشان قلت ليكي متهزريش مع الولاد تاني…
فيروز بغيظ: و هم الولاد دول مش ولاد اعمامي، و كمان ماهو انت بتسيب اختك ملك تهزر معاهم و تلعب كمان اشمعنى انا، و كمان انت ابن عمي زيهم يبقى مهزرش معاك بقى. انت بقيت بتزعقلي كتير اوي يا مازن، انهت فيروز كلامها و قد لمعت الدموع بعينها هذه الصغيرة التي توارثت بشرة سديم السمراء و عينان برق و شعرها الأسود الناعم، و هنا نظر لها مازن بعينيه السوداء التي توارثها من والدته و شعره البني المائل للأشقر الذي توارثه من حسام و كانت ملامحه تشبه والدته اكثر…
مازن بتنهيدة: فيروز يا حبيبتي…
برق بتشنج: هو قال لبنتي انا يا حبيبتي…
حسام ببتسامة متوترة: منور يا برق والله، و لكن سكت حسام حين سمع ابنه يكمل و يقول…
مازن: انا بعمل كده عشان بحبك يا فيروز و مش عاوزك تهزري مع ولاد عشان بغير عليكي و بحاول احافظ عليكي لحاد ما اكبر و نتجوز و نكون اسرة و يبقى لينا عيال كتير يكونوا شبهي و شب، و لكن لم يكمل كلامه بسبب برق الذي قام بأمساكه من لياقة قميصه و رفعه كأنه ماسك حرامي غسيل و قال…
برق بجنون: هي مين دي ياض يا ابن حسام اللي تجيب منها عيال و تتجوزها، مين اللي قالك الكلام ده يالا…
مازن بغيظ: عمي لو سمحت نزلني كده عيب ازاي تمسكني كده. و متقوليش يالا، اقترب منهم حازم و هو يحاول ابعاد مازن عن برق الغاضب و هو يقول…
حازم: نزله يا برق و اهدى شوية عيب كده الناس حوالينا، ثم اكمل كلامه موجه لحسام الذي ينظر لهم بستمتاع ولا كأن الذي سوفه يقتل على يد برق ابنه…
حازم: و انت يا زفت مش ابنك ده تعالى خده…
حسام: ولا اعرفه…
مازن و هو يعافر من يد برق: ايوة قول كده يا حج ماهو لو كنت لاقيني قدام معبد يهودي مكنتش هتعاملني بالمعاملة دي خالص، طب اقولكم على التقيلة بقى كلكم…
الكل: ايييه…
مازن: تاج بتتشقط جوا، و هنا نظر الكل لأدهم الذي اصبحت معالم وجه متشنجه و قال…
ادهم بهدوء مصطنع: معلش قول تاني كده مسمعتش…
مازن: ايوة مراتك بتتشقط جوا حتى ادخل شوف بنفسك، نظر لهم ادهم لثواني و فجأة جري لجوا و هو يشتم و يقول…
ادهم: انا قلت هو فرح ابن كلب و نحس، قلت ليكم ادخل اجيبها، فالحين يا ولاد الناس تقولولي مينفعش و عيب، ابو اشكالكم كلكم يا بعدا، كان الشباب ينظرون له و لكن ألتفوا جميعا لصوت مازن و هو يقول…
مازن ببرأة مصطنع: هو ماله اتعصب ليه بس الموضوع مش مستاهل كل ده والله…
حسام بسخرية: لا ياض حوش الكلام اللي قولته. يا ابن الكلب ده احنا مسكينه بالعافية. اديك خرجت الوحش اللي جواه، ثم اكمل بغمزة: بس طلعت حمش لأبوك ياض، نظر لهم برق بقرف و رمى عليه مازن و قال و هو يضرب كف بكف و يمشي…
برق: اقسم بالله علاقة قذرة مش فاهم السفالة بتاعتهم متوارثة كده ليه، اتفوخس عيلة سافلة، يلا يا فيروز، انهى برق كلامه و هو يمسك يد ابنته حين وجد ان مازن كاد يقترب منها فأخذها و ذهب تحت تذمر مازن و ضحك فيروز و البقية على غيرة برق على ابنته…
نذهب الأن عند بطلاتنا و الذين كانو يجهزون نفسهم، او لأكون صادقة كانوا يزفون تاج فقد كانت عنان تمسك بطبله بيديها و بتطبل عليها و بتغني احد اغاني رامي صبري…
عنان بمرح: مبروك علينا. فرحتنا الليلة
يا أعز الناس هنعيش دنيا لوحدينا
اليوم ده يومنا. ، و مين يلومنا
عيشني يومين حلوين من اللي في خيالنا
وهالله، هالله، هالله، هالله قمر بجد ما شاء الله
وهالله، هالله، هالله، هالله أنا بين إيديك بحلم ولا.
والله أحلى فرحة الليلة
فرحة لمة كل العيلة
والله أحلى فرحة الليلة
و الدنيا في عيونا جميلة…
عنان بغيظ: جرا ايه يا جماعة هو انا هغني لوحدي ولا ايه، ما تقولوا معايا اخلصوا…
سديم بضحك: ههههههههههههههه، معلش يا كوتش اصلنا قولنا انك هتشعللي الجو لوحدك…
عنان بتهكم: طب كويس انك عارفه يلا يا بت منك ليها غني معايا عاوزين نفرفش البت شوية قبل ما تدخل القفص الاسود. قصدي الذهبي.
تاج بضحك: ههههههههههههههه، عنان تصحيح بس انا دخلته من بدري.
عنان بعدم اهتمام: لا لسه قدامك وقت متقلقيش لو عاوزة تطلقي قوليلي بس.
چودي: انا ملاحظة انك هتخربي بيت اخويا يا عنان هاااا، خلي بالك على نفسك بقى لحسن ادهم مجنون بتاج و لو شم خبر انك بتخربي عليه مش بعيد يدبحك و يقطعك و يحطك في اكياس سودا عرفاها انتي صح بتاعت الزبالة دي…
عنان بخوف مصطنع: ايه خراب. مين بس اللي قال خراب، ربنا يبعد عنا خراب البيوت يا شيخه اتقي الله يا مؤمنة انا وش كده بس، استغفر الله العظيم، ثم توقفت قليلا لتفكر و بعدها اكملت ببتسامة ارتسمت على وجهها مستفزة. : تصدقي انا وش كده فعلا…
تالين بسخرية: فعلا عنان هتفضل عنان حتى تفتني العوالم و تحترق النجوم…
عنان بغيظ: ملكيش دعوة يا هبلة يا بتاعت فراس انتي، و بنهاية كلامها اخرجت لسانها لتالين و بعدها رجعت عنان تغني و تدق بالطبلة و هنا قد شاركها كل من بالاوضة و هم يغنون معها و يرقصون…
الكل: و هالله، هالله، هالله، هالله قمر بجد ما شاء الله
و هالله، هالله، هالله، هالله أنا بين إيديك بحلم ولا
والله أحلى فرحة الليلة
فرحة لمة كل العيلة
والله أحلى فرحة الليلة
و الدنيا في عيونا جميلة
مبروك علينا، فرحتنا الليلة.
يا أعز الناس هنعيش دنيا لوحدينا
اليوم ده يومنا، و مين يلومنا
عيشني يومين حليون من اللي في خيالنا
مبروك علينا، ياما استنينا
ياما قلنا ياريت، ياريت نبقا لبعضينا
و اهو إنكتب لي، تفضل في حضني
الله يخليك خليك جنبي و قربلي
و هالله، هالله، هالله، هالله قمر بجد ما شاء الله
و هالله، هالله، هالله، هالله أنا بين إيديك بحلم ولا
والله أحلى فرحة الليلة
فرحة لمة كل العيلة
والله أحلى فرحة الليلة
و الدنيا في عيونا جميلة.
و هالله، هالله، هالله، هالله قمر بجد ما شاء الله
و هالله، هالله، هالله، هالله أنا بين إيديك بحلم ولا
والله أحلى فرحة الليلة
فرحة لمة كل العيلة
والله أحلى فرحة الليلة
و الدنيا في عيونا جميلة
مبروك علينا، فرحتنا الليلة
يا أعز الناس هنعيش دنيا لوحدينا
اليوم ده يومنا. ، و مين يلومنا
عيشني يومين حلوين من اللي في خيالنا
مبروك علينا. ، مبروك علينا
مبروك علينا، فرحتنا الليلة
يا أعز الناس هنعيش دنيا لوحدينا.
اليوم ده يومنا. ، و مين يلومنا
عيشني يومين حلوين من اللي في خيالنا
مبروك علينا، فرحتنا الليلة
يا أعز الناس هنعيش دنيا لوحدينا
اليوم ده يومنا، ومين يلومنا
عيشني يومين حلوين من اللي في خيالنا.
مبروك عليناااااااا، ، انتهى الجميع من الغناء و الرقص تحت فرحهتم و سعادتهم و هنا اقترب طفل في الخامسة من عمره و هو يشد فستان تاج من الأسفل فشعرت له تاج و نزلت لمستواه و شالته بين ايديها و هي تقول و هي تقبل وجنتيه الممتلئة و تقول…
تاج بحنان: نعم يا قلب خالتو انت…
الطفل: ماما قالت انك هتتجوثي ده ثحيح يا ثاج، و بنهاية كلامه لم تتحمل تاج كلامه اللطيف هذا و بدأت بتقبيل كامل وجه و هي تضحك فهي تعلم انه لدغة بحرفي التاء و الصاد و يقوم بنطقهم بحرف الثاء.
تاج بحب: يا لهوي يا ناس على العسل الحلو ده، حبيب قلبي انت يا ايود يا ناس، مش فاهمه انت ابن مياسين ازاي، و هنا سمعت مياسين كلام تاج فقالت لها و هي ترفع حاجبها و كانت تحمل طفل ذو ثلاث سنوات بيدها و قالت…
مياسين: و مالها مياسين يا بنت امي و ابويا هااااا، لمي نفسك بدل ما تزعلي مني و انا زعلي وحش اوي، و بعد انتهاء كلام مياسين صدر صوت هذا الطفل الذي بأحضانها و هو يقول…

انت في الصفحة 3 من 5 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل