روايات

رواية خفايا القلب بقلم الكاتبه بتول عبد الرحمن حصريه وجديده وكامله جميع الفصول 

رواية خفايا القلب بقلم الكاتبه بتول عبد الرحمن حصريه وجديده وكامله جميع الفصول 

” اممم وقال ايه ؟”

” مجرد جاره واخت ”

” والله من ورا قلبه يمكن عشان مثلا متضايق منك ”

” لاء هو من زمان بيقول كده … بالرغم من أنه عارف مشاعري تجاهه ”

” ده جه ع السيره ”

لفت وشافته جاي عليهم
” ده جاي ليه ده ”

” هنشوف ”

قرب عليهم وقال ” ازيكوا عاملين ايه ”

” الحمد لله تمام ”

” انت جيت ليه ؟”

” انا سايبك اسبوع تتسرمحي براحتك … والاسبوع خلص … دلوقتي انا هاجي اخدك واجيبك بعد كده ”

” اظن ماما قالتلك ملكش دعوه بيا تاني صح ؟”

” اه قالتلي كده … بس قالتلي اسبوع واحد ”

” يعني ايه ؟”

” يعني يلا عشان تروحي معايا ”

” هو اي اللي يلا … وبعدين افرض اني لسه مخلصتش كل محاضراتي ”

” لاء خلصتيها … كلمت الليدر وقالتلي أن آخر محاضره خلصت من ربع ساعه ”

” طب ولو قولتلك اني مش عايزه اروح معاك ”

” هقولك براحتك يا مرام … انا كده عملت اللي عليا وانتي زي ما قولتي بقيتي كبيره وعارفه مصلحة نفسك ومش محتاجه لحد يوجهك”

بص لميار وقالها ” سلام يا ميار ”

مشي وميار قالتلها ” ليه يا مرام ؟”

” مش براحته … كل حاجه هتبقى على مزاجه يعني … انا زهقت من الروتين الممل ده”

” طب قومي روحي معاه دلوقتي … مش بعد ما جه متمشيش معاه ”

” تمام … وأنا هتكلم معاه هو وماما علشان انا عايزه ابعد عنه ”

” طب الحقيه يلا ونبقى نتكلم بعدين ”

خدت شنطتها وخرجت تلحقه … كان لسه متحركش … فتحت باب العربيه وركبت … اتحرك والصمت كان مسيطر عليهم لحد ما لقته ماشي في اتجاه تاني غير اتجاه البيت

” ريان ؟”

بارت 3

اتحرك والصمت كان مسيطر عليهم لحد ما لقته ماشي في اتجاه تاني غير اتجاه البيت

” ريان ؟”

” هعدي على عبير اجيبها ”

سكتت فقال ” مالك خوفتي ليه ؟”

” اخاف ايه لاء طبعا ايه الهبل ده ؟”

” ومالك اتنفضتي ليه لما غيرت الطريق ”

” استغربت بس ”

” هخطفك يعني ”

” ممكن ليه لاء ؟”

” كنت عملتها من زمان لو عايز ”

” يعني ايه ؟”

” ولا حاجه ”

” هو احنا ليه بقينا اغراب بالطريقه دي ؟”

” إجابة السؤال عندك يا مرام ”

” انت اللي بقيت تتضايق من اي كلمه بقولها مش فاهمه ليه … انت ترضى على نفسك اني اتحكم فيك ”

” لو بعمل غلط فأكيد مش هتضايق لو نبهتيني ”

” وانا عملت الغلط امتى هااا ؟”

” عندك امبارح مثلا … كنتي واقفه مع شله كده فيهم شباب ودي مش اول مره ”

” انا مالي بالشباب انا كنت واقفه مع ميار اصلا وصحابي البنات … وبعدين ثانيه واحده … انت عرفت ازاي ؟”

اتوتر وقال ” اممم … عرفت منين من ميار … هيا اللي قالتلي ”

” وسألتها ليه ؟”

” عادي كنت بتطمن عليكي لاني بقالي اسبوع معرفش عنك حاجه ”

قالت بشك ” طب ومكلمتنيش انا ليه ؟” وبعدين هيا ميار هتقولك واقفين مع شباب ”

” هيا قالت انكوا واقفين مع شله مشتركه … بس ”

” تمام هبقى أسأل ميار عن الموضوع ده ”

” ليه؟ … مش واثقه في كلامي ؟”

” واثقه فيك طبعا يخويا … بس الكلام بيجيب بعضه وهبقى اسالها عموما ”

وصلوا لواجهتهم … طلع فونه ورن على عبير

” ايه يا عبير انتي فين ؟”

” انت اتاخرت عليا اوي فروحت ؟”

” لوحدك ؟”

” لاء مع اسماء … هيا معايا في البيت ”

” طب ومرنتيش عليا ليه تعرفيني بدل ما اجي ؟”

” رنيت والله … بس انت مردتش ”

” طيب يا عبير … سلام ”

قفل معاها ومرام قالت ” روحت ؟”

” اه ”

” طب تعالي ننزل نتمشي شويه ”

” مرام انتي فايقه والله ”

” ومكونش فايقه ليه يعني … تعالي يلا ”

نزلت من العربيه وهو نزل وراها … اتمشوا شويه بصمت لحد ما شافت بياع ايس كريم

” واو ايس كريم ”

” تعالي نجيب عشان انتي بتحبيه ”

قالت بحماس ” اوكي ”

راحوا وشافوا الاطعمه
” هتجيبي طعم ايه ؟”

” فستق ”

” وأنا هجيب توت ”

كل واحد جاب الايس بتاعه وكملوا مشي

” عايزه ادوق بتاعتك ”

” انتي مش معاكي واحده ”

” طعمها مختلف … دوق بتاعتي وأنا هدوق بتاعتك ”

داقت بتاعته وقالت ” واو دي مزِزه ”

” اه منا عارف ”

” طعمها احلى من بتاعتي ”

انت في الصفحة 3 من 8 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل