
رواية عشقت طفلتي الفصل 14 🦋15🦋16🦋17 بقلم الكاتبه مريم وليد حصريه وجديده
كادت ان تتوجه له….لاكن تجمدت خطواتها عندما استمعت الي تلك الحرباء وهي تقول…….
نسرين بخبث وشماته….
=مش تباركيلي يا داليدا…..
داليدا بأستغراب…..
=اباركلك علي ايه…..
نسرين وهي تضع يدها علي بطنها بخبث….
=انا حامل
صدمة…..صدمة وقعت عليها……لا لم يخذلها حبيبها فهو قد وعدها انه لا يجرحها لم يخونها……
داليدا بصوت مرتجف…..
=حامل من مين……
نسرين بخبث….وهي تذهب الي تميم وتضع ذراعها بين زراعيه…….
=هيكون من مين يا ديدا…..اكيد من تيمو حبيبي……
داليدا وهي بتهز رأسها بهستيريه…..
= اكيد لا…….اكيد في حاجه غلط…..هو مستحيل يعمل فيا كدا مستحيل……هو وعدني…….
لتذهب عند تميم الذي كان ينظر لها ببرود وكأن مايحدث لم يخصه او يعنيه بشئ…….
=رد عليا قولي انك معملتش كدا فيا……قولي انك مخنتنيش……قولي انك مخلفتش وعدك ليا…قولي انك طول المدة دي مكنتش بتكدب عليا وبتمثل عليا الحب
لتضرب علي صدرة بغل وجنون…..
:ما ترد…..رد عليها قولها ان كلامها غلط قول ان دي خطه وانها عاوزه تخرب علاقتنا……رد عليا حرام عليك
ليسمك يدها..ويد*فعها بعيد عنه…..ونظر لها ببرود جليدي…..
= عاوزه تعرفي….تمام انا هقولك انا مبحبكيش طول المدة دي كنت بمثل عليكي الحب…طول المدة دي كنت بكدب عليكي وكنت بخونك كل يوم مع واحده شكل اما انتي انا كنت عايز اجرب حاجه جديده واديني جربتها بس في الحلال ودي اول مره اعملها عشان انتي مكنتيش هتيجي غير بكده انتي بالنسبالي متعه بنت صغيرة وحلوة عجبتني قولت اجربها لقيتها حبتني قولت ومالو ما امثل عليها الحب شويه واديني بتسلي مش هخسر حاجه يعني اوعي تكوني فكرتي اني حبيتك بجد لا فوقي ياحلوة مش تميم الاسيوطي اللي يحب ويوم ما يحب….
ليكمل بسخريه…..
= يحب واحدة واحدة من مستواه…..مش من واحدة ابوها شغال موظف عنده…..من واحده تكون وجهه وتليق بمستوي تميم الاسيوطي من واحده سيدة اعمال ليها قيمه عند المجتمع…..مش يوم ما احب اروح احب واحده زيك انتي طفله مفكيش ريحه الانوثه شغلتك العياط….وبتمثلي دور البنت البريئة…يوم ما احب هحب واحدة مسلمتليش نفسها قبل الفرح….عارف انه مكتوب كتابنا بس ده ميمنعش انك عملتي حاجه من ورا اهلك…..عشان كدا….
ليضم خصر نسرين اليه ويضع يده علي بطنها…….
= اخترت ان نسرين تبقي مراتي وام ابني اللي جاي واحده تقدر تسعدني…..تكون وجهه قدام المجتمع وتليق بيا واحده بحبها…..وهتعرف تربي ابني كويس وتحافظ علي اسمي….وخطوبتنا بكره ان شاء الله بتمني تيجي…..
داليدا كانت واقفه مكانها جسد بلا روح دموعها فقط تتساقط مثل الشلال علي وجهها……كل كلمه كانت تنزل مثل السكين علي قلبها لتمزقه الي اشلاء صغيرة لم تستطع لمها…….
داليدا بصوت متقطع…..
= يعني ايه كل ده كان كدب كل ده كان خداع…مفيش حب مفيش اي حاجه…..كنت بتتسلي بيا وبتضحك عليا….كنت واخدني مجرد متعه……بس هقول ايه انا اللي غبيه انا اللي وافقت علي العلاقه الزباله دي
لتكمل بأنهيار وهي تقترب وتضربه بالقلم علي وشه……
= بس انا اللي استاهل….انت واحد زبالة وحقير….ربنا ينتقم منك…..ربنا يحرق قبلك زي ما حرقت دمي….زي ما ضيعتني زي ما زلتني زي ما عايرتني…….
لتنزل دموعها اكتر وتضرب علي قلبها بقو*ة…..
= لييييييييييه كدا ده انا حبيتك…..حبيتك من كل قلبي…..سلمتلك نفسي…..عاملتك كأنك ابني مش جوزي وحبيبي….ده يبقي آخرة حبي ليك…..انك تهني وتعايرني بالشكل ده…..عملتلك ايه انا عشان تعمل فيا كدا لييييييه كدا لييييييييييييه……
لتقترب منها نسرين بشماته……
= ما خلاص بقي يا قمورة مش هو قالك مش عاوزك…مستنيه تعملي ايه يلا غوري من هنا……
كادت داليدا ان تخرج الي الخارج…..ليوقفها صوته…..
= داليدا…..
لتلتفت اليه ببطئ…..وهي تنظر له بكرههه…..
= حضرتك في اي اهانه تانيه حابب توجهها ليا قبل ما امشي ولا ايه…..
تميم بقسوة وبرود…..
= انتي طالق……
لتنظر له بخذلان والم وتذهب تجري الي الخارج وتتساقط دموعها بلا توقف…..
لتصطد*م في ريان الذي كان يتوجه الي مكتب تميم لاعطائه احد الملفات… لاكن يصطدم في داليدا ….
لينصدم من حالتها تلك…..
ريان بقلق….
= داليدا مالك في ايه….. انتي كويسه……
داليدا بدموع وشهقات…..
= اسأل صاحبك ……
ولم تعطيه الفرصه للحديث لتذهب الي خارج الشركه بأنهيار….. ولم ترا شئ من دموعها….
لتوقف سيارة اجرة وتركبها…..
وتظل تبكي حتي شفق عليها السائق….. ويعطيها محرام لكي تمسح بها دموعها….
= استهدي بالله يابنتي…. كل حاجه هتتحل ان شاء الله بس انتي قولي يارب….. ارمي همك وحمولك علي ربنا….
داليدا بشهقات…..
=مفيش حاجه هتتحل كله راح كله راح…….
السائق بشفقه…..
= لا حول ولاقوةالابالله العلي العظم……ربنا يريح قلبك يابنتي…….
ليوصلها الي منزلها…..لتحاسب السائق….وتنزل منه بسرعه…..وتذهب الي شقتهم…..
وهي تخبط بهزيان علي الباب…..
= لتفتح لها نور….
لتتفا*جئ من حالتها…..
لتقول بخضه……
= داليدا حبيبتي في ايه….ايه اللي حصل….
لتد*فعها بعيد عنها ولم تجب عليها….لتجد هاله ومحمد قاعدين مع عائلتها…..
اول ما يشفوها يقولو لها بفرحه….
=خلاص احنا حددنا معاد الفرح يا حبيبتي مبروك يا عروسه….
لكن ترد عليهم داليدا بخذلان وتوهات…..
= مفيش فرح مفيش تميم….
حنان بقلق علي ابنتها….
= يعني ايه يا داليدا ليه بتقولي كدا ما انتي خارجه كويسه وكنتي فرحانه حصل ايه ياقلب امك……
داليدا بكسرة قلب……
= في اين تميم طلقني….
الجميع بصدمه…..
=ايييييييه
قالت هذة الجمله وذهبت الي غرفتها وسابتهم في صدمته وحيرتهم……
لتغلق علي نفسها بالمفتاح…… وتجلس علي الارض وسمحت لنفسها بالانهيار…..
اما عنهم فهم مزالوا في صدمتهم……..
هاله بصدمه…..
= اكيد حصل حاجه ما هو مش هيطلقها كدا….
حنان بعياط علي بنتها…..
= اكيد ابنك السبب هي هتكون عملت ايه يعني دي يا حبة عيني كانت مبسوطه وهي خارجه…. بقي دي الامانه اللي ادينهالكوا….. كدا تعملوا في البت كدا…..
لتحتضنها نور ببكاء علي اختها…..
محمد بعصبيه….
=مش بيرد الحيوان عليا….
ليحاول الاتصال علي ريان….
ليجيب عليه…..
ليقول محمد بعصبيه وغير نقاش….
=هات اللي جامبك ده وتعالي من غير كلام…..
ليغلق الهاتف في وجهه…..
كاد ان يتحدث ليستمعوا الي صوت تكسير وصر*يخ قادم من غرفة داليدا ليذهبوا علي الفور…..
منذ قليل كانت داليدا تجلس علي الارض بأنهيار وكلمات تميم لم تستطع ان تخرجها من عقلها…وكل كلمه قالها كانت بالنسبالها سحب روحها من جسدها….
كأنه كان يقطع في قلبها بلا رحمه…..
فهنا السؤال….لماذا خدعها تلك المده…..لماذا مثل عليها الحب….لماذا غدقها بحنانه وعشقه لماذا اعطها امل في الحياة وهي سمحت له بستسلام قلبها…احبته بل عشقته….وهو بالمقابل خانها….امرأة اخري في احشائها قطعه منه….
لتضع يدها علي بطنها بحنان……وكأنها تمسد عليه برقه…..
= شوفت بابا عمل فينا ايه…..بس لا انت مكانش لازم تبقي موجود مش لازم تكون موجود…..
لتذهب الي المرأة وتنظر الي نفسها….وهي تري وجهها الملطخ بدموعها عيونها التي اصبحت مثل الدم……
لتقول بصريخ وهي تضرب يدها في المراة بقو*ة…..لتنكسر الي نصفين وقد جرحت يدها….
=ليييييييييه عمل فيا كدا……
لتظل تحدف اشياء كثيرة لتنكسر علي الارض ودموعها تتساقط مثل المطر…..
=لييييييييييييه……انا حبيته انا اديتله كل حاجه وهو ده المقابل بتاعي خاني لييييييييييه………ااااااه يارب انا تعبت حرام كدا……ليه تعمل فيا كدا…..
لتظل تهزي بهذه الكلمات…..لتستمع الي خبط قوي علي بابها وهم يحثوها علي فتحه…..
لتقول بصر*اخ……
=مش هفتح امشوا من هنا……انا عايزة ابقي لوحدي…
حنان بعياط علي فلذة كبدها….
= يابنتي حرام عليكي افتحي عشان خاطري وكل اللي انتي عايزاه هنعمله ليكي……
داليدا بأنهيار…..
= انا مش عاوزه حاجه انا عاوزاكوا تسبوني في حالي بقي ارحمونييييييييييييي حرام عليكم بقي…..سبوني ارتاااااااااح……
نور بعياط…..
= طب انل يا داليدا اختك حبيبتك مش هتفتحيلي بردو…..
داليدا بعياط….
=مش فاتحه لحد قولت سبوني بقي………
ليظلوا يترجوها….وهي تجلس بين الزجاج المتناثر علي الارض…. بأنهيار شديد…… ولم تهتم با*لم يدها ولا بالدم التي يتساقط منها مثل المياة….
ليخبط الباب لتذهب نور لفتحه…..
لتجد ريان وتميم……
لته*جم عليه…..نور ليحاول ريان د*فعها عنه…..
ليقول بزعيق لاول مره….
= خلاص بقي يا نور……
نور بصر*يخ…..
= خلاص ايه….انا اختي جاية منهارة معرفش مالها…..وهتموت نفسها……… صحبك عمل فيها ايه رد عليا اختي مالها كانت خارجه كويسه وتضحك رجعت بالحاله دي من عندك….
ليذهب اليه يوسف…..
= كدا يبني دي الامانه اللي سلمتهالك وقولتلك حطها جوا عنيك ومتزعلهاش….وانت وعدتني فين وعدك ليا دا فين….والبت جايه منهارة بالشكل ده…..
تميم بتبجح وقسوة…..
= بنتك وانا مش عايزها كنت بتسلي بيها شويه….لعبه جديدة وقولت اتسلي بيها اكمنها حلوة شويه يعني وبعدين مش هتيجي انت وتقولي اعمل ايه ومعملش ايه انت حتت موظف شغال عندي يعني انا ممكن اط…….
ليقاطعه محمد بقلم قو*ي نزل علي وشه…..
يتبع…..
#عشقت_طفلتي
#بقلمي_الكاتبة_مريم_وليد
༺༺༻༻
الفصل الخامس عشر🦋
ليذهب اليه يوسف…..
= كدا يبني دي الامانه اللي سلمتها*لك وقولتلك حطها جوا عني*ك ومتزعلهاش….وانت وعدتني فين وعدك ليا دا فين….والبت جايه منها*رة بالشكل ده…..
تميم بتبج*ح وقسو*ة…..
= بنتك وانا مش عايز*ها كنت بتسل*ي بيها شويه….لعبه جديدة وقولت اتسلي بيها اكمنها حلوة شويه يعني وبعدين مش هتيجي انت وتقولي اعمل ايه ومعملش ايه انت حتت موظف شغال عندي يعني انا ممكن اط…….
ليقاطعه محمد بق*لم قو*ي نز*ل علي وشه…..
لينصد*م تميم بشد*ة….فهي المرة الاولي التي ير*فع فيها والدة يد*ه عليه…..
والحال لم يختلف علي الجميع…..
لينظر الية محمد بغض*ب وبع*ض الند*م…..لاكنه يتحدث بعص*بيه….
= في ايه انت كمان مش هتحترم الكبار اللي واقفين ولا ايه…ولا عشان انا كنت سايبك براحتك ف هتسوق فيها….لا ده انا اك*سر دما*غك….واتفضل اشرحلنا الهباب اللي عملته ده…..
لينظر اليه تميم بعيو*ن حمر*اء مثل الد*م….. ويقب*ض علي يد*ة بقو*ة…. لدر*جه انها ابي*ضت من شد*ة ض*غطه علي*ها…
ليقول بجمو*د…..
= انا اللي عندي قولته انا مش عايز*ها….. انا لقيت اللي بتحبني…. وهتبقي ام ابني…. وهي نسرين عبد العزيز بنت صاحبك الغالي… اكتشفت ان هي دي اللي تليق بيا وبمستوانا…. وان اللي كنت فيه مع داليدا ده مجرد انبهار واعجاب بس مش اكتر….. وخطوبتي وكتبت كتابي علي نسرين بكره…..وهي حامل في ابني
محمد بعص*بيه وغض*ب….
=واكتشفت ده دلوقتي… بعد ما ضي*عت البت….. بس عارف انت هتاخد فعلا اللي شبهك….انتوا الاتنين لايقين علي بعض وهتنفعوا مع بعض لاكن داليدا بنت نضيفه بريئه لا تنفعك ولا تننفع قسو*تك ولا عالمك القذ*ر ده…..
تميم بأستغر*اب….. مكنش متوقع انها هتخبرهم انه تمم زواجه منها…..
ليقول بسخر*يه….
= هي قالتلكم كمان…..
محمد بأ*ستغراب….
=قالتلنا ايه….انا مش فاهم انت تق*صد ايه بكلا*مك ده ما توضح…..
تميم بتو*تر فهو فسر حد*يثه خ*طأ…..يجب عليه ان يصلح ما حد*ث….
= اصل حضرتك بتقول ضيع*تها….انا عملت ايه يعني….
محمد وقد انت*باه الش*ك من ان قد يكون ابنه اتم زواجه من داليدا…..
=تميم اوعي تكون…..تمم*ت جوازك منها…..
لينظر اليه تميم بتو*تر وانز*ل ر*اسه الي ا*سفل….
ليفهم الجميع علي الفور من حديثه انه قام بإ*تمام زواجه منها…..
ليمس*كه محمد من ليا*قه قمي*صه بغ*ضب….. وانز*ل يد*ه علي وج*هه بق*لم اقو*ي…لدر*جه ان شفايفه قد جر*حت جر*ح صغير…..
=ياكل*ب ياحيو*ان بقي تعمل كدا في عي*له صغير*ة…وفي اهلها اللي وثقوا فيك وسلموك بنتهم….وهما فاكرين انك راجل يعتمد عليه….وبعد ما اخدت اللي انت عايزة منها عايز ترميها…..
ليحا*ول ريان ان يبعد*هم عن بع*ض…..ويوسف قعد بخذ*لان علي الاريكه ولم يس*تطع ان يتفوه بكلمه واحده….وحنان تصر*خ وتب*كي ونور ونهال كذالك ويحاو*لن موا*ساتها……
ريان بمها*دنه…..
= اهدي يا عمي…..بس كدا عايزين نفهم ايه اللي حصل كل حاجه هتتحل ان شاءالله……
محمد بعص*بيه…..
=مفيش حاجه هتتصلح…هو طلقها وخلاص وانا بنفسي لو شوفته قريب منها هقتله….وانا اللي هحميها منه وهجوزها بإيدي لراجل يستاهلها ويعرف يصونها…
عند هذة الكلمه….احمر*ت عيو*ن تميم وبر*زت عرو*ق رقب*ته وقب*ض علي يد*ة بقو*ة……ونظر له نظر*ة لم يست*طع احد ان يفه*مها…..وخر*ج من المنزل بغض*ب…
ليذهب ورائه ريان علي الفو*ر……
ليركب تميم سيارته….وانط*لق بها بسر*عه شد*يدة لدرجه ان اطار*ات السيا*رة اصدر*ت صو*ت احتكا*ك قو*ي بالار*ض…..
ليركب ريان سيارته هو الاخر وقام بالح*اق به……
حتي توقف تميم عند العمارة التي جاء بها مع داليدا اول يوم لهم……
لينزل من سيارته بسر*عه….وانطل*ق الي اعلي….ولح*ق به ريان
ليصل ريان الي الشقه التي دخل بها تميم…وقبل ان يدخل فهو تميم سا*ب الباب مو*ارب لانه كان عارف ان ريان هيل*حقه…..
ليست*مع ريان الي صوت شه*قات…..ليستغر*ب ويد*خل لينصد*م بمشهد اول مره ير*اه في حياته……
كان تميم يجلس علي الار*ض….ويب*كي كالا*طفال…ليجر*ي عليه ريان وهو لاول مره ير”ي صديقه في هذه الحا*له……
ريان بصد*مه وعتا*ب….
=تميم في ايه…..مش هو ده اللي كنت عاوزه مش هو ده اللي انت حابب تعمله عشان نسرين….وسبت داليدا عشانها….جاي ليه تبك*ي دلوقتي….
تميم بصر*يخ وغض*ب ودمو*عه تجر*ي علي وجن*تيه مثل الشلا”ل…..
= لااااا مش هو دا اللي كنت عاوزه….انا عايز داليدا عايز حبيبتي ترجعلي…..انا ضي*عتها مني….داليدا هتسب*ني انا قولتلها كلام يجر*حها وكسر*ها….كنت كل كلمه بقولها كأنها موجهه ليا انا مش ليها هي…انا طلق*تها اهن*تها عاير*تها ذ*لتها……بس انا والله بعشقها مش هقدر اعيش من غيرها…..هتبع*د عن*ي….هيبعدو*ها عني…هي هتبعد عني بسببهم….هي السبب….هي السببب في كل اللي حصل ده والله لا*قتلها…..انا عايز داليدا عايز*هااااا…
انصد*م ريان ولم يمكن يتو*قع انه يست*مع الي هذا الحد*يث فهو كان عند*ه يقي*ن تام…ان يوجد لع*به قذ”رة قد لعب*ت عليهم لقد تخر*ب عليه*م حياتهم……
ريان بتهد*ئه وهو يحتضنه بحب اخوي….
= احكيلي يا صحبي في ايه….مش يمكن لما اعرف نقدر نلاقي ليها حل…..
لينظر اليه تميم بأ”مل و دمو*ع تنزل ….
= بجد ممكن نلاقي ليها حل….
ليكمل بإ*نهيار…..
= لا ملهاش حل…..اللي هقولهولك ده مستحيل يكون ليه حل…..
لينظر اليه ريان ويمس*ك و”جهه بين يد*ه بقو*ة…..