روايات

رواية عشقت طفلتي الفصل الثالث والرابع والخامس بقلم مريم وليد حصريه وجديده 

رواية عشقت طفلتي الفصل الثالث والرابع والخامس بقلم مريم وليد حصريه وجديده 

رواية عشقت طفلتي الفصل الثالث والرابع والخامس بقلم مريم وليد حصريه وجديده

وصلت نور وداليدا الي الشركه….. لينزلوا من السيارة…… وينبهروا من الشركه منظرها…. التي يدل علي انها ملك لشخصيه مهمه…… وذهبوا الي الداخل…..

داليدا بإنبهار: ايه الجمال ده يابت يا نور….. هو في كدا…

نور بإنبهار مماثل: ده زي اللي بنشوفه في الافلام….. والمسلسلات التركي…..

داليدا بحصره: انتي متأكده اننا هنتقبل هنا…..

نور بحصره هي الاخري: وربنا ما انا عارفه….. انا كنت فاكره حاجه تانيه خالص….. بس احنا مش هنستسلم…. وانا حاسه اننا هنتقبل ان شاء الله…..

داليدا بأمل: يارب يا نوري….. لان لازم نلاقي حل…… مش هنسيب بابا وماما شايلين حملنا ده علي طول…….. احنا اه لسه صغيرين…. بس نقدر نعتمد علي نفسنا….

نور : عندي امال اننا هنتقبل……. يلا بقي عشان منتاخرش ونلحق المقابله……..

ليصلوا الي الطابق الخاص برئيس مجلس الاداره……..

ليجدو الجميع الرجال ينظرو اليهم برغبه واعجاب….. فهم حقا كانو ايه في الجمال…… فكانت داليدا ترتدي فستان بكم يتعدي ركبتها قليلا لونه زهري….. وكوتش ابيص

ونور ترتدي بنطلون جينز وبلوزه لونها احمر مفتوحه من الكتف…… وكوتش ابيض….

لتنكمش داليدا بخوف وتتمسك بيد نور…..

داليدا بخوف: نور هما بيبصولنا كدا ليه……انا خايفه…..

نور بقوة: خايفه من ايه يابت……طب خلي حد يقربلناك…..كدا وانا اكون فاتحه دماغه……ولا يهمني…..

داليدا بتشجيع: ايوة بقي يا نور يا جامد……

نور بغرور مصطنع: اي خدمه……

ليضحكوا سويا……ويصلوا عند السكرتيرة والتي تدعي “سهي “…….

التي اخذت تتطلع اليهم بإحتقار وغيرة من جمالهم الملفت للنظر……..لتلاحظ داليدا نظراتها…..

داليدا بغيظ: هي مالها السلعوة دي بتصبلنا كدا ليه……

نور: سيبك منها….. تلاقيها غيرانه مننا…. انتي مش شيفاها…. ضاربه في وشها علبه الوان قبل ماتنزل…….
ولا قطع القماش اللي لبساه ده……

داليدا بقرف: عندك حق والله….. يبقوا شغالين في اماكن زي دي….. وبيقبضوا قد كدا…وبردو
بيلبسوا……… مقطع……

نور بضحك علي اختها البريئه: اسكتي يا ديدا يا حبيبتي……انتي بريئه ياعمري مش فاهمه حاجه…..

داليدا بتذمر طفولي: يوة بقي….طب متفهميني انتي…..ياست اللي مش بريئه….واللي عامله نفسها فاهمه…..في كل حاجه….

نور: يابنتي هما بيلسوا…..كدا عشان يلفتوا نظر…..اللي مشغلينهم…..ويلا بقي احسن دي هتاكلنا…..

هزت داليدا راسها بتفهم….

لتقول لهم سهي بقرف: عايزة ايه ياشطره منك ليها…..

نور وهي تحاول ان لا تغضب: لو سمحت احنا جايين عشان…..الوظيفه اللي أعلنتوا عنها……

سهي بإستخفاف: هو حد قالك…..اننا بنشغل اطفال ولا فاتحنها حضانه هنا…..

نور بصوت عالي: انتي بتتكلمي كدا ليه يا سلعوه انتي……. وبعدين احنا مش اطفال احنا سبعتاشر سنه…… يعني كبار ونقدر نعمل اي حاجه….

سهي بغض*ب: طب يلا من هنا….احسن ما اطلبلكم الامن يطلعكم برا…..

داليدا بغض*ب: بقولك ايه يا بت انتي…..احنا مش جايين نشتغل عندك…..احنا نجايين نقدم والمفروض المدير…..اللي يحكم مش انتي…..

سهي بغض*ب: طب انا هطلبلكم الامن دلوقتي…..وهو هيجي يطلع اللي زي اشكالكم دي برا……….

في الداخل كان يجلس ريان وتميم يحكوا في الكثير من المواضيع تخص الشغل…..

تميم بإستغراب: ايه الصوت العالي ده…..

ريان:تلاقيها السنكوحه سهي هو في غيرها…..بيعمل مشاكل هنا…..

تميم بخنقه: انا اصلا جبت اخري منها……ويارب تكون عملت مصيبه….عشان اغورها من هنا…لاني بتلككلها اصلا……… تعالا لما نشوف بتتخانق مع مين المره دي……..

ريان: يلا…..

ليخرجوا…..ليقول تميم بغض*ب
:ايه اللي بيحصل بالظبط هنا….. كان المشهد كالتالي…..

نور كانت ماسكه في شعر سهي…..وداليدا بتحاول تحوشها…..

لتستمع داليدا الي هذا الصوت اللذي تعرفه جيدا…..

لتغمض عينها وتفتحها وتقول بصوت مسموع: لا يارب…..اكيد مش اللي في بالي…..اكيد مش هو…..

لتحاول ان تختبئ خلف نور……ليلاحظها تميم…..

لتلف وجهها نحيته لتفتح عينها بصدمه وهي تقول
:ياسوادك يا قرمط……ده هيعمل مني شاورما…..

لينظر لها تميم بغض*ب…..لاكن تشتعل بداخله نيران عندما رأي ما ترتديه…..ولا يعلم لما احس بالغيرة عندما فكر ان رأها احد بهذا المنظر الجميل…..وساقيها ذات بياض الثلج…..وشفايفها التي لونتهم بلون وردي جميل…..يليق مع بشرتها البيضاء……وشعرها الناعم….الذي كانت تطلقه….للعنان…..

اما عند ريان كان يحاول سحب نور من علي سهي…..وهي بترفس برجلها ومش عاوزه تسيبه…..

ليقول لها بغض*ب: اهمدي بقي….فرهدتي امي…..

نور بغض*ب وشراسه هي الاخر: محدش قالك تحوشني من عليها…..انت بني ادم غلس…..

ريان بغض*ب: مين ده اللي غلس….يا شبر ونص انتي…..

نور بردح: نعاااااام يا عمررررر….مين دي اللي شبر ونص…ده انت اللي شبه عمود النور…..

كاد ان يرد عليها لاكن قاطعهم تميم بغضب
: ايه اللي بيحصل بالظبط….. هنا حد يفهمني….

السابقانت في الصفحة 1 من 7 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل