
رواية أنا الرعد الجزء الثاني للكاتبة شيماء أشرف الفصل الرابع والأربعون والخامس والأربعون والأخير حصريه وجديده
: انا لحد دلوقتي مش فاهمه انا ازاي وافقت على الكا.رثة اللي حصلت دلوقتي دي، انا تهددني انك تف.ضح خطة صقر و تبوظله الخطة لأما تتجوزني، بقولك ايه انا رجعت في كلامي خلاص يلا طلقني دلوقتي، كانت صاحبة هذا الصوت هي مليكة التي كانت قاعدة مع حازم في اماكن مخصصة للعرايس في الفرح فقد قام حازم بجلب المأذون و قعده و طلب انه يتجوز مليكة هو كمان و كان خلال دقايق قدر يقنع الكل و اصبحت مليكة على اسم حازم و اصبحت له وحده بدون حواجز تعيقه عن حبه، و حين انتهت مليكة من كلامها انف.جر حازم في الضحك عليها وسط غيظها منه و قال…
حازم بضحك: ههههههههههههههه، يمكن عشان بلفتك بكلمتين حلوين، و كمان عيني في عينك كده يا بكاشه انتي بذمتك مش مبسوطة، يعني الحق عليا اني مش عاوزك تعنسي يا قلبي و تبقي بايرة…
مليكة بغيظ: مين دي اللي تعنس و تبقى بايرة يا اخ انت هاااا، ليه شايفني وحشه ولا كونش وحشه…
حازم بغمزة: لا يا جميل ده انتي القمر بنفسه، بس مكنتش هسمح ان حد ياخدك مني يا مليكة قلبي و هتع.نسي لحاد ما تكوني ليا، ثم اكمل بجدية و هو بيبص لداخل عينيها و يسرح بهم، : صدقيني يا مليكة انا حياتي مستحيل تكون كاملة غير و انتي فيها لأنك بقيتي نصي التاني اللي مقدرش اكمل حياتي من غيره، انا حبيتك يا مليكة بجد مش مجرد اعجاب بيكي. و اوعدك اني هحافظ عليكي و هعتبرك امي و اختي و بنتي قبل ما تكوني مراتي، و بعد ان انتهى من كلامه نظرت له مليكة فقد كانت تظن انه سوفه يقوم بتريقة على كلامها و لكنها احست بصدق كلامه و جديته و لم تنتظر الوقت و اقتربت منه و احتضنته بكل قوتها و هي تقول و قد احست بدموع تهبط من عينيها على رقبته…
مليكة: انا بحبك اوي يا حازم، ارجوك متسبنيش…
حازم بحب و هو يشتد على احت.ضانها: و حازم ميقدرش يعيش حياته من غير مجنونته اللي اتخطت حدود قلبه و اصبحت ملكة متوجه جواه، و بنهاية كلامه قام حازم بش.د مليكة لمنتصف المكان المخصص للر.قص و بعدها فرقع بأصبعه لدي چي و بعدها كانت تصدح بداية احد الأغاني الشهيرة لعمر دياب و كانت اغنية رايقة…
شوفي ازاي جميلة و انتي كده رايقة، و بتحلوي حتى لووو مضايقة. يا نجمة مسكت فيها، و انا مستكتر عليها. سيبي ضحكتك عليكي، عليكي لايقة، ااااااه يا نور حياتي مفكيش غلطة، اجنبية طيب ولا ليكي خلطة، يا نجمة مسكت فيها، و انا مستكتر عليها. سيبي ضحكتك عليكي، عليكي لايقة، و الضحكة الحلوة دييييااااا قولي بتخبيها لمين، ونبي خليها مجاملة. طب نصها مش لازم كاملة، من يوم ما ظهرتي و عاملة خوف و قلق للحلوين، و النظرة بعينك ليييا. بتطل. ترد الروح، ده جمال ناقص يتكلم. يا قمر من غيره مضلم، دا انا متثبت و مسلم. ابعد لا مش مسموح، شوفي ازاي جميلة و انتي كده رايقة، و بتحلوي حتى لو مضايقة. يا نجمة مسكت فيها، و انا مستكتر عليها. سيبي ضحكتك عليكي، عليكي لايقة، …
كان حازم بيحضن مليكة من ظهرها و يتحرك معها بفرح و سعادة و كان بيرقص و هو بيغني مع الأغنية كأنه بيقولها الكلام ده ليها هي تحت فرحتها و كان الكل مبسوط ليهم…
و انتي معايا اعملي زي ما انتي عايزااا، دا انتي في الحينية لازم تاخدي جايزااا. عيني اه على تقاطيعك، دا انا ابيع روحي ولا ابيعك، ده انا من لحظة ما شوفتك دماغي بااايظه، ااااااه يا نور حياتي مفكيش غلطة، اجنبية طيب ولا ليكي خلطة، يا نجمة مسكت فيها، و انا مستكتر عليها. سيبي ضحكتك عليكي، عليكي لايقة، و الضحكة الحلوة دييييااااا قولي بتخبيها لمين، ونبي خليها مجاملة، طب نصها مش لازم كاملة، من يوم ما ظهرتي و عاملة خوف و قلق للحلوين، و النظرة بعينك ليييا. بتطل. ترد الروح، ده جمال ناقص يتكلم. يا قمر من غيره مضلم، دا انا متثبت و مسلم. ابعد لا مش مسموح، شوفي ازاي جميلة و انتي كده رايقة، و بتحلوي حتى لو مضايقة. يا نجمة مسكت فيها، و انا مستكتر عليها. سيبي ضحكتك عليكي، عليكي لايقة، شوفي ازاي جميلة و انتي كده رايقة، و بتحلوي حتى لو مضايقة. يا نجمة مسكت فيها، و انا مستكتر عليها. سيبي ضحكتك عليكي، عليكي لايقة، عليكي لايقة، …