
معتصم: سكتي ليه كملي…
نور بخجل: معتصم ابعد كده…
معتصم: لا مش هبعد، هقرب اكتر…
نور: معتص، و لم تكمل كلامها و هجم معتصم على شفتي نور يقبلها بكل ح.ب و ر.غبه و اشتياق، و كانت نور في حالة صد.مه، خجل، و لكن مقدرتش تصمد و بادلته القبله، و لم يفصل قبلتهم، و كانت نور مش قادرة تتنفس و حاولة تبعده لكن هو ولا هنا، و بعدها بعد عنها. و هما الاتنين بيخدوا نفسهم بسرعه، و هنا سمعته بيقول…
معتصم بانفاس سريعه و ألصق جبينه بجبينها: بح.بك، بح.بك يا نور…
نور بتوهان: و انا بح.بك يا معتصم، بس ابعد يلا…
معتصم: ابعد ايه، هو لحقت اقرب لما ابعد، تعالي لما احكيلك قصه، و هجم معتصم عليها يقبلها بكل رقه و ح.ب، و لتصبح نور زوجه معتصم قولا و فعلا، و تسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح…
The end…
Flash back.
معتصم: بابا، انا عاوزة اتجوز…
رنا بشهقه: نور، ألحقي جوزك هيتجوز عليكي. ، و انفج.ر الكل في الضحك على هذه المجنونه…
معتصم بغيظ: خلصتي هزار، ولا لسه تاني…
رنا بدارميه: بقى كدة يا عصومتي، طب و ابنك ألي في بطني اعمل فيه ايه، اهئ اهئ…
معتصم: اقعدي بيه على باب السيدة.
رنا: تصدق فكرة، اهو استرزق بعد شغلي في الحكومه.
مريم: بصي انا هاجي معاكي و نمثل انا بنتك و انتي امي، و نزور شهادة معاملة اطفال و نبدأ م.سيرة الشحاته بقى…
رنا: اشطا يا زوق، ههههههههههه…
معتصم: باااااااس، اسكتوا، انتوا هتحفلوا عليا…
جميلة بجدية: رنا، اسكتي و متدخليش بينهم…
رنا: في ايه يا جميلة انا بهزر معاهم مقصدش حاجه، معتصم زي اخويا…
جميلة بعصبيه: و انا قلت متدخليش، دول مش اهلنا. سامعه، ثم ابعدت الكرسي بعصبيه و قامت راحت لأوضتها. ، و كانت رنا هتقوم تروح ليها لكن صوت رعد منعها…
رعد بهدوء: رنا اقعدي انتي، انا هروح ليها. و قامت، و لكن سمعت صوت ماك بيقول…
ماك: رعد. هي اكيد متقصدش حاجه.
رعد: شكلك مش عارف اختك يا ماك، عن اذنكم. و مشيت رعد بتجاه اوضة جميلة، فقالت رنا…
رنا: انا اسفه يا معتصم لو ضايقتك. بجد مقصدش انا بعتبرك اخويا…
معتصم بمقاطعه: بس يا هبلة متقوليش كده، انتي اختي و لو انا مش بعتبرك اختي مكنتش هزرت معاكي. ، اسكتي بقى و اطفحي…
رنا بغيظ: طفحه تطفحا يا شيخ، كتك القرف، انا غلطانه اني قولت اخلي الموقف جد معاك، لكن انت اخرك شبشب ابو وردة معفن…
معتصم: تعرفي لو مكنتش متجوز و بح.ب مراتي، كنت اتجوزتك، اااااااه، ايه يا نور ده، و كانت نور بعد ما معتصم خلص كلامه راحت حدفت كوباية الماية في وش معتصم.
نور: ده رد بسيط لما تعاكس حد قدامي، خلي بالك من نفسك بقى يا ح.بيبي لحسن تلاقي دراع مكسور هنا رجل، و تعرف تستاهل البوكس ألي غيث ادهولك…
معتصم بتمثيل: اااه، يا ناس، مراتي شرسه، متخلصونا بقى عاوز اعمل فرح و يتقفل علينا الباب لوحدينا…
عاصف: طيب خلاص هنقعد و نحدد معاد الفرح ليكم، اسكت بقى…
معتصم: روح يا بابا يا رب هنون تجبلك بيبي صغير تهشتكه…
هنا: ولد، و مع انتهاء كلمة هنا، قام مارك و شد رنا من دراعها…
مارك: معلش هستأذن انا و رنا ع.شان عاوزه في موضوع، و مداش فرص لرنا تتكلم و شدها و خرج…
.
في اوضة جميلة و كانت قاعدة في السرير و بتعيط بصمت و مديه ضهرها للباب، فخبطت رعد على الباب و دخلت، فقالت جميلة…
جميلة: رنا مش عاوزة كلام في الموضوع احنا انهاردة بليل هنرجع بيتنا سامعه…
رعد: ليه…
جميلة بتفاجئ و م.سحت د.موعها بسرعه: رعد، انا اسفه كنت فكراكي رنا…
رعد: ليه…
جميلة: هو ايه ألي ليه…
رعد بهدوء: ليه قولتي الكلام ألي ملهوش اي لازمه تحت على السفر، و ليه هتمشي من هنا…
جميلة: ع.شان انا و اختي ايتام اهلنا ميتنين. تعرفي ايه عني انا و اختي ع.شان تسبينا في بيتك هاااا. لا ده بيتنا، ولا دي عيلتنا، ولا، و لم تكمل جميلة كلامها بسبب القلم ألي خدته على وشها بقوة، راحت حطت ايديها على وشها مكان القلم و بصت ناحيه رعد بصد.مه…
رعد ببرود: القلم ده ع.شان يفوقك من الأوهام ألي في د.ماغك، صدقيني لو بس كان عندي شك 1% انك او اختك عندكم احساس كره او حقد او سوء ناحيتي او ناحية ماك و مارك كنت نهيتك انتي و اختك، لكن انا عارفه كل حاجه عنكم و عارفه اد ايه اتعذبتوا بسبب عادل، بس الحياة تجارب فيها الحلو و فيها الوحش. ، زي ما هتعوزي تاخدي السعادة و الفرحه. لازم تدوقي الحزن و الألم، انا اهو عيشت سنين فيهم من غير حنان ابويا بسبب جدي و عبير، شوفت اخويا بيتعذب و بيتجبر على حاجه مش عاوزها، كنت دايما بسمع الاهانه عليا و على والدتي بس عمري ما كنت بسكت عليها، وعدت نفسي اني هنجح و اجتهد و يبقى اسمي على كل من دب و سمع، و اديكي شايفه دلوقتي انا بقيت رعد الاقتصاد ألي الكل بيحلف بأسمي، و عبير إلى د.مرت حياة امي حياتها انتهت و راحت لرب كبير مش بيرضى بالظلم، اخويا ألي امه كانت بتهدده بمراته ألي فضلت تلات سنين خطفاها و بتخليه يعمل حاجات مش بيح.بها و بيكرها و بتجبره عليها دلوقتي مراته معاه و رجع اخويا ألي اتربى معايا، شادية ألي كانت بتمشي ورا اختها في كل حاجه دلوقتي بقت اطيب الناس، و منصور اتسجن و اتحكم عليه بالاعدام، ماك و مارك خدو حق اهلهم ألي ماتوا. و بابا رجع لامي، رجع لينا، عيلتي اتلم شملها من تاني، الحياة دايما بتوريكي الوحش ع.شان تعلمك درس، و بعد ما تتعلميه بتوريكي الحلو، كانت جميلة بتعيط مع كل كلمه رعد بتقولها، مش هي لوحدها ألي كانت بتعاني، مش هي اسوء شخص عانى في حياته، اد ايه شخصية زي رعد استحملت، و مقدرتش جميلة تفضل واقفه و ج.ريت على رعد و ح.ضنها جامد، و قالت…
جميلة: انا اسفه، سامحيني، بس كل ما اشوف عيلتك افتكر امي، افتكر كل لحظه كانت بتسحمل فيها ع.شاني انا و رنا…
رعد ببتسامه و هي بتح.ضنها: و احنا كمان عيلتك يا جميلة، انتي اختي و رنا اختي، كلنا عليتكم انتي و رنا، انا مش هقولك انسي الماضي و كملي لا افتكريه. ، افتكري كل ألم ع.شتيه في حياتك لانك كل مرة هتفتكريه هتكوني قوية اكتر، و زي ما بيقولوا الض.ربة ألي متموتش بتقوي، و انتي قوية يا جميلة. ، و مع انتهاء كلام رعد لقت الباب بيخبط، فبعدت جميلة عنها و م.سحت ليها د.موعها و سمعتها بتقول…
جميلة ببتسامه: شكرا…
رعد: بس يا حمارة انتي اختي، ثم قالت بصوت عالي، ادخل، و هنا فتح الباب و دخل طوني، و قال.
طوني: رعد. الحاجه ألي طلبتيها جاهزة.
رعد: تمام، جميلة عاوزة اروح ارجع ألاقيكي بتضحكي سامعه، يلا سلام مؤقتا، و خرجت رعد مع طوني و راحت اوضة المكتب بتاعتها و قعدت على الكرسي و فتحت اللاب توب، و سمعت طوني بيقول…
طوني: انا قلبت في كاميرات المراقبة في القص.ر، و ألي شوفته على ما اظن مش هيعجبك…
رعد بستغراب: قصدك ايه…
طوني: يستحسن تشوفي بنفسك، بصت رعد بصه اخيرة لطوني. و بعدها فتحت الملف، و كانت صد.مه بالنسبة لرعد و هو مشهد سليم و هو مريم، و هنا احمرت عين رعد من العص.بيه. ، فقامت بسرعه ع.شان تخرج، و لكن قبل خروجها لقت طوني بيم.سك ايديها و بيقول…
طوني: رعد فكري بعقلك و متخليش العصبيه تتحكم فيكي، متنسيش مريم…
رعد: طوني سيب ايدي حالا…
طوني: سبتها يا رعد. بس اتص.رفي بهدوء، و خرجت رعد و قالت…
رعد: ريد، اين موقع سليم…
ريد بعمليه: انه بحديقة القص.ر مع غيث و ماك و رنا و جميلة و مريم و معتصم و نور، سيدة رعد، و راحت واجهة رعد للجنينه، و وصلت ليهم و كانوا قاعدين بيهزروا، فأقتربت منهم بغضب…
معتصم بضحك: هههههههه، تعالي يا رعد كنا بنش، و لم يكمل كلامه بسبب ما صد.مه و صد.م الكل بأن رعد راحت ناحية سليم و ض.ربته بالقلم، و راحت م.سكته من رقبته بقوة و قربته منها…
رعد بهم.س يشبه بفحيح الافعى: ازاي اتج.رأت…
سليم بصعوبة؛في ايه، يا رعد.
غيث: رعد ايه ألي بتعمليه ده سيبي سليم حالا…
ماك و هو بيقرب منها: رعد، اهدي و فهمينا ايه ألي حصل…