روايات

رواية أنا الرعد الجزء الأول للكاتبة شيماء أشرف الفصل الخامس والعشرون والسادس والعشرون حصريه وجديده 

رواية أنا الرعد الجزء الأول للكاتبة شيماء أشرف الفصل الخامس والعشرون والسادس والعشرون حصريه وجديده 

غيث: انا مش هخرج…
دكتورة منى: استاذ غيث مينفع.ش تفضل، اتفضل ح.ض.رتك، انت بطريقه دي بتعطلني عن شغلي و ده مش كويس ع.شان الأنسه رعد و خطر عليها…
مارك: غيث اخرج يلا معايا حالا…
غيث بجمود: انا هخرج دلوقتي، بس لو ج.رى ليها حاجه حياتك قصادها سامعه…
دكتورة برعب: سامعه، و خرج الكل من الاوضه و غيث كان لسه المحلول و كيس الد.م لسه في ايديه، و فضل في الاوضة الدكتورة و إتنين من الممرضات و بدأت الدكتور تعالج رعد…
.
اما في الخارج و كان غيث و مارك واقفين برا، و كان غيث ساند راسه على الحيطه جنب الباب، و هنا جالهم ماك بعد ما عالج الأصابه ألي في دراعه، و قال…
ماك بقلق: طمنوني رعد اخبارها ايه.
مارك: اهدى هي لسه الدكتور معاها بتعالجها متخافش، بس قولي فين ميلاد…
ماك: الدكتور قالت انها اغم عليها بسبب الصد.مه و ادت ليها حقنه و بعدها ركبت ليها محلول، و هي دلوقتي كويسه و سبتها في الاوضه و معاها الممرضه…
مارك: طب الحمد لله انها كويسه، و بعد مرور وقت عليهم خرجت الدكتورة و وقف قدامها غيث بسرعه و قال…
غيث بلهفة: طمنيني هي عامله ايه، هي كويسه صح…
دكتورة منى بعمليه: اهدى يا استاذ غيث، انسه رعد كويسه الاصابة مكنتش خطيرة عليها في دراعها. اما كتفها فهي بس عندها خدش بسبب الرصاصه و الواقي. و لأن كان باين ان مصدر الرصاصه كانت قريبه عمل ليها اصابه بسيطه في كتفها. ، و الحمد لله هي بخير، و الحمد لله انها كانت لابسه واقي من الرصاص و ألا لقدر الله كنا خس جج…
غيث بغضب و بمقاطعه: اياكي تكمليها فااااااهمه، اتفضلي امشي من قداميييي، دب الخوف في الدكتورة و كانت بتترع.ش من ص.راخ غيث عليها، و لكن ج.ريت بسرعه من قدامه، اما غيث فهو دخل بسرعه ليها، و قعد قصادها و م.سك اديها و باسها، و فضل حاضن ايديها بتملك، و فضل جنبيها…
مارك: ماك، روح و خليك مع ميلاد، متسبهاش لوحدها…
ماك: حاض.ر، طمني اول ما رعد تفوق، اومئ مارك ليه و خرج ماك ع.شان يفضل مع ميلاد، اما مارك فهو قعد على الكنبه و كان قصاد السرير ألي رعد نايمه عليه، و لم يشعر و غلبه النوم، اما غيث فهو كان بيحارب تعبه ع.شان يفضل باصص ليها، لكن لم يقدر و غلبه سلطان النوم. لحاد ما غيث نام على ايد رعد، و بعد مرور ساعات، صاحيت رعد بتعب، و بدأت تفتح عينيها لكن اضائت الأوضه ازعجها، و لكن مع الوقت بدأت تتعود على الأضائه، و جت تحرك ايديها لكن لقت حاجه تقيلها ح.بساها. فبصت ناحيتها و لقت غيث نايم و ح.ضنها، و بعدها بصت في الاوضه لقت مارك نايم على الكنبه…
رعد بتعب: غيث، غيث، و بدأت رعد تصحيه و من اول كلمه قام غيث مفزوع، و قال…
غيث بقلق: رعد انتي كويسه، حاسه بحاجه اجبلك الدكتور، في حاجه وجعاكي…
رعد بمقاطعه: اهدى، اهدى. انا كويسه. بس عاوزة اشرب.
غيث: حاض.ر لحظه واحدة، وراح غيث و جاب كوباية الماية ألي كانت موجودة جنبيه، و عدل رعد و بدأ يشربها، و بعدها عدل ليها وضعية نومها، و سمعها بتقول…
رعد: ميلاد، فين ميلاد.
غيث: متخافيش هي دلوقتي كويسه، و ماك معاها…
رعد: طب احنا لازم نرجع البيت بتاعي دلوقتي…
غيث بغضب صحي عليه مارك: انتي اكيد اتجننتي، نرجع فين، انتي متصابه و تعبانه، خطر عليكي…
رعد: اسمع كلامي غيث انا عاوزة ارجع البيت…
غيث: لا، انتي هتفضلي هنا، انا مش م.ستعد اخلي حاجه تحصل ليكي…
مارك: في ايه…
غيث بغضب: الهانم عاوزة تمشي من هنا و هي بالحالة دي…
مارك: مينفع.ش يا رعد غيث معاه حق…
رعد: و انا قلت عاوزة امشي من هنا، لو مش هتمشوا معايا يبقى امشي لوحدي و اخد اختي…
غيث و هو بيحرك ايده في شعره بعنف: رعد، انتي عاوزو تجننيني، انتي متصابه في دراعك و كتفك، مينفع.ش تسيبي الم.ستشفى…
رعد: غيث انا مش عاوزة افضل في الم.ستشفى، خرجني و اوعدك مش هتحرك من على السرير، غيث انت عارف اني بكره الم.ستشفيات….
غيث بستسلام: طيب يا رعد، مارك روح و قول لماك ع.شان نمشي و انا هخلي مروان يقوم بالباقي بعد ما نخرج…
مارك: طيب، هنستناكم في العربيه، و خرج مارك، اما غيث فهو قرب من رعد. و راح شالها…
رعد بشهقه: انت بتعمل ايه نزلني حالا…
غيث: لا، مش هنزلك و اسكتي بدل ما اتص.رف تص.رف ميعجبكيش…
رعد بعند: قلت نزلني، و كمان هتعمل ايه يعني.
غيث بخبث: بعد الجواز ابقى اقولك يا اميرتي لاني ألي عاوز اعمله ميخطرش على بالك، رعد و قد فهمته، فراحت قرصته في كتفه، و قالت…
رعد بخ.جل: أنت   يا غيث، و سا.فل…
غيث ببرأة مصطنعه: اهو شوفتي د.ماغك ألي شمال ازاي انا قصدي اني بعد ما نتجوز اشيلك بأيدي بس…
رعد بتهكم: لا غلبان اوي، يا خويا ده احنا دافنينه سوا حتى…
غيث: اخوكي، لا انا لازم اغيرك فكرة اخوكي دي قريب اوي. ولا انتي ايه رأيك يا اميرتي، و غمز في اخر كلامه، اما رعد فهي ابتسمت دون ايرادتها و راحت سندت راسها على كتفه و قالت…
رعد: انا من رأيي انك تخرجني من هنا و انت ساكت يا غيث…
The end…
Flash back…
هنا بد.موع: الحمد لله انكم رجعتولي بسلامه، الحمد لله…
شادية: حححح، حححمدلله ععلى سلاااامتتتك، يا بببنتي، و هنا انتبه الكل لكلام شادية و ألي ركزوا المرادي ان صوتها رجع فأقترب منها غيث و مريم ألي دخلت على صوت امها و هي بتتكلم. ، و راحوا نزلوا على رجليهم، و ح.ضنوها…
غيث بفرحه: ماما، انتي اتكلمتي، ماما…
مريم: ماما صوتك رجع خلاص، قولي مريم يا ماما. نديلي يا ماما…
شادية بد.موع: مممريم، مريم، غيث، و راحت مريم و ح.ضنتها، و غيث ح.ضنهم هما الأتنين، و بعدها بعدوا عنها و باسوا راسها، و هنا سمعوا صوت رعد و هي تقول…
رعد بعبو.س مصطنع: ايه ده يا عمتو، بقى كده ينفع بردو، بقى تنطقي بأسم بنتك المتش.ردة دي، و ابنك التلاجه الضخم، و انا لا. ده انا رعد الكيوت اللطيفه، ده مش عدل.
غيث برفع حاجب: كيوت و لطيفه، و رعد، انتي بتتكلمي بجد…

انت في الصفحة 4 من 6 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل