روايات

رواية أنا الرعد الجزء الأول للكاتبة شيماء أشرف الفصل الرابع عشر والخامس عشر حصريه وجديده 

رواية أنا الرعد الجزء الأول للكاتبة شيماء أشرف الفصل الرابع عشر والخامس عشر حصريه وجديده 

منصور: الدكتور قال ليكم ايه…
يونس: الحمد لله عدت مرحلة الخطر و كمان ساعتين نقدر نشوفها…
عببر بفرح مصطنع: الحمد لله الحمد لله انها بخير…
رعد ببرود: صحيح يا منصور بيه انت و عبير كنتوا فين…
عبير: كنت مع عمي ع.شان بياخد الدوا…
رعد بهدوء: عجيبه، بتديله الدوا في العربيه، و كان منصور بيبص لعبير بغضب و عبير بتبص ليه بتوتر، و لكن هنا قالت عبير لتغير الموضوع…
عبير: معتصم فين، ابني ليه مش معاكم…

رعد ببرود: واضح انك مفهمتيش لما قلت قبل كده، قولتلك يا عبير انسي ابنك لاني هربيه من جديد لو غلط، فابقولك انسيه ع.شان زي ما انتي معرفتيش تربيه انا هربيه…
عبير بغضب و صوت عالي: يعني ايه يا بنت هنا. هتمشي ابني على كيفك و، و هنا قاطعتها رعد بحدة ممزوج ببرود اخرس عبير و تفاجئ غيث و سليم بقوة رعد…

رعد: اسمعي كويس، صوتك ميعلاش عليا انتي فاهمه ع.شان لو عالي تاني هتص.رف تص.رف ميعجبكيش، ثانيا ده مش الوقت و لا المكان ألي يسمح اننا نتكلم فيه عن التفاهات بتاعتك دي، انتي اكيد ملاحظه ان ألي تعبانه دي تبقى اختك، صح، المفروض تكوني جنبيها، فا نصحيه مني ليكي، تجنبيني لأني ممكن في لحظه اتعصب و انتي عرفاني مش بتحكم في عصبيتي…
عبير ر.غم خوفها و توترها: شايف يا عاصف بنتك بتعمل ايه…

عاصف ببرود: ايوه شايف، و هي معاها حق. ده مش الوقت ألي نتكلم فيه، كانت رعد مفاجئة برد ابوها و انه مشدش في الكلام معاها لا ده وقف جنبيها و ساندها…
عبير و هي بتجز على سنانها: ماشي يا عاصف، ماشي. انا هسكت ع.شان حالة اختي…
رعد بسخريه: لا واضح…
هنا: رعد، تعالي عاوزاكي، و بصت رعد بصه اخيرة ناحية عبير و بعدها راحت ناحية امها…
رعد: نعم يا ماما، و بعدوا شوية عن الكل، فقالت هنا…

هنا: رعد، عملتي ايه معاهم، لسه في البيت، رعد فهمت ان امها قصدها على نور و معتصم، فح.ضنتها و قالت جنب ودنها…
رعد: متقلقيش، هي و هو كويسين، و بعدها بعدت عن ح.ضن امها و باست راسها، و اكملت كلامها: دلوقتي انا هروح شوية و هرجع على طول مش هتأخر تمام…
هنا: تمام يا ح.بيبتي، ربنا يحميكي و يحفظك…
رعد: امين، و مشيت رعد…

في الاوضة ألي فيها شادية، كانت رعد عندها و كانت دخلت ليها و فضلت باصه ناحيتها بهدوء، و بعدها بمدة اتكلمت رعد و قالت…

رعد: بر.غم كرهك ليا و بر.غم كرهك لامي و حقدك ناحيتنا. لكن كنت بحسك احسن من عبير، و انه هيجي يوم و تتحسني و تبعدي عن تفكير اختك، تعرفي كمان، انا زعلت لما عرفت بألي حصل، و تعرفي مدخلش في د.ماغي انك وقعتي بنفسك. و اشك في ده، بس هوعدك اعرف ايه ألي حصل معاكي، و خرجت رعد برا الاوضه بهدوء. و خرجت تلفونها و اتصلت على معتصم و قالت…

رعد: معتصم، عاوزاك تيجي دلوقتي، خالتك شادية في الم.ستشفى متتأخرش، و قفلت معاه، و بعدها اتصلت على شخص تاني و اكملت كلامها: انا عاوزة اعرف كل ألي حصل في غيابي و بسرعه…
. : تمام رعد، و قفلت رعد مع المجهول…
.
عند معتصم و نور. و كانو خلاص قربوا يوصلوا، و بعد مدة وقفت العربيه إلى هما كانوا فيها. ، فنزل معتصم و نزر و اول ما بصوا للمكان اتصد.موا…
نور بصد.مه: معتصم، هو انا هستخبى هنا…

معتصم بنفس صد.متها: مش عارف، هو احنا جينا في عنوان غلط ولا ايه…
نور: معتصم، تعالى نمشي شكلنا جينا غلط، و كانوا لسه هيمشوا لقى شخص يمتلك لياقة بدنيه عاليه و لابس بدله سودا، فأقترب منهم و قال…
مارك: أهلا بيكم انا مارك رعد هانم قالتلي على وصولكم اتفضلوا معايا…
معتصم: معلش بس. نتفضل فين…
مارك: هندخل البيت…

نور بهم.س: بيت ايه، كل ده و بيت، ده انا حاسه اني داخله متاها يا ترى لو دخلتها هتوه فيها هبقى زي أليس في بلاد العجائب، و لم تلاحظ مارك و معتصم ألي سمعوا الكلام ألي قالته و ضحكوا…
(القص.ر من برا، . )….

مارك: متقلقيش ح.ض.رتك القص.ر مفهوش متاها…
معتصم: ايه يا مارك، مش هتح.ضني. ده انا صاح.بك حتى، و راح ناحيته و ح.ضنه و ده تحت صد.مة نور.
مارك: ليك واحشه، البت اختك قرفاني في عيشتي.
معتصم: حاسس بيك، قولي ايه الاحوال…
مارك: كويس، بس مع اختك مش كويس…
نور بصد.مه: معتصم، انت تعرفه، و تعرف المكان…

معتصم: ايوة يا بنتي ده انا حافظه. و غير مارك يبقى صاح.بي انا و رعد من زمان، بس لقيتك مصدومه قولت امثل الصد.مه معاكي…
نور بغيظ و راحت ض.ربته بالبوكس: طب خود دي ع.شان تمثل صد.متك كويس…
مارك بضحك: هههههههههههههههههه، تستاهل…
معتصم: نور يا ح.بيبتي، هو انتي بتجمدي على الخطف ولا ايه، ايدك بقت من حديد…
نور بسخريه: حديد صلب و حياتك…
معتصم: طمنتيني عن حياتي…

مارك: طب تعالو ندخل لجوا، و دخلوا كانت نور مبهور بالقص.ر هذا اللوحة الفنيه، فقد كان فائق الروعه و الجمال و مليان بتقنيات عاليه اتفجأت بألي مارك عمله…
(القص.ر من جوا. ، )….

مارك: ريد جهز الاوضه في الجناح الاول…
ريد: اوامرك مارك…
نور: معتصم، هو بيتكلم مع مين و مين إلى رد عليه، هو في عفاريت هنا…
معتصم بضحك: ههههههههه ههههههههه، عفريت ايه بس يا ح.بيبتي، ريد ده نظام القص.ر هنا اصل رعد مصممه القص.ر بنظام إلكتروني. يعتبر ريد نظام القص.ر هنا من نظام حماية شغل في البيت. ، نظام عالي يعني…
نور بصد.مه: و اختك جابت ده منين…
معتصم: هتعرفي بعدين…

مارك: انا هسيبكم ترتاحوا دلوقتي، ريد ارشدهم للاوضه…
(كانت الاوض في القص.ر بهذا التصميم، . )…

(و ده حمام السباحه من جوا. ، )…

معتصم: يلا يا ح.بيبتي، و خد معتصم نور و طلعوا الاوضه، و دخلوا فيها فسمعوا النظام بيقول…
ريد: هنا في غرفة النوم في غرف ملابس و جاهزة و هنا غرفة الحمام و هنا شرفه في الامام، و سكت ريد…
نور: معتصم، انا مش مصدقه لحاد دلوقتي، هو ده نظام ازاي…

معتصم: تصدقي ولا انا عاوني عارف، بس كل ما اجي هنا مش بصدق، تعالي اوريكي الجنينه من البلكونه، و م.سك اديها و طلع بيها، و تفاجئت نور بشكل الجنينه، فقد كانت رائعه فقد كانت مليانه ورد نادر وجوده و فيورد بالون الاسود لونه اسود. ، و ورد ابيض نادر لم تراه نور قبل كده…
(شكل الحديقه، . )….

(و دي الورود السوداء و البيضاء إلى بتح.بهم رعد، ، )…

نور: هي رعد جابت الورد ده منين…

انت في الصفحة 3 من 5 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل