روايات

رواية أنا الرعد الجزء الأول للكاتبة شيماء أشرف الفصل الحادي والعشرون والثاني والعشرون حصريه وجديده 

رواية أنا الرعد الجزء الأول للكاتبة شيماء أشرف الفصل الحادي والعشرون والثاني والعشرون حصريه وجديده 

رعد: ابعدو عني محدش يم.سكني، ابعدو، انا سكت كتير و واضح انهم افتكروني ضعيفه، بس و حياة كل لحظه ابويا بعد عن امي فيها لأكون مدفعاكي يا عبير الكلب انتي و منصور الزبالة ده التمن غالي…
منصور بغضب و هو بيقرب من رعد: لااااااا، ده انتي اكيد اتجننتي و واضح انك محتاجه قلم يفوقك، و قبل ما منصور ينزل ايده على وشها كان في ايد قوية بتم.سكها. فرفع منصور وشه و لقى عاصف واقف قدامه و هو ألي ماسك ايده، و بيقول…
عاصف بنبرة باردة مرعبه: ج.رب تض.ربها و وقتها هنسى انك ابويا…
منصور بغضب: عاصف انت اتجننت بقى بتوقف في وش ابوك ع.شان دي…
عاصف بصوت عالي: ألي بتتكلم عنها دي تبقى بنتي مش واحدة من الشارع، و قبلها هي حفيدتك…
رعد بمقاطعه: انا مش حفيدة حد انا معنديش جد، انا جدي مااااات، ماااات من زمان، و دلوقتي، غيث سليم، سيبوووووني، انا لازم انهي المهزلة دي…
سليم: لا طبعا، احنا مش هنسمح ليكي تودي نفسك في داهية بسببهم…
رعد: قلت سبووووووووني، و لكن رفض غيث و سليم يسبوها، و بحركه مفاجأة من رعد راحت مشقلبه نفسها و راحت زقت غيث و سليم و راحت بتجاه عبير و م.سكتها من شعرها جامد…
عبير بالم: اااااااااااااااه، انتي اتجننتي سيبيني…
رعد بنبرة مرعبة: طبعا كل الرجالة ألي هنا اكيد مش هيض.ربوا واحدة ست، لكن انا بقى ست يعني اقدر اعمل فيكي ما بدالي، و دلوقتي انطقي، انتي سميتي امي بأيه…
عبير بكذب: انتي اكيد اتجننتي، سم ايه ألي بتتكلمي عنه…
رعد: السم يا بنت ال السم ألي حطتيه لأمي بعد ولادتي و ألي هددتي بيه ابويا ع.شان يتجوزك و قهرتيه هو و امي…
عبير: انتي اكيد اتجننتي، و انا هسمها ليه، صحيح اني بكرها بس مش لدرجة اني اعوز اها.
رعد بسخريه: لا واللهي كمان متفاجئة اوي بأني قلت انك سميتي امي، طب ماهو انتي سميتي اختك شقيقتك و سببتي ليها بالشلل، و خطفتي مرات ابنك و ح.بستيها و قهرتي ابنك عليها، اييييييه، كل ده و معملتيش حاجه، و متفاجئة اوي، يا شيخه دا انتي بجحه اوي، و كان كل الموجودين في حالة صد.مه و ذهول من ألي بيتقال دلوقتي و الكلام ألي بتقوله رعد، فقال يونس…
يونس: رعد، الكلام ألي بتقوليه صحيح…
رعد: ايوه يا عمي…
عبير: كدابه، كدابه هي بتقول كده عليا ع.شان بتكرهني…
رعد: بكرهك، اممم، ثم اكملت بص.راخ: ، دكتور ماكسميس، و هنا دخل دكتور ماكسميس و قال…
ماكسميس: مرح.با انستي، كان غيث و سليم متفاجئين بوجود ماكسميس، هم تركوه في الم.ستشفى تبعهم، ازاي جه هنا، و لكن فاقوا على كلام رعد و هي بتقول…
رعد: دكتور ماكسميس اخبرهم ما اخبرتني به في الهاتف…
ماكسميس بعربيه: رعد طلبتني و انا كنت صديق ليها، كلمتني عن حالة مدام شادية قبل ما استاذ غيث يجي ليا، و عرفت ان في سم في اوردة الرجل عند استاذ شادية متركز هناك و حاجز الاشعارات ألي بيرسلها العقل للرجل، و ع.شان يتم كشف العلاج لازم نعرف السم و مكوناته…
رعد: دلوقتي، هتقولي العلاج فين ولا اتص.رف بطريقتي، و على ما اظن طريقتي مش هتعجبك…
غيث بغضب: رعددددد، ابعدي انا ألي هتص.رف معاها، و لما جه غيث يقرب وقفته رعد بأديها و قالت…
رعد: غيث لو سمحت متدخلش، انا بطريقتي هقدر اعرف، و دلوقتي انطقييييي، فين العلاج…
عبير: معرفش…
رعد: متعرفيش، اممممم، طيب كويس، يمكن دي تساعدك، مريمممممم، مريممممممم، كانت رعد بتنده بصوت عالي لمريم، و بعدها جت مريم و كان في ايديها حقنه و بتقرب من رعد و بتقول…
مريم: الحقنه اهي يا رعد، و راحت مريم و ادتها الحقنه في اديها، فأخذتها رعد و قالت و هي بتفتحها و بتقول…
رعد: الحقنه دي فيها سم معمول مخصوص ليكي من روسيا، بيموت الواحد بالبطيئ و مش بيسيب اثر، فقررت اخلص منك بيه، و راحت حقنتها بالحقنه، و بعدها وقعت عبير على الأرض و بدأ وشها يتعرق بشدة و يحمر، و بدأت تص.رخ من الالم بطنها…
عبير بألم و ص.راخ: اااااااااااااااه، انتي عملتي ايييييييه…
رعد ببرود: عملت ألي لازم يحصل، انتي سممتي امي و مرات عمي، يبقى اسممك انتي كمان…
عبير: رعد، رعد، ارجوكي، رعد ارحميني…
رعد بقسوة: و انتي مرحمتيش امي ليه و انتي بتديها السم، مرحمتيش اخويا ألي هو ابنك لما خطفتي مراته و قهرتيه عليها، مرحمتيش اختك ليه لما حاولتي تيها و تشليها، هاااااا…
عبير بألم: بس انا حياة امك في ايدي…
رعد: حياتها عمرها ولا هتكون في ايدك. حياتنا كلنا في ايد ربنا و لو ربنا كتبلها تعيش هتعيش، ربنا قادر على كل شيئ و انا مفوتا امري لله، بس اقدر اديكي العلاج بس بشرط…
عبير: قولي مش قادرة، اااااااااااااااه…
رعد: عاوزة الترياق ألي يشيل السم من جسم امي و الترياق ألي يعالج مرات عمي شادية…
عبير: حاض.ر بس اديني العلاج، اااااااااه، مش قادرة…
رعد: لاااا، انتي تجيبي ليا العلاج اديكي علاجك. واحدة قصاد واحدة، فييين العلاج…
عبير: مخزن، مخزن الارض الزراعيه ألي في اول الاراضي الزراعيه في بيت هناك، جواه واحد ده هو ألي بيعمل السم و ترياقه، هو ألي كنت باخد منه السم لأنه شغال لحسابي…
رعد: غيث، سليم، ابعتوا رجالتكم تجيب الراجل ده حالا…
غيث: مروان، مروان، و هنا دخل مروان، و فهمه هيعمل ايه، و راح سليم معاه…
عبير: دلوقتي انا قولت ليكي دلوقتي اديني العلاج…
رعد: توء توء توء، مش لما اتأكد من كلامك الأول…
هنا: رعد خلاص يا بنتي، اديها العلاج…
رعد: شايفه، ألي بتحاولي تيها و بتسميها بالسم، عاوزاكي تتعالجي، بس لا، هسيبك كده تتألمي، عاون الألم ألي بتحسي بيه ميجيش حاجه عن الألم ألي عاشته انا و امي و ابويا فيه…
منصور: انتوا راضيين بألي بتعمله ده، انا هطلب البوليس ليها، خليها تترمي في السجن…
رعد: اطلبه، اطلبه، اطلبه و انا اسجنكم انتم كمان، و نبقى مع بعضنا في سجن واحد بردو، هتكون حاجه حلوة، و بعد مرور ساعه، جه سليم و مروان و الحرس و معاه شخص لديه بنية ضعيفه و اصلع و لابس نظارة، و حرس غيث م.سكينه. ، و سليم و مروان معاهم ادوات و اجهزة في ايديهم، فقال سليم…
سليم: احنا جبناه، و دول الحاجات ألي بيستعملها هنا في البيت ألي لقناه فيه…
رعد: اسمك ايه…
: اسمي عقرب، عقرب اسمي…
رعد: ماشي يا عقرب…
غيث: بس ده مش اسمه. هو بيخبي…
رعد: انا ميهمنيش اسمه، دلوقتي يا عقرب، انا عاوزة منك الترياق، او المضاد للسم ألي بتاخده منك الست دي، و كانت بتشاور على عبير، فقال هذا الغبي العقرب…
عقرب: و مين قالك اني هديهولك اصلا، كل حاجه بمبلغها، و ع.شان كده انا هاخد ع.شرين مليار جنيه…
سليم: نعم يا روح امك، انت هتهزر معانا، اخلص بدل ما اخلي الرجالة تعلمك ادبك…
عقرب ببرود: عادي متعود…
رعد: طب كويس انك متعود على الض.رب، بس يا ترى متعود على الحيوانات…
عقرب: قصدك ايه…
رعد ببتسامه مرعبه: هتفهم قصدي، مطرررررررررررررر، مطرررررررررررررر، و هنا كانت الصد.مه لعبير و منصور و بالأخص منصور ألي كان متأكد انه خلص على النمر ده ازاي عايش، و الصد.مه و الخوف الأكثر فكان من نصيب ألي اسمه العقرب ده فهو اتصد.م، اهذا حقيقي. ، (ما قالت لكي بالادب، لازم  و تشوف العين الحمرا، )…
عقرب: ايه ده…
رعد: ده مطر، بص اصله بقاله يومين مكالش، فأنا هخليه يتع.شى بيك بدل ما تض.رب، مش كده مطر، و اطلق مطر ذئير ليه ادى لرعب هذا المغفل…
عقرب بخوف: خلاص خلاص، هديكي الترياق…
رعد: اهو كده تعجبني، يلا، سليم اديله الحاجه ألي جبتها، دكتور ماكسميس يا ريتك تشرف على ألي هو هيعمله، و بدأ هذا المغفل قصدي العقرب يعمل العلاج و كان دكتور ماكسميس جنبه و بيشوف الأدوات و المواد ألي بيستخد.مها، و كان مطر واقف قدامه، و بعد دقائق خلص. و قال…
عقرب: دلوقتي انت خلصت تقدري تديهم العلاج…
رعد: ماكسميس…
ماكسميس: لا تقلقي عزيزتي، الأشياء التي استخد.مها ليس لها ض.رر…
رعد: و مفعول السم هيروح امتى…
عقرب: هياخد وقت يعني ممكن على بكرة بليل يكون مفعول السم راح…
غيث بغضب: و ايه ألي يأكد لينا ان كلامك مظبوط…
عقرب: معرفش، انا عندي اني اعمل السم و العلاج ليه غير كده مليش دخل، و اكيد السم ألي اتسبب بالشلل ده لما تاخد العلاج هترجع تمشي من تاني…
عاصف: و بالنسبة للسم ألي في مراتي، ازاي اتاكد انه راح منها و اذا كان الدكاترة معرفوش السم علاجه ازاي.
عقرب: اكيد انت اخدت عينه من د.مها و كان فيها السم، بعد ما تديها العلاج و يعدي يوم خد عينه من د.مها و حللها. بس.
رعد: طب تمام، احنا هناخد العلاج و نسيبك في المخزن تبعي تفضل هناك لحاد ما نشوف النتيجه…
عقرب: انا مهمتي خلصت ليه هتخليني…
رعد: بص يا ح.بيبي، انا اتعلمت في حياتي اني مديش ثقه لحاد مهما كان مين، ع.شان كده لازم اخد إحتياطي، يلا…
غيث: انا هخده عندي، مروان ورايا…

انت في الصفحة 6 من 7 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل