روايات

رواية أنا الرعد الجزء الأول للكاتبة شيماء أشرف الفصل الثامن عشر والتاسع عشر والعشرون 

رواية أنا الرعد الجزء الأول للكاتبة شيماء أشرف الفصل الثامن عشر والتاسع عشر والعشرون 

مارك و ماك: انتوا مين…
شخص 1: احنا نبقى…

19=رواية أنا الرعد الجزء الأول للكاتبة شيماء أشرف الفصل التاسع ع.شر
و هنا سمع الكل صوت قوي من وراهم لفوا ليه و سمعوه و هو بيقول…
شخص 1. : مش قبل ما نصفي حسابنا احنا الأول…
عادل بصد.مه: انتوا…
شخص 2: ايه اتصد.مت، شكل الجنان و الهلوسه شغالة معاك كويس…
مارك و ماك: انتوا مين…
شخص 1: احنا نبقى، نقول ولا تقول أنت يا، بابا…
مارك و ماك بصد.مه: اييييييه…
عادل: جميييييييله، ايه ألي جابك هنا.
جميله(شخص 1): ايه يا بابا، مش واجب علينا ننتقم منك انا و رنا بردو…
رنا(شخص 2): و كمان كنت فاكر اننا هننسى انك السبب في موت امنا بعد ما ضحكت عليها و سرقت فلوسها و موتها….
جميلة: و ع.شان كده رجعنالك يا ابونا العزيز…
رنا: و كمان مش المفروض ترح.ب ببناتك…
عادل: تصدقوا عندكم حق انا لازم ارح.ب بيكم، و اشار لشخصين يم.سكوا برنا و جميلة، و لكن ألي اصد.م عادل انه لقى الراجل ألي هيم.سك جميلة وقع على الارض بسبب ان جميلة كسرت ليه رقبته، اما رنا فهي لوت دراع الراجل التاني و كسرته و بعدها ض.ربته في معدته و وقعته، و قالت…
رنا: مش عيب تكون مشغل معاك حريم…
عادل: طب يبقى نوريكم الحريم ألي مشغلهم، و بدأ اطلاق النار يشتغل و اتوزع كل ألي كان في المخزن يحمي نفسه من الرصاص ورا براميل حديد، و للحظ كان ماك جانبه جميلة، و كان بيض.رب النار فقال…
ماك و هو بيصوب على شخص: حاولي تستخبي…
جميلة: لا انا مش هسيب حقي.
ماك: طب خودي الم.سدس ده…
جميلة: لا مش محتاجه م.سدسك، و راحت جميله مخرجه م.سدسين من ضهرها، و بدأت تض.رب نار بدقه و مهارة…
ماك: انتي مين بظبط…
جميلة و هي بتصوب بالم.سدس ورا ماك: مش وقت تعارف ركز شوية و سيبك من الدلع ده، و في اللحظه دي طلقه جت من جنبيها راح ماك مصوب على صاح.بها…
ماك: يا ريت انتي ألي تركزي مش انا، و بدأو يكملوا ض.رب نار، اما ناحية مارك فكان يض.رب و معاه حارس من حراسه، و وسط ض.ربه بالنار لاحظ الراجل ألي جاي ع.شان يض.رب ناحيه رنا و هي ملاحظتش، و راح هو ض.رب ناحيته و لحقها. ، و بدون وعي ج.ري مارك ناحية رنا بسرعه وسط الرصاص ده، و بقى جنبيها، فقال بغضب…
مارك بغضب: مش تخلي بالك، الزفت كان هيض.ربك…
رنا بتفاجئ: هو انت بتكلمني انا…
مارك بغضب: لا بتكلم للي وراكي، ايوة بكلمك، رنا كانت متفاجئة من طريقة كلامه معاها و ازي بيكلمها ولا كأنه يعرفها من زمان، فقالت له.
رنا: انت يا اخ، انت بتكلمني انا، بقولك ايه خليك في حالك و متتعصبش عليا ع.شان مزعلكش، ماشي و يلا بقى شوفلك حته ت فيها بعيد عني، ولا اقولك انا سيبهالك و ماشيه، و قامت و بدأت تض.رب نار من م.سدسها، و غيرت موقعها، اما مارك و هو بيض.رب بالم.سدس متفاجئة من هذه المجنون الذي انقذها منذ قليل، و لكن نفض الفكرة و بدأ يركز على خصمه، اما ناحية عادل و حاتم الدراع اليمين لمنصور كانوا مع بعض، و كان حاتم بيقول و هو بيض.رب بم.سدسه…
حاتم: منصور بيه، احنا متفقناش على كده…
عادل بغضب: قصدك ايه…
حاتم: يعني المشاكل دي تبعك، و انت دخلتنا فيها، و منصور بيه هيقلب الدنيا…
عادل: يعني هتعمل ايه…
حاتم: بعني احنا ملناش دعووة ولا في الليلة دي ع.شان كده احنا مش هندخل في مشاكلك و ام، و لم يكمل كلامه بسبب عادل الذي اطلق النار عليه في وقتها و قال…
عادل: كلب، كلكم كلاب، مش عادل ألي يتلوي دراعه، و هنا انتفض عادل من الصوت ألي وراه و هو بيقول…
جميلة: ماهو انت كلب زيك زيه، و مش عاوزاك تحزن كتير ع.شان هتروح معاه…
رنا: تبقى تسلم على صحابك في جنهم يا والدي، و هنا ألتفت عادل لصوت و كانت رنا و جميله و مارك و ماك واقفين و مثبتين م.سدساتهم ناحية راس عادل…
مارك: كنت فاكر بعد ما ت اهلنا هتعدي بسهولة و ترتاح…
ماك: كنت فاكر نفسك اقوى من الكل و الطمع عماك و بسببك اتيتمنا و احنا صغيرين، و دلوقتي جيه الوقت ع.شان نصفي حسابنا…
عادل بخوف: انتوا هتعملوا ايه، رنا، جميلة انا ابوكم هتوني. ارحموني…
جميلة بغضب و ص.راخ: وليه مرحمتناش، هااااا رد عليا، ليه مرحمتش امي و هي بتترجاك، ليه مرحمتنيش انا و اختي، هاااااااا…
رنا ببرود: اسمعني كويس، احنا ابونا مات يوم امي ما ماتت، ألي زيك ميستحقش يعيش…
عادل: طلما هموت، يبقى مش هموت لوحدي و هخدكم معايا، و هنا اطلق عادل رصاصه من م.سدسه ألي كان مخبيه ورا ضهره، و في نفس اللحظه اطلق رصاص معه أيضا…
.
و نذهب لخارج مص.ر، و تحديدا ألمانيا، و كان غيث و سليم قاعدين قصاد دكتور ماكسميس سيمر، و كانوا بيتكلموا عن حالة شادية، (طبعا هما بيتكلموا ألماني فهيكون الحوار مترجم. )…
غيث: اريد ان اعرف ما هي حالة والدتي دكتور…
ماكسميس بعمليه: لقد نظرت إلى الفحصات التي اج.ريتموها لها في مص.ر، و انا ارى ان والدتك سوفه تتعافى بسهولة…
سليم: كيف دكتور و هي تمت اصابتها بهذا الشلل نيجه للصد.مه عصبيه…
ماكسميس: استاذ سليم، مدام شاديه اؤكد لك ان ما بها ليس نتيجه لصد.مه، و أيضا كما اخبرتني استاذ غيث انها تعرضت لسم في جسدها هو من ادى لشلل النصفي…
غيث: هل هذا يعني ان والدتي سوفه تشفى دكتور…
ماكسميس: اكيد استاذ غيث، لكن يجب ان اراها و افعل لها بعض من التحاليل لكي اعرف اكثر على ما ج.رى لها و اعرف ما السم الذي اخذته…
غيث: اذا دكتور سوف تذهب معانا إلى مص.ر في طائرتي الخاص…
ماكسميس: حسنا استاذ غيث سوفه اوافق فالكل يعرف من انت و ما مكنتك، سوف اكون م.ستعد…
غيث: اذا لن انتظر لثلاث ايام، سوفه نسافر غدا استعد دكتور ماكسميس…

انت في الصفحة 3 من 7 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل