روايات

رواية أنا الرعد الجزء الأول للكاتبة شيماء أشرف الفصل العاشر والحادى عشر حصريه وجديده 

رواية أنا الرعد الجزء الأول للكاتبة شيماء أشرف الفصل العاشر والحادى عشر حصريه وجديده 

نور: انتي كويسه…
رعد بهدوء: متقلقيش عليا، بس يلا تعالي نخرج من هنا الاول…
نور: طيب يلا يا رعد…
رعد: انتي عرفتي منين اني انا رعد…
نور بد.موع: كان دايما معتصم بيح.ب يحكيلي عنك، و اد ايه انك بتح.بيه و بتحميه من صغره…
رعد: ده واضح ان اخويا شاهرني على كده بقى…
نور: بص.راحه ايوه…
رعد ببتسامه: طيب يلا نخرج ع.شان مفعول المخدر هيروح من الحرس ألي برا، و زي ما انتي شايفه مفيش نفس ع.شان اض.ربهم هما كمان…

نور بخوف على رعد: طب تعالي اسندي عليا ع.شان نخرج…
رعد: تمام يلا بسرعه…
The end…
Flash back.
معتصم: طب دلوقتي يا رعد انتي خدرتيهم اكيد هيصحوا و يدوروا على نور و و مش هيلاقوها و عرفوا شكلك، انتي كده هتكوني في خطر…
رعد: متقلقش. ماهو المخدر ألي ادتهملهم مش هيخليهم يفتكروا حاجه، لأنه مخدر عقا.ر بينسي الشخص ألي خده انه خده اصلا…
معتصم بتفاجئ: و ده جبتيه منين…

رعد بثقه: عيب لما تسأل رعد جابته منين، و كمان يعني انا اتخرشم و اض.رب و دراعي يتخلى على الفاضي بردو
مريم بهلع: يعني انتي دلوقتي دراعك مخلوع…
رعد: ايوه الراجل المتضخم ابن الخلعهولي…
نور: طب احنا لازم نرعجه مكانه دلوقتي، معتصم راجعهولها بسرعه…
معتصم: اديني دراعك يا رعد، بس هيوجعك شوية…

رعد: اخل. اااااااااااااااااااااااااااااااااه، و كانت هذه الص.رخه قوية و كبيره من رعد بسبب معتصم ألي رجع ليها دراعها لمكانه، و على الص.رخه دي دخل غيث بسرعه البرق و وراه سليم و هنا، و في نفس اللحظه مريم شدت نور على الحمام بسرعه قبل ما تتشاف، اما غيث اول ما شاف حالة رعد ج.ري ناحيتها و قعد قدامها و قال…
غيث بنبرة قلقه: رعد، مين ألي عمل فيكي كده…

رعد بد.موع مزيفه: راجل معرفهوش يا غيث، كنت بتمشى في الجنينه. و فاجئة طلع ليا راجع ضخم اوي، و ان عاوز يي عليا. و لما ض.ربته جامد ض.ربني و خلع ليا دراعي و خبطني على راسي ع.شان ياخدني معتصم لحقني و ض.ربه…
غيث بص.راخ غاضب: انني بتقوليييي ايه، ازاي اتج.رأ و لم.سك، ازاي اصلا فكر انه يفكر يلم.سك…
رعد بحزن مزيف: معرفش يا غيث…
غيث: هو فين…

رعد: مرمي قدام الباب بتاع ال يلا بعد ما معتصم ض.ربه، و هو دلوقتي مغم عليه…
غيث و هو بيم.سك خدها: مش عاوزك تخافي رعد، و انا هعرف مين ألي اتج.را و عمل فيكي كده، سليم، تعالى معايا، و نزل غيث بسرعه لتحت و وراه سليم، و كان غيث نظراته متبشرش بالخير، اما هنا ج.ريت على بنتها رعد و ح.ضنتها جامد و بدات تعيط، اما معتصم كان واقف مصدوم من الكلام ألي قالته رعد من شوية. و انها كانت بتمثل، فسمع هنا بتقول…

هنا: يا ح.بيبتي يا بنتي كل ده حصل معاكي، كنتي هتروحي مني لو مكنش معتصم لحقك…
معتصم بسخريه: ألحق مين بس يا ماما، بنتك بتمثل دي شلفتت المتضخم تحت…
هنا: يعني ايه…
رعد: يعني يا ماما ألي حصل انه، و بدأت رعد تحكي لأمها ألي حصل و امها كانت مصدومه من ألي بتسمعه، فقالت…
هنا: نور، نور مراتك يا معتصم، طيب
هي فين…
مريم: اهي يا ماما.

هنا بحنان: انتي نور، معتصم حكى لينا عنك و انه اد ايه بيح.بك. و ازاي جده حرمه منك…
نور: هو انا ينفع اح.ضنك و اقولك يا ماما…
هنا: اكيد يا ح.بيبتي، انتي بنتي من انهاردة، و ح.ضنت هنا نور، و كانت نور مبسوطه. فهي حاسة بحنان امها ألي افتقدته من زمان…
معتصم: مريم، هو انتي خبتيها ليه اول ما الكل دخل…
مريم: كان لازم اخبيها قبل ما يشوفها غيث او سليم، لانها لازم تفضل سر…

معتصم: سر ازاي انا هرجع البيت و معايا نور، و قدام الناس دي مراتي و محدش يقدر يقربلها…
رعد: لا يا معتصم، نور لازم تفضل مختفيه، احنا لسه منعرفش منصور الهواري و عبير وراهم ايه او هيعملوا ايه، ع.شان كده لازم تفضل سر ع.شان حياتها، فاهمني يا معتصم…
معتصم: فهمتك، بس ألي عاوز اعرفه انتي عرفتي مكان نور ازاي…

رعد: من ميلاد، ميلاد سمعت بالصدفه منصور و عبير و هما بيتكلموا مع بعض عن حاجه مخبينها في بيت الجبل، و جت ميلاد و قالت ليا. وقتها شكيت. ، (اكيد كده فهمتوا ان ألي سمع كلام منصور و عبير هي ميلاد، )…
مريم: طب دلوقتي انتي قولتي ان الراجل اى عليكي و انه قدام البيت تحت، و دلوقتي غيث و سليم نزلوا ليه، و الراجل لو صحي هيقول كل حاجه…

رعد: لا متخافيش، اصلي بعد ما طحنته اديته من العقا.ر و بعدها نور ساعدتني و طلعناه من المخبئ و جبناه قدام البيت…
معتصم: طب و ليه عملتي كده، كنتي تقدري تسبيه عادي و كان هيكون زي باقي الحرس هيفوق و مش هيحس بحاجه…

رعد: لا كان لازم اعمل كده، لأنه لو فاق اكيد هيدخل لنور في اي وقت و لو ملقهاش هيقول لمنصور و وقتها منصور هيشك فينا، و كمان قلت بدل ما اخفيه بطريقتي. سيبته لغيث ع.شان يعذبه، و بص.راحه مضايقه اوي بسبب الخرشمه ألي عاملها فيا ابن ال…
مريم بضحك: هههههههههههههههههه، اح.ب ابشرك اخويا غيث مش هيسيب حتة سليمه في اخينا المتضخم ده، لانه ض.رب سليم بوكس بوظله وشه ع.شان هزر معاه و قاله يتجوزك، ههههههههه…

معتصم بضحك: يالهوي، ههههههههه، اومال ألي تحت هي قالت ليه كان عاوز يي عليها، ده هيمحيه عن وش الدنيا…
مريم: واد يا معتصم، تعالى نشوف من البلكونه عمل ايه، يلا…
نور بفضول: خدوني معاكم، راحت مريم و معاها معتصم. و نور وراهم بس خابوها من حيث تقدر تشوف لكن متبانش…
رعد بقلة حيلة: مجانين…
هنا ببتسامه: الحمد لله انك كويسه يا بنتي…
رعد: الحمد لله، بس صحيح يا ماما فين ميلاد…

هنا: نايمه و زكيه معاها هناك، دلوقتي انا هقوم و عمل ليكي اكل ع.شان تعوضي الد.م ألي خسرتيه، و قامت هنا، اما رعد فهي غمضت عينيها بهدوء، يمكن تحس براحه…
.

اما تحت و برا البيت. و عند غيث. و كان خرج و معاه سليم و كانت عينيه متبشرش بالخير نهائي، و اول ما خرج شاف الراجل المتضخم مرمي على الارض، و غضبه صعد اكتر او ما شافه و ان عقله خايله ان الحيوان ده كان عاوز يلم.س اميرته، فأقسم غيث انه هيوريه الجحيم بعينيه ولا يطوله، و هيدوقه غضب الحوت وقت هيجانه و عصبيته في المحيط، و فاق من تفكيره على صوت سليم و هو بيقول…

سليم: ايه ده، هو الراجل ده ماله ضخم كده ليه، ده لو كان خد رعد كان ها و د.مرها…
غيث بص.راخ: سلييييييييييييييم، مش عاوز اسمع اي صوت، و لم ينطق سليم بشيى لأنه الان يعلم ان غيث ليس في وعيه و الغضب اعماه، و في نفس اللحظه دخل تلات عربيات و نزلت منها رجاله و يبان عليهم انهم حرس، فأقترب منهم واحد و وقف قدام غيث و قال…
الرجل: اوامرك يا غيث بيه…

غيث: مروان انا عاوزك انت و الرجالة تاخده الحيوان ده، و تفوقوه و تقولي ع.شان اجي، فاهمني يا مروان.
مروان: اوامرك يا باشا، احنا هنفرجه ازاي يلعب معاك.
غيث بشر: لا مش عاوز حدويقرب منه انا ألي هوريه الصح…
مروان: ناخده على المخزن بتاعك يا غيث بيه…
غيث: لا يا مروان، انت هتروح بيه على الملحق ألي هناك ده، و عاوزك تربيه سامعني…

مروان: سامعك يا غيث بيه، و امر مروان شخصين جم و شالوا الرجل المتضخم و راحوا بيه الملحق إلى موجود معاهم في بيت الجبل…
سليم: ناوي على ايه يا غيث…
غيث: ناوي على د.مار و هلاك على الده ع.شان فكر يلم.س ممتلكات الحوت، و مشي من قدامه و دخل البيت.
سليم: شكلك مش هتهدى يا غيث غير ما تشفي غليلك و تطلع غضبك…
.

اما فوق و كان معتصم و نور و مريم بيتفرجوا على ألي بيحصل تحت قدامهم. و اول ما شافوه طالع دخلوا لجوا بسرعه زي ألي عاملين عامله. ، فقالت مريم…
مريم: هولاكو طالع، قصدي غيث طالع هنعمل ايه…

رعد بهدوء و لسه مغمضه عينيها: نور ادخلي الحمام و اقفلي و متخرجيش منه، و انتوا الاتنين اتص.رفوا عادي تمام، و دخلت نور زي ما قالت رعد ليها و فضل معتصم و مريم مع رعد، و هنا دخل غيث و راح ناحية رعد و قعد قصادها و كان فاكر انها نايمه لأنها لسه مغمضة عينيها، فقالت مريم…
مريم: طب انا هروح و اجيب كمادات لرعد ع.شان السخونيه ألي هتيجي ليها، و خرجت مريم…

معتصم: و انا هدخل الحمام، و دخل معتصم لنور، اما رعد فكانت لسه مغمضه عينيها و بتمثل النوم، و غيث قاعد قدامها، فقالت في سرها…
رعد: ولاد الجزمه هربوا، الاولانيه نزلت، و التاني استغل الموقف و راح لمراته، بس لما افوقلهم و اخلص من ألي قدامي ده، هربيهم، و لكن سكتت عن تفكيرها بسبب ما سمعته من غيث، فكان يقول…

غيث: مش قادر اصدق ان حصلك كده و انا موجود، كل ما اشوف الج.روح ألي فيكي د.مي بيغلي اكتر و ببقى عاوز اموت الكلب ده، بس لا، مش هموته. الموت عليه رحمه من ألي هعمله فيه، لازم افرجه ازاي يفكر يقرب منك و يلم.سك، بس و غلاوتك عندي يا اميرة حياتي و كل دنيتي لأخد ليكي حقك من الكلب ده، و هند.مه على اليوم ألي فكر يقرب منك و يلسمك، و وعد عليا على كل ض.ربه ادهالك و خلى حالك كده لهكون عاملها فيه الضعف. ، مبقاش انا غيث يونس الحوت، انا هسيبك دلوقتي يا اميرتي. بس هرجع ليكي تاني، و قام غيث و راح باس جبينها، و بعدها خرج من الأوضه، و هنا فتحت رعد عينيها بهدوء…

رعد: …

تابعووووني

انت في الصفحة 5 من 5 صفحاتالتالي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
2

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل