روايات

رواية أسي.رة عائلة القناوي الفصل السادس عشر حتى الفصل العشرون بقلم الكاتبه يوستينا سامي حصريه وجديده

رواية أسي.رة عائلة القناوي الفصل السادس عشر حتى الفصل العشرون بقلم الكاتبه يوستينا سامي حصريه وجديده

مراد بدموع / ليه رجعتي تطاردني تاني انا مستهلش منك كدة .ده انا الوحيد اللي كنت واثق انك لسه عايشة حتي
لو مين كدبني ، ليه تعملي فيا كدة يا ملك حرام عليكي
انا تعبت اووي .. تعبت

و قعد مراد علي الارض و هو بيعيط جامد و في الوقت ده باب الاوضة اتفتح و دخلت بنوتة لابسة خمار ابيض و فستان محتشم رقيق اوي و قربت منه و قعدت علي الارض قدامه
و قالتله برقة./ مراد بيه انت كويس

مراد رفع راسه ليها و كانت اول مره ليه يقبل ان حد يشوف دموعه و ضعفه و قرب منها و مسك ايديها اللي كلها دم
و قالها / جميلة انتي قريبة لربنا عني و اكيد هيسمع كلامك ..اكيد لو طلبتني منه حاجة هينفذهالك ، بالله عليكي قوليله اني نفسي اموت

جميلة بصدمة / أستغفر الله العظيم يارب..

و حاولت جميلة تسحب ايديها منه باحراج و قالتله / استغفر ربك يا استاذ مراد مش كدة و بعدين عايز تموت كافر طب الاول توب و ارجع لربك

و في اللحظة دي مراد ركز في كل كلمة بتقولها و كأن المشهد ده اتعاد قدامه قبل كدة بنفس التفاصيل

مراد قام من علي الارض و زعق بعلو صوته./ اطلعي برااا .. انتي اي دخلك هنااا ، الاوضة دي مش مسموح لاي حد يدخلها غيرري برااااا

جميله بصيتله للاستغراب و كانت لسه هتخرج من الاوضه بس اتفاجئت من الصوره اللي كانت ازازها متكسر و استغربت انها ما لفتتش نظرها اول ما دخلت الاوضه كانت صورته هو و ملك و لكن كانت مرسومة بالايد بس في منظر روعة و كانت صورته هو و ملك و حواليهم دخان و سواد مخيف و هو حاضنها بايده بخوف

جميلة / هما مين اللي في الصورة دي و اي كل الدخان و السواد ده

مراد رفع راسه للصوره و هو بيتامها بوجع / السواد ده هو كان الحاجز اللي بيني و بينها

جميلة / و الدخان بقي

مراد ببتسامة مكسورة / هو ده اللي اخدها مني .. او اللي كنت فاكر انه اخدها مني بس لا طلعت عايشة و متحرقتشي

جميلة بصتله بحزن / ربنا يهديك يا مراد بيع .. بعد اذنك

و بمجرد ما خرجت جميلة من الاوضة حطيت ايديها على قلبها وعيطت في صمت وقالت / كنت عارفه ان في حد في حياتك بس عمري ما كنت اعرف انك متعلق بيها قوي كده

ونزلت جميله وراحت عند والدتها الشغاله مني
ولكن برغم انها شغالة الا ان ليها مكانه قويه جدا عند مراد لانه من ساعه ما قرر ان هو يستقر في مصر وهي كانت معاه و ساعد بنتها كتير ، لدرجة ان جميلة اتعلقت بيه اوي برغم انها عارفة حياته

_____________________________________________

في العربية

تمارا كانت بتعيط جامد بشحتفها ورهف كانت بتحاول تطبطب عليها وتهديها

رهف /صدقيني يا تمارا انتي دلوقتي بقيتي بخير احنا
كان لازم نمشي من البيت ده ، احنا غلطنا اصلا اننا رجعناه

ملك بصت لاختها بعصبيه ومسكت المناديل اللي قدامها ورميتها عليها بغل / انتي بتعيطي ليه بتحبيه جالك قلبي
يا تمارا تحبي اللي ابوكي وامكي اي ما عندكيش مخ

رهف / خلاص يا ملك مش كده انتي مش شايفه حالتها عامله ازاي

تمارا وهي حاطة ايديها ده على بطنها / طب اقول اي لابني لما يجي الدنيا ، ايه هعيشوا نفس الصراعات اللي انا عشتها

ملك وهي بصلها بغل / لا تطمني انتي مش هترجعي البيت الا والموضوع ده خلصان تماما .. انا حجزتلك مع دكتور

تمارا بضعف / دكتور … دكتور ايه يا ملك

ملك بقوه و قسوة / دكتور عشان ينزل العيل ده ولا انتي فاكره ان انا ممكن اكون خاله لطفل من عيله القناوي

تمارا 😳😳😳😳

_______________________________________________

في البيت عند عاصي

عاصي / ايوه يا زين بترن ليه دلوقتي

انصاف و هي بتعيط / الحجنا يا ابني اخوك بيموت وانا مش عارفه اتصرف وفي رجاله هجموا علي الدوار و جتلوا كل الغفر … الحجنا يا عاصي

عاصي بصدمة 😳

#اسيره_عائلة_القناوي
20

نور فجاه دموعها نزلت على خدها و بصتله بوجع / اه انا عرفت ان اللي حبس ابويا مش انت ولا ابوك ولكن انا شفتك يا عاصي بعيني في بيت ماجدة وانت بتقولها انك لو عرفت اني عايشه هتموتني

عاصي بصلها بصدمه وسكت تماما

انت في الصفحة 6 من 8 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل