روايات

رواية عشقت طفلتي الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع بقلم مريم وليد حصريه وجديده

رواية عشقت طفلتي الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع بقلم مريم وليد حصريه وجديده

رواية عشقت طفلتي الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع بقلم مريم وليد حصريه وجديده

لتش*هق حنان فجأة: داليدا مش ده…… الطقم اللي نزلتي بيه الصبح…… حصل ايه ياحبيبتي متقلقنيش عليكي….

انتبهت داليدا الي حديث امها…. وهي قد نست هذا الامر……..؟….

اجابتها داليدا بتلع*ثم: اصل….. اصل وانا في الدرس واحده صحبتي كانت جايبه اندومي…… ودلقته عليا غصب عنها……… والحمدلله كان دافي مش سخن….. وبيتها كان قريب….. من الدرس فقالتلي مينفعش تمشي كدا وانا السبب…… ف اخدتني معاها…. وادتني طقم من عندها…………
بس كدا……

ثم تظاهرت بالنعاس حتي تهرب من اسئلتها…. وجدتها
انتصبت واقفه….

داليدا: يلا يا جماعه تصبحوا علي خير….. واه يا ماما متصحنيش بكرا….. معنديش دروس….

لتقبل والديها…… ثم دخلت الي غرفتها وقفلت الباب….. لتجد نور غافيه……

وارتمت علي السرير وابتسامه السعاده مزينه ثغرها الكرزي الصغير….

فتحول اسوء يوم بحياتها….. لاجمل يوم بحياتها…. ابدلت ملابسها… لبجامه نوم مريحه ودثرت نفسها بالغطاء….. جيدآ

وامسكت هاتفها تنتظر اتصاله….. مرت قرابه الساعه ولم يتصل…..

بعد عدة دقائق….. كان الهاتف يصدح بأسمه…….

لتفتح الخط عليه…..

لترد بصوتها الرقيق: مساء الخير….

تميم: مساء العسل…… هاااا حصل حاجه

داليدا: مفيش بس….. شويه اسئله….. من ماما….. وعدي الموضوع……

ظلوا يتحدثون مع بعض …… لفتره طويله….. ثم اغلقت الخط….. لتجد نور في وجهها…. وهي تنظر لها نظرات ماكره…….

داليدا بخض*ه: عععععاا…… حرام عليكي يا شيخه قطعتيلي الخلف…… منك لله….. في حد يخض…… كائن لطيف زيي………

نور بهمج*يه: بت بقولك ايه….. انا الشويتين دول مش عليا……. يا تحكيلي الحوار من أوله لاخره…… لهطلع لحنون……. وهي تعرفنا كلنا غصب عنك…….

داليدا بخو*ف مصط*نع: لا ياباشا….. انا هنتكلم لوحدي…………

نور بغر*ور مص*طنع: ايوة كدا…. ناس مبتجيش غير بالعين…… السودا…..

داليدا بتع*جب: ايه العين السودا دي….. هي مش كانت الحمرا….. علي ما اعتقد يعني……

نوربتهد*يد: بت…. ايكش تكون زرقه حتي….. متوهييش في الموضوع…… بدل ما اطلع لحنون

داليدا بز*هق: يا شيخه…. اتهدي بقي اترزعي عشان احكيلك……

لتربع نور قدمها علي السرير…. وتضع يدها علي وجنتيها………. كإنها تستمع الي احد الافلام……

لتقص عليها داليدا ماحدث…… الي ان انقذها تميم…………………. وماقاله لها……

نور بعص*بيه: يابن *🐕 انا مكنتش مرتحاله من الاول……. ازاي يعمل كدا…… وحيات امه ما انا سكتاله……

داليدا بتهد*ئه: ياوليه اقعدي بقي…… ماقولتلك تميم……. عجنه ضرب…… مخلاش فيه حته سليمه…….

نور بغ*ل: ااااه يا ناري…… كنت عاوزه افش غليلي فيه…… انا اصلا مش طيقاه….. ابو كرش ده…… يابنتي ده متجوز ومعاه اربع بنات…… ده انا سمعت مراته قبل كدا بتقوله…… انت بتجيبب اكل من ورانا….. تاكل نفسك بس….. والعيال لا…..

لتضحك داليدا الي ان….. ادمعت اعينها من كثرة الضحك………..
: ده راجل ناقص بعيد عنك….. واحد غيره….. علي اللي بياخده ده كله….. يكون عنده فيلا….. مش الشقه المعفنه دي……

نور: يلا بلا قرف….. ادينا خلصنا منه اهو….. الحمدلله….

المهم تحكيلي…. ايه حكاية تميم ده كمان…..

داليدا بخجل: ما انا حكيتلك اهو…..

نور: ايوة حكيتيلي…… بس مش غريبه انه….. في يومين بس يحبك….. لا وكمان عايز يتجوزك…….

داليدا بعد*م ف*هم: طب وفيها ايه….. مش يمكن حب من اول نظرة ولا حاجه……

نور بسخريه: كنت اصدق لو مكنتيش…. رزعاة قلم خرمتي بيها طبلة ودنه…… اكيد وراه حاجه……

داليدا ببعض الخو*ف: هيكون في ايه يعني…….

نور بحير*ة: مش عارفه…. بس ادينا هنعرف بعدين….. بس اهم حاجه متديهوش الامان…. قبل ما نعرف هو عايز ايه بالظبط…..

داليدا: ماشي….. يلا ننام بقي…… والصبح ان شاء الله هقول لبابا علي…… موضوع الشغل ده…..

نور بموافقه: تمام ماشي….. يلا تصبحي علي خير……

داليدا بنعاس وجسد من*هك: وانتي من اهله…..

وذهبوا في ثبات عميق….. ولم يعرفوا ماذا سيحدث غدا……….. ستنقلب حياة الكل راسا علي عقب…..

في صباح يوم جديد…. تململت داليدا علي صوت هاتفها…………. التقطته ووضعته علي اذنها….. دون
النظر لهوية المتصل….

لتقول بصوت نا*عس ر*قيق: الو…….

اتاها صوته الغل*يظ
: صباح العسل

هب*ت داليدا…… ونظرت لهاتفها فوجدته هو…..

داليدا: صباح النور

ليضحك تميم
: واضح انك لسه نايمه……

داليدا: اصل النهارده مفيش….. دروس فقولت اقضيها نوم……….

انت بتعمل ايه……

السابقانت في الصفحة 1 من 7 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل