روايات

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت الثامن عشر حصريه وجديده 

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت الثامن عشر حصريه وجديده 

ليلي: اه
نور: تمام يبقي غضي بصرك عنه تماماً اوعي تبصي لي او تهتمي لي. لو اتكلم معاكي اوعي تردي عليه اوعي. كملت بتحزير: احسن صدقيني الصداقه اللي ما بينا مش هاتكمل. وانا مش هكلمك تاني والله. و انتي كدا هتفضلي في الحزن ده علي طول.
ليلي بسرعة،: لا والله فعلاً عاوزه ربنا يكون راضي عني. كملت بابتسامة: عاوزك في حياتي دا انا علي طول لوحدي بس فرحت انك دلوقتي في حياتي كفايه انك عايزني ارجع ل ربنا تاني
نور بمرح: والله يا خوتشي حالي زيك. بس من دلوقتي احنا هنبقي صحاب باذن الله صالحه ناخد بايد بعض ل طريق الله.
ليلي بابتسامة: باذن الله ياقلبي
نور.: بقولك اي هاتي رقمك علشان ابقي اكلمك لازم اروح دلوقتي البيت. وانتي كمان قومي علشان الجو برد اوى
ليلي: تمام ياقلبي. بدأت تديها. الرقم بعدها. قامت نور.
نور حـ,ـضنتها بابتسامة: متزعليش ياقلبي انا دايما هكون معاكي والله. احنا ربنا وقعنا في طريق بعض والله علشان سبب. وانا باذن الله لما اوصل البيت هكلمك و ابقي صلي ركعتين لله كده و ادعي
ليلي بدلتها الحـ,ـضن بابتسامة؛ حاضر يروحي باذن الله توصلي بالسلامه. يارب
نور مشيت علي البيت. وهي ايضأ
_________________________
في المنزل.. امينه كانت بتتكلم في التليفون.
امينه بغضب: انت قافل التليفون بتاعك ليه هااا
مهران: عادي مشغول
امينه بنفس الغضب: مشغول في اي ان شاءلله. بقا و اي ما خليك تبقي مشغول كده فاهمني
مهران بعصبيه: امينه هو انااا ككل لمااا اارن تعمليي حوارات و مشكلههه داا انااا غلطااان انيي برن اصلا. وبعدين انا مراتي تعبانه علشان كدا طول الوقت مشغول بيها التليفون ده علي طول قفله
امينه بغضب اكبر؛ تليفونك دههه مقفول كده بالشهور مش فاهمه انا.. كملت بتأكيد: مهران انت متجوز بجد والله
مهران بهدوء: والله العظيم انا اتجوزت من فترة صغيره. وهي تعبانه جامد علشان كدا انا ولا عارف اطلع اشتغل ولا حتي اعمل اي حاجه علشان تبقي عارفه
امينه اتنهدت وقالت: ليه هي مالها؟
مهران: هي عامله عملية
امينه باستغراب: عمليه عمليه ليه؟
مهران بزهق: ميت سوأل يا امينه مش فاهم انا ليه كل الاسئله دي
امينه بحزن: حقك عليا يا خويا علشان بسال طالما انت. بتزعل من كل حاجه كدا.. عمومأ الف سلامه علي مراتك انا افتكرت لما قولت ليا المرة اللي فاتت اتجوزت بتقولي كدا اصلا.. طيب ما تيجو القاهرة. انت وهي اهي حتي تلاقي حد يهتم فيها وانا اخد بالي منها انت اكيد مش بتبقي عارف هي عاوزه اي او تاخد بالك منها برضو
مهران: الله يسلمك.. لا بلاش تقلقي عليها في ممرضة هنا بتاخد بالها منها في البيت يا حبيبتي
امينه: اه طيب ربنا يقومها بالسلامه ان شاء الله يا حبيبي خد بالك من نفسك ومنها حاول تفكر كده بعد ما تقوم ان شاء الله بالسلامه تنزل انت وهي القاهره عشان تزورونا احسن انا نفسي اشوفها اوى والله
مهران بابتسامة: باذن الله قريبا بس هي اهي اهم حاجه تبقي كويسه.
امينه بابتسامة: ان شاءلله
نور دخلت البيت. قالت بتصنع الزعل: طنط امينه اختبار الحمل نسيت اجيبه ما تزعليش مني بالله
امينه بغضب وصوت عالي،: انتي ما لكيش لازمه يا بنت انتي انا مش قولت ليكي اوعى تنسى تجيبي اختبار انا اعمل ايه انا دلوقتي فيكي وانا قاعده مستنيه انك انتي هتجيبي ليا الاختبار يعني اعمل ايه انا دلوقتي انا عاوزه اعمل الاختبار
نور بتمثيل: معلش يا طنط خلي بابا يجيب ليكي واحد
امينه وغضب: انتي واحده غبيه وما لكيش لازمه يا هبله
مهران باستغراب: امينه انتي بتخانقي مع مين ليه صوتك عالي كده اهدي
امينه بعصبيه: دي نور بنت هاني من ساعه ما جت وهي هتجلطني يا مهران
نور اتصدمت اول ما قالت اسم مهران.. قالت بغضب و صوت عالي: بدل ماااا ااانت هاااربن كدااا تعاااال واجههه الكل و قول الحقيقهه بتاااعتك.. كملت بدموع: انا اتظلمت الكل قال ليا ان انا السبب في موـ,ـت شهد واني انا متفقه معاك انت واختك
امينه اتصدمت هي و مهران.
امينه بصدمه: انتي بتقولي اي انا مش فاهمه حاجه؟؟
مهران بتوتر: امينه هي تقرب اي ل شهد
امينه بغضب: هي كانت عايشه عند خالتها اميره وهي كانت هي و شهد في بيت واحد بس انا مش فاهمه هي ايه اللي بتقوله ده ازاي انت السبب المـ,ـوت بتاعها وانا كمان
نور بدموع: اه هو السبب السبب في موـ,ـت شهد. كان بيهدد فيها بالصور القذرة بتاعته اللي هو مفبركها. اصلا. الكل قالي ان شهد ماتت بسببك انتي و مرات ابوكي.. و اخوها متفقين عليها
امينه بصدمه: اي اللي انتي بتقوليه ده. مهران اي الكلام ده مش فاهمه حاجه
مهران بتوتر. قال بغضب: امينه افتحي مكبر الصوت يلا.
امينه فتحت. الصوت.
مهران بعصبيه و صوت عالي جدا ل نور: اسمعيييي يااا اللي اسمككك نوررر انتييي . قولييي ل اللي قاالك كدااا و ظلمك بااالكلام دههه طلعو امينههه من دماغكم علشان هييي ملهاااش يد فييي حاااجه. لو انتيي ليكيي يد بااالموضوع زيي ما بيقولوا ليكي. يبقي امينه ليها كمان ياريت تفكريي شويه بعقلك علشان مبقاش في كلام تاني معاكي.
قال اخر جمله و فصل الفون
امينه بغضب: مييين الحيواان اللي قالك كدا هاااا
نور بدموع: معرفش. راحت دخلت الاوضه بتاعتها وهي بتبكي.
امينه بعصبيه: انا لو اعرف ميين اللي قال كدا عليا هقتـ,ـله بأيديي. انا اه اتكلمت معاها فتره لكن بعدها ولا اعرف حاجه عنها أبداً
_________________________
في غرفه نور. كانت قعدت علي السرير بتعيط قالت بحزن:عادي يعني ما انتي اتظلمتي في حاجه كبيرة يعني ده كمان مش هيقولوا ليكي كده. و انها حاجه كمان عامله كدا. اتنهدت بحزن شديد: مبقتش فاهمه حاجه والله مبقتش عارفه اي اللي بيحصل حواليا.. مره واحده افتكرت لما ميار ادتها العصير اللي و بعدها حصل اللي حصل ليها.
نور بصدمه: اه اه فعلاً لما شربت العصير. بعدها معرفش اللي حصل ليها اي حقيقي بعدها. معقول يكون في حاجه بس مين اللي في البيت عايز يأذي فيا بالطريقة دي
__________________________
احمد بدأ يهتم في كل تفاصيل حياته في الكليه. و الشغل كل حاجه. من حياته.. لكنه من جواه بقا شخص صعب و قاسي. طول الوقت في غضب و عصبيه. وقلبه بقا جاحد بشده.. في راسه هدف راسه ميت هدف عايز يوصل لي …ميار اللي طول الوقت في توتر بسبب الامتحانات اللي خلاص بقت علي الأبواب. في نفس …الوقت جواها مبسوطه
لا نهم حددوا الخطوبة بعد النتيجة …جواها قاسي تمامأ بشده مش حاسه بالذنب نهائي من حاجه
اليوم ده كان كريم. و سارة في القاهرة. و حياة
_________________________
الكل منهم كان مبسوط جدا بيهم و ب حياة. لكنهم من بعد سمعوا خبر مـ,ـوت حياة زعلو بشده ايضأ
سميرة بحزن: انت ازاي متقوليش ليا يا كريم ها
محمد اتنهد وقال: ولا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم. انت ليه متكلمتش معانا قولت لينا يا ابني
كريم بهدوء: اللي حصل بقا. انتوا في مكان و احنا في مكان تاني خالص.. انتوا هتيحوا ازاي لينا ولا احنا نجي ازاي.
ابو وليد: الله يرحمها برحمته الواسعه ويجعل مثواها الجنه يارب يا ابني.
اميرة بابتسامة: اللهم بارك بنتك قمر يا كريم
وليد بمرح: زي مين مش زي ابوها بقا
كريم ضحك بابتسامة.: المهم يا عم انت عاوزين فرح كده شد حيلك
وليد بغيظ: والله هو باين عليا ولا هتجوز ولا اتنيل
كريم ضحك وقال. بتاكيد: الكل اتجوز و بقا عندهم عيال وانت خليك قاعد كدا مستني الشهرين. دول يكون حصل حاجه تنكد عليك
وليد اتنهد وقال: والله ربنا يسترها حقيقي انا قلقان من موضوع النتيجة. احسن يحصل حاجه تنكد علينا هي انا حاسس بكده
كريم بهدوء،: خير ان شاءلله يا صاحبي اتفائل خير
وليد: ان شاءلله.
كريم باستغراب: اومال فين احمد مشوفتوش من ساعه لما جيت يعني؟
وليد: احمد مش بيجي غير في نص الليل كده.
كريم: ليه كده هو بيسهر كل ده
وليد اتنهد بحزن: احمد من ساعه اللي حصل. وهو متغير اوي معانا. بيروح الكليه. بعدها علي الشغل. و بيروح النادي اليوم الاجازة
كريم: تقصد مـ,ـوت شهد؟؟
وليد: امم
كريم بحزن: ولا حول ولا قوة الا بالله الله يرحمها و يقدر ينسي كل حاجه في دماغه بقي و يهديه
وليد: امين يا صاحبي
_________________________
في غرفة ميار. كانت قاعدة هي و سارة
سارة بابتسامة:عامله ايه في المذاكره يا مرمر
ميار اتنهدت: اهو الحمدلله ماشي الحال ياقلبي
سارة بابتسامة وتطمن فيها:هتعدي علي خير اطمني يا قمري هتعدي والله ان شاءلله انتي صلي وادعي كتير ان شاءلله كل خير يجي ليكي و النتيجة تطلع في حاجه جميله كده يارب و بعدها نفرح بيكي بقا انتي و وليد باذن الله
(بلاش ميار ابعدي عنها يا سارة علشان انتي شكلك طيوبه ورقيقه مش قد المشاكل بتاعتها والله انا قولتك اللهم اني بلغت يا غاليه 🤌😂😂 )
ميار اتنهدت وقالت بابتسامة: يارب يارب علي قد ما انا متوتره و خايفه علي قد ماانا وليد مهون عليا حياتي و ان انا وهو هنبقي لبعض والله
سارة بابتسامة: انتي بتحبيه؟

انت في الصفحة 4 من 7 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل