روايات

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبه نور البارت السادس عشر حصريه وجديده 

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبه نور البارت السادس عشر حصريه وجديده 

محمد بغضب،: انا اللي عندي قولته وخلاص لو شوفتها الصبح في البيت هيقي في كلام تاني. كمل بغضب و قسوة اكبر: ايييي مش شاااايفه اللييي. بيحصل فييي البيييت منهااااا ولا ايييي. ايييي انتييي كلاميييي مش فيييي دماغككككك ابدااااا ولا اييييي
اميرة بدموع وحزن شديد: اهدي ليه كل ده
محمد قاام بغضب طلع بره الاوضه
اميرة بدموع: يارب استغفر الله العظيم
_________________________
احمد كأن قاعد في نفس المكان اللي بيقعد فيه دائما. كان كل تفكيرة في اللي بيحصل
اتنهد بحزن وقال: ليه زعلان كدا ليه بتفكر هي تستاهل اكتر من كده. كمل بسخرية: لما اكتشفت ان الست شهد بتتكلم معايا كانت عامله فيها مصدومه و تتكلم عن الحلال و الحرام و الزنا و ان كل ده ذنوب وهي اللي مضورها. بكرهه و استحكار: شهد و نور. انتوا الاتنين اكبر أعداء لو الزمن يرجع يخليكي تعيشي هخليكي تمـ,ـوتي تتمني المـ,ـوت يا شهد. و نور دي اللي جبت واحد ع البيت و عامله فيها محترمه لو كنت طولت اقتلها اليله كنت قتلتها بقا تهـ,ـدد فيا بالطريقة دي بنت. و من هنا و ساكت بغضب وحقد جواه
ضـ,ـرب ايده بقوة في الثور بغضب… بقـ,ـسوة: محدش يستاهل ولا الحزن و الشفقه في الدنيا دي
_________________________
نور من وجع قلبها و جسمها مكنتش عارفه تنام كل لما تحس انها بتروح في النوم تفكيرها يروح في وليد
بدموع وجع: في نظرك و نظر الكل واحده مذنبة واحده مش كويسه م متربية. حطت ايدها على وشها ب قهرة وخجل وعياط شديد: ازاى ازاي حصل فيا كد لا و المشكلة ان اتصدق فيا كدا هو هو ضـ,ـربني و بهدلني بالطريقة دي بحمد ربنا اني مكنتش بالكامل واعيي مشوفتش وهو يبهدل فيا كدا.. بوجع شديد: انا اتأذيت جسديا و نفسيا خلاص مستحيل ارجع نور القديمه مره ثانيه. انا انا مش قادره ابص بعد كدا ل اي حد. ياتري في نظرة اي دلوقتي بعد اللي شافه ده مني والله والله انا معملتش حاجه ولا اعرفه يارب
حست ان دم نزل من وشها مره تانيه. شألت ايدها بوجع: ااه وبعدين في الجرح ده يارب
قامت مسحت الدم بصت في المراية وهي بتبكي بشده: قد ايي جوايا خجل منك يا وليد قد اي جوايا انكـ,ـسرت من كل شخص في الحياة دي اول واحد انت علشان اللي انت عملتو ده فيا قدام الكل. مش مسامحه مش مسامحه ايي حد والله العظيم مش مساامحه.”احساس انك تحب شخص وهو طول الوقت يأذي فيكي من غير رحمة ومن غير قلب رحيم صعب اوي 💔
قعدت في الارض با انهيار صوت العياط و الشهقات بتاعتها كانت بتزيد بشده قالت ب قهرة: ااااااه ااااااه. حطت ايدها على قلبها بوجع وهي بتبكي بكسـ,ـرة”‏بكاءك الصامت والخفي بجوف الليل لاتظنّه يروح هدر عند الله. ”
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في يوم الصبح المبكر
في منزل هاني
هاني قال وهو طالع من المنزل.
مسك الفون.: امينه انا مشي سلام
هاني بعت رساله ل نور. ركب العربية و راح ماشي
♕__________♕_________♕
امينه قعدت في الصالون بزهق: نور جايه ان مش عارفه ازاي هنقعد في بيت واحد يارب بلاش تخليني اغير او اي حاجه تبقي ضد نور هاني مش هيقبل كل ده مني علشان خاطرها هي بنته في الأول و الاخر برضو والله
اتنهدت و قامت دخلت الاوضه بتاعتها
قعدت علي السرير مسكت الفون تشوف مهران.. فتح الفون ولا لسه
بضيق جامد: وبعدين بقي هو راح فين ولا بيروح فين ده ياربي. الخط بتاعه مش بيفتح ابدأ.
حست بخنقه و حاسه بملل جامد
قالت بدموع: مالك يا امينه اشمعنا بقي حالك دلوقتي لما نور قرارت انها تجي. قالت بغيرة جواها: نور هتيجي تاخده مني انا عارفه وانا ولا معايا أطفال ولا هيبقي هاني كمان وبعدين بقي.
قامت مسحت دموعها بغيره كبيره. قعدت قدام المراية علي الكرسي بتاع التسريحة.
مسكت الروج بدأت تحط
بعدها حطت مسكرة حطت بالفرشة احمر خدود.
اتنهدت وقالت بثقه: مش امينه اللي تحس ب كل ده يوم من الأيام ولا نور ولا غيرها تقدر تاخده مني حتى لو اي هو حبيبي و ليا. زي ماهي بنته برضو..
——————————————-
نور كانت راقضه علي السرير. لما سمعت صوت الفون بعت رساله بصت علي الرساله.. كانت من هاني
الرساله فيها: صباح الخير يا نوري يلا جهزي نفسك علشان انا في الطريق جي اخدك يا حبيبي
نور كان في عيونها دموع. مسحت دموعها.. قامت بوجع شديد ف جسمها من غير اي التفكير حتى. دخلت الحمام تاخد دش.. بعدها طلعت لبست اسدال الصلاة بعدها صلت. و هي مكسورة جواها قهرة و دموع. كانت بتدعي في كل سجادة وتحسبن.
خلصت و قرأت الأذكار بعدها. قامت بدأت تلم كل الحاجات بتاعتها في الشنط
_________________________
هاني بعد وقت. قرب يصل رن عليها. نور فتحت
هاني بابتسامة: اوعي تقوليلي انك لسة مش موافقه ولا و اخده القرار يا نور عيني
نور بهدوء: انا خلاص خلصت كل حاجه هلبس بس يا بابا
هاني بقا مبسوط بشده: يعني انتي موافقه يا نور عيني انك تجي مش زعلانه
نور بحزن شديد: اه أكيد انت قدامك قد اي؟
هاني: ربع ساعه باذن الله هكون عندك يا نور
نور: تمام هلبس في ثواني هطلع استناك بره الشارع
هاني: تمام يا حبيبي. وقفل.
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
نور خلعت الاسدال. خدت الدريس من ع السرير ولبست. الدريس. اللي عبارة عن” دريس زيتي واسع لبست عليه خمار اصفر.. قعدت ع السرير تلبس الكوتش في عيونها دموع و حزن ظاهر في عيونها جامد
قامت. بصت علي السرير بدموع ع الدبدوب قالت: انت كمان هاخدك معايا يا صاحبي مستحيل اسيبك هنا ل الوجع و الغدر..
مسكته حطته في الشنطة من ضمن الشنط.. شألت الشنط. طلعت في الصالون اميرة كانت داخله ليها
اميرة بدهشة: نور انتي راحه فين كدا و خدها الشنط بتاعتك يا حبيبتي
نور بتحاول تتمسك دموعها: ا ا انا ماشيه يا خالتو متزعليش منى
اميرة شدت منها الشنط بغضب:انتي بتقولي ايه مفيش طلوع من هنا أبداً
نور بدموع: خالتو بالله عليكي سبيني بقا مش هينفع اقعد اكتر من كده هنا انا في نظر الكل واحده. بعياط اقوي: واحده عامله عمله كبيره بقيت عامله زناا اللي هو من الكبائر في نظرهم انا واحده زانية يا خالتو في نظر كل شخص هنا. خلاص خلاص مستحيل حد هيقدر يبص في وشي حقيقي مش اني والله العظيم ربنا شاهد عليا انا معملتش حاجه
اميرة بدموع وحزن عليها: نور صدقيني الكل هيعرف الحقيقة والله بلاش تمشي علشان خاطري انا يا نور
نور بعياط: اسفه مش هينفع والله اكتر من كدا انا مقدرش اخرب بيتك اكتر من كدا متزعليش مني اهم حاجه. مسحت دموعها بوجع: والله المكالمات مش بتبعد حد أبداً ولا بتخلي الواحد بعيد عن حد صدقيني. حـ,ـضنتها بدموع: سامحيني بقا قولي ل ميار تسامحني اني مقولتش ليها او سلمت عليها. بس مفيش وقت هبقي اتكلم معاها فون باذن الله. خدي بالك منها. كانت بتحاول تتمسك دموعها مش قادره: هي و احمد يا خالتو اهم حاجه
اميرة دموعها كانت نزله منها بشده..
نور طلعت من
حـ,ـضنها بدموع: بلاش تزعلي نفسك صدقيني انا كدا هبقي مرتاحه والله
اميرة بدموع: نور انا مش هسامحك و هفضل زعلانه منك لو مشيتي ده مش حل انك تتهربي من كل حاجه حواليك بالطريقة دي كدا كده بتثبتي ليهم انك عملتي كدا فعلاً و انك خايفه
نور دموعها بوجع: كلو عند ربنا ربنا عالم ب كل حاجه والله. لعله خير بإذن الله
اميرة بغضب و حزن: نور ده مش حل والله انا مش راضيه عن اللي انتي بتعمليه ده.
نور اتنهدت مسكت الشنط: صدقيني وانا مقدرش اعمل مشاكل ليكي اكتر من كدا انا بابا زمانه وصل دلوقتي. اتمنى انك مش تزعلي مني سلام يا خالتو.
بقت ماشيه في عيونها دموع بتبص في كل ركن ل البيت بحزن. بقت تقتكر اول يوم لما جت هنا و قعدت في الصالون و تخضت من وليد. تفتكر كل لحظة ما بينها هي و ميار قد اي هي كانت مبسوطه. اعتبرت كل شخص من البيت أهلها.
اميرة كانت بصه عليها بحزن شديد و عيونها مليئة بالدموع و شايفه وهي بتبعد من البيت طلعت بره خالص.
_______________________
نور كانت طلعت بره قالت بدموع: انا لما جيت البيت ده جيت غصب عني فيها. اهو لما طلعت منه طلعت غصب عني.. طلعت وانا وانا في نظرهم واحده خطيئة. طلعت علشان خاطر خلاص مقدرش افضل مع الأشخاص اللي اعتبروني بنتهم واحده منهم بس بس والله وحيات كـ,ـسرة قلبي دي ربنا مش هايسمح اللي عمل فيا كدا.. مكنتش حابه اني امشي او يحصل كل ده بس الله لا يسامح اللي ظلمـ,ـني
بدأت تمسح دموعها بحزن شديد
فضلت واقفه مستنيه هاني.
_________________________
بعد خمس دقايق…
هاني كان وصل وقف بالعربية قدام نور بابتسامة نزل.
هاني حـ,ـضن نور بابتسامة وحب: نور عيني مش مصدق والله انك قدامي دلوقتي
نور حـ,ـضنته بحزن شديد و دموع محبوسه: علشان خاطرك يا بابا والله
هاني بص ليها بابتسامة قال باستغراب: نور مالك كدا اي كمية الحزن اللي في عيونك دي انتي ظاهر عليكي الحزن ليه كدا يا نوري
نور بتوتر: لا يا بابا ولا حزن ولا حاجه عادي انا انا بس يمكن ظاهر ع عيوني التعب من السهر اصل بسهر كتير
هاني بابتسامة: امم بس مش بينا كده خالص المهم يلا بينا. امينه قاعده مستنيه من بدري كل شويه ترن عليا
نور بهدوء: يلا يا بابا.
هاني حط الشنط في العربيه نور ركبت بعدها طلع بالعربية.

انت في الصفحة 4 من 5 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل