روايات

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت الخامس عشر حصريه وجديده 

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت الخامس عشر حصريه وجديده 

كان في كافية قدامها راحت دخلت قعدت فيه بحزن و ملل
قالت بدموع: ماما و حشاني اوى حاسه انها بعيدة عني من زماااااان نفسي اشوفها اخدها في حـ,ـضني لو مره بس
سندت ايدها علي الطربيزه بدموع حطت ايدها على خدها بحزن وهي بتبكي….
الوقت بقا يسرقها وهي قاعده
_________________________
عند احمد.. كأن قاعد في المكان المفضل لي اللي دايما بيقعد فيه وقت حزنه..وهو البحر نفس القعدة ع الثور.
كل حاجه في دماغه التفكير و الحزن لحد دلوقتي عايز يعرف مين مهران و هل شهد مظلومه او ده حقيقي
اتنهد بشده وقال: وبعديييين بقااا هفضل كداا ع طول ولا ايي دماغييي خلاص ساحت من كل حاجه تعبت من ام التفكير..
طلع الفون مسكه فتح نفس الشات
بعت رساله ” انت مين؟
ظاهر لي نقطة واحده ” يعني قفل نت
قال بملل و فضول: لسه هستني لما تفتح و يا عالم هتفتح امتي بقي يا مهران بيه انت.. فاضل وقت قاعد مستني كان بيبص علي الشات يشوف فتح او لأ
_________________________
ميار كانت قاعده هتمـ,ـوت من القلق ع نور
سميره بزهق: هي راحت فين دي كمان معاد الدرس خلص من ساعتين يا اميره
اميره بقلق: معرفش.دا انت قولتلها بلاش تتأخري
سميره: طيب رني عليها طب
اميره كانت بترن: رنيت ميت مره الفون مقفول
_________________________
في غرفه ميار..
قالت باستغراب: رحت فين البت دي اليل داخل خلاص.. كملت بقسوة: تروح ما ترجع هو احنا عاوزين منها اي البلوة دي.
قامت من ع المكتب طلعت بره
قعدت جنبهم قالت بزهق: بلاش تقلقي عليها كدا اوي يا ماما هي لو خايفه ع خوفك مكنتش تتأخر كدا بره الله و اعلم بتروح فين و تجي منين دي
اميرة بغضب: بسس يااا ميييار هييي اييي بتروح فييين وتجيي منين ديي هي اكييد عن واحده من اصحابها ولا حاجه
ميار بلا مبالاه: لا يا ماما هي مفيش عندها صحاب اصلا دي مش بتاعت صحاب والله
اميرة مهتمتش بالكلام بقت ترن علي نور.
ميار بغل: ان شاءلله يارب ما ترجع يارب كدا ولا ليها لازمه معانا اصلا
_________________________
نور الوقت سرقها وهي قاعده من غير ما تحس طلعت الفون من الشنطة علشان تشوف الساعة.
لقت الفون فصل شحن
بزهق نور: يووههه بقا انت فصلت من امتي.. فكرت ل ثواني قالت: ياربي خالتو اكيد قلقانه عليا لازم امشي الليل جه وانا قاعده من غير ما حس
__________________
احمد بص علي التليفون نفس الشئ مفتحش اتنهد بزهق قام نزل من علي الثور راح علي البيت
_________________________
في المنزل
وليد رجع
وليد: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الكل: عليكم السلام ورحمة الله وبركاته
وليد باستغراب: في حاجه ولا ايه؟
ميار بخبث: هيبقي في اكتر من كدا الست نور محدش يعرف راحت فين من الصبح راحت الدرس لحد دلوقتي مجتش البيت
وليد بهدوء: اكيد عند حد من اصحابها ولا حاجه
سميرة بغضب: حد من اصحابها. اي بس طول اليوم هو اييي ده هي ملهاش كبيير ولا ايي البت دي عاوزه تروح و تجي براحتها
وليد بزهق: اهدي يا امي اي رنو عليها
اميرة بغضب: مالك يا سميرة انتي و ميار لمي لسانك بقا مش وخدها بالك انتي وهي انكم مزودين الموضوع
وليد بعصبيه: مرااات عمييي همااا معاااهم حق هيي ازاييي تتاااخر كداااا برههه عديمة الاصل دييي هييي مش عارفههه ان البيت دههه في قوانييين مفيش تأخير برههه نهااائي لكل واحدههه هناااا
اميرة: وليد انا مقولتش حاااجه انا بقول اللي لازم يتقال ولا انت مش واخد بالك من الكلام
ميار بعصبيه: ماماا هييي لو متربيه مكنتش تتأخر كدة وتقفل الفون بتاعها الله و اعلم هيي فين دلوقتيي
اميرة بغضب: اخرسيي يا ميييار ياا اللي مولعهه الدنيا في بعضهاا انااا عارفه اانك قلبك اسود مش بتحبي البشر و نورر دي بنتي اشرف من ايي حد علشااان تبقييي عااارفه بس
ميار الكرهه و الحقد زاد في قلبها اكتر و اكتر من الكلام ده ل نور و حلفت من هنا ل تنتقم منها وتخليها تأخر من البيت لو حتي علي مـ,ـوتها
وليد بنفي: واثقه فيها اوى يا مرات عمي طيب هي فين طب كل ده فيين هيي دلوقتييي
اميرة بهدوء: هتيجي ان شاءلله و هعرف هي اتاخرت كده ليه
_______________________
احمد جه. قعد معاهم
باستغراب: مالكم
اميرة بهدوء: مفيش حاجه
احمد: ببرود: تمام. راح داخل الاوضه بتاعتها
ميار راحت ورا
_________________________
احمد كان هيقفل الباب ميار بعصبيه: بتقفل الباب في وشييي
احمد بملل: اصل انا عارف ام الصداع بتاعك.. اتنهد كمل: بالله عليكي انا راسي وجعني لو عاوزه تقولي حاجه اجليها ل الصبح
ميار دخلت بغضب: عملت اي في موضوع اللي اسمه مهران ده عرفت هو مين
احمد قاعد ع السرير قال
بضيق: لا
ميار: ليه ان شاءلله؟؟
احمد بغضب: معرفش محدش فيييينا عارف عنه حاجه كلنااا كدااا بندور عليههه محدش يعرف عنهه حاجه تمام اهدييي بقيييي
ميار بعصبيه: مالك بتعصب كده لييه انت
احمد بسخرية و برود: معليش انا حيوان و ليه قاعده معايا بقا اطلعي بره طالما احمد عصبي
ميار بعند: طب والله ما هطلع انا قاعده مش قاعده علي دماغك اناا
احمد قام داخل الحمام يبدل هدومه
فضلت قاعده بغيظ منه لحد ما طالع..
احمد مسك الفون بص علي الشات مكنش فتح حط الفون بغضب علي السرير
قعد ع السرير بص ل ميار
قال: هتفضلي قاعده كدا كتير قومي اطلعي عايز انام
ميار بعند: لأ
احمد بغضب: انتييي حد سلطك عليييا انهاردهههه ولا اييييي مش فااااهم ااانااا
ميار بضيق: أحمد عاوزه اقولك حاجه سيبك من كل ده البت اللي اسمها زفته نور دي من الصبح طلعت من البيت محدش يعرف حاجه عنها حاجه أبداً التلفون بتاعها مقفول
احمد باستغراب: ليه راحت فين. يمكن رحت.. قبل ما يكمل.
ميار بغضب: لا هي مش راحت عند حد اصلا
احمد اتنهد: وانا اقول هما مالهم في البيت كدا. امم
ميار. بغضب: مش عارفه الكل هم بيحبوها على ايه والله اعلم هي راحت فين وجت منين دي
احمد بملل: هتكون راحت فين يعني سيبك
ميار بخبث: بس يا احمد انت متعرفش حاجه هي اكيد بتروح تقابل حد علشان كدا بتغيب بره ع طول
احمد: اي هي ع طول كدا؟؟
ميار بكدب: اه
احمد بقا غضبان اكتر من نور و افتكر. لما قالت” انا كمان بحبك يا والله
ميار بخبث: صدقيني هي في وراها حاجه البت دي ع طول قاعده لوحده في الاوضه مش عاوزه تقعد مع حد فينا اه حقها ماهيه عايشه مع حبيبها قصه الحب اللي في السر.. كانت تقول ل شهد و ليك حرام حرام و تتكلم في الدين عامله فيها شيخه وهي اصلا الله يسهل ليها بقا
( قبل ما توقعو حد في فتنه كبيره زي دي مش حصلت اعرف ان ربنا شاهد عليكم ليوم القيامه وهيجي يوم ويحصل فيكي نفس الفتنه دي كما تدين تدان يا غاليه.. فكرو كويس قبل ما تقع حد في فتنه ربنا كبير وشاهد عليكم)
الشك زاد في دماغ احمد اكتر و اكتر
بقا غضبان منها متاكد من الكلام جامد صدق ميار.. سمع صوت نور انها جت بره
ميار بغل: جت الصايعه الحيوانه قوم اقتـ,ـلها علشان نخلص منها
_________________________

انت في الصفحة 3 من 7 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
2

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل