منوعات

رواية احببت مربية ابنتي الفصل العاشر بقلم رهف حاتم حصريه وجديده

رواية احببت مربية ابنتي الفصل العاشر بقلم رهف حاتم حصريه وجديده

وبعد ساعة
تقول حنين
حنين: فيح فيح
فرح: مالك يا قلب فيح
حنين: وري واوا (زوري واوا)
فرح: ليه بس يا حبيبتي
ادهم بنبرة قلق: مالها يا فرح
قبلت فرح جبينها لكي تعرف درجة حرارتها و ثم قالت
فرح:ايه ده دي سخنة
ادهم: يبقا نروح المستشفى
حسناء: يا جماعة مش لازم الدكتور و المستشفيات انا هديها حقنة و لبوسة و دوا و هي هتخف
ادهم بقلق: طب ماشي
و بدأت حنين تبكي و
حملها ادهم و بدأ يهديها و فرح تنظر إليه كم هو حنون مع ابنته و ذهبت حسناء لكي تجيب الأشياء
************************
و عادت حسناء إليهم و
حسناء:يلا امسكها كويس يا ادهم علشان الحقنة
و امسكها و
ادهم: براحة عليها يا دادة ونبي
حسناء: متخفش يابني
و أعطت لها حسناء الحقنة في خفة حيث كان توقع ادهم خاطئ تماما عندما وجد حنين تهدأ قليلا و
ادهم: طب و لبوس
حسناء:بكرة نشوف لو لسة الحرارة عالية نجبلها دوا و لبوس
ادهم: طب دي بتنام
أخذت فرح حنين منه و
فرح: هروح انيمها و ارجعلكوا
وذهبت إلى غرفتها و
ادهم بقلق: هي ليه نامت علطول كدة
حسناء: يابني الحقنة بينيم بعديها علشان مفعوله توصلها
ادهم:ربنا يستر
*********************
عند فرح
امسكت حنين و عدلت من وضع نومها و غنت لها اغنية هادئة حتة نامت حنين في يديها
و وقتها دخل ادهم و
فرح بخفوت: اوحش حاجة انه يدخل من غير ما يخبط ايه الاستفزاز ده
ادهم و هو يقفل باب الغرفة و ذهب اليها و
و حملتها فرح بهدوء و وضعتها في الفراش و قامت و
فرح بهدوء حتة لا تستيقظ: ايوة حضرتك عاوز ايه
فرح: هكون عاوز ايه يعني أنا عاوز اقعد مع بنتي شوية ينفع ؟
فرح: اه طبعا ماشي انا هطلع بقا عن اذنك
و تركته و خرجت
***********************
عند نوران
“وانت عرفت ازاي أن دي فرح بنت محمد الدسوقي”
هتفت نوران هذه الكلمات في حيرة بينما قال اياد مرددة
اياد:شوفت قبل كدة صورتها في الجرايد لما محمد كان بيدور عليها
نوران بفرحة: و هي دي التكة الي هتوصلنا لكل حاجة انا هقول لمحمد اني هقوله مكان بنته و هو هيديني الشركة أو هقوله هديله ورق ادهم و مكان بنته و اخد منه 30 مليون جنيه
اياد:هتبقى فلوس حلوة اوي بنسبالك على فكرة
نوران: مش قولتلك احنا بس عاوزين نشغل مخنا و نبعد خالص عن الحكومة و كل حاجة تبقى تمام ثم تابعت و قالت
نوران:بكرة هروحله تاني و اكيد هيوافق و الشركة كدة كدة ضايعة فهنستفيد ايه؟
اياد: عندك حق بس يوافق الاول بس أصل شكله مش عبيط
نوران: هيوافق انا دلوقتي كلمت عمر و اجلت معاه المعاد قولتله نتقابل الساعة 9 و نص دلوقتي هروح اجهز
اياد: طيب ماشي تمام انا هروح بقا
نوران: اشوفك بكرة
اياد: سلام
و خرج من بيتها
*********************
عند نرمين في الكافيه
“سيف يعني انتي عاوزاني اراقبها ”
هتف سيف بهذا الكلمات
نرمين: بظبط كدة
سيف: و انا جاهز ماشي موافق بس ممكن اعرف ليه
نرمين: هتعرف بعدين
سيف: ممم طيب
نرمين: من بكرة بقا تبدأ تراقبها
سيف: اوك استأذن أنا
نرمين: اتفضل
و مشي سيف
و نظرت نرمين بشرود و هي تفكر في المستقبل
و قطع شرودها صوت رن هاتفها يدل على أن هناك مكالمة و كان رقم غريب نظرت إلى شاشة الهاتف باستغراب و ثم ضغطت على زر الاتصال و قالت
“ايوة مين”
“قابليني في كافيه ….. بعد بكرة الساعة 8 و هتلاقيني لابسة فستان اصفر و شعري اسود و طويل هقولك على حاجات مكنتيش تعرفيها بقالك سنين”
” طيب مين معايا الأول”
” هتعرفي لما اشوفك ”
“عارفة لو كان حركة غدر ”
” انا مش بتوع الاكشن انا بس هقولك الي ربنا عاوزني أقوله من زمان ”
” تمام هكون هناك في المعاد و المكان”
و أنهت نرمين المكالمة
و قالت نرمين بعدم اطمأنان : ربنا يستر
و ذهبت بيتها سريعا
*************************
عند نوران
جهزت حالها و وضعت لامستها الأخيرة و نزلت
وو ركبت سيارتها و انطلقت إلى الكافيه
*********************
و عند ادهم
في غرفة فرح
كان يجلس و يمسك يديها الصغيرتين وينظر اليها بحنان و حب و قبلها قبلة على يديها الصغيرة و قطع صوت رن هاتفه يدل على وصول الاتصال و ثم ترك يد حنين و خرج من الغرفة حتة لا تستيقظ من نومها
و خرج و
أخرج الهاتف من جيبه و وجد أن عمر هو المتصل يرد عليه و
“ايوة يا عمر”
“نوران اتصلت بيا يا فندم و عاوزة مني حاجة ”
“طيب روحلها و لما تخلص تعالي البيت و قولي الي حصل ”
“أمرك يا فندم ”
“أبقى روح لأي شركة كومبيوتر و اشتري تسجيل و سجل كل حرف بتقولوه
عمر: أمرك
و انهى ادهم المكالمة
*********************
في الكافيه

نزل عمر من سيارته و وصل و دخل داخل الكافيه و ظل يبحث بعينيه عليها حتة وجدها تنتظره و ذهب اليها و قال بابتسامة مزيفة
عمر: ازيك
نوران: تمام و أنت
عمر و هو يضع التسجيل تحت الطاولة بدون أن تشعر بشئ: الحمدالله ها اؤمريني
نوران:طبعا أنت عارف اني استقلت من الشغل و الصراحة عايزة طلب صغير
عمر: احم قصدك اترفتي
نوران: مش موضوعنا دلوقتي بس كنت عاوزة منك خدمة صغيرة
عمر:اتفضلي
نوران: ورق ادهم بيه الي معاك بتاع الصفقة
عمر: ماله
نوران:عايزاه
عمر: و المقابل
نوران:5 مليون جنيه
عمر و هو يفكر : مممم هشوف و اقولك
نوران: اخرك لغاية بكرة 12 بليل
عمر:تمام اوك عن اذنك سلام
نوران: باي مش تنسى الرد
عمر: تمام
و أخذ التسجيل بخفة شديدة و
ذهب و ابتسمت نوران بشر و انتصار

و كان احد يراقبهم و اتصل بأحد ما
و قال
“هتسمعي مني أخبار يبهرك دلوقتي”

استووووووووووووووووووووووووووب
وحكمل_الحلقه_الجايه

انت في الصفحة 4 من 4 صفحاتالتالي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل