روايات

رواية أسي.رة عائلة القناوي الفصل الحادي عشر حتى الفصل الخامس عشر بقلم الكاتبه يوستينا سامي حصريه وجديده

رواية أسي.رة عائلة القناوي الفصل الحادي عشر حتى الفصل الخامس عشر بقلم الكاتبه يوستينا سامي حصريه وجديده

اسيره_عائلة_القناوي
11

وفج.اه زين جري على الحمام وفضل يرجع بطريقة صعبة

تولين قالت بقلق / شكلها مش تعدي على خير انا كنت عارفى

و طلعت التليفون من جيبها بسرعة ورنت على رقم حد و بدات تتكلم بخوف و صوت واطي و هي عينيها علي الحمام خوفاً من خروج زين فاجاه / الو بقولك ايه زين بيرجع جامد وانا مش عارفه اتصرف ازاي ، هو ممكن يموت

البنت بتريقة / لا طبعا بلاش عبط وروحي شوفي ماله واوعي تبيني حاجه .. سيبيه يتعذ.ب شوية دول ياما عملوااا في الغلابة يا تمارا .

تمارا بخوف / ربنا يستر بقي

..و دخلت تمارا الحمام وفضلت مع زين بتحاول تهديه بس كانت حالته صعبه قوي وفج,اه وشه اصفر جامد
تمارا وهي بتحط ايديها على شعره / انت كويس يا زين

زين وهو بيبصلها بتعب وبيحرك راسي بعلامه نفي / مش عارف ايه اللي حصلي ممكن اكون اخذت برد في معدتي صح

تمارا وهي بتحاول تهرب من عينيه بتوتر/ اه اه ممكن ليه
لا يعني ، طب تعال اسندك تروح للسرير تعالي معايا

…وبعد تعب كبير قدرت تمارا تحطه علي السرير لان زين
ما كانش قادر يتحرك وتقريبا كان سند على تماره جدا وهي ضعيفه ، و اول ما نام علي السرير واتفا.جئت ان هو بيشدها من ايديها وبينام في حض.نها وهو تعبان جدا
زين / اح..ضني يا تمارا انا تعبان اوي

تمارا لفت ايديها حوالين زين و فضلت تلعب في شعره لحد ما لقته نام بسهولة بين ايديها و بدات تكلم نفسها
بتانيب / انا عمري ما فكرت اني اذي حد و خصوصا لو بحبه
بس ده حق اهلي يا زين

و فضلت طول الليل تكلم نفسها لحد ما استسلمت و نامت
_____________________________________________°•°
تاني يوم الصبح
في اوضة العمدة 🥹

رهف بتبدا تفتح عيونها غصب عنها بسبب شعاع النور اللي داخل من الازاز .. كانت بتحاول انها تحرك راسها يمين و شمال علشان تبعد عنه لكن دون فايدة وبتستسلم وتفتح عيونها

بمجرد ما تفتح عيونها بتحس بوجع شديد في راسها و كل جسمها لدرجه انها مش قادره تحرك رجليها

رهف بالم / اممم .. اهاا رجلي

و اول ما بتحاول تحركها بتصرخ فاجاه بدون ارادتها لكن بتحط ايديها علي بقها علشان عاصي ميسمعهاش
وبتردد في سرها / استحملي يا رهف .. براحة

لما بتحاول تدي نفسها فرصه ثانيه تحرك رجليها بس برده
ما بتقدرش وبتقرر انها تستسلم و تفضل قاعدة علي السرير

وتبص على كل تفاصيل الاوضه وتفتكر كل حاجه حصلت فيها امبارح و حست بو.جع في قلبها لانها اتذلت في المكان ده وقبل ما تدي لعيونها باذن الله هتدمع على حالها سمعت صوت الحمام بيتفتح و خرج عاصي اللي كان قالع التيشرت و لابس بنطلون بيتي اسود فقط

عاصي ببتسامة خبيثة / واه انتي صحيتي ، صباحية مباركة يا عروسة

رهف بصتله بقرف و لفت وشها الناحية التانية و مدتلوش اي اعتبار .
عاصي رفع حاجبه بغيظ / والله .. انتي يا بت مفكره نفسك جوية جوي و هتعرفي تجفي قدامي اتفكري حصلك اي امبارح جبل ما تتنكي اكده

رهف / استغفر الله العظيم يا رب هو انت يا ابني جاي تقول شكل للبيع، ما تفكك مني بقى و اخرج عن دماغي.. اقولك روح دور علي حد تاني في الدوار انزل ضر.ب فيه .. يمكن رجولتك تتهد

عاصي ضحك بتريقه وربع ايديه وقالها / لاه ما انا معمدش يدي على اي حرمه وخلاص لازم تبقى عديمه الربايه شبهك

و رهف لفت وشها ليه بصتله بمنتهي الكره و الغيظ لدرجة ان عاصي قالها بعدم وعي / هو انتي بتكرهيني أكده ليه

لكنه فاق علي صوت ضحكة رهف وقالتله/ ما فيش اصلك ضربتني و عملتلي واوا شوفت بقي .. انت متاكد انك عمدة اصلي مره اشوف عمده بقف شبهك

عاصي ضغط علي سنانه بغل و قالها/ معايزش اتعصب عليكي انتي مش جد يدي تاني و في الاخر هرجع برضو اعالجك

رهف / نعمل اي بقي في قلبك الطيب الحنين ده

السابقانت في الصفحة 1 من 7 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل