روايات

رواية أسي.رة عائلة القناوي الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم الكاتبه يوستينا سامي حصريه وجديده

رواية أسي.رة عائلة القناوي الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم الكاتبه يوستينا سامي حصريه وجديده

اسيره_عائلة_القناوي
6

مراد بعصبيه / انت اتج*ننت يا زين يعني انت عارف عنها كل ده وراح تتجوزها طب ما تقضي معاها ليلة و اخلص

زين بملل / بقولك ايه يا مراد انا محكتلكش عشان تقولي عيب وما يصحش و بعدين دي ورقه عرفي يعني موضوع بسيط

مراد بحده / بسيط في عينك انت ازاي تخلي واحدة زي
دي تشيل اسم حفيد عيلة القناوي

زين بحده / يوه يا مراد ما قلتلك خلاص الموضوع انتهي
و بقت مراتي و لو جيت البلد هتيجي معايا علشان بصراحة انا مضمنش اسيبها لوحدها

مراد عصبيه /طبعا ما تضمنش تسيبها لوحدها احسن تعمل حاجه كده ولا كده ما انت جايب واحده من الزباله .. بقولك اي غووور في داهية جاتك الهم

وقفل مراد التليفون مع زين اخوه اللي اخذ حاجته وما رضيتش يكمل السهره مع اصحابه و رجع البيت

_____________________________________________°•°

في بيت زين

مجرد ما فتح الباب لقي هدووء تام في البيت و ده ثار قلقه

زين / تولين .. بت يا تولي انتي اخرسيتي ولا ايه

و بدا يحس ان التوتر بيدخل قلبه و رمي المفاتيح و الموبيل من ايده و بدا يدور عليها بخوف

زين و هو بيفتح ابواب الاوضة بلهفة / يا تولي .. يا تولين انتي فين

وفي عز ما هو بيدور وقعت عينه عليها وهي قاعده على الارض و ضامة رجليها لحض.نها بتعيط بخوف وبتتنف.ض من الر.عب ، زين اول ما اشوفها كده جري ناحيتها ورفع راسها وحاول يخليها تبصله

زين وهو بيهد.يها / تولي اهدي انا زين ، مالك انتي عامله كده ليه في نفسك ردي علي..

وقبل ما يكمل الجمله لقه تولين اترمت في حض.نه وانهارت من العياط وبدات تقول كلام مش مفهوم و مش متجمع زي / ليه مشيت …. البيت كان هيولع ثاني …كنت هموت ..انت لسه بتكرهني عايز تموتني

وكان زين بيحاول يجمع كلامها عشان يفهم بس ماقدرش ولقى نفسه تلقائي بيشيلها من على الارض وبيخرج بيها الصاله وبيقعد على الكرسي وبيقعدها على رجليه و هي
كانت مكلبشة فيه جدا

زين و هو بيقول يشيل ايديها من حوالين رقبته / خلاص هتفضلي مكلبشة فيا كدة ليه ، تولي اهدي

تولين و هي بتتر.عش و تتهته في الكلام / لا والنبي ما تمشي تاني و النبي خليك معايا يا زين

و رفعت وشها من حض.نه و بصتله بخوف و كانت عينيها و خدودها حمراء من العياط و قالتله / عارف انت لو سبتني
انا هموت بجد والله هموت

زين سرح في البرائة اللي في وشها و دي كانت اول مره يحس كدة من ناحيتها بسبب الفكره اللي هو واخدها عنها

زين و هو بيمسح دموعها / طب خلاص بطلي عياط وفهميني مالك ..
يا بت بقولك كفاية عياط بتزيدي ليه و بعدين انتي كل
ما بتعيطي بتحلوي اكتر و انا ماسك نفسي بالعافية
يخربيت جمال اهلك

تولين بصتله بتوتر و حاولت تقوم من علي رجليه لكن زين لف ايده بسرعة حوالين وسطها و قربها منه
و قالها بخبث/ الله الله احنا فينا من هروب ولا اي
و بعدين هو انت بتتكسف يا قمر

تولين بتوتر / زين بالله عليك سيبني اقوم علشان خاطري
انا مافييش اعصاب خالص

زين و هو بيقرب منها و بيحاول يشيل شعرها من علي رقبتها و بيتكلم بصوت واطي خبيث / انا فيا والله و بعدين انتي وحشتيني اوي و مش هاين عليا اسيبك خايفة كدة

السابقانت في الصفحة 1 من 7 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل