روايات

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت الثالث عشر حصريه وجديده

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت الثالث عشر حصريه وجديده

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت الثالث عشر حصريه وجديده

صلي على الحبيب المصطفى 🌺في الصباح كانت تشرق الشمس في المنزل….

فون نور كان بيرن مكنتش قادره ترد من كتر النعس نايمة فضل يرن كتير لحد ما فصل
——————————————-
في غرفة شهد امال كان بتصحي فيها
امال بزهق: ي بت قومي اخلصي ساعه وانا اصحي فيكي. بدأت تهز فيها جامد
شهد قامت مره واحده مخضوضه
شهد بتعب: اي يا ماما خضتيني والله
امال بنرفز: ساعة بصحي فيكي يا بنتي
شهد قامت من علي السرير
قالت: ماما اي كنتي سبيني انام مش عاوزه اقوم والله
اومال: لا قومي كده يلا خدي دش و اطلعي صلي روحي المدرسة
شهد بخوف: ماما مش عاوزه اروح
اومال: ليه ان شاءلله ي شهد يلا قومي المتحانات خلاص قربت انتي في اولي ثانوي عام لازم تتعبي علشان تدخلي كليه حلوة ان شاءلله علشان خاطري و خاطر ابوكي شوفي احمد و ميار يعملو اي حاجه علشان خاطر ابوه و امه انتي كوني زيهم بقا
شهد اتنهدت بدموع: حاضر يا ماما
قامت دخلت الحمام
_________________________
نور بعد ماقامت صلت و بعدها قرأت الأذكار مسكت الفون شافت الرنات استغربت رقم مين ده بعتت علي الوتس رساله
قالت: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الرقم ده رن عليا كتير مين حضرتك.. ظاهر عندها انها فاتحه فضلت مستنيه حد يرد •—————-♡———————-•
عند امينه و صلت ليها الرساله
مسكت الفون بسرعه لقت رقم نور هي اللي بعتت
قالت بسرعة: هاني نور بعتت الرساله علي الوتس
هاني كان وقف يلبس علشان ينزل الشغل بص ليها
وقال: ليه انتي بتتكلمي معاها
امينه: اه رنيت عليها من شويه مكنتش بترد شكلها كانت نايمة دلوقتي بعتت رساله بتقولي مين
هاني بإبتسامة: طب ردي بسرعة
امينه بدات تسجل ريكورد. و تقول فيه علشان هاني يسمع
امينه بإبتسامة: عليكم السلام ورحمة الله وبركاته انا مين انا طنط امينه عامله اي يا نور
——————————————-
سمعت الريكورد أول ما عرفت انها اضايقت انها بعتت ليها من الأول
قالت جواها: طب ما تردي عليها تخسري اي يعني يا نور شوفيها عاوزه اي منك.
بعد تفكير قرارت انها ترد بعتت الرساله
” الحمدلله تمام
امينه بعت رساله ريكورد
“ادام الله حمدك ونبض قلبك وسجودك لربك وجعلكي الله من الحامدين الشاكرين
نور بإبتسامة: تسلميلي و انتي عامله ايه
امينه بإبتسامة: الحمدلله بخير ونعمه يا نور. قالت وهي باصه ل هاني بإبتسامة: ابوكي بيسلم عليكي كتير كتير يا نور عيني
هاني ابتسم
نور لما شافت بتقول ابوكي بيسلم عليكي مكنتش عاوزه ترد ،بعدها امينه رنت عليها ادت الفون ل هاني.
نور ردت
نور بهدوء: الو
هاني بإبتسامة: احم عامله ايه ي نور عيني
نور اتوترت لما سمعت انه هو فضلت ساكته ل ثواني
هاني فاهم انها مش عاوزه ترد
هاني: الوو
نور بتوتر: ا الحمدلله كويسه
هاني بإبتسامة: طمنيني عليكي انتي اخبارك ايه و المدرسة عامله ايه و مبسوطه عند خالتك ولا ايه
نور بحزن: انا الحمدلله و حياتي كلها حلوه وانا عايشه حلوه بفضل ربنا والله
هاني حاسس من صوتها هي قد اي حزينه قال بهدوء: مالك يا نور حاسس انك زعلانه ليه كدا حد مزعلك
نور بدأت تعيط: مفيش حد غيرك انت اللي مزعلني والله العظيم زعلي و حزني كل ده بسببك انت
هاني بزعل: انا يا نور دا انا لو اطول اديكي روحي ادهالك يا حبيبتي انتي بنتي
نور بعياط: انا اصلا مش مصدقه علشان انت لو بتحبني كنت حبيت ماما مكنش كل حياتنا حصل فيها كده
هاني بهدوء: نور كل اللي فات ملوش علاقة بيكي خالص. انا كنت همـ,ـوت و تعيشي معايا وانتي صغيره و اشوفك حتى كده بس هي اللي رفضت بسبب العند بتاعها وانتي غاليه عليا اوى فوق ما تتصوري كدا
نور بعياط: كان معاها حق علي فكرة علشان انت خاين والله كانت بتحبك بس انت كنت وحش اوى
هاني بقا جواه متعصب انها عارفه كل حاجه وقال بغضب:هي لو كانت فعلاً بتحبك مكنتش تقولك كل ده عليا قدامك بس هي للاسف عاوزه تكره بنتها كمان في ابوها علشان خاطر تبقي هي الاحسن في نظرك و هاني اللي وحش في نظرك
نور بدموع: ماما مش قالت حاجه اصلا ليا عمرها ماجابت سيرتك قدامي والله مش تظلم ماما كمان حتى بعد ما ماتت
هاني بفضول: اومال مين اللي قالك يا نور ها؟؟
نور بعند: مش هقول
هاني من جواه كان غضبان غصب عنه ابتسم و شاف فيها قد ايه هي عنيده
هاني: يعني مش هتقولي
نور بعند: اه و سلام بقي علشان اشوف خالتو
هاني: ماشي بس لما ارن تبقي تردي عليا ماشي ي حبيبي
نور بحزن وعند: مش هرد سلام
هاني بغضب: ابقي ردي
نور: سلام. وقفلت
هاني اتنهد بغيظ منها
امينه: كل ده كلام
هاني بص ليها قال بإبتسامة: هي عنيده اوى يا امينه
امينه ضحكت: معلش يا حبيبي هي لسه والله هتعمل اكتر من كدا فينا انت لسه شوفت حاجه بس كل فتره هنرن عليها كدا ان شاءلله علشان نخليها تتعود علينا و عليك انت اكتر
هاني اتنهد و قام: ان شاءلله المهم انا هنزل بقا الشغل عاوزه حاجه يا قمري
امينه بإبتسامة: عاوزه سلامتك يا حبيبي
هاني باس رأسها بعدها نزل
♡_____♡♡____♡_♡_____♡
نور قامت طلعت بره في الصالون
نور بإبتسامة: صباح الخير يا خالتو
اميرة بإبتسامة: صباح النور والسرور يا حبيبتي
نور قعدت جنبها حطت راسها علي كتفها بإبتسامة قالت: عارفه يا خالتو
اميرة باهتمام: اي يا نور
نور بإبتسامة: بابا اتكلم معايا دلوقتي
اميرة بفرحه: بجد قالك اي بقا
نور بغيظ منه: مش قال حاجه انا قولتله تستاهل اني مش احبك علشان خاطر انت حياتنا باظت بسببك و ماما بقت لوحدها و كنت بعيط بس كدا
اميرة بذهول:بس كدا
نور: اه بس كده وخلاص
اميرة ضحكت عليها: الله يهديكي يا نور
نور بغيظ: انا عملت الصح صح؟
اميرة بضحك:اه اوى اوى صح الصح
نور: بتضحكي علي ايه يا خالتو هو يستاهل صح
اميرة بهدوء: نور هو بيحبك والله صدقيني لو مكنش بيحبك مكنش سأل عليكي كمان
قالت بإبتسامة: كمان مكنش جاب ليكي الشيكولاتة و الدبدوب و الفون و الحاجات الجميله دي كلها
نور فضلت ساكته بعبث
اميرة بهدوء: معايا حق انت يا نور والله
نور غيرت الموضوع: خالتو عاوزه اجيب هدوم قبل الدرس بتاعي تعالي معايا

السابقانت في الصفحة 1 من 4 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل