روايات

سكريبت قلبه لا يبالي بي بقلمي ميار زاهر حصري وجديد 

وعدت الايام علي ابطالنا الي منهم حزين زي هدي ومني وسما اليكانت بتنهار كل يوم ويوسف وليليان الي بيجهزوا في فرحهم وخلاص بيحجزوا القاعه الي هيعملوا فيها فرحهم

وفي يم كانت قاعده سما علي السرير كعادتها حزينه ودخلت عليها امها وهي متردده

مني: ا… حبيبتي فرح يوسف وليليان بعد بكره تعالي انزل اجبلك فستان و…

سما: مش عايزه حاجه يا ماما وبعظ اذنك سيبني دلوقتي

مني اتنهدت بحزن وطلعت بره

وسما عيطت عياط هستيري

سما: ياربب

وللاسف جه يوم فرح يوسف كانت سما واقفه قدام المرايه بتحاول تظبط الميكب لانها كل اما تحك تنزل دمعه وتبوظه هي كانت نفسها متروحش بس لو مراحتش هيقول ايه هي مش عايزه تعرفه انهغ كانت بتحبه خالص

وجت عليها امها وقالت: يلا يا حبيبتي هدي مستنيانا تحت

سما ومني نزلوا وركبوا مع هدي العربيه

وهدي ومني كانوا بيبصوا علي سما بحزن علي حالها ويعد شويه كانوا وصلوا للقاعه

ونزلت سما ومني وهدي ودخلوا القاعه وقعدوا مع بعض علي طربيزه وبعد خمس دقايق كانت في زغاريط ماليه المكان بدخول العروسه والعريس

سما غمضت عنيها كانت بتتمني لو ده حلم

ولاكن للاسف هو مش حلم

مني وهدي حاولوا يداروا زعلهم وراحوا عند يوسف

هدي: مبروك يابني

مبني: مبروك يا حبيبي

يوسف: الله يبارك فيكوا

يوسف بص جظبهم ولكن ملقاش سما

يوسف: الا هي فين سما

مني: اهي هناك ايه سما تعالي يا بنتي

سما قامت وهي بتحاول تمسك دموعها وراحت ليوسف ويوسف اول ما شافها انصدم من جمالها كانت لابسه فستان رقيق اوي وشكلها كان حلو اوي

سما: م… مبروك يا يوسف

يوسف بانباهار: الله يبارك فيكي يا سما

سما بصت علي لييليان وخلاص هيا مباقتش قادره تستحمل اكتر من كده انهارت من البكاء

ويوسف اتصدم وقال: مالك يا سماا

مني: تلاقيها بس يابني زعلانه عشان انت اخوها يعني وهتتجوز وكده

يوسف كان حاسس ان في حوار غريب في الموضوع

وسما مشيت من قدامهم وراحت قعدت وهدي ومني وراها

ويوسف مكانش عارف ايه سبب عياطها

وقطع تفكيره لما شاف واحد جه علي سما وبيكلمها وهي ابتسمتله

حس ان هو مدايق

كان عايز يقوم بس كان متردد

وليلان كانت بتحاول تكلمه ولكن هو مكانش مركز معاها ولاول مره

وجت رقصه السلو

واتصدم لما لقه سما بترقص مع الشخص ده

كان عيموت ويروح ويضربه بس كان منعه الفرح والمعازيم

واخيرا خلص اليوم علي خير وروح يوسف وليلان شقتهم وسما ومني وهدي روحوا علي بيوتهم

هدي: ما تيجوا ا تباتوا عندي انهارده كده كده يوسف مش هنا وبالمره تونسوني
مني: خلاص تمام يا حبيبتي تعالي هنا يا سما

هدي: تعالي يا مني نامي جمبي وسما تنام في اوضه يوسف

وبالفعل كل واحد دخل ينام

وعند سما كانت عماله تلف في الاوضه تشم ريحه يوسف الي بتعشقها

ونامت علي السرير وهي حاضنه مخدته

وتاني يوم صحيت سما علي صوت مني

مني: سما هتيحي معانا عند يوسف

سما: لا لا روحوا انتوا

مني: هنقولوا ايه

سما: قولولوا انها تعبانه

مني: تمام يا حبيبتي ابقي روحي شقتنا

سما هزت راسها بالموافقه

وهدي ومني مشيوا وسما راحت علي شقتهم

وعدت الايام وامتخانات سما جت وكانت سما مركزه في مذاكرتها اوي والحمدلله عدت كل الامتحانات

وفي يوم كلعت نتيجتها وطلعت انها نجحت مامتها فرحت جدا وبلغت هدي

وسما كانت فرحانه انها نجحت ولفت انتباها رنه تيليفونها واتصدمت لما لقت يوسف دي اول مره من تلت شهور يكلمها

يوسف: ا… عامله ايه

سما: الحمدلله وانت

يوسف: انا بخير المهمزمبروك علي نجاحك

سما: الله يبارك فيك شكرا

يوسف: صحيح نسيت اقولك ليليان حامل

سما في اللحظة دي قلبها وجعها اوي وقالت: مبروك عايز حاجه

يوسف: انتي كويسه؟

سما: اه متشغلش بالك سلام

وقبل اما يرد يوسف مانت سما قفلت بسرعه

يوسف: اه لو اعرف بس مالك يا سما انا بجد خايف عليكي اوي

وقطع تفكيره دخول ليليان وقالت: حبيبي تعالا ندغدا بره

يوسف اتنهظ بياس لان من ساعت ما اتجوزوا وهي مبتتبخش وغير كده دايما بتلب حجات منوا تافهه وعايزه فلوس علطول

يوسف دعالهل بالهدايه

وعدا 5سنين علي ابطالنا
وعند يوسف كان قاعد مع بنتوا سما ايوه سما هو سماها سما علي اسم حبيبتوا الي مخدش بالو منها الا لما اتجوز بس هيعمل ايه

وسما مالهاش غير يوسف لان ليليان من ساعت ما خلفتها وهي مش عامله دور الام كويس ودايما خارجه مع صحابها وكل اما يوسف يقولها تطنش وهو الي يهتم بيها وفي مره راحت عند سما وحبتها اوي وسما حبتها اكتر

سما:بابا

يوسف:نعم يا قلب بابا

سما: انا عايزه اروحلسما صاحبتي انا بحبها اوي حتي اكتر من ماما

يوسف حزن علي حال بنتوا الصغيره الي مش لاقيه حضن مامتها

يوسف: حبيبتي مانا بتحبك هي بس مشغوله شويه في حجات كده

سما: لا انا برضوا بحب سما اكتر

يوسف: طب تعالي نروحلها

سما: يس يس

وجهزوا هما الاتنين ونزلوا وراحوا عند سما

وعند سما كانت قاعده بتتفرج علي التيليفزيون وشارده في اول يوم جه في يوسف ايوه يا جماعه هي لسه منستوش ولسه بتحبه حتي بعد اما خلف

وقطع تفكيرها جرس الباب قامت تفتح و واول ما شافت سما حضنتها وسما بادلتها الحضن

سما الكبيره: حبيبتي الصصغننه الي بحبها

سما الصغيره: وانا بحبك اكتر

يوسف بص بحب لسما واتنهد بحزن هو دلوقتي بيتمنا ان سما تبقي بنتها فعلا بس للاسف هي بنت ليليان

سما بصت علي يوسف وقالت: اهلا يا يوسف اتفضل

ودخل يوسف وسلم علي مني ومني خدت سما الصغيره في حضنها وقالت:سماسيمو حبيبت قلبي انا عملالك مكرونه بشاميل من الي بتحبيها

سما الصغيره: يس يس انا جايه معاكي

مني خدتها معاها المكبخ ويوسف قعد مع سما

يوسف بص عليها كان باين عليها انها معيطه ومرهقه

يوسف اتنهد بحزن وقال:اه لو كان الي في بالي

يوسف جاتله رساله وبص عليها لقاها من رقم غريب فتحها واتصدم لما لقا ليليان في كباريه وعماله ترقص مع الرجاله وهي بتشرب

يوسف:اه يا فاجـ،ـ،ـره

ولقا في لوكيشن نزل بسرعه من غير ما يقول لحد.وسما استغربت وركب عربيته وراح علي المكان الي ليليان موحوده فيه واول ما دخل اتصد,,م

راحلها وضربها بالقلم وهي اتصدمت وهو قال:انا مكنتشمتخيلك بالقذاره دي انا استحملتك كتير اوي وفي الخب تعنلي كده يارتني ما قابلتك ولا سزفتك انتي خلتيني اخسر احلي انسانه في الدنيا انتي طالق بالتلاته وبنتك مش هتشوفيها تاني

ليليان قامت وقالت:ههه خدها مش عايزاها دي كانت قرفاني اصلا

يوسف بصلها بقرف ومشي وراح عند سما

واول ما وصل وفتحتله مني وقالت:روحت فين يا بني

يوسف:هحكيلكوا هخبك بس علي ماما

يوسف راح خبك علي مامتوا وجابها عند مني وقعد هو ومني وهدي وسما الكبيره

يوسف قال لسما الصغيره:حبيبتي خوشي العبي جوه

سما الصغيره دخلت تلعب جوه

ويوسف حكالهم علي كل حاجه من اول الصور لحد اما راحلها
هدي بغضب:انا يا بني حذرتك من الاول وقولتلك دي بنت مش كويسه

يوسف:انا فعلا كنت غلطان

وبص علي سما وقال:وخسرت انسانه جميله جدا وكيبه من جواها بس انا خلاص هصلح غلطتي منمون انا بطلب ايد سما منك

سما فتحت بوقها بصدمه هي مكناتش متوقعه انع في يوم من الايام هيبقي ليها

مني:انا موافقه بس ناخك راي سما

سما مكانتش عارف ترد من كتر ما هي مصدومه وفاقت علي هزه من مامتها

سما بفرحه شديده: انا موافقه

سما مفارقش معاها ان هو كان متجوز قبليها قد ما فارق معاها ان هو خلاص اخيرا هيكون ليها

يوسف قام بفرحه وقال: انا عارف اني ظلمتك كتير بس بجد حقك عليا بحبكسما فرحت اوي وقالت: وانا بموت فيك

وحت عليهم سما الصغيره وقالت: ايه ده انتي كده اكيد بقيتي ماما صح

سما الكبيره: اه يا قلبي

سما الصغيره:انتي احلي ماماااا

يوسف ابتسم بحب لعيلته الجميله ودعا ان ربنا يخليهم ليه

(تمت بحمد الله)

انت في الصفحة 4 من 4 صفحاتالتالي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل