روايات

رواية أسي.رة عائلة القناوي الفصل السادس والعشرين حتى الفصل الثلاثون بقلم الكاتبه يوستينا سامي حصريه وجديده

رواية أسي.رة عائلة القناوي الفصل السادس والعشرين حتى الفصل الثلاثون بقلم الكاتبه يوستينا سامي حصريه وجديده

ملك بعصبيه / معقول بعد ما ماجده ساعدتك العمر ده كله ووقفت جمبك تعملي كدة …انا مش مصدقة انتي يا نور رحتي اترميتي في حضن عاصي القناوي اللي حبس ابوكي وشردك كمان

نور بصوت واطي وهي بتبص حواليها بقلق / يا ملك اسمعيني انا كنت فاكره زيك كده وكنت مستعد اضحي بعمري بس اجيب حق ابويا وامي بس لقيتني ماشيه غلط وعاصي ملوش ذنب في اي حاجه ..

ملك بستغراب / اي الكلام العبيط ده انتي بتقولي اي
انتي اكيد بتخرفي

نور بدموع / لا والله …. ملك انا عشت مع ماجده طول حياتي وما كنتش بسمع الا كلمه واحده بس اللي شردك في الشارع هو طاهر القناوي وفي الاخر اكتشفت حاجه ثانيه خالص .. صدقيني انا مش بكدب

وبعتتلها الورق على الوتساب وملك لما شافته اتصدمت في الوقت دوت حست انها مذبذبه والشك بدا انه يدخل قلبها و اللي اكدلها المعلومه المكالمه اللي سمعتها لما كانت في اوضه رهف وعرفت وقتها ان ماجدة كانت خايفه ان هما كمان يعرفوا الحقيقه زي ما نور عرفتها

باااااااااااااااااااااك 🔥🔥

ملك بتاثر / امممم ووقتها قررت اروح لعاصي و اكدلي كل كلامك و عرفت اني كنت مسلمة راسي لحية بس اللي واجع قلبي بجد هي تمارا معرفش عنها حاجة

نور / لا بقولك اي متوتريش نفسك لان عاصي مش هيسيبها والله انا واثقة فيه جدا بقولك تعالي ننزل ناكل حاجة احسن انتي شكلك تعبان اووي. .تعالي

و اخدتها و راحوا المطبخ ياكلوا ..

_____________________________________________
في الجنينه

عاصي كان حاطط ايده على راسه ومرهق جدا من الصدمات اللي ورا بعضها وباصص لمراد اللي مكمل حكي وبيقوله / بس وقتها عرفت احدد مكانها عن طريق المكالمه اللي كلمتهلها وما عرفتش بصراحه ارتاح ولا يهدالي بال
الا بعد ما عرفنا المكان وعلى الصبح الرجاله هجمت على المخزن زي ما قلتلك تماره كانت سايحه في د*مها

عاصي بغل و هو بيضغط علي ايده/ و بنتك الكلب اللي اسمها ماجدة فين دلوجت

مراد بخبث/ موجودة يا كبير عيب عليك ده انا تلميذك .. ماجدة موجودة في مكان الذبان الازرق ميعرفلوش مكان جره ، بص انا رايي بقى نحطها هي وبنتها في مكان واحد ونو*لع فيهم عشان يتعذ*بوا بالبطيء

عاصي بصله باستغراب / هتو*لع في بنت عمك اياك يا ابن المهفوفه اسكت اسكت خليني افكر في المصيبه اللي احنا فيها دي

مرات بتركيز /.مصيبه ليه مؤاخذه ما خلاص خلصت ماجده ومحبوسه في المخزن والرجاله وخلصنا منها وتماره في المستشفى وكلها كام يوم وتبقى كويسه ايه بقي المشكله

عاصي قاله بغل / المشكله اللي بچد بجس انك مش حاسس بالنا*ر اللي هتبجى في اخوك لما يعرف ان ابنه ما*ت وفي البنت الغلبانه لما تفوج وتلاجي نفسها خسرت ابنها .. انت ليه ما بتحسش اكده يا مراد ليه جلبك بجي كيف الحجر

مراد بصله بتريقة وقاله /السؤال ده ما تسالهونيش
يا عاصي لو قلبي ما*ت فانت السبب في ده ولا انت ناسي دروسك ليا يا اخويا كبير

عاصي فهم كلام اخوه وقاله بتردد/ بجولك ايه انا لازم اطلع لزين عشان يروح يطمن على مرته يبطى جنبها في الظروف دي اوعى ملك تعرف … سامع اوعي

و دخل عاصي الفيلا و لمح ملك و نور في المطبخ

_______________________________________________

في مكان مهجور

وصل كريم بالعربيه وكان معاه جميله اللي كانت بتبصله بتوتر / جرا ايه يا عم انت هو انت جايبني فين بالضبط

كريم بصلها بصدمه وقالها / انا برده اللي چايبك اهنا مش انتي اللي جولتيلي ان ده اللوكيشن اللي بعته اسر

جميله بقلق / احم اه هو انا قلت كده فعلا بس ده مكان مهجور هو قريبك ده خطير ولا ايه

و فاجاه سمعوا صوت حد جميله اتوتر اووي / ياما
هو احنا في ناس اشرار هتطلع علينا و الجو ده ولا أي

كريم مسك يدها وقالها بهدوء / ما تخافيش انا معاكي ولااجولك تعالي نرجع احسن مكان ده شكله واعر يا ريتني ماكنت جبتك معايا

جميله وهي بتبعد ايديها عنه وقالت باحراج / لا ابدا محصلش حاجه وبعدين تعالى نروح وربنا يستر بقى احسن يكون محتاج حاجه فعلا

وصلت جميله هي وكريم للمكان واسر دخلهم المخزن اللي كانت فيه رهف اللي اول ما شافته حست ان قلبها بينبض
لا ده كان بيرقص بلهفه وكانت مستنيه منه اي رد فعل لكن كريم فضل واقف مكانه ثابت و متكلمشي

كريم وهو بيبص لرهف بجمود وقال / اسر خير جايبني اهنا في الوقت ده ليه

اسر / احم هو الصراحة يا كريم انا مجبتكش هي اللي جابتك

و قرب اسر ناحية رهف اللي عيونها اتملت بالدموع و كانت باصة لاخوها بحب و قال / هو انت عارف دي تبقي مين
يا كريم

كريم رد ببرود على عكس تماما المشاعر اللي جواه
وقال / ايوه طبعا عارفها بنت ماجده صووح

رهف بدموع / بس كدة يعني مش اختك … هو مش انت قولت انك كنت عايز تبقي سند لرهف و انك هتبقي اخوها وصاحبها . صح يا كريم

كريم بعصبية/ ايوة اني جولت اكده بس مكنش عليكي انتي .. كنت بجول اكده علي نور اللي كنت فاكرها اختي
و بعدين هو الكلام ده هيفرج معاكي في ايه هو انتي مش كنتي راجعة برضك علشان الورث .. هيفرق معاكي دلوجت اخوكي يعني

و بص لجميلة و قالها / يلا بينا من اهنااا اني مش فاضي للكلام الماسخ ده

انت في الصفحة 2 من 8 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل