روايات

رواية عشقت طفلتي الفصل 10🦋11🦋12🦋13 بقلم الكاتبه مريم وليد حصريه وجديده 

رواية عشقت طفلتي الفصل 10🦋11🦋12🦋13 بقلم الكاتبه مريم وليد حصريه وجديده 

ليكمل بتحذ*ير: بس كتب كتاب بس….اكيد طبعا فاهمني…

تميم وريان بخب”ث: طبعا ياعمي…ودي محتاجه كلام….

لينظر لهم محمد: اه ياولاد الكلب….بتتلاعبوا علي الراجل….

ريان به*مس: خليك محضر خير يا بوب بقي….

محمد: امممم….موافق عشان خاطر القمامير دول بس..

وهو بيشاور علي داليدا ونور اللي كانوا يبتسموا بفرحه وخجل في نفس الوقت

ليبداو في إجراءات الجواز….وتم عقد قرأن العشاق

ليسمعوا الجمله الشهيره…..

“بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير”

ريان بزغر*وطه عبيطه وهو يحضن نور بحب : لولولولولولي…..مبروك عليا يا نور عيني….

ليه*مس لها في اذ*نها: مبروك عليا انتي يا نوري…..بحبك

لتبادل*ه الحضن بحب: وانا بعشقك

يوسف: ابعد يابا كفايه كدا

ريان بعد*م فهم: كفايه ايه لمؤخذه….دي مراتي

يوسف: مراتك دي لما تبقي في بيتك ان شاء الله…

ريان بحسر*ه: لا ده ظلم ده بقي ….

ليضحكوا عليه…..وعلي مرحه الذي لا يخلص….

واقترب تميم من صغيرته بعشق واضح….واحت*ضنها بحب وهمس لها بهو*وس: مبروك يا حبيبي…..بقيتي ملكي خلاص محدش هيقدر يبعدني عنك تاني مهما حصل ….. بقيتي مدام تميم الاسيوطي مع وقف التنفيذ….بس صدقيني مش هيدوم كتير…..

ليغ*مز لها بو*قاحه….

لتبادله داليدا….احتضا*نه لها بخجل وعشق مماثل…..

داليدا:انا بحبك اوي…..

ليقب*لها في عن*قها…بدون ان يراه احد….وابتعد عنها قليلا….

ليقول ريان بمرحه المعتاد…..

ريان: متسمعونا زغروطه يا جدعان….بدل الصوت اللي طلعته ده الناس تفكر…واحده بتولد ولا حاجه….

ليضحكوا للمره التي لا يعلموا عددها….وتميم يهز رأسه بيأس من صديقه…..

ليطلقوا حنان وهاله….ظغرو*طه كأي ام مصريه……

وهاله تحتضن داليدا ونور بحب وحنان…وتبادلو المباركات….

ليخرج تميم عليه خاتم الماس رائعه…

وتقدم منها وقال ليوسف الاول احتراما له
: تسمحلي ياعمي….

هز له ر*اسه بصمت وسعاده لابنتيه…..وعينه امتلئت بدموع الفرحه….فهوا لم يستطع ان يفارقم لو لساعه فقط…. لاكن الان يراهم امامه وهم عروسان….

امس*ك تميم بيد*ها الناعمتين… والب*سها اياه في بنصر*ها وقب*ل يد*ها برقه وعشق…. ثم اخرج دبلته واعطاها لداليدا…. لتلبسه اياه….

لتمس*ك بي*ده…. بين يد*يها المر*تجفتين… وو*ضعتها في اص*بعه…

ليخرج علبه قطيفه مخمليه… بها طقم الماس فوق الروعه….

لتقول له داليدا: بس كدا كتير…. كفايه الخاتم….

ابتسم لها بعشق…. فهوا اختار صح….

ليفعل ريان المثل مع نوره……

لتخرج هاله علبتين قطيفتين بهم اطقم الماس جميل جدا…. وتقدهم لداليدا ونور بحب……

هاله بحنان: دول هديتي ليكم يا حبايب قلبي…. والله انتو خساره في جوز التيران دي….

ريان بحسر*ه لتميم: الحق يا عم تميم…. امك عايزة تبوظ الجوازه….

تميم بضحك: في ايه يا امي احنا ماصدقنا بقي….

هاله بضحكه : يعني اكدب…. ما انا بقول الحقيقه…

حنان: لا انتي غلطانه…. ده الله يكون في عون ريان وتميم…. دول بناتي مجانين… وهيجننوهم….

ريان بتصف*يق: االااااااااه حماتي حبيبتي اللي ماليش غيرها… هاتي بوسه…. بقي…

يوسف بغير*ة: بوسه مين يا بغل انت……

ريان ببر*ائه: متخفش يا عم يوسف دي بوسه….امويه…البوس التاني انا شايله لبنتك….

لير*كض الي الخارج….عندما كاد يوسف بالا*مساك به…

ليضحكوا عليه جميعا…..

لتتجه داليدا مع تميم لباب الشقه…ليم*يل علي اذ*نها قليلا….
:مبروك يا داليدت قلبي

لترتبك داليدا من ان يراها احد….واجابته بخو*فت…
:الله يبارك فيك…تصبح علي جنه…

واغلقت الباب سريعا…..

وانتهي اليوم بسعاده علي عشاقنا…..

في صباح يوم جديد محمل بالمفا*جأت علي عشاقنا……

فهل هتدوم سعادتهم؟!….

ام سيأتي من يخرب عليهم سعادتهم؟!….

يتبع……
#الفصل الثاني عشر 🦋

عدي اسبوع علي عشاقنا….. لم يحدث به اي شيء….

لتستيقظ داليدا من نومها بسعاده….ونشاط فهي ظلت تتحدث مع حبيبها وزوجها….طوال الليل الي حين ان غفت……..

لتذهب الي المرحاض…وتأخذ شاور دافئ….وهي تستعد ان تذهب الي تميم شركته….وتعمل له مفاجأة…

بعد وقت كانت تخرج….وهي ترتدي شورت اسود…..وتيشرت بكم لونه اصفر….وتركت شعرها منسدل خلفها…. وحذاء ابيض…ووضعت احمر شفاه ورشت من عطرها التي يعشقه …….

وخرجت من غرفتها….لتجد امها تعد الافطار علي طاوله الطعام…..

لتقترب منها وتحتضنها بحب وتقبلها من خدها…..
:صباح الفل يا حنون…..

حنان بحب: صباح العسل علي احلي عروسه في الدنيا….

داليدا بخجل : ما خلاص بقي يا ماما كنت من اسبوع بس….وبعدين ما انا قاعده معاكم اهو….

حنان بسخريه: قال البت بتتكسف….ولا بتحس علي دمها اوي….وبعدين ايوة يا عين امك انتي لسه عروسه…مكتوب كتابك بس….يعني لسه مروحتيش بيت جوزك….تبقي عروسه….

داليدا وهي تأكل بعض اللقيمات الصغيرة: ماشي يا حنون…..وجهه نظر تحترم جدا امال فين نور وبابا….
انا مش شايفه حد منهم….

حنان : ابوكي نزل يجبلي شوية طلابات من تحت….وقالي اجهز الفطار علي ما يجي….وست نور جيه ريان اخدها هيفطرو براا….

داليدا بصد*مه: اااه يا نور الكلب….بقي تنزل من غيري….ماشي يا ريان الكلب انت كمان بقي هتاخدها مني والله ما هسيبك…..

حنان: ايه يا حيوانه انتي…..ما تسيبي البت في حالها….روحي شوفي انتي بس سي تميم بتاعك ده اللي مش معبرك اديلو كام يوم…..ولا بيجي ولا يسأل….مش عارفه ليه انا قلبي مقبوض من الجوازه دي وخايفه من الواد ده….حاسه ان في حاجه هتحصل….

داليدا بتوتر وبعض الخوف في قلبها….فهو حقا تغير معها قليلا منذ…اليوم الذي كان به هنا….وهي كانت تحاول ان تعرف منه السبب لاكنه….يرفض دائماً ويتهرب منها…..بحجه انه مشغول في صفقه مهمه…

:يا ماما هو بس….مشغول عشان في صفقه مهمه شغال
عليها….ولازم يكون مركز…..انا مش عارفه ليه الخوف.
بتاعك ده…..

انت في الصفحة 2 من 5 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل