روايات

رواية عشقت طفلتي الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع بقلم مريم وليد حصريه وجديده

رواية عشقت طفلتي الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع بقلم مريم وليد حصريه وجديده

لتقول الاخيرة: اصل في واحد شغال عندنا….وبيشتغل كمان في مطعم اللي في فندق تميم الاسيوطي….قال ان امبارح كان داخل ومعاه بنت زي القمر…صغيره متجيش السبعتاشر سنه…….لا واية طلعها الجناح بتاعه الي ممنوع اي حد يدخله…..وفضل واقف علي الباب….ولا كأنه بيحرسها…
وحجز ايها المطعم كله…..عشان يقعدوا براحتهم….

عرفتي بقي بنتكلم عن ايه….

نسرين: هي دي اول مره تميم يصاحب واحده…..تلاقيه عايز يتسلي بيها يومين ويرميها….وبعدين انتي قولتي خدها علي الاوتيل….اكيد خد اللي عايزة منها….

لتقول صديقتها بتسليه: طالما واخدها تسليه….ليه مخدهاش علي شقه الزمالك….

وبعدين….ليه ياخدها علي المطعم بتاعه….قدام كل الموظفين…..اكيد الموضوع ده فيه حاجه…

لتصر*خ بها نسرين: مفيش واحده تليق بتميم الاسيوطي…..غيري انا….والايام بنا وهنشوف….
وصدقوني قريب اوي…هبعتلكم دعوة فرحي…

ثم هبت واقفه لتختفي عن نظرات السخريه منهم…

وما ان ذهبت حتي انفجر صديقاتها بالضحك عليها….

كانت نسرين تقود سيارتها بسرعه كبيرة…

ثم اصتطفت سيارتها جانبا…..

وامسكت هاتفها لتتصل ب……..

يتبع…….

#عشقت_طفلتي
#الكاتبه_مريم_وليد
༺༺༺༻༻༻
الفصل السابع🦋

لتقول نسرين بصر*اخ: انتي يا زفته…. هو انا كنت بديكي فلوس ليه….. مش عشان تجبيلي اخبار تميم…. انا افضل…
كدا….. واعرف من اللي يسوي واللي ميسواش…… ان تميم كان معاه واحده في الفندق امبارح…..

سهي بخو*ف: يا نسرين هانم…. انا اي حاجه بعرفها بقولهالك…. وبعدين البنت اللي بتقولي عليها دي جت الشركه تشتغل انهارده….. يعني قولي عيله صغيرة….. انا معرفش حاجه تانيه….. ده كمان زعقلي وكان هيطردني بسببها….

نسرين بغض*ب: كل ده عرفاه…. ومتصلتيش تقوليلي عليه….. اللي بالنسبالك تافهه ده….. بالنسبالي مصيبه…..
انتي متعرفيش ممكن البت دي تعمل ايه……

لتكمل بتهد*يد : اي حاجه تعرفيها تاني…. اذا كانت تفاهه ولا لا….. ده ميخصكيش…. تيجي تبلغيني بيها…. بدل والله….. لهقتلك… ومحدش هيعرف عنك حاجه…..

سهي بخوف شد*يد: حاضر يا هانم…. والله….

لتغلق نسرين الهاتف في وجهها…..

وتقول بصر*اخ غا*ضب وهي تش*د علي خصلات شعرها
: مش هسيب واحده تانيه تاخدك مني يا تميم…. انت ملكي…. ملكي انا وبس وفلوسك ملكي…. ولو وصلت اني اقتلها….. هعمل كدا…. ومش هتردد لحظه واحده….
ما انا مش هستني لما تيجي واحده تانيه…. وتاخد
كل حاجه علي الجاهز كدا….. لاااااااا……

لتمسك هاتفها مره اخري وتتصل علي شخص اخر….

حتي اتاها الرد…..

نسرين: انت مش كنت عايز…. تتفق معايا علي تميم…..

المجهول بسخريه: ايه ده…. نسرين هانم اتنازلت وكرهت…. تميم الاسيوطي ولا ايه…… اشك….

نسرين بغي*ظ من سخريته: اخلص يا امجد….. انت كنت عايز تقضي علي تميم…. وانا موافقتش عشان كدا…..
بس دلوقتي اقدر بس بطريقه تانيه……

امجد بإستفهام: وايه اللي غير رايك كدا….. اللي اعرفه انك مفهمه الدنيا كلها ان تميم….. خطيبك…. وهتتجوزو قريب…
ايه اللي جد بقي…..

نسرين بغي*ظ وغض*ب: اللي جد….. ان في واحده
بنت كل*ب بتلف عليه….. اظن انك عرفت…. ما انت..
معين ناس تعرفلك اخبارة اول باول… ولا انا غلطانه…

امجد ببرو*د: لا مش غلطان ولا حاجه…. واه عرفت….
دي عيلة صغيرة سبعتاشر سنه… بس تصدقي…..
البت قمر….جمالها غير طبيعي…..

ليكمل بسرحان في ملامحها التي هوسته من اول ماطلب من حارسه الشخصي….. ان يأتي له بكل معلوماتها….. واعطي صور له تخصها…… وارد ان يمتلكها ويكسر بها تميم….

نسرين بغي*ظ لتلك الفتاه المجهوله: مش للدرجادي يعني… اكيد انا احلي منها….. تلاقيه بيتسلي معاها يومين بس…

امجد بسخريه: لا يا نسرين هانم…. الحكايه مش كدا….. انا سمعت انه كان هيخبطها من كام يوم…. وهي ضربته قلم…
وكان عايز ينتقم منها….. بس ربنا اراد انه يقع في عشقها….

سهي بستغراب: وانت عرفت ده كله منين…..

امجد ببرود: مش لوحدك اللي معينه جواسيس في الشركه…….. انا كمان ليا مصادري الخاصه…..
وسمعوه وهو بيقول كدا لريان صديقه…..
دول حتي سجلولي كل كلمه هو قالها….

سهي بفرحه: طب ما كدا تمام اوي…. اديني التسجيل ده….
هروح اسمعه ليها ونخلص من ده كله……

امجد بسخريه : وانتي فكرك ان…. انا مفكرتش في كدا…
بس لا عايزين نلاعبهم شويه… نشوف حكايتهم هتوصل
لحد فين… ويعشقها…. وبعدين نقولها حقيقه تميم الاسيوطي…

سهي: بس افرض حد عرف…. تميم مش هيسكت….

امجد: لا متقلقيش من الناحيه دي…. مش هيبقي فاضي….
هيبقي مشغول في حبيبته…..

سهي بغض”ب: طب متقولش حبيبته…. انا بس اللي حبيبته……

امجد بسخريه: انتي هتكدبي الكدبه وتصديقها ولا ايه…
انا عارف انتي عايزة ايه بالظبط.. فبلاش نلف وندور علي بعض احسن لك…. انا عارف انتي بتخطتي لايه……
انتي عايزة تميم…. وانا عايز داليدا….

سهي بستغراب: داليدا مين دي……

امجد بسخريه: ايه يا نيسو…. انا قولت انك بتفهميها وهي طايرة… داليدا دي اللي كان معاها تميم امبارح…. واللي هتبقي ملكي انا….. انا وبس…. ويبقي يوريني ابن الاسيوطي… هيعمل ايه لما اخدها منه… واحسره عليها….

سهي: اوك…. كدا اتفقنا…. اهم حاجه ان تميم يبقي
ليا في الاخر…. هو وفلوسه….

امجد: اوك…. بس متتصرفيش من نفسك…..
قبل ما تخطي الخطوه…. تعرفيني بيها…

سهي بش*ر : تمام

لتغلق الهاتف وهي تبص امامها بش*ر… وتركب سيارتها
وتنطلق الي منزلها…..

كانت تجلس علي مكتبها الصغير وتذاكر بعض دروسها….
فهي لم تقصر في ذلك ابدا…..

لتقاطعها نور وهي تأتي مهروله اليها…. وفي يدها علبه….

نور: بت يا ديدا…. ليكي عندي هديه….

داليدا بستغراب: هديه ايه دي….

لتطلع نور علبه هاتف من احدث الطراز….

لتقول وهي فارغه فمها وجاحظه عيناها
: ايه ده….. مين اللي جابه…..

نور بمك”ر: تلاقيه حبيب القلب…. هو مين غيرة….

لتقطب جبينها بستغراب: بس اللي هموت واعرفه…. مين اللي جابلي ده كمان…..

داليدا : ده ايه…..

نور: ركزي معايا….. انا كنت نازله اجيب حاجه من السوبر ماركت…. لقيت واحد بيوقفني وبيقولي الحاجه دي ليكي ولداليدا….. هانم…. اخدتها منه وطلعت….. انتي وعرفنا مين
اللي جابلك…. انما انا مين يا تري…..

انت في الصفحة 3 من 7 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل