روايات

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت العشرون حصريه وجديده 

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت العشرون حصريه وجديده 

ليلى والله اهو ده الدنيا ماشيه يوم كده ويوم كده يا قلبي. عامله ايه مع امينه والدك
نور اتنهدت من قلبها: الحمد لله
ليلى بحزن شديد عليها: هوني على نفسك يا نور هوني بلاش تفكير وتعب في نفسك والله خير ان شاء الله ليكي يا حبيبتي الايام الجايه
نور،. ببساطة: يا رب يا رب انا وانت يا ليلى يا رب كده
الجو بدا يبرد اوي ويشتي جامد والمطره كانت بتمطر
ليلى بفرحه: الله المطره بتمطر يا نور نور انكمشت في نفسها من البرد: اه يا ليلى الجو تلج قوي يلا عشان اروح البيت الجو برد مش قادره
ليلى: لا احنا مش هنروح احنا هنقعد نلعب تحت المطر شويه يلا قومي نلعب
نور بغيظ: نلعب ايه يا بت هو احنا صغيرين اسكتي يلا عشان نقوم نمشي.. نور قامت
ليلى قامت شدت ايدها بسرعه بابتسامه: يلا بس بس اسكتي انتي
ليلى ونور بقى واقفين تحت المطره وليلى تحط في ايدها ميه وتحطها على وش نور وهي عماله تضحك جامد عشان تضحك فيها
نور كانت بتبتسم ليها وكانت بتلعب معاها علشان ما تزعلهاش منها وكانو بيتصوروا طول الوقت ده بقى يلعبوا مع بعض فيه مع بعضيهم لحد ما الجو بقى هادي
نور ببرد جامد في جسمها: ليلي يلا علشان نروح والله انا هموـ,ـت من الثلج بابا قال ليا ما تتاخريش
. ليلي وهي البرد متملكها: طيب ياقلبي يلا
وراحو ع البيت كل واحده
_______________________
في البيت عند نور.دخلت الاوضه بتاعتها بسرعة علشان تغير هدومها من البرد. قالت وهي جسمها يرتعش من البرد: ااه ااه برد موـ,ـت والله اوى اوى. بدأت تغير في الهدوم
_________________________
ام ليلي بغضب: انا مش قولتلك بلاش تمشي في مطرة انهارده يا زفته
ليلي ببراءة: مانا بحب المطرة يا ماما اوى والله
الام بغضب: ياربي عندي طفله مش بنت كبيره دي أبداً. غوري غوري غيري هدومك بسرعه يلا
ليلي: حاضر.. ابقي اعملي ليا اكل علشان جعانه اوي يروحي …
دخلت بسرعه علي الاوضه تغير الهدوم.
ام ليلي بابتسامة: ربنا يهديكي يا ليلي
_________________________
الوقت بقا متاخر..
في منزل السيوفي. تحديدأ في غرفه وليد. اتنهد وقال بضيق من نفسه: اي اللي انا عملته ده ازاى اعمل كدا دا انا المفروض احافظ عليها من نفسي مش اعمل اللي عملته..بغضب من نفسه: استغفر الله العظيم يارب ازاي يطلع منك كدا يا وليد هي مش من محارمك دلوقتي ازاي تعمل كدا …
مسك الفون بدأ يرن عليها … هي فتحت
وليد بهدوء: الو
ميار: لسه صاحي يعني كان بينا عليك تعبان انهارده
وليد اتنهد بضيق؛ مش تعبان ولا حاجه كويس … بابتسامة: حقك عليا يا ست البنات مكنش قصدي والله في كل ده
ميار بابتسامة: ولا يهمك عارفه انك مكنش قصدك في كل ده. واثقه فيك وانك بجد عايز تحافظ عليا حتي من نفسك انت. كفايه انك انت طول الوقت ده كلو مستني لما اخلص المدرسة علشان تطلب ايدي
وليد جواه قال بحب كبير: انا بحبك حب لا يوصف يا ميار نفسي تعرفي انا اد اي بحبك و عاوزك دلوقتي قبل بكره. انتي احلي حاجه في حياتي يا دنيتي انتي
ميار: احم احم روحت فين؟
وليد انتبه ليها: امم معاكي اهو. المهم قوليلي انتي صاحيه يعني كدا
ميار بخبث: كنت بكلم نور
وليد لما سمع اسم نور اضايق: انتي بتتكلمي معاها ليه اصلا
ميار بتمثيل الحزن: متزعلش منى حرام هي تعبانه الفترة دي و عندها مشاكل مع ابوها و امينه مش عاوزه اخليها تحس انها لوحده والله
وليد بسخرية: دي تستاهل اكتر من كدا ربنا لسه هيعمل فيها اكتر من كدا علشان خاطر اللي بتعملوا
ميار بتمثيل: ربنا يسامحها المهم اننا لازم نقف معاها في الأيام الصعبة علشان خاطر ربنا بس
وليد اتنهد بضيق: المهم ابعدي عنها ملكيش دعوه بيها انتي سبيها هي مش معاها ابوها و مرات ابوها خلاص.. كمل بغضب: هي السبب في كل اللي حصل في البيت و شهد و و و مش عاوز اخسرك انتي كمان
ميار بغل جواها: يااه بتكره نور لدرجه دي يا وليد. طيب دا انت ع كده متعرفش هي بتحبك اد اااي بتحبك حب حتى بعد ما انت عملت فيها كل ده بعد ما جيت عليها و قسيت. قد اي هي غبيه حرفيأ ياا ماانا نفسي تعرف قد اي انت بتكره حاجه اسمها نور اصلا.. قالت بحقدليها: مش تقلق عليا هي ولا تقدر تعمل حاجه اصلا دي اضعف من انها تعمل حاجه لينا والله
وليد بنعس: يلا روحي نامى بقا انتي تصبحي على خير
ميار: وانت من اهل الخير والسعادة سلام.. وقفلو
_________________________
في بيت هاني.
هاني بقلق؛مالك يا امينه ها؟
امينه بتعب وحزن؛ مفيش يا حبيبي تعبانه بس شويه صغيرين
هاني بخوف عليها؛تعبانه مالك
امينه: بطني وجعاني شويه بس
هاني: طيب ليه متقوليش من الصبح يا امينه جايه تقولي دلوقتي
او بهدوء: انا بقيت احسن شويه والله عن الأول
هاني: مش باين عليكي ابدأ والله
امينه بابتسامة بسيطه: والله احسن صدقني
هاني: بجد يعني
امينه بابتسامة: و حياتك عندي يا حياتي
هاني بابتسامة، يا روح حياتك انتي. طيب جهزتي كل حاجه علي الصبح بدري نمشي
امينه: اه يا حبيبي
هاني: تمام.
امينه حطت راسها ع كتف هاني. حـ,ـضنته جامد اغمضت عيونها بدأت تروح في النوم… و هاني ايضا راح في النوم
________________________
في بيت ليلي.ليلي كانت نايمه في حـ,ـضن. والدتها ليلي بحزن شديد: ماما هو انا لما عملت حاجه غلط غصب عني علشان خاطر اراضي حد بحبه اوى هو ممكن ربنا سامحني
والدتها بعدم فهم: تقصدي اي بكلامك ده يا ليلي
ليلي بتوتر: يعني يعني يا ماما مساء انا بحب نور اوى اهو اوى اوى زي ما انتي شايفه كدا. وانا شايفه انها في مشاكل و تعب. وجيت مثلا اتكلمت اخوها قولتله علشان خاطري بلاش تزعل نور حرام دي طيبه وهو قالي علشان خاطرك انتي بس يا اي حاجه
اتنهدت وقالت: مش فاهمه انتي عاوزه توصلي لاي اي يا ليلي بس انا هقولك حاجه. يا حبيبتي انتي متتكلميش خالص مع اي شاب او راجل غير بس راجل من اهل بيتك …
ليلي بدأت تعيط جامد و تفتكر لما كانت بتتكلم مع خالد في كل لحظة وهي مش عارفه حاسه بالندم بشده حاسه بالذنب ضميرها وجعها جامد و مخنوقه من نفسها
والدتها بقلق:الله مالك يا ليلي بتعيطي علي اي يا بت انتي

انت في الصفحة 5 من 7 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل