روايات

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت العشرون حصريه وجديده 

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت العشرون حصريه وجديده 

اميرة بهدوء: احمد استني
ميار بحزن: انت بقيت قاسي كدا ليه هاا مكنتش اتوقع انك تكره ل اختك الوحيدة السعادة كدا يا أحمد
اميرة بحزن: ليه يا أحمد عامل كدا في نفسك و فينا ليه مش عاوزه. ترجع احمد القديم بتاع زمان اللي كان قلبه مالي بالحنان ع اهله و. اكتر حد في الدنيا دي اخته
احمد بص ليهم بسخرية: مات مات من زمان اوى
ميار بعصبيه وحزن: مالك في اي انت بقيت جاحد كدا ليه معانا
احمد ببرودو سخريه: مفيش حاجه في الدنيا دي بتفضل ع حالها والله يا مرمر انتي نفسك هتعرفي كل ده كمان يومين كدا و تقولي كان احمد اخويا معاه حق
اميرة بحزن: احمد ارجع يا أحمد عن اللي انت فيه ده ارجع صدقني هتتعب اوى و هتندم
احمد بلا مبالاة: لما اندم بقي
اميرة بعصبيه: كفايه شغل البرود ده بقا كفايه. و اعرف انت بتعمل ايه كويس
احمد ببرود: امم عاوزين مني اي دلوقتي
اميرة ب قهرة عليه: عاوزين احمد اللي مكنش فيه زيه يرجع تاني و يبقي شخص جديد عاوزين احمد يطلع كل القسوة و الحقد و الكرهه و كل حاجه وحشه فيه بقا يبقي اخ سند ل اخته و راضيين عن بعض
احمد ب قسوة: كفايه كفايه يا امي بالله كل ده كلام فاضي علشان انا قلبي بقا ميت خلاص. مستحيل يعرف يغفر لاي حد في الدنيا دى
ميار بغضب: وانا عملت ليك اي هاا قول
احمد: لما اخوكي يقولك ارضي ب اي جامعه هنا و انتي تقوليلي لا مستحيل و تعملي اللي في راسك و تعندي فيه يبقي ده اسمه.. اااي هاااا قولييي
ميار: بس ده حلمي من زمان مستحيل اخليه يروح كده بعد كل ده
احمد بسخرية،. مستحيل مستحيل ميار تتغير أبداً هتفضل زي ماهي
اميرة بحزن: احمد كفايه بقي انسي كل ده وتصالحوا انهارده خطوبه اختك كفايه انت المفروض تبقي مبسوط بيها
احمد: دا المفروض بقا.. بسخرية: ابقي مبسوط بيها ع اي ع خيبتها
ميار بعصبيه: اي اللي انت بتقوله ده تقصد اي
احمد بلا ما مبالاة: ولا حاجه
اميرة اتنهدت بتعب منه: احمد انت عايز اي بالظبط انا تعبت خلاص
احمد بغضب: انتوا اللي عاوزين مني اي مش انا اللي عايز احمد مش عايز حاجه من حد
ميار بغضب،: اااانت لييههه كده ياااا اخيي
احمد بغضب معمي: واااطييي صوتككك اااحسن و عز و جلال الله اقـ,ـتلك فيها
اميرة بتعب: بس بسس كفايه اسكتو بقا انا هتشل والله العظيم منك
احمد درا ضهره راح ماشي
ميار بغضب: انا مش هسامحك أبداً علشان اللي انت بتعمله فينا ده ياا اااحمد
احمد كان سمع وهو ماشي مهتمش ليها حتى.
اميرة بدموع: يارب يارب ازاي بس قاسي وحش كدا ازاي
ميار بحزن: سيبه يا ماما هو يجي يوم و يرجع زي ما هو بلاش تزعلي نفسك و اليوم يتعكنن علينا كدا
اميرة،: اهديه يارب اهديه
_________________________
نور كانت بتكلم ليلي
نور بابتسامة حزن:مبارك عليكي يروحي ربنا يثبتك يارب
ليلي بفرحه: امين امين. بجد مبسوطه اني لبست الخمار عقبال النقاب يارب انا وانتي
نور بابتسامة،: امين ربنايسعدك دايماكدا يارب ياقلبي
ليلي،: حبيبتي وياكي يارب.. نور تعالي نتقابل انا وانتي
نور: حاضر شويه كدا طيب
ليلي بسعادة: اشطا يا صاحبي مستنيك ترن عليا. و تقولي انا طلعت من البيت علشان اطلع انا كمان
نور بابتسامة عليها: تمام يا قمري
ليلي: في حفظ الله سلام
نور: في حفظ الله ياحبيبي سلام. وقفلو
اتنهدت نور سندت راسها ل ورا علي السرير: بتعب و ملل شديد.
_________________________
بعد وقت طويل من اليوم. في المساء.
الكل كأن في القاعه علشان الخطوبه قريب و غريب و الكل كان في فرحه
ابو وليد: محمد حاول ترن ع احمد تقنعه يجي
محمد بحزن: احمد من الصبح واحنا بنتكلم معاه مش عايز يقتنع بالكلام ابدأ
عبدالله ( اللي هو ابو شهد) دماغه صعبة سيبه لما هو يتنازل عن اللي في دماغه
ابو وليد بهدوء: ربنا يهديه يا محمد
_________________________
كريم بابتسامة: مبارك يا عريس ربنا يتمم ليكم علي خير يارب
وليد بابتسامة: الله يبارك فيك يا صاحبي
_________________________
عند البنات.. في الجنب التاني
امال اخدت حياة من سارة بابتسامة شلتها: بابتسامة حياتي اللي وحشاني دي.
سارة بابتسامة: مبارك يا مرمر اللهم بارك
ميار بابتسامة: الله يبارك فيكي ياقلبي عقبالك.
سارة بابتسامة: حبيبتي تسلميلي. قالت بمرح: بس اي القمر ده دا يا يبخت وليد بيكي والله.
ميار بابتسامة: يروحي والله انتي اللي قمر تسلميلي يارب
امال بابتسامة: اللهم بارك يا بنات عسلات اوى. ربنا يحميكم يارب
ميار ضحكت قالت بثقه: طول عمري قمر من غير حاجه والله يا مرات عمي بس اي رايك فيا
امال بابتسامة بسيطه: اللهم بارك عليكي يا ميار والله عسل. انتي قمورة لوحدك من غير حاجه. لو كنتي كمان لبستي فستان بسيط و من غير ميكب كنتي هتبقي احلي من غير حاجه والله. انتي احلي عروسه اصلا او مره اشوف قمر كدا
(ميار كانت لابسه فستان خطوبه زيتي غامق. ضيق من فوق واسع من تحت. كانت لابسه عليه طرحه نفس اللون..كانت حاطه ميكب ماشي مع بشرتها تقيل..)
وليد كان لابس بداله سودا عليها القميص ابيض.) سارة كانت لابسه دريس. كشميري. فاتح. و عليه خمار فرنسي ونقاب بالشريطه بتاعته.كانت قمر جدا)
ميار بابتسامة: حبيبت قلبي يا مرات عمي.. اتنهدت وقالت: لو علي كدا انا اخدت راي وليد قالي ماشي. علشان كان نفسي ف كده في ليله دي
امال: ربنا يسعدك دايما كده و يفرح قلبك يا ميار
_________________________
نور راقضه ع السرير. بملل جامد اتنهدت وقالت: استغفر الله العظيم.
قامت من علي السرير تلبس علشان تمشي.
_________________________
بعد شويه. كانت لبست نور.
وقفت قدام المرايه تلبس الخمار. كان الفون بيرن. مكالمة فيديو
بصت علي الفون. كانت ميار.
اتنهدت جامد من قلبها رسمت ع ملامحها الإبتسامة.. و فتحت
نور بابتسامة: مرمر عامله ايه يروحي
ميار بتمثيل الحزن: بس علشان انا اصلا مش بكلمك كده مش تجي في يوم زي ده
نور بحزن: حقك عليا ياقلبي والله بابا قالي مش هينفع تروحي.
ميار بخبث: لو كنتي اقنعتي فيه كان رضي
نور اتنهدت جامد: ميار انتي مش فاهمه حاجه والله او عارفة اللي بمر بيه هنا يلا الحمدلله على كل حال
ميار بنفس الخبث: في اي يا نور مالك
نور بدموع محبـ,ـوسه: لا لا مفيش سيبك. بابتسامة كلها حزن وجع: المهم قوليلي اي الحلاوه دى
ميار: انني لسه شوفتي حلوة.. ميار بدأت توريها الفستان..: اي رايك بقا
نور بابتسامة: يروحي اللهم بارك والله قمر اوى ربنا يتمم ليكي علي خير ياقلبي بس ليه الميكب
ميار: امين تسلميلي. بخبث: عقبالك ياقلبي، جت كده بقي
نور بابتسامة بسيطه: حبيبتي انتي تسلميلي ،بس حرام
ميار: سيبك دلوقتي و خليكي معايا علي الفون علشان وليد هيلبسني الدبله دلوقتي و يوم هيبقي جامد دلوقتي استني بس
نور بهدوء: تمام ياقلبي معاكي اهو ربنا يسعدك ويفرح قلبك علي طول كدا.

انت في الصفحة 3 من 7 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل