روايات

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت العشرون حصريه وجديده 

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت العشرون حصريه وجديده 

هاني بص ليها شايف قد اي نظرت عيونها مليئه بالغيره
هاني بهدوء: اطمني مش هتيجي معانا
امينه بفرحه: ايوه احسن علشان نعرف ناخد راحتنا. انا و انت
هاني درا ضهره راح ماشي. قال: ربنا يهديكي يا امينه
_________________________
نور طلعت قعدت في الصالون بزهق شافت هاني طلع من الاوضه قالت بتوتر وخوف من رد فعله: بابا
هاني بص ليها: امم
نور بتوتر: ا ا انا عاوزه اخرج ا انا و ليلي علشان قاعده زهقانه من البيت مش اتأخر
هاني بهدوء. ليها لكنه جواه. غضبان بشده منها من ساعة لما ردت علي امينه بالكلام قال: تمام لو لقيت تأخر بره في كلام تاني معاكي
نور بسرعه: لا والله مش اتأخر ساعة و هكون في البيت ان شاءلله
هاني: تمام. راح ماشي
نور اتنهدت بحزن. وقالت:ماما انتي كنتي انتي وبس اللي بتحبيني في الدنيا دي كلها محدش غيرك والله.. بدموع: بس انتي للاسف مش موجودة خلاص في الحياة دي اصلا. عمري ما حسيت ان في حد في الدنيا دى كلها بيحبني و يهتم فيا غيرك عمري ما شوف حنان من حد غيرك والله.. كانت بتعيط جامد مش قادره تمسك دموعها.. حتى حتى ابويا عمري ما حبني و اعتبرني بنته. اصلا هو مش بيحبني.. هو انا لدرجه دي مش اتحب ابدا ..” – قد تكونُ الحياةُ سيئة، ولكنَ البشرَ أسوء( مش كلهم علي فكرة قفص الطماطم البايظ بتلاقي فيه طمطماية سليمة 🥹 ) 🖤.
مسحت وشها من الدموع. بحزن متملك قلبها بشده
امينه طلعت من الاوضه قعدت جنبها
امينه بخبث: مالك يا نوري زعلانه كدا يعني ليه الدموع دي
نور __
امينه بغيظ: مش بتردي ليه ولا خايفه تردي المرة دي يبقي فيها مـ,ـوتك
نور فضلت باصه قدامها قالت بدموع غصب عنها: ياريت ياريت امـ,ـوت و ارتاح من الدنيا دي كلها بقا علشان امينه و هاني يرتاحوا مني ياريت و علشان انا كمان ارتاح بقا من الحياة و من اللي فيها و من القسوة اللي عليا دي
امينه بصدمه: مش مصدقه ان نور اللي قدامي دي اللي هي طول الوقت تتكلم عن الحلال و الحرام يعني قولتي امـ,ـوت مفيش استغفر الله ولا هدوء جواكي ولا حاجه
نور ب كسرة وجع: اومال ليه متقوليش لنفسك كدا لما روحتي قولتي ل بابا بنتك فيها و و و و هاا لييه عملت ليكي اي انا قولي
امينه بغل: علشان هي دي الحقيقه
نور بصت ليها ب عيون فيها كسرة وجع شديد و دموع: انا عمري ما في حياتي افكر ل مجرد تفكير كده اعمل زي ما الكل بيقول عليا و يعمل فيا كدا.. عيطت اقوي: اه اه فعلاً نور حبت حبت غصب عنها حد و طلبت من ربنا كتيييير انه يبقي من نصيبها لكن للاسف مكنش من نصيبها نصيب واحده تانيه.
امينه بصدمه وعدم فهم: مين مين اللي عمل فيكي كدا مين اللي قال عليكي. و مين ده اللي بتحبيه قولييي
نور بدموع و سخريه: طيب و ان مش قولت هتعملي ايه يعني طبعاً هتروحي علي هاني بسرعه و تقولي لي الحقني ياا هاني بنتك و و و و فيها و فيها صح. كملت بكرهه: يااا مراات ابويااا
امينه بغضب: انا ولا هقول ولا اعيد انا عاوزه اعرف بس.. فكرت ل ثواني..: اه كمان انتي قولتي ميار قالت ان انتي و انا و مهران سبب مـ,ـوت شهد. يبقي في حد من بيت اميرة هو السبب في اللي انتي فيه ده فقولي بقا مالك مين اللي محطم حياتك بالشكل ده
نور بحزن: هو انتي مش اخدتي من ماما. بابا دلوقتي جيتي عملتي نفس الكلام مع بنتها يبقي ملكيش دعوه بيا ملكيش دعوه طلعيني من دماغك ارجوكي. حياتي وانا حره انا عارفه واثقه من نفسي اكتر منك و من غيرك سيبني سيبني بالله عليكي علشان نور خلاص جابت اخر مااا عندها حرفيأ من كل حاجه حواليها
قامت دخلت الغرفة بتاعتها.
_________________________
امينه ضميرها وجعها من كلمه انتي مش اخدتي من بابا ماما و دلوقتي عملتي مع بنتها… افتكرت منال. لما
فلاش باااك________________
امينه بخبث: منولة اي رايك تديني جوزك هاني علشان انا معجب بيه
منال ضحكت جامد لانها مش فاهمه انها بتقولها بجد وتتخابث عليها
قالت بابتسامة: مش خساره فيكي يا ميمو
امينه بنفس الخبث: بجد انتي طيبة اي يا منولة. واخده الموضوع بهزار. لو واحده غيرك كانت قـ,ـطعت علاقتها بيا من الغيرة ع جوزها.. كملت بتمثيل الهزار: بس خلاص انا جوزك بقا ليا مش لحد غيري حلال عليا
منال ضحكت و بثقه: انتي صحبتي مستحيل اصلا مثلا تغدري بيا او اي حاجه. بابتسامة: و هاني كمان بيحبني اوى مستحيل يعني يسيني يوم من الأيام هو بيحبني اوى. ادعي ربنا يرزقني بطفل انا وهو بقا
امينه بخبث جواها: ثقتك دي غلط للاسف انتي ما متعرفيش حاجه أبداً انتي هبله و هتفضلي طول عمرك هبله كده و طيبه مش فاهمه الحياة. و اللي فيها
ارض الواقع _______________
امينه بدموع: ازاي قدرت اعمل كدا في واحده زيي زيها. كان عقلي اي في الوقت ده علشان خاطر نفسي سرقت من صحبتي جوزها معقول انا قلبي اسود لدرجه دي.. بحزن: بس كنت بحبه و كنت دايما اغير منها علشان هي بتحبه و انه ليها لوحدها. والله غصب عني يارب. سامحني.. بدأت بطنها توجعها بشده. امينه حطت ايدها غ بطنها بوجع: ااه في اي ااي الوجع ده ياربي. بدموع وجع: يارب يارب احمي ليا البيبي يارب بلاش تراني فيه حاجه وحشه يارب. انا نفسي ابقي ام والله
_________________________
الكل في العائله كان مبسوط جدا ب وليد و ميار كانو يحضرون كل حاجه الخطوبه.. و كانو حجزوا القاعه.. و كانت الفرحة مش سايعه قلوب الكل. الا واحد منهم اللي ولا كانه لي وجود معاهم في البيت. وهو احمد
احمد طلع من الاوضه بتاعته كان طلع
ميار بسرعه: احمد استني
احمد مهتمش ليها و مشي
اميرة طلعت ورا بسرعة هي و ميار.

انت في الصفحة 2 من 7 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل