روايات

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبه نور ربيع البارت السابع عشر حصريه وجديده 

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبه نور ربيع البارت السابع عشر حصريه وجديده 

قاعد بابتسامة جنبهم.
سارة بملل: كريم مش بتفكر ننزل القاهره كام يوم بدل الزهق ده
كريم بلطف: لو عاوزه ننزل مفيش اي مشكله يروحي. ننزل كام اسبوع ونبقي نجي قبل الامتحانات بتاعتك باذن الله
سارة بابتسامة: بجد لو انت عايز ننزل موافقه
كريم بابتسامة: عيوني يا عيوني احجز التذاكر بتاعتنا علشان خاطرك انتي و حياتي تغيرو جو
سارة بفرحه: يس يااه الواحد بعد فتره طويله هيشوف القاهره و اهله و ناسه بقا. انا هقوم اشوف ناخد اي معانا. بقا
كريم بابتسامة: تمام يا حبيبتي. انا هروح علي الشركه خدي بالك من حياة. احسن تعيط ولا حاجه
سارة بمرح: اشطا ي صاحبي متخافش دي في عيوني
كريم ضحك: يسطا و ياصحبي. قاعد مع واحد صاحبي انا
سارة بمرح وضحك: لا مع اخوك يسطا هههههه
كريم ضحك بشده: ارجعي ل عقلك يا سارة يا حبيبتي. قام يلا سلام انا بقا
سارة بابتسامة،: اشطا يسطا في حفظ الله
كريم: في حفظ الله يا قمري.
راح مشي سارة بدات تلم الحاجات اللي تخدهم معاهم.
_________________________
نور طلعت من الاوضه بتاعتها
كانت امينه لسه قاعده هي و هاني
هاني بابتسامة: صباح الخير يا حبيبتي
نور بابتسامة بسيطه: صباح الخير والسعادةيا بابا
هاني: قاعد من بدري مستنيك علشان نفطر سوا يا حبيبي
نور بابتسامة: انا جيت اهو كنت بصلي و بغير هدومي وبروق الاوضه
امينه بغيظ: كنتي قعدتي كمان شوية ياختي جوه
نور باستغراب منها:نعم
هاني قام. مسك ايد امينه.
قال بهدوء: نور اقعدي علي ما اجيب الفطار انا و امينه يا حبيبتي
اخد امينه المطبخ و دخل
هاني بهدوء: ممكن تهدي شويه هي عملت اي دلوقتي علشان النكد ده كلو بس
امينه بغيظ: علشان هي عنيده بقولها تعالي الأول تقولي لا
هاني: حقك عليا انا بلاش نكد علشان خاطر موضوع زي ده بقا
امينه اتنهدت وقالت: هاني يلا يلا كدا علشان نفطر بلاش الكلام التافه ده انا زهقت
هاني بضيق: قولي ل نفسك بالله بقا
امينه بغضب: هاني انت بتعصب فيا تاني
هاني طالع من المطبخ علشان تسكت
_________________________
نور بتوتر: احم بابا انت هتشوف ليا المدرسين ان شاءلله؟؟
هاني بابتسامة: اكيد يا حبيبي انهارده ان شاءلله و هرن و ابقي اقولك علي كل حاجه
نور بفرحه بابتسامة كلها بسطه: طيب باذن الله يارب
هاني ابتسم ليها علشان فرحانه كده
امينه جت حطت الاكل غلي السفرة بغيظ. بعدها درات ضهرة علشان تمشي.
هاني مسك ايدها: نور قولي ل امينه اقعدي كولي
نور بابتسامة: اقعدي كولي يا طنط
امينه بصت ليهم بضيق
هاني بص ليها بابتسامة: يلا بقي اقعدي يا حبيبتي. افتكر حاجه..: اه صح كمان انهارده عندك معاد عند الدكتوره
نور باستغراب: ليه؟
امينه قعدت بهدوء: علشان الحمل يا ختي
نور بفضول: حمل اي؟؟
هاني بضيق: نور كولي و انتي ساكته يلا
نور بحزن: تمام.
بدأت تاكل في هدوء
امينه بصت. ل هاني و قالت: علشان. انا متابعه مع دكتورة علشان اجيب أطفال باخد علاج
نور من غير اهتمام: اه ربنا يرزقك بالذريه الصالحه يارب
امينه: امين.. بابتسامة: يبقي صالح باذن الله زيك
نور بابتسامة:امينه بهدوء: نور انتي ليه مش بتضحكي ولا في ابتسامه علي وشك زينا كده. علي طول حزينه
نور ضحكت ضحكها كلها سخريه: انا
امينه: اه
نور بابتسامة حزينه: عادي مفيش حزن ولا حاجه انا كده بيبقي ظاهر عليا الحزن لكن مش ببقي حزينه
امينه: لا في عيونك حزن والله بحس انك بتضحكي ب قهرة في قلبك
نور بقت الدموع..محبوسه في عيونها و حزينه ع نفسها: احم عادي مفيش ولا حزن ولا شيء ي طنط. قامت: الحمدلله.
هاني: نور اقعدي انتي لحقتي تاكلي
نور بابتسامة: والله شبعت يا بابا. هاروح اغسل ايدي بقا.. مشيت ع الحمام.
امينه بشك: هاني انا حاسه ان نور بتحب حد علشان كدا حالها كده
هاني بغضب: امينه اي اللي انتي بتقوليه ده. هي علشان زعلانه زي ما بتقولي كدا يبقي بتحب نور صغيره حب اي و بتاع اي
امينه: لو هي صغيره عقلها كبير. ممكن تكون في الفترة حبت اللي هي فيها عند خالتها.
هاني اتنهد و. قام: امينه طلعي الكلام اللي في دماغك ده تمام ياريتك تاخدي بالك منها احسن من الكلام يا حبيبتي
امينه بغيظ:يعني انت مش عايز تصدقني يا هاني
هاني بهدوء: مش موضوع كدا. بس طلعي نور من دماغك شويه.
امينه بزهق وثقه في نفس الوقت من الكلام: اووف انا معايا حق في كل حاجه والله مكنش يبقي حالها كدا. اومال ليه متغيرة كدا هي
( سيبي البت في حالها هي مش ناقصاك يا ختي 🙄)
_________________________
عند وليد.. كان قاعد علي المكتب بيشتغل بتركيز.. الفون رن اخد الفون من علي المكتب لما شاف ابتسم
وليد بابتسامة: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته عامله ايه يا صاحبي
كريم بابتسامة: و عليكم السلام ورحمة الله وبركاته. بخير والله يا صاحبي الحمدلله. انت اخبارك ايه طمني عليك
وليد بابتسامة: الحمدلله بخير دامك بخير ياغالي. . اي اخبار القمر الصغير..
كريم: ابتسم: والله الحمدلله بخير. الجماعه عاملين ايه و عمتي و الكل عندك
وليد: كويسين الحمدلله ي صاحبي. انت مش ناوي تجي بقا ولا ايه. انت ليك وحشه والله
كريم: باذن الله الاسبوع ده هنكون عندك
وليد بابتسامة: اي اي المفاجأة اللي جت مره واحده دي. من غير ما تقول كدا
كريم ضحك: والله ولا مفاجأة ولا حاجه دي الست سارة قالت زهقانه. قولتلها خلاص ننزل القاهرة.
وليد: امم يلا يا صاحبي تجي بسلامه ان شاءلله
كريم: الله يسلمك يا غالي.. كمل بابتسامة: اي مفيش فرحه قريبه ولا ايه عاوزين نفرح بيك بقا
وليد سرح شويه في ميار. بعدها قال بابتسامة: باذن الله هيحصل وانت معانا
كريم بفرحه: طب يارب تكون علي كلامك مش زي كل مره. تقول سنه سنتين. المرة دي لازم باذن الله عاوزين نشوف عيالك ونفرح بيك
وليد ضحك. قال بابتسامة: باذن الله المرة دي. هتبقي فرحاتين. المهم تجي كلكم بقا
وليد اتنهد قال بحزن: بباذن الله يا صاحبي بس مفيش غير سارة و حياة الصغيره
وليد باستغراب؛ و مراتك هو في حاجه ولا ايه؟
كريم بحزن شديد: حياة مراتي تعيش انت
وليد بصدمه: اي ازاي. بس انت مقولتش لينا علي حاجه زي كده من امتي؟
كريم اتنهد قال: من اليوم اللي اتولدت فيه حياة
وليد بحزن: البقاء لله يا صاحبي والله مافيش حد فينا يعرف اللي حصل مش عارف انت ازاي متقولش لينا علي حاجه زي كدا
كريم بهدوء: اللي حصل بقا مش حابب اتعب حد معايا ولا حتي ازعلكم. كمل بحزن: انا كنت عايش علي امل انها تقوم منها بس للأسف. بقا الحمدلله
وليد بحزن: لا حول ولاقوة الابالله.. عارف اني مش في مكانك دلوقتي بس هي في احسن المكان دلوقتي. المهم ربنا يباركلك في حياة الصغيره باذن الله تبقي بنوته صالحة يا صاحبي.. اتنهد و كمل: طيب مفكرتش.تجيب ام ل حياة
كريم: لا يا وليد اكيد. مفيش غير مراتي حياة اللي هتفضل في قلبي ل اخر يوم في عمري.. مفتكرش ان في مرات اب تحب بنت جوزها او تربيها زي الام احسن تربيه
وليد اتنهد: صدقني في ناس حلوه كتير في الدنيا دي. مش كل البشر زي بعضها
وليد اتنهد قال بحزن: لعله خير ان شاءلله المهم انت خد قرار كده الكام يوم اللي احنا فيه في القاهرة عاوزين نفرح بيك ان شاءلله
وليد: باذن الله يا صاحبي
_________________________
اميرة دخلت عند احمد الاوضه قالت بغضب: ابوك رن دلوقتي قالي ابعتي احمد علشان عاوزك في الشغل
احمد بهدوء؛ بلبس رايح اهو بتتعصبي ليه انتي كمان هو البيت كله عقله باظ خلاص
اميرة اتنهدت: تمام بلاش تأخير من بكرا تروح علي الكليه. تروح تخلص الورق بتاع السفر.
احمد : بس انا اكمل الكليه هنا مش هنقل ورق ولا حاجه
اميرة باستغراب: اي دا حلم حياتك انك تسافر علي دوله تانيه تكمل تعليم فيها
احمد بلا مبالاه: لا احمد حلمو بسيط اوي عايز يقعد يكمل تعليمه هنا
اميرة اتنهدت وقالت بحزن: كل ده علشان شهد صح؟
احمد ببرود: شهد مين دي اللي انا اوقف حياتي عليها. بص ليها ب قسوة قال: اناااا هفضل طول عمريييي اااعمل اللييي فيي دماغيييي وبس مش علشان ابقيي متعلم اااكبر تعلييم في الدنيا دي اسافر بعد سنتين ونص و أضيع كل الفلوس علشان خاطر موضوع تافه…
اميرة: موضوع السافر ده كان من رأيك علشان وانت كنت موافق علي كدا اشمعنا دلوقتي
احمد بغضب: اميي بالله عليكيي اقفلييي علي ام الموضوع ده انا مش حابب انيي اسيب بلدي علشان خاطر نفسي. و اني ادخل كليه كبيرة
اميرة بهدوء: طب و ميار
احمد باستغراب: مالها ميار؟؟
اميرة: لو الكليه بتاعتها جت في دوله تانيه هتعمل ايه؟
احمد بعصبيه: لا طبعاً مفيش طلوع بره القاهرة هي زيها زيي تكمل تعليم هنا
اميرة بهدوء: ربنا يهديك يا احمد. ربنا يسترها بعدين ميبقاش في مشاكل مبينك انت وهي. مش عاوزه ربنا يوريني حاجه وحشه في عيالي أبداً.
طلعت الاوضه وهي قلبها مالي بالحزن عليه
_________________________
احمد وقف قدام المراية قال ب قسوة: عمرها ما كنت بالعز و الغني الغني غني ل نفسه. كنتي عاوزه ادخل كليه كبيرة علشان تتباهي قدام الكل.. و يبقي ابن عمك الأحسن.. كمل بسخرية: او حبيبك ياا خاينه..
مسك أزاره البرفان. ب كل قوته خبطها في المراية من العصبيه. الازاز بقا مالي الاوضه.
——————————————-
امينه دخلت ل نور الاوضه بتاعتها
قالت: نور انا راحه ل الدكتورة تحبي تجي معايا ولا هتقعدي لوحدك

انت في الصفحة 4 من 5 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل