روايات

رواية بنـ,ـات السلطان المنتـ,ـقمات الفصل الاول والثاني بقلم نور عصام حصريه وجديده 

رواية بنـ,ـات السلطان المنـ,ـقمات الفصل الاول والثاني بقلم نور عصام حصريه وجديده 

دخل محمد الغرفه وجد صفيه جالسه على الفـ,ـراش
ورأسها في الارض اقترب منها و خلـ,ـع عنها الطرحه
هي جميله لاكن ليست بجمال سلطانه
لسه بيقرب منها نفضته بسرعه ووقفت بعيد عنه
محمد باستغراب : مالك يا صفيه بعدتي ليه
صفيه بمكر: انا عندي شرط جبل متجرب مني
محمد بعقده حاجب: شرط اه
صفيه: من هنه ورايح معدتش هتجرب من سلطانه
ولا هتلمسها
محمد بفزع: انتي اتجننـ,ـتي ولا اه يا بت انتي
صفيه وهي بتلف وعلى وشها ابتسامه خبيثه:
هوه ده اللي عندي وبعدين انا هبقى ام ابنك
ضعف محمد معاها فهي تعرف ان هذه نقطه ضعفه
وافق محمد على شرطها وعدت الليله
👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑 عدى اربع سنين
كل يوم كان بيعدي كانت سلطانه بتتهان اكتر من الاول خصوصا بعد ما انجبت ولد وبعد سنه جاـ,ـبت ولد و بنت واخر حاجه جابت بنت
وفي يوم من الايام و سلطانه وهي تشتغل في المنزل تعبت و اغمى عليهم
جابولها الدكتور
اتصدمو جميعا من اللي قاله الدكتور
الدكتور : مبروك المدام حامل
👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑

2=بنات السلطانه ( المنتقمات ) =الثانى 2 /
بسم الله الرحمن الرحيم
الدكتور: مبروك المدام حامل
صفيه بعصبيه : ازاي يعني ومن مين
“جصدك يابت حسن من مين ”
ردف بها الحج ابراهيم وهو واقف من وراها و بجانبه محمد و على وشه علامات القلـ,ـق
انفزعت صفيه وقالت بارتباك: مججج….صدي..ي..ي …يش حاجه يا ابا الحج
ابراهيم وهو يضرب العصا في الارض: امال جصدق اه ب من مين يا وليه
بصت صفيه لمحمد بغيظ
صفيه: لا ولا حاجه جولتها اكده من غير مجصد يا حج اصل اتفجـ,ـأت بس
قالت اخر كلمه وهي تنظر ل محمد من تحت ل تحت
ابراهيم للدكتور: شكرا يا حكيم وصل الحكيم يا محسن
محسن: حاضر يا ابا الحج
واخد محسن الدكتور ووصله
اتجه كل واحد ل غرفته وعلى وجهه علامات الغيظ والحقد لم يعيرو اي اهتمام ل تلك المـ,ـريضـ,ـه باداخل
👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑
عند سلطانه في الغرفه
كانت سلطانه نايمه على السـ,ـرير تعبانه دخل عليها وعد و عواطف
وعد بغل : عملتيها يا سلطانه هو انتي مفكره انك هتجيبي ولد ولا اه يا ام البنات
سلطانه بجهل: انتي بتجولي اه يا عواطف مش فاهمه
عواطف بسخريه: مبروك يا مرت اخوي انتي حامل
شهقت سلطانه بفزع
سلطانه بفزع : حامل انتي متأكده حامل يا مري يا مري
وعد با ستغراب: مالك خايفه كده ليه يوكنش مش عاوزاه
سلطانه في نفسها : مين جال اكده بس اجيبه عشان يتبهدل زي اخواته و يا مري لو طلعت بنت
فاقت من شرودها على صوت وعد
وعد بتريقه: الله رحتي فين سفرتي ولا اه و لا يكنش بتفكري هاتعملي اه لو جبتي واد هتعملي اه … لاع فوجي
قالت اخر كلمه بصريخ وحقد انفزعو منه كل من عواطف و سلطانه وقبل ما تتكلم سلطانه اقتربت منها وعد و بجانب اذن سلطانه
وعد بفحيح كالافعى : وقسما بربي مهخليكي تفرحي بيه يابت المحمدي حتى لو بنت
انفزعت سلطانه وبدأت جسـ,ـمها يرعـ,ـش من كتر الخوف
ضحك كل من عواطف و وعد على خوف سلطانه
طلعو وعد و عواطف و فضلت سلطانه تدعي ربها ان يحميها هي و بناتها و اللي في بطنها من شـ,ـرهم
👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑
في غرفه حسنين و جميله
جميله وهي تجلس بجانب زوجها على الفراش
جميله بحقد : كيف بس حملت كيف
حسنين بستغراب: انتي هتعملي كيف صفيه ولا اه يعني اه كيف حملت هي مش متجوزه ولا جصدك اه
جميله بهدوء لكي لا تثير غضب زوجها : مش جصدي كده يا خويا انا جصدي ان حملت دلوجتي ليه محملتش من زمان ها فهمت جصدي
حسنين : وانتي اش دخلك دي حكمه ربنا وبعدين متخافيش سلطانه شكل خلفتها بنات
جميله بخوف من أن حسنين يكشفها فهي تذكرت ذالك اليوم الذي اخبرتهم صفيه بشرطها على محمد وكيف كانو يضـ,ـايقون سلطانه و يسخرون
فافت من ذكريتها على يد حسنين وهو يهزها
حسنين: روحتي فين يا وليه
جميله: لا هكون روحت فين ياعني كنت بفكر في كلامك صوح دي خلـ,ـفتها بنات
ولكي تحاول تنهي الموضوع
جميله: الا قولي يا خويا اخبار اخواتك جبار وسلمى اه لسه بردو مش عاوزين يجو
حسنين: منتي عارفه ان ابويا مش مسامح جبار اخويا عشان مرضاش يتجوز بت عمه و اتجوز مـ,ـصراويه واختي اه اللي هيرجعها ماهي اتجوزت وسافرت مع عماد جوزها على مصر وهما اصلا واخدين بعض على حب فهي زمنها مبسوطه
جميله بغل: ايوه مهما كانو فاكرين نفسهم رميو و جوليت
حسنين بغضب:مالك يا مره بتتكلمي عن خيّتي كده ليه
جميله بخوف: مش جصدي و الله اصل بصـ,ـراحه هما كانو مزودنها جوي يا خويا يعني اه كان بات جدام البيت حوالي اسبوع عشان ابوك الحج يوافج عليه و…
لم تكمل كلامها بسبب كلام حسنين
حسنين: انتي عاتحسديهم ولا اه اتلمي بجلك اهو هو انتي كونتي عاوزه اعملك زيهم اياك
جميله بضيق: لا هو انا جولت حاجه اجولك مان احسن
وفعلا قفلت جميله النور و ادثرو تحت الغطاء تفكر
فا سلمى و عماد عاشو قصه حب يحسدهم عليها الجميع و أولهم اختها البنات و مرتات اختها حتى انهم يخـ,ـربو الجواز وحاولو يشككوه لكن عماد عرف واتجوز سلمى وسافرو بره البلد
👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑
تحت في المطبخ كانو الاربع بنات واجفين وجاـ,ـعنين
فهم لم ياكلو بسبب مجرى ل والدتهم ولم يهتم بهم احد
عهد : انا جعانه قوي يا شغف
شغف: اصل ماما تعبانه قوي وانا خوفت اقولها وهي تعباـ,ـنه تعالو ندور على اي حاجه ناكلها
وفعلا بدأو يدور لحد ملاحظو حله فوق البوتجاز
جابت شغف كرسي ووقفت وفتحت الحله لقت فيها محشي وفراخ فرحت جدا ولسه بتمد ادها لقت ايد بتشد منها الحله بتبص لقتها عمتها وعد هي وصفيه
نزلت بسرعه من على الكرسي وشدت اخواتها نحيتها اللي كانو ميتين من الرعب ففكل مره تراهم فيها وعد لبد ان تضربهم
وعد بغل: كنتي بتسرجي الاكل ليه يا حيوانه
شغف: انا مكنتش بسرج الأكل يا عمتى انا كنت جـ,ـعانه انا واخـ,ـواتي و كنا هناكل وبعدين انا مش حيوانه
صفيه بغل: انتي كمان بتردي على عمتك يا جليله الربايه
ونزلت على وشها بقلم لدرجه ان شغف وقعت وشها جاب دم
اول مشفتها عهد طلعت تصرخ وتنادي على امها
اول مسمعتها سلطانه نزلت لقت عهد بتعيـ,ـط و مهريه من العياط جريت عليها على طول و اخدتها في حضـ,ـنها
سلطانه: مالك يا جلب امك حد عملك حاجه
لكن عهد لم تقدر انها تتكلم من كتر العياط وشورت على المطبخ هرولت سلطانه اتجاه المطبخ و خلفها عهد دخلت المطبخ عشان تشوف فيه شهقت برعب عندما وجدت صفيه و وعد نزلين ضرب في بنتها
جريت على طول اتجاه بنتها وخدتها في حضنها لكن صفيه و وعد زاد غلهم و نزلو ضرب في سلطانه
اول ما البنات شافو امهم بتضرب قعدو يصرخو
اتجمع كل البيت على صريخ البنات و دخلو المطبخ اتخضو من اللي شافوه وحاولو يبعدو صفيه و وعد عن سلطانه …و اخيرا نجحو
صفيه بغل: شايف بنات سلطانه عملو اه
.سلطانه بدموع: والله يا حج بناتي معملو حاجه
ضرب ابراهيم العصا: مش عاوز اسمع صوت تعالو ورايا وفعلا اتجهو وراه خارج المطبخ
جلس الحج ابراهيم على الاريكه و بجانبه خديجه و محمد
ابراهيم : انا عاوزه اعرف اللي حوصل
بدأت سلطانه تحكي على اللي شافتوه

انت في الصفحة 2 من 3 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل