منوعات

رواية احببت مربية ابنتي الفصل الخامس والعشرين بقلم رهف حاتم حصريه وجديده

رواية احببت مربية ابنتي الفصل الخامس والعشرين بقلم رهف حاتم حصريه وجديده

 

والله نفسي انزللكو بارت بالليل بس والله ما بقدر بنام بسرعه 😂

ادهم: جيتي هنا ليه
فرح: جاية علشان أقوم بشغلي ولا ايه
و ذهبت إليه و أعطته الملف و قالت
فرح: اهو دي تقرير روسيا
ادهم: طب روحي كملي شغلك
و نظرت إليه باستنكار و خرجت
و اكمل ادهم شغله و لم يبالي بما حدث
و خرجت فرح و ثم ذهبت اليها دعاء في مكتبها
*****
دخلت فرح إلى مكتبها و قالت دعاء بفضول و حماس
دعاء:ها حصل ايه
فرح: انصدم في الأول و بعديها عادي بصتله باستغراب افتكرت انه هيعترض أو هيغلس عليا بس طلع ولا أي اندهاش
دعاء: كدة الخطة ماشية زي ما احنا عايزين بظبط بس ردة فعله غريبة
فرح: اوي و ثم قالت بتمني و بتسأول
فرح: بس هنرجع لبعض امتى
دعاء: لازم يكون الرد منه هو مش منك و بعدين لازم نجيب وأحد و نقوله على خطة رقم 3
فرح: طب مين طيب
دعاء :لقيتها هو مفيش غيره
فرح:مين
دعاء: يوسف
فرح: يوسف مين
دعاء: بت عارفة مجدي الي بيشتغل في الحسابات يوسف يبقا سكرتيره هو بيحبني جدا زي أخته و بيعشرني و لو طلبت منه أي حاجة هيوافق
فرح: تفتكري دي هتبقى فكرة كويسة
دعاء: طبعا يابنتي بصي احنا هنعلن الكلام ده قبل سفرية تركيا بيومين كدة و طبعا انتم في السفرية هتدلعوا بعض قدامه و ساعتها هو هينفجر و مش هيقدر يستحمل كل ده و يعترف بكل حاجة و ترجعوا لبعض و هيييح
فرح: تفتكري يقدر ينسى كل حاجة و يرجعلي
دعاء: الحب بينسى أي حاجة يا فرح
فرح: من غيرك كنت هبقى محبطة
دعاء: هههههه أي خدعة يلا نكمل شغل بقا يلا همشي انا
فرح: طويب
و خرجت دعاء من مكتبها و ذهبت إلى مكتبها و أكمل كل واحد منهم الى عمله
******
بعد ربع ساعة
دق باب مكتبها فسمحت فرح إلى الداقق بدخول فدخل عمر و
عمر: يلا معاد الإجتماع جهزتي الحاجات
فرح:ايوة خلاص خلصت
عمر: طب يلا بينا
فرح: ده اجتماع التركي صح
عمر: اه يلا
و نهضوا و ذهبوا إلى غرفة الاجتماعات
*****
في غرفة الاجتماعات
دخلوا و وجدت سيف و مجدي و عاملين من تركيا و ادم و دعاء رحبوا بهم و جلسوا و قال و هو ينظر إلى فرح بغرور
ادهم: ابدأي شغلك
فرح: اتفضل
ادهم: ترجمي قولي دلوقتي احنا زي ما انتم عارفين أن عندنا 10 أراضي في تركيا و ده يخلي أي صفقة تقبلني غير طبعا الأراضي الي في السعودية و سويرسرا و إيطاليا
و ترجمت بلفعل فرح ما قاله
العميل: و هذا شئ عظيم و لكننا سوف نأتى إلى تركيا مرة أخرى لكن معكم لكي نرى الأراضي باعيننا انت تعرف هذه الأيام كلام للناس ليس صادق
و قالت له فرح ما قاله
ادهم: طبعا لازم نروح نشوفه وانا مش من النوع بتاع الحاجات البايظة على فكرة و المرادي هتعرف أن أراضي ادهم الخولي من احسن الأراضي البترولية
و ترجمت فرح الى الغمليب و قال العميل الثاني
الثاني: شئ عظيم و حاسبات الشركة
و ترجمت إليه فرح قال
ادهم: يوسف الحسابات عندك ايه
يوسف: كل أرض يساوا 10 مليون جنيه معادا الأراضي الي في سويسرا يساوا 2 مليون دولار لكل واحد و في السعودية مليون ريال
و ترجمت فرح و
العميل الاول: طب و العمال و اعمارهم
ترجمت فرح إلى ادهم و
ادهم:عمر العمال عندنا قد ايه
عمر: 300 واحد و 100 واحدة داخل الشركة و خارجها و من السن ال 20 إلى 35
ترجمت فرح إليهم و
الثاني: شئ مبهر حقا ل و لكننا نريد أن نرأهم
نظر فرح إلى ادهم و ترجمت إليه
و نهض ادهم و
ادهن: قوليله أن نقدر ناخد جولة في كل الشركة و يشوفوا بعينهم
ترجمت فرح إليهم و نهضوا و
الاول: حسنا
و نهضوا و بدأوا ياخذوا جولة في كل إنهاء الشركة و دعاء تقول لهم في كل ركن الأعمال و فرح تترجم لهم
*****
وبعد 4 ساعات متواصل من الجولة ذهبوا إلى غرفة الاجتماعات
****
في الغرفة
جلسوا و
ادهم: ايه رايكم
ترجمت فرح لهم و
الاول: أحب اهنأكم انكم سوف تكسبوا هذه الصفقة و الشركة جميلة بلفعل
الثاني: و نتمنى أن الأراضي تكون بنفس الجمال و احسن من الشركة
و ترجمت إليه فرح و قال
ادهم : اوعدكم ان كل حاجة في شركة داما للبترول هتعجبكم
و ترجمت فرح إليهم ما قاله و ثم قال العميل الاول و هو يقف و يقو
الاول: ok thanks for this nice meeting
ادهم:your welcome we didn’t do anything and I am so happy to see you
الاول : the same thing to us …..see you soon in the airport
ادهم: ok see you soon
و ذهبوا العملاء

السابقانت في الصفحة 1 من 2 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل