روايات

رواية أسي.رة عائلة القناوي الفصل الحادي والثلاثون حتى الفصل الخامس والثلاثون بقلم الكاتبه يوستينا سامي حصريه وجديده

رواية أسي.رة عائلة القناوي الفصل الحادي والثلاثون حتى الفصل الخامس والثلاثون بقلم الكاتبه يوستينا سامي حصريه وجديده

رهف قعدت تضحك جامد وقربت من تماره واخدتها في حضنها وقالتلها / يخرب بيت فقرك اسر هيشد في شعره منك دايما بتقطعي عليه بس بصراحه بتيجي في مواعيد مناسبه

تمارا باحراج / والله ما كنت اقصد افتكرته نزل وبعدين احسن عشان يتسرعوا في موضوع الشقه بتاعتكم
اوعي يا شيخة

وخرجت عمرها من الاوضه وراهم بدا تجهز هدوم اسر علشان يروح شغله

طبعا كلكم مستغربين اللي بيحصل 🔥🔥
ولكن اسر سافر دبي معاهم و متجوز هو ورهف من اقل من شهر ، ولان رهف كانت خايفه على البنات صممت ان تقعد معاهم فتره لحد ما تلاقي شقه قريبه جدا منهم

______________________________________________

في الجامعة

نور كانت قاعدة علي اللاب توب بتاعها وبتذاكر ولقيت حسن قرب وماسك في ايدي وكوبايتين نسكافيه وقالها / كوبايتك يا باشا عشان تعرفي اني ما بنساكيش ابدا

نور ابتسمت / لا واضح لو سكر زياده هنزعل خد بالك ، بس كويس انك جيت يا دكتور حسن لاني كان عندي مشكله كبيره جدا في السلايد دي مش فاهمه فيها اي حاجه

حسن مسك ايديها بحب و اتنهد /في مشكله وانا موجود طب ده كلام ، وريني يا ستي

ومسك اللاب وبدا يشرحلها الجزء دوت ولكن قطع الشرح لما لقى خاتم في ايديها وقالها / تصدقي الخاتم ده بشوفها على طول في ايدك بس ما اعرفش بتاع ايه بس بصراحه شكله غريب قوي

نور بصت على الخاتم ولقيت نفسها تلقائي بتحط ايديها الثانيه عليه بتخبيه وبتقول بهدوء / عادي خاتم عزيز عليا حاولت اسيبه كتير بس مش بعرف

حسن ابتسم وقالها / هو من والدك او والدتك ولا ايه انا اسف طبعا لو كنت قلبت عليك المواجع

نور بصيتله بالم / سيبك منه يا حسن ايه رايك لو نخلي الخطوبة اخر الاسبوع ده

حسن بفرحة مسك ايديها وقالها / اخيرا يا نور طبعا موافق احنا هنعمله في اكبر مكان وكمان ..

نور قطعته في الكلام / لا انا هعمله في البيت هرتاح كده اكتر .. ها موافق

حسن با.س ايديها بحب / طبعا موافق يا قلب حسن
يلا نكمل شرح يا ستي

عايزه اعرف رايكم في تصرف نور تفتكروا ده صح
وهل موافقين انها تتجوز اللي اسمه حسن دوت بصراحه
انا مش نازلي من زور 🤦

____________________________________________

في المعرض 🤭

ساندي قربت من مراد و حطت ايديها على كتفه / خلاص ماشي ما تزعلش نفسك

مراد بعت ايديها عنه وقالها / ساندي انا بحبك اوي زي اختي والحركات اللي انت بتعمليها دي انا مش متقبلها ومش هوافق بيها فبلاش علشان ما نخسرش بعض

وبعد مراد وسابها وساندي كانت واقفه مغلوله وقالت في سرها / مسيرك تجيلي ما انت مش هتلاقي غيري ماشي
يا مراد ماشي

وطلع مراد بره المعرض عشان يشرب سيجاره ولكن بيتفاجئ برقم بيكلمه واول ما رد سمع صوتها هي ملك

ملك برقتها المعتادة / يا رب ما اكونش بعطلك يا فنان
انا مكلماك اصبح عليك واقولك الف مبروك على المعرض

مراد حط ايده على وشه الفرح / يااه يا ملك صوتك وحشني اوي ، لا انتي كلك على بعضك وحشتيني قوي ..
ليه ما جيتيش كان نفسي اشوفك و اخدك في حضني

ملك بتوتر / مراد وبعدين معاك مش احنا اتفقنا نبقي اصحاب ، ما تندمنيش علي الاتصال ده عشان خاطري

مراد ابتسم بوجع / اهاا صحاب صح اتفقنا على كده طب
ما جيتيش ليه يا صاحبتي علشان تباركيلي

ملك / هاجيلك بس انت عارف ان شغلي واخد كل وقتي
ما انا الدكتور ملك برده عيب عليك ، اه صح نور هتتخطب لدكتور معاها في الجامعه اسمه حسن هتيجي الخطوبه يا مراد

مراد ابتسم بتريقة وقالها/ والله العظيم عندها حق انا لو منها اشوف حياتي برده هاجي ما جيش ليه يعني

ملك بفرحه / وانا هستناك وهبعتلك الميعاد خد بالك من نفسك يا مراد والف مبروك انا هقفل بقى عشان عندي شغل

مراد وهو بيتنهد بتعب / طبعا لو قلتلك خليك معايا شويه يعني هترفضي ، ده انا ما صدقت اسمع صوتك

ملك بفرحه / هكلمك تاني والله انت كمان بتوحشني قوي خلي بالك من نفسك عشان خاطري سلام يا ميمو

وقفل التليفون معاه ومراد بص للسما و رفع ايده و هو بيدعي / والنبي يارب نفسي البت دي تبقي من نصيبي بقي حنن قلبها عليا بقي

ملك وهي في مكتبها قفلت التليفون وحطت ايديها على قلبها بسرعه وقالت / طب انت بتدق ليه دلوقتي جامد كده ما احنا اللي اخترنا البعد ، يا لو تعرف انا بحبك قد ايه .. افففف بقي
_____________________________________________

انت في الصفحة 2 من 7 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل