روايات

رواية كبرياء ابنة الخادمة الحلقه التاسعه والعاشرة بقلم سحر السحرتي حصريه وجديده 

رواية كبرياء ابنة الخادمة الحلقه التاسعه والعاشرة بقلم سحر السحرتي حصريه وجديده 

:وانت ايه اللي مزعلك كملي في خطتك كده هيصدقوا انكم متجوزين بجد بس بقول لك اوعي يحلو في عينيك فاهمه
: يا شيخه اتلهي كده هخاف انام معاه في نفس الاوضه
: انت مش بتقولي عمل لك كنبه سرير قلقانه من ايه وبعدين سامح محترم واعترف لي امبارح بحبه وحكى لي ناوي يعمل ايه عشان اعذره و استناه على ما يساعدك تاخذي جزء من حقك
*بفرحة :بتهزري … بقول لك ايه يا بت يا صافي
:حاسه ان جات لك فكره مجنونه
: هههههه ااجل جوازي منه ويتقدم لك و تتجوزيه ويدخل عليهم واحده مننا في ايده اليمين والثانيه في الشمال
: هههههه انت مجرمه كده هيجي لهم جلطه مش هتعلميهم الادب … لا يا ستي انا عايزه فرح كبير وشهر عسل ولسه الجامعه اما اخلصها او حتى يبقى فاضل لي سنه
: ماشي براحتك سلام بقى عشان اكلمه واقول له على الجديد
بقلمي سحر السحرتي
*كلمت سامح
:حلا انت متاكده انك هتقدري تدخلي الفيلا بعد اللي حصل نفسيتك هتستحمل
: انا حاسه انك عايز ترجع في كلامك
: لا يا حبيبتي انا معاكي لاني شايف حقك مهدور في حاجات كثير وعايز ارجع حقك اللي ما تعرفيش عنه حاجه
:يعني ايه يا سامح مش فاهمه
:حلا كل اللي عايزك تفهميه ان دخولك الفيلا هيكشف حقيقه صعبه ولازم نتاكد انك مستعده للخطوه دي نفسيا اهم حاجه عشان ما يحصلش زي المرة اللي فاتت
: لا ما تقلقش بس مش عارفه ليه كلامك قلقني بس انا عايزه ارد جزء من حق امي اللي اتهانت وماتت بسبب ظلمهم …. قتلوها بدم بارد ومشيوا في جنازتها ….شفت باباك كان ماشي يعيط عليها اوي …. ومامتك عاشت حياتها عادي
:خلاص جهزي نفسك بكره هنبدا
# يا ترى اهل سامح هيتصرفوا ازاي لما يعرفوا ان متجوز حلاكبرياء ابنة الخادمة
حلقة ١٠
*ثاني يوم سامح جاب الورق ومسك ايدي وشال شنطه هدومي فسحبت ايدي وقلت
:خليك امسكها قدامهم مش عايزين نزودها وخصوصا انك مش اخويا
*باس راسي :حلا انا اخوك مهما كان او حصل ما تقلقيش مش هيحصل بينا اكثر من اللي بيحصل بين الاخوات
:انا فعلا رغم الحقيقه بحس انك اخويا
:احساسك حقيقي
*حسيت انه بيجاملني و يطمني كان عندي احساس ان في حاجه كبيره هتحصل فهديت نفسي قلت ايه اللي هيحصل شاهنده هتتصدم ويمكن تتشل يا ريت
بقلمي سحر السحرتي
*وصلنا الفيلا قلبي اتاخد اول ما دخلتها وبدا يدق جامد لان استرجعت يوم وفاة ماما سامح حس بيا
:اهدي يا حلا و ارجوكي انا هساعدك بس ما تنسيش ان شاهنده امي هي غلطت بس بلاش كلام جامد يجرحني و يخليني اندم اني ساعدتك
: هو ده اللي قالقني بس هحاول اقول اللي نفسي فيه وانت مش موجود
:طب امسكي نفسك كويس من اللي هيحصل ومهما عرفتي أو اتقال قدامك بلاش توصلي نفسك للحالة النفسية بتاعه زمان
*فكرته بيقول كده قصده أن أمه هتجرحني بالكلام
*دخلنا وكان تقريبا كل واحد في غرفته فزغردت عشان يسمعوني و يطلعوا طبعا اول واحده ظهرت وجت جري تزعق قبل ما تنطق جريت عليها و حضنتها واتكلمت بطريقة سوقية شويه حاولت إتقانها واتمرن عليها
:حماتي رغم اني زعلانه منك بس سامحتك عشان موحه يلا قولي لي مبروك و حضري لي عشاء عروسه
: ايه انت بتقولي ايه ودخلت ازاي امشي اطلعي باره
*رديت بطريقه الحواري
:لا لا لا بلاش غلط بقى عشان انا سامحتك في القديم لكن هحاسب على الجديد والحساب هيبقى تقيل قوي
*بصت لسامح بصدمه
:ممكن تفهمني البنت دي بتعمل ايه هنا يظهر انك نسيت انها كانت عايزه تسجني
*رديت : ما خلاص بقى يا حماتي ما قلنا هنقفل القديم ونبدا صفحه جديده وبلاش تحسسيني انك مظلومه
*اتكلم سامح : يا ماما انا اتجوزت حلا مش انا كنت بجهز غرفتي و بلغتكم اني ناوي اتجوز
*بابا رد بعصبية : بس دي اختك وانت عارف ان ده حرام
*كملت بطريقة الحواري وانا بمد في الكلمة
: اسكت يا حمايا مش طلعنا مش اخوات …. اولا انتم ما كنتوش معترفين بده وكمان رحنا لشيخ بعد ما حسينا ان الحب قاتلنا من جوه و شرحنا له الحاله قال اننا مش اخوات لو مامته ما رضعتنيش رديت وقلت للشيخ كانت رضعت بنتها اولى
*سامح وقتها بصله بصة التحدي ما فهمتهاش غير بعد كام دقيقه
:ها يا بابا مفيش مبروك
*من صدمته الراجل ما نطقش
بقلمي سحر السحرتي
:عموما انا كنت عامل حسابي انكم مش هتباركوا لي …. يلا يا حلا عشان نعمل عريس وعروسه عن اذنكم انا طالع عارفين اني لسه عريس جديد بلاش ازعاج و راعوا اننا في شهر العسل
*المره دي بابا زعق
: الجوازه دي لا يمكن تتم على جثتي انك تلمسها
:ليه يا بابا مش هلمسها احنا متجوزين وده حقي
:لا مش حقك دي مش من مستواك
:هو ده اللي يمنع المستوى عمري ما بصيت له في حاجه غير ده تمنعني
:اه انا بمنعك بالقوه انك تلمسها
*شاهنده كانت مبسوطه قوي ان صوت جوزها طلع وهو اللي بيعترض سكتت يمكن قالت تدي له فرصته يمكن يقدر على سامح اللي مش بتعرف تسيطر عليه
*سامح اتحداه اكثر و شدني من وسطي وباس خدي
:يلا يا حبيبتي هخليك تعيشي ليله من الف ليله وليله
*اتفاجئت لما عمل كده بس اندمجت معاه وحطيت ايدي ورا ظهره وقلت
: يلا يا حبيبي اما انا جايبه لك كام قميص نوم يجننوا
*مش عارفه طلعت مني ازاي يمكن عشان افرسهم
*ابويا الحاج زعق بطريقه زلزلت الدنيا عمري ما شفته متعصب كده وحقيقي خفت بس ما كانش ينفع يسكت بقى المرة دى مش زي كل مره
: سامح تعالى هنا انا بامرك ترجع عن اللي في دماغك و اوعى تلمسها او تحط ايدك عليها
: ليه مش عايزني المسها دي مراتي وحقي الا لو في سبب ثاني
:مفيش اسباب

انت في الصفحة 2 من 3 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل