روايات

رواية كبرياء ابنة الخادمة الحلقه الثالثه والرابعة بقلم سحر السحرتي حصريه وجديده 

رواية كبرياء ابنة الخادمة الحلقه الثالثه والرابعة بقلم سحر السحرتي حصريه وجديده 

: سامح بيه فاضي ممكن اتكلم معاك شويه
: وانا مش قلت لك اسمي سامح بس
:ما ينفعش مدام شاهي ممكن تسحلني
: هههههه ايه تسحلك دي
: ما تدقش
:طب خليها سامح بيني وبينك خير
: عايزه اسافر مع خالتي المصيف و خايفه اطلب من مدام شاهي
: رايحين فين هما
: راس البر
:راس البر طب ما احنا بنروح الساحل و بناخدك معانا احلى و انضف
:عايز الصراحه مش بتبسط
:ليه ده مصيف راقي
:عشان كده عشان فقرية بحب اروح معاهم بركب عجل و اتسابق مع اولاد خالتي و بنركب مركب و بندخل سينما صيفي الهوا يلفحنا واحنا قاعدين
: هههههه كل ده احلى من البيتش باجي وبنانا بوت
: اه احلى بالنسبه لي لانها عيشتي ممكن تجيب لي الاذن
:حاضر من عيني بس كده ايه رايك اجي معاكي انا وهنا وتفسحينا زي ما حكيتي
: مش هينفع لان الشقه اللي خالتي اجرتها صغيره
:لا ما في هناك فنادق و نحجز احنا فيها و عازم خالتك بس مش هنقول اننا رايحين معاها هقول عندي شغل هناك و هاخذكم تغيروا جو احنا مش قد زعل مدام شاهي هههههه
بقلمي سحر السحرتي
*فعلا اتبسطوا قوي معايا ومن الخروجات البسيطه …. و اصر سامح انه يتكفل بكل مصاريف المصيف ليا و لخالتي
*هنا ما اتبسطتش قوي لانها كانت بدات تتغير وتعيش زي صافي واصحابها … وانا بدات ابعد عنهم واكتفيت بادم وحبه
*بعد ما رجعت وادم شاف الصور اتخانق معايا كله بالاشاره فما حدش في التمرين كان فاهم حاجه
: ازاي تتصوري كده مع اولاد خالتك
:مالها الصور
: انت مش شايفه واحد منهم شايلك على ظهره
:وفيها ايه يعني كنا بنلعب وخطف الكوره جريت عشان اخدها وطلعت على ظهره
:انت مش شايفه انه عيب
: لا طبعا وانت زعلان قوي كده ليه
:لاني بحبك وبغير عليك
*ودي كانت اول مره يعترف بحبه ليا وكنت مبسوطه قوي لكن مشي و سابني …. قبل ما يعرف مني انه مش بس ابن خالتي وكمان اخويا في الرضاعه
*حاولت اكلمه كثير رفض يرد علي بعثت له رساله و وضحت فيها انه اخويا واعتذرت اني مش هقدر اكلمه ثاني لانه رفض يسمعني وعملت له بلوك
*قرا الرساله و اتجنن انه ظلمني و استنى ميعاد التمرين لقيته جايب ورد يصالحني بيه … قبلته وكنت مبسوطه قوي
*هنا شافت الورد و شافت ادم واهتمامه غيرت معاملتها معايا ما قدرتش افسر هي غيره ولا مستكتراه عليا
*بدات ثانويه عامه شوشو هانم اتكلمت مع هنا بعد ما لاحظت معاملتها الجافة
: حبيبتي انت لسه محتاجه حلا تبقى معاكي
: ليه يا مامي
:اصلك داخله على ثانويه عامه ومحتاجه تركيز فبقول ترجع تعيش عند خالتها ايه رايك
:اللي تشوفيه يا مامي انا خلاص بقى عندي اصحاب ومش محتاجه بنت الداده في شيء
*نزلت دموعي لان هنا اعتبرتني بنت الداده مش صديقه او اخت
*اللي زعلني أكثر ان شاهنده كانت متعمده تتكلم مع هنا جنب الملحق وتعلي صوتها
*سامح عاتب والدته
:انت عارفه ان حلا لما ترجع عند خالتها مش هتعرف تذاكر وتجيب مجموع كويس …. وانت عارفه كمان ان حلمها تدخل طب
: مش مسؤوليتي اللي ناقص اولاد الخدامين يدخلوا طب و يبقوا دكاتره يكشفوا علينا هي كانت هنا لمهمه محدده وخلصت … اقفل الموضوع لانك عارف لو زاد حلا مش هتمشي لوحدها
:قصدك ايه هتمشي دادة فاديه وتروح فين بعد العمر ده كله
:سامح انا قلت اللي عندي وانت عارف كلامي بيتنفذ
:حاضر يا ماما بس خليني اكلمها انا ممكن
:ماشي هدي لك الفرصه دي
#يا ترى سامح هيقدر يبلغ حلا بالخبر ان هي تمشي وتسيب البيت
كبرياء ابنة الخادمة
حلقة ٤
*خبط سامح عليا في الملحق شاف الدموع في عينيا و لقاني محضره الشنطه
:انت رايحه فين يا حلا
*من غير ما احس لقيتني بحضنه و بعيط جامد
:اسفه يا سامح بس محتاجه الحضن ده انت حنين قوي عليا كان نفسي بابا يكون عايش يمكن كان حضنه بقى حمايتي بس ربنا بعتك ليا و خلاك اخويا
:فهميني بس بتعيطي ليه و محضره شنطتك ليه
:بصراحه عايزه اطلب منك طلب تستاذن اروح اقعد عند خالتي لان الثانويه سنه مهمه ومش هعرف اركز من هنا واصحابها
:و تفتكري هتعرفي تذاكري عند خالتك واولادها
:ما شقتنا نفس دور شقه خالتي قدامها و هقدر اذاكر فيها لو عملوا ازعاج بس ما افتكرش لان ابن خالتي عنده ثانويه زيي
:طب تقدري تروحي وانا هتصرف واخذ الاذن منهم ما تقلقيش …. مش هيقفوا قدام مصلحتك ….. بس لو احتجتي حاجه درس فلوس اطلبي من اخوك
:اكيد انت عارفني
: ما انا عشان عارفك بقول لك وهبقى اجي ازورك ينفع
:طبعا ينفع يا احلى اخ الحق امشي قبل ماما ما ترجع وتمسك فيا
بقلمي سحر السحرتي
*بابا وقتها كان في الغرفه السريه هو وماما وسمعوا كلام هنا مع مامتها وكلامي مع سامح ما حدش نطق وكل واحد بص للثاني وخلاص
*الحياه كانت حلوه عند خالتي ناس بتحبني من قلبها وتخاف عليا وانا كنت بشتغل و اساعدها لان دروس ثانوي غاليه عليها رغم انها كانت بترفض تاخد فلوسي بس لما بصر واقول لها اني هقعد في الشقه لوحدي بتوافق
*كنت بذاكر انا وعلاء ابنها
:ولا اقعد بقى عشان نحل الواجب الدرس كمان ساعه
:حلا حبيبه قلبي حليه انت و هقابلك في الدرس
: رايح فين

انت في الصفحة 2 من 3 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل