روايات

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت واحد و العشرون حصريه وجديده 

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت واحد و العشرون حصريه وجديده 

نور قالت بغضب شديد: ااانااا مش كذابهههه ااناا كل كلمههه طالعههه منييي حقيقييي انتوا اللييي مش عاوزين تصدقوني تماااام مش تصدقو هيجيي اليييوم اللي كلكم هتندمو فيه علي كل حاجه واانا واناا حقيي هيرجع و عند ربنا
شغل العربية قال بسخرية: لما نشوف يا قادره هتعرفي تجيبي حقك ازاي انتي اصلا كلك علي بعضك تافهة و ملكيش حقك اصلا يا بتاعت الحوارات
راح ماشي بالعربية بسرعه اقوي ما عنده
نور بدموع: يارب برضو محدش عايز يصدقني لحد اعمل ايه بس يارب ولا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم يارب
_________________________
في اسكندريه. تحديدأ في شقه ف الفندق عند هاني و امينه
امينه بفرحه: الله يا حبيبي انا مبسوطه اوى اوى اي الحلاوه اللي هنا دي انا هفضل علي طول هنا
هاني ضحك: مبسوطه اوى انتي كدا. ان شاءلله
امينه بفرحه؛ اوى اوى والله. يلا ننزل بقا
هاني: طيب شويه كدا بقا لسه جايين يا حبيبتي
امينه بعلث: لا دلوقتي يلا ننزل مش جايين نقعد احنا
هاني بغيظ منها: يلا يلا يا امينه
امينه مسكت ايدها بابتسامة: يلا يا حبيبي … و نزلو
_________________________
في منزل السيوفي
ميار: ماما انا جهزت يلا
سميره باستغراب: رايحين فين كدا؟
اميرة؛ نشتري حاجات ل ميار علشان السفر بقا
سميره: امم طيب ربنا معاكم
اميرة: امين … راحو مشو
——————————————-
في الشارع
اميرة: هتجيبي اي يا ميار
ميار بابتسامة: هغير استيل البس يا ماما و كل حياتي علشان انا بقيت طالبه جامعه طب خلاص و هروح أروبا
اميرة باستغراب: ازاي تغيري؟؟
ميار: هجيب كل الهدوم بنطلونات وتشيرتات و ميكب و الحاجات دي و كدا
اميرة بصدمه: ميار انتي بتقولي اي انا الجامعه و السفر ده جه ليا منين انتي ازاي عاوزه تلبسي كدا
ميار بهدوء عكس اللي جواها:ماما مفيش انسان في الدنيا دي كلها مش بيتغير نهائي وانا اخدت قرار لازم اغير من نفسي بقا انا كمان سنة هبقي دكتورة باذن الله
اميرة بحزن: مش غلط ان الإنسان يغير من نفسه بس يتغير الأحسن مش الي الاوحش يا بنتي فكري كويس يا ميار بعقلك قبل اي حاجه علشان متندميش بعدين يا بنتي
ميار بعدم اهتمام: عمري ما اندم ع حاجه ابدأ وانا عارفه مصلحتي كويس والله يا ماما انا مش صغيره
اميرة بحزن انتي راضيه عن نفسك كدا طيب و ربنا يا ميار هاا. مش كفايه انك بعيده عنه مش عاوزه حتى كده تصلي لو مره يا بنتي
ميار بزهق: ماما بالله انتي شايفه اني واحده شمال علشان تقولي كل ده
اميرة اتنهدت وقالت: لا مش شمال يا ميار بس ربنا مش هيرضي عنك ابدا هتقولي اي ل ابوكي و ليهم في البيت ها
ميار بهدوء: عادي هما مش هيكونو موافقين بس انا هخليهم يوافقوا علشان خاطري
اميرة اتنهدت بحزن عليها بقوا ماشين (اعملوا حساب ربنا في اي حاجة هتتحاسبوا علي كل حاجة والله يوم القيامة محدش هينفعك خلي الناس تتعلم منك وابقي قدوة ليهم مش كل الناس هتدخل الجنة لازم تدفعي تمنها الاول اما ربنا يسألك انا بعتلك حد عشان ينبهك وانت اتريقتي عليه اما يقولك انت كنت عارفة ان الحاجة دي حرام وعملتيها هيكون ردك ايه اتقوا الله والله ما هتتحملوا ثانية في جهنم الدنيا فانية وكلنا هنمـ,ـوت افتكري انك هتدخلي قبرك لوحدك )
_______________________
في بيت كريم
ساره قاعده تلعب مع حياة
ساره بابتسامة: ماما قولي ماما يا حياتي
كانت تبتسم و تلعب برجلها
سارة ضحكت: يلا اتكلمي قولي يا ماما بقا و اكبري بسرعه يا حياتي انتي
طب قولي بابا اي حاجه
حياة بدأت تعيط
سارة بسرعه: خلاص خلاص متقوليش حاجه يا ختي خليكي احسن ساكته و العبي
كانت بتعيط قامت
سارة قامت تعمل ليها اللبن …قبل تخرج بره من الاوضه سمعت حياة وهي تعيط

انت في الصفحة 3 من 7 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل