روايات

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت الحادي عشر حصريه وجديده 

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت الحادي عشر حصريه وجديده 

امينه: عيوني ي عيوني
بدأت تطلع لي الهدوم من الدولاب
شافت كيس جواه علبه طلعته بدات تفتح العلبه
امينه باستغراب: فيها اي دي.
كان عليها من بره العلبه كانت علبه تليفون
امينه بإبتسامة: هو جاب ليا فون جديد بس هو مش قال لا ليه بقا يمكن مفاجأة ليا المهم اجيب الهدوم الأول بقا
بعد وقت كأن طلع هاني من الحمام
امينه بإبتسامة: انت جبت تلفون جديد مش تقولي انك جبت ليا
هاني بهدوء: امم احم احم بس هو مش ليكي
امينه باستغراب: اومال لمين يعني
هاني: ل نور
امينه بغيرة و كسفه علشان افتكرته ليها قالت: اه تمام
درات ضهرة علشان تخرج
هاني مسك ايدها وحـ,ـضنها بإبتسامة: حقك عليا عارف انك افتكرتي انه ليكي بس اجبلك واحد اغلى منه يروحي
امينه بدموع: عادي انا مش عاوزه حاجه غير انت وبس في حياتي
هاني بص ليها باستغراب: طيب ليه الدموع دي دلوقتي
امينه بدموع: علشان علشان انا نفسي ابقي ام بس انا مفيش امل اني ابقي ام اصلا ي هاني
هاني بهدوء: امينه هو ده السبب اللي مخليكي كده هو انا مش قولتلك طلعي كل ده من دماغك وسبيها علي الله من زمان و ان شاءلله ربنا يأذن ويجي الوقت اللي تبقي فيه حامل ليه بقا كل الحزن و التعب في روحك ده من الاكتئاب هاا قولي
امينه بحزن: هاني بس انا نفسي ابقي ام وانت كمان اكيد نفسك ربنا يعوضك علشان انت محستش انك اب علشان نور كانت عايشه من امها مش عاوزه تقبل انك انت ابوها
هاني اتنهد وقال بحزن: لا صدقني في امل ان في اي لحظه انك تبقي حامل يا حبيبتي انتي سبيها علي الله متزعليش نفسك و لولا علي نور نور كدا كده اكيد طول عمرها مش هتفضل عايشه عند خالتها هيجي عليها وقت وتقولي انا هاجي عندك بابا وانا عايز الوقت ده يجي ب اسرع وقت علشان كده لازم اخليها تتعلق فيا بأي طريقه واعمل ليها اي حاجه بتحبها علشان تتعود عليا
امينه بإبتسامة بسيطه: ان شاءلله يا حبيبي هتيجي تعيش معاك وتحبك تتعلق فيك اكتر من امها كمان
هاني بإبتسامة: باذن الله يا قمري المهم مش عايز اشوف عيونك الحلوين دول فيهم دموع تاني ماشي
امينه بحب: حاضر
هاني حـ,ـضنها بحب
امينه في نفسها: بس لازم قبل ما اليوم اللي هتيجي فيه نور لازم ابقي حامل بأي شكل من الأشكال هاني يتعلق في نور و نور نفس الشئ هما الاتنين مش يقدر يسيبو بعض أبداً وانا كدا اللي هاني يطلعني من قلبه نهائي وكل وقته هتبقي مع بنته الوحيدة انا مقدرش اعيش من غيرك لا لحظة واحده كدا بس انت حبيبي لاخر العمر مستحيل اسيبك لو ع موـ,ـتي
_________________________
في منزل السيوفي
احمد طلع من الاوضه بتاعته كانت اميرة قاعده في الصالون
احمد بهدوء: احم صباح الخير
اميرة بعدم اهتمام: صباح النور
احمد اتنهد: وبعدين في النكد اللي في البيت ده هتفضلي كتير زعلانه منى كده
اميرة: لو زعلي يهمك كدا اوى مكنتش تعمل كل ده
احمد بعصبيه: هو انا عملت اي كل ده مش فاهم انا
اميرة بغضب: انت شكلك مش واخد بالك علي اللي انت بتعمله يا احمد فوق من اللي انت فيه بقا انت مش حاسس بنفسك ابدأ انك بتعمل غلط كبير
احمد ببرود عكس اللي جواه: تمام طالما انا غلطان عادي مش عايزني اتكلم معاكي والله براحتك
اميرة بحزن منه: انت حياتك ماشيه ازاي بالظبط تفكيرك و حالك عاملين ازاي ولا انت عامل ازاي انت ازاي كدا بالبرود ده كله
احمد بنرفز: عايزني اعمل اي اكتر من كدا ولا اقول ايه هااا انت ولا عجبك كلامي ولا عاوزه تقدري اللي بقول عليه
نور طلعت من الاوضه علي صوته قالت بغضب: انت صوتك عالي كده ليه علي امك احترام نفسك شويه
احمد بغضب ليها: نورررر طلعي نفسك من كل ده بلاش تحشري نفسك في اللي ملكش فيه
نور بعصبيه: لا مش هطلع نفسي من حاجه بلاش صوتك يبقي عالي بقولك كدا وخصوصأ علي امك( ولا تقل لهما اف ولا تنهرهما وقل لهما قولا كريما)
احمد بسخرية: بالله يا شيخه انتي اسكتي مش هقولك تاني بلاش تدخلي نفسك في كل حاجه مش تخصك هنا
اميرة بحزن: نور سبيه هو الكلام معاه مفيش منه فايده أبداً ربنا يهديه من اللي هو فيه
نور بإبتسامة: عارف انت بجد غالي عليا اوى اوى اكتر من اخ ليا مع اننا مش من زمان كنا عايشين مع بعض لكن اكتر حد في العيلة دي كلها داخل قلبي كده بقيت غالي عليا بقيت اخويا اخويا وانا مش اتمنى ليك غير كل الخير وبس انك تمشي في الطريق الصح مش اكتر ي اخويا دايما هدعيلك ربنا يهديك ويصلح حالك في كل لحظه
احمد درا ضهرة راح ماشي علي الكليه جواه حزن شديد
اميرة بصت ل اميرة شايفة قد اي الحزن مالي وشها حـ,ـضنتها بحزن: معلش يا خالتو متزعليش منه ان شاءلله ربنا يهديه ويعرف الطريق الصح
اميرة بحزن: يارب يارب ي بنتي
________________________
فون شهد كان بيرن راحت علشان تشوف مين كأن احمد
دوعها نزلت لما شافت الرقم قالت بحزن جواها: اسفه يا احمد مش هرد عليك سامحني بس بحبك والله بس لازم علشان خاطر ربنا و علشان خاطر اللي بنحبهم

احمد اتعصب جامد من انها مش بترد رن مره و التانيه و الثلاثه راح فصل بغـ,ـضب منها. وكمل طريق وراح ماشي.
___________________
شهد كانت بتعيط جامد و حزينه كانت عاوزه ترن عليه وتعتذر لكن مش عاوزه تخـ,ـون ثقه مرات عمها.
الفون رن ايد شهد غصب عنها فتحت الفون من غير ما تاخد بالها اتوترت قالت: الو
المجهول بإبتسامة شر: وحشاني ي قمري
شهد بصدمه شألت الفون بسرعه راحت قفلت من الخضه اترعبت منه عملت بلوك ل الرقم
قالت بعياط: حسبي الله ونعم الوكيل فيك انت عايز ايه سبني في حالي يارتني ما اكتشفت حقيقتك يا زفـ,ـت
رساله جت ليها قالت بخوف: انا عملت بلوك لي من رقم قبل كدا برضو رن عليا من رقم تاني
رساله جت ليها علي الوتس كانت رسايل كتيره جدا ورا بعض استغربت اي ده فتحت بسرعه الشات علشان تعرف اي ده
فتحت الشات وقلبها وكل جسمها اتنـ,ـفض من شده الرعب اللي قدامها
شهد بصدمه وقع منها الفون وقعت في الارض اغمي عليها
من الصدمه(اذكروا اهل غزة في دعائكم )

يتبع..

 

انت في الصفحة 5 من 5 صفحاتالتالي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل