روايات

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت الثامن حصريه وجديده 

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت الثامن حصريه وجديده 

احمد بغضب: اخلصييييي بقاااا
ميار بعصبيه: ماااالك بتزعقليي لييه اااستنا شويه الله..
اميرة: نور يلا قومي علشان نخلص من الصداع ده بقا.
نور قامت بزهق،: حاضر ي خالتو.
هروح البس.
ميار قاامت: انا كمان هروح البس اوعي تتأخري ي بت
و دخلت. الغرفه و نور ايضأ…
سميرة: خد بالك من البنات يا احمد.
احمد بتريقه: دول هما اللي المفروض ياخدو بالهم بيا اصلا. ههههه
راح داخل الاوضه بتاعته.
اميرة اتنهدت قاامت تشيل الاكل هي و سميرة.
سميرة: متعرفيش امتي هتيجي امال
من عند امها.
اميرة: اكيد شويه كدا ان شاءلله كانت بتقول تودي شهد تقعد شويه وتجي.
سميرة: امم ان شاءلله
_________________________
في غرفة نور لبست مني دريس (لازم يكون تحته جيبة مفيش حاجة اسمها حتة من الاسترتش تبان والدريسات الكاملة احلي وعملية اكتر )
ولبست طرحه قعدت قدام المرايه
نور بزهق:بس انا مش عاوزه امشي ان طلعت لازم احط ميكب علشان الجرح اللي في وشي قعدت تفكر(قبل ما تعملوا حاجة مهما كانت صغيرة شوفوا دي هترضي ربنا ولا لا يعني لو مـ,ـوتي في الوضع ده هيكون ايه مصيرك) تحط او لأ. شويه سمعت صوت احمد ينادي بغضب.
اتوترت من صوته خدت القرار انها تحط شويه صغيرين. علشان الجرح. بعد ما خلصت راحت طلعت..
احمد بغضب: اقسم بالله انا بكرهه اروح في مكان معاكى علشان خاطر التاخير ده ي ميار.
ميار طلعت من الاوضه: في أي جيت اهو ليه كل ده دا نور هي اللي مش هتخلص انهارده شكلها.
نور بسرعه: لأ جيت اهو والله.
ميار بصت عليها هي و اميرة.
ميار باستغراب: انتي تمشي كدا؟؟
نور بإبتسامة: اه همشي كده شكلي مش عجبكم يعني.
ميار بإبتسامة شماته عارفه اللي هيحصل دلوقتي: لأ قمر طبعاً امشي براحتك
اميرة بهدوء: نور كنتي البسي احسن دريس و بلاش ميكب
نور بخنقه: مش بحب امشي غير كدا والله
احمد بزهق اكبر: يوه
ماانا كنت مشيت بلا اروح مع ميار بلا زفته
ميار بغيظ: ميار دي تبقي انا بلاش تغلط.
احمد بغضب: اسكتي ي بت انتي اقفلي احسنلك.
ميار كانت هترد عليه سمعو صوت وليد وهو بيقول بغضب: فيييي ايه مفييييش احترااااام أبدااااااا هناااا ولا كبيرررر ولا صغيررررر احترمو نفسكممم شويه.. وجه الكلام ل نور بغضب معمي: و اااانتي عاوزه تغوريي كدا غورري بس مش تدخلييي البيت دا تاني فااااهمه ولا لأ. (اما يكون حد كبير قاعد تكلم باحترام وأدب وحتي لو مفيش حد )
نور دموعها بدأت تنزل بسببه..
اميرة بهدوء: وليد اهدي وانا هتكلم معاها. بصت ل نور:
اميرة بهدوء:بصي ي نور ي حبيبتي مش هينفع تمشي كده بصي هو مضايق عليكي روحي غيري ده وامسحي الميكب انتي جميلة من غير حاجه والله ي حبيبتي.
نور بالعند فيه: والله العظيم مش هغير حاجه أبداً اتفلق اصلا مع نفسك انت.
وليد بغضب: مرااات عميييي اااانا قولت اللييي عنديي و خلاص. يارب يكون الكلام مفهوم مش عايز اشوفها قدامي اكتررر من كداااا الحيوااانه دي.
من شده الغضب راح طلع من البيت خالص.
نور بدات تبكي من الكلام اللي بيقوله ليها
اميرة بحزن: كفايه يا نور عيط مكنتيش تعندي فيه هو صعب التعامل معاه والله.
ميار: معلش ي نور متزعليش انتي قمر و أنتي كده يلا تعالي معايا يلا سيبك من الكلام ده كلو.
احمد بهدوء: بقولك اي انا ماشي انا هجيب لك ابعتي ليا انتي عاوزه اي علي الوتس سلام. راح ماشي.
نور دخلت الاوضه بتاعتها وهي بتعيط…
ميار بزهق،: دا انتوا بيت بيحب النكد كدا ليها..
سميرة بغضب: هي نور مش عاوزه تغير من نفسها بقا يا اميرة ولا ايه عايزة تقعد هنا يبقي تعمل اللي نقول عليه احمدي ربنا ان ابو احمد مش هنا كانت تبقي اكتملت.
اميرة اتنهدت: انا هخليها تتغير ان شاءلله مفيش حاجه بتفضل علي حالها والله مفيش انسان في الحياة مش بيتغير والله. ——————————————-
نور كانت قاعده تبكي جامد ميار قعدت جنبها بهدوء: معليش متزعليش ماانتي مش صغيره علشان تلبسي كدا انتي كبيره وبعدين احنا مفيش عندنا بنات تخرج كده أبداً حتى شوفي شهد مختمرة ازاي عشان خاطر ربنا ونفسها وأنتي كمان اعملي كدا
نور كانت بتبكي وبس
ميار بزهق: ي بنتي كفايه وجعتني قلبي بقا ماانتي لازم مش تلبسي كده علشان هو كل لما يشوفك لابسه كده يتعصب اكتر و اكتر مش يسكت ليكي ع فكره.
نور بعياط: و و والله انا انا مش هلبس غير كدا بالعند علشان هو حيوان اص اصلا وانا مش امشي علي مزاج حد اصلا.
ميار بغضب علشان بتقول كدا عليه.؛ بقولك اي انتي شكلك عنيده اوي علي فكره لو مش تتجنبي وليد هو ممكن يمد ايده عليكي غضبه وحش وهو صعب جدا جدا يعني.
نور بدموع: يعمل اللي عنده مش شاغل بالي اصلا.
ميار قاامت: براحتك انا قولتلك وخلاص وليد وحش اوى والله هتندمي انك بتحطي راسك في راسه بعدين والله.
راحت طلعت. بره الاوضه نور حطت راسها علي المخدة
بدموع: لو كنت موجودة معايا ياماما وانا في البيت مكنش كل ده حصل دلوقتي انا اصلا زعلانه اوى همـ,ـوت من الزعل اللي جوايا
قالت وهي بتمسح دموعها ابديها زي الأطفال: والله مش هسكتلك اصلا هتترد ليك.
قاامت طلعت بره في الصالون بصت مكنش في حد راحت دخلت اوضه وليد. علشان ترتاح راحت كـ,ـسرت كل حاجه في الاوضه لي كـ,ـسرت الساعة و بهدلت السرير و الدولاب رمت منه الهدوم كلها. وكـ,ـسرت لي التاب
وراحت طلعت من الاوضه دخلت الاوضه بتاعتها. نور براحه في قلبها: بس كدا احسن انا كدا اخدت حقي منك علشان متبقش ليك دعوه بيا مش تزعقلي تاني..
قالت بخوف: افرض زعقلي و ضـ,ـربني كمان. قالت تاني: لا مش هيعمل حاجه هو مش هيبقي ليا دعوه بيا تاني. بس كده بلاش تفكري ي نور بقا نامى احسن.
فضلت تتقلب علي السرير شمال يمين مش عارفه تنام حاسه بتوتر جواها خايفه منه احسن يزعق ليها.

انت في الصفحة 2 من 5 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل