روايات

رواية عش,قت_مطلقة_واولادها_الجزء_الثاني الفصل الاول بقلم_مارلي_ايهاب حصريه وجديده 

رواية عش,قت_مطلقة_واولادها_الجزء_الثاني الفصل الاول بقلم_مارلي_ايهاب حصريه وجديده 

رواية عش,قت_مطلقة_واولادها_الجزء_الثاني الفصل الاول بقلم_مارلي_ايهاب حصريه وجديده

عش,قت مطلقة واولادها الجزء الثاني
الحلقة الاولى

في محافظة القاهرة وبالتحديد في الجيزة في منزل علي وشك السقوط كانت تجلس سيدة مع ابنتها وعلي ملامحها الحزن الشديد

ساجدة بحزن
لغاية امتي هنفضل كدة يا ماما

سميه
يعني ايه يا ساجدة تقصدي ايه يا بنتي

ساجدة بدموع
يعني لغاية امتي هفضل محبوسة و ممنوعه من الخروج يدوب كنتي بتخليني اروح المدرسة بالعافية لكن دلوقتي مبقاش علي الجامعة غير كام يوم يا ماما وانتي بتقوليلي هتروحي اول يوم بس طب ده يرضي مين طيب

سميه بحدة
يرضيني انا يا ساجدة ولا انا مش كفاية انتي ليه مش عايزه تفهمي انا خايفة عليكي

ساجدة بحدة
خايفة من ايه ممكن اعرف لو سمحتي من حقي اعرف في ايه بالظبط ليه طول الوقت خايفة كأنك هر,,بانة من حد يا ماما انا عايزه افهم كل حاجه انا مبقتش صغيرة و من حقي افهم في ايه

سميه بتعب
هو انا علشان خايفة علي بنتي خلاص يبقي هر,,بانة من حاجة يا ساجدة يا بنتي الدنيا مبقتش زي الاول و مفيش امان كل يوم و التاني بنسمع عن جرا,,ئم   و ز,,فت انا خا,,يفة عليكي انا مبقاش ليا في الدنيا غيرك انتي و اختك اللي طلعت بيكم من الدنيا بعد العذ,,اب ده كله يا ساجدة

ساجدة جلست بجوارها وهي تشعر بالحزن علي ما سببته لوالدتها من ال,م وح,زن

ساجدة بحزن
يا ماما انا مقصدش انا بس عايزه اشم هوا نفسي اخد حريتي مش عايزه اعيش كاني في سج,,ن ليا معاد دخول وخروج نفسي اخرج مرة مع صحابي و نتفسح نفسي في حاجات كتير قوي
و محر,,ومة منها مش كفاية اني اتحر,,مت من ابويا الله يرحمه و مشوفتوش خالص ولا مرة

سمية بحزن
حقك عليا يا حبيبتي متزعليش خلاص هبقي اسيبك تخرج مرة في الاسبوع ولا حاجه بس برضه مش هتتاخري انا مش بحب الوحدة ومش بحب اقعد لوحدي يا بنتي

ساجدة بفرح
ربنا يخليكي ليا يا ماما كنت عايزه اطلب من حضرتك طلب

سميه بابتسامة
عايزه ايه يا ضي عيوني

ساجدة بخجل
يعني كنت محتاجة الف جنية علشان اجيب طقم للكلية حضرتك عارفة اني دي اول سنة ليا و كنت عايزه حاجة كويسة احضر بيها

سميه بحزن حاولت ان تداريه
حاضر يا حبيبتي انا هقوم احضر الاكل

ساجدة بابتسامة
هاجي اساعدك.

سميه ابتسمت ودخلت هي وابنتها المطبخ

في الصعيد في سرايا راجح بالتحديد بعد مرور خمسة وعشرين عام

في غرفة راجح

شمس بض,,يق
انت مفيش فايدة فيك ابدا يا راجح اقولك يمين تعمل شمال هو في ايه

راجح اقتر,,ب منها بابتسامة وحو,,يطها بين يديه وقال بابتسامة
ما ده الطبيعي يا حبيبتي اكيد هعمل اللي شايفة صالح مش اللي انتي شايفة ما انا اكيد مش همشي ورا كلام حرمة

شمس
حرمة قولتلك بطل الفا,,ظك دي وبعدين هو انت بتعاندني ولا ايه انا طلبت منك تخلي رماح يدرس هنا في الصعيد لكن انت برضه مسمعتش الكلام ومنقلتوش

راجح بجدية
يا شمس ولدك مش اصغير علشان احدد المكان اللي رايد يدرس فيه هو قالي رايد يدرس في القاهرة خلاص همليه عاد وبلاش تنشيف الدماغ بتاعتك دي وبعدين كفاية عاد السنتين اللي ضاعوا عليه وخليه يروح يدرس بكفاية قعاد جارنا لازم يعتمد علي نفسه انا خابر زين انه راجل بس رايده يتصرف لوحده يلا بقي روحي حضري الفطار علشان اروح الشركة اتأخرت واصل

شمس بض,يق
ماشي يا راجح اما اشوف اخرتها معاك انت وولادك

خرجت شمس من غرفتها اما راجح ارتدي الجلباب الخاص بيه ووضع العمه فوق راسه ثم نزل لاسفل وراي اولاد شمس همس و نغم وادم
واولاده رماح و سيف و ثائر يجلسون علي السفرة

راجح بابتسامة جلس بجوارهم
صباح الخير يا ولاد

رد الجميع الصباح

راجح انتبه علي همس الذي يظهر علي ملاحمها الشرود

راجح بجدية
همس يا همس

ولكنها لم تستمع له لمستها نغم بقوة حتي تنتبه

همس بتوتر
ايوة يا اونكل

راجح بجدية
في ايه عاد سرحانة في ايه لدرجة انك مسمعتنيش و انا بنادي عليكي في حاجه

همس بتوتر
لا ابدا هيبقي في ايه انا بس منمتش كويس وده مأثر عليا حضرتك عارف ان المشروع اللي بنجهز ليه واخد واقتي ازاي

راجح بجدية
اتمني يكون ده السبب وميكونش في اي حاجه تانية.

ثائر بحدة
وهي تستجرأ تخبي حاجه كنت قطعت خبرها

همس بحدة
احترم نفسك يا ثائر و متنساش اني اختك الكبيرة و لازم تحترمني غصب عنك احسن ليك

ثائر بسخرية
ولو محترمتكيش هتعملي ايه عاد يا بت

تكلم راجح بحدة
اخرس يا واد انت وهي ايه مش مالي عينيكم عاد بتقلوا ادبكم علي بعض وانا قاعد جاركم

خرجت شمس علي اصواتهم العاليه

السابقانت في الصفحة 1 من 2 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل