روايات

رواية ام بالاجـ,ـبار الفصل التاسع بقلم فيروزه حصريه وجديده 

رواية ام بالاجـ,ـبار الفصل التاسع بقلم فيروزه حصريه وجديده 

دمعه نزلت من عيني وحضنت عمي ورديت عليه بهمس ..
نفسي …
مرات عمي بضحك…امسك اتنين حبيبه هو في ايه انتي ضرتي في كل مكان مسكه الراجل تحبي فيه …
اتكلمت بضحك وانا بغمض عيني وانا في حضنه …ايوه ضرتك عندك مانع …
عمي بضحك…بس محديش يكلم حبيبتي…
مرات عمي بضحك…قومها من حضن ابوك يا يونس …
يونس بضحك…ده يوم المني ..
وقرب من سما ومسك أيدها وقومها …
سما بابتسامه…سيبني يابني …النونو هيقع …
يونس بابتسامه….فدكي يا قمر …
سما بضحك …عمي انا لاقيت نسختك …
عمي بضحك…كده علي بركه الله نجوزك ليونس ….
يونس بضحك مسك ايدي …ابوس ايدك دلوقتي احج…
سما بضحك …سيب ايدي يابني …
ادم بغضب …هو ده وقت اللي بتعملوا ده …
يونس بضحك…عندك حق تعالي يا سما تحت لحد زهره ما تفوق …
اتكلمت بهدوء…يلا …
حطيت النونو …ونزلت انا ويونس …اول ما طلعنا من الاوضه يونس مسك ايدي واتكلم …سما كنت محتاج اتكلم معاكي شويه….
اتكلمت بقلق …مالك يا يونس اول مره تتكلم جد …
يونس بهدوء …لانه موضوع مهم …
نزلت انا ويونس نتمشي وفضل مسك ايدي …
اتكلمت بهدوء…احكيلي يا صديقي …
يونس بابتسامه…انا بحب وعايزك تساعديني …
اتكلمت بفرحه …بجد ده انا اساعدك بعيوني …
يونس بضحك…تسلميلي …
اتكلمت بضحك…هااااا ايه الخدمه …
يونس بضحك….عايزك تقنعي بابا ….
اتكلمت بجديه …طيب متقوله انت مباشر …
يونس بكسوف …انا انا بحبها اوي بس هي يعني عندها ظروف خاصه …
اتكلمت بهدوء…اخيرا شوفتك بتحب وبعدين قولي ظروف ايه فهمني …
يونس بحزن…هي في نظري كامله مفيش فيها أي عيب بس …
اتكلمت بهدوء…بس ايه بقولك ماتيله نشوفها…احسن …
يونس بابتسامه…بجد عايزه تشوفيها …
قربت منه وطبطبت عليه …اكيد دي هتبقي مرات اخويه ..
يونس بضحك…الله الكلمه طلعه منك زي العسل مرررات اخويه لحن يا اخوتي …
ضحكت من قلبي …بس يا بكش هو انا بحبك من شويه …
بتحبيه …
لفيت لادم ..وساكت …
يونس حط ايدو علي كتفي واتكلم …امال يا باشا دي عروستي يلا يا حبيبتي علشان هنتاخر …
ادم سحب يونس من ايدو واتكلم بغضب …انت اتجنيت ولا
ايه يا زفت …
اتكلمت بهدوء…يلا يونس خلينا نيجي بسرعه علشان نقاعد مع زهره …
يونس بضحك…يلا …
ادم بغضب …هو انا هواء ولا ايه يا هانم …
اتكلمت بغضب …انت عايز مني ايه …
ومشيت مع يونس وسبنا ادم وقف …
ركبنا العربيه ويونس رن عليها وقال لها تستنا في الحديقه ..
يونس بابتسامه…عايز انصحك …
اتكلمت بضحك…اتفضل …
يونس بابتسامه….ادم بيحبك اوي يا سما علشاني اديله فرصه اتجوزيه بقي الواد عنس …
اتكلمت بحزن…انا هكون صريحه معاك يا يونس انا بحب سند …وفضلت سنين بتمني الزمن يرجع بيه علشان بس اشوفه أو اتكلم معه ..
دمعه نزلت من عيني ومسحتها بسرعه …
يونس بحزن..معني كده انك موفقه تتجوزيه…
اتكلمت بحزن… مش عارفه كل اللي حاسه بيه اني نفسي اهرب نفسي اجري وافضل لوحدي لساعات وسنين ..
يونس بحزن…طيب ما تجربي تدي لادم فرصه …
اتكلمت بحزن…انت وادم واخواتي مش قادره اتخيلكم غير
كده …سامحني…
يونس بحزن….جربي تنسي اللي فات يمكن تحبيه …
اتكلمت بهدوء…صعب …
وصلنا وقبلتنا بنت في منتهى الجمال حتي اسمها رقيق شبهه..
يونس بضحك مسك ايد البنت ….اقدملك رحيق يا سما …
اتكلمت بابتسامه…اسمك جميل اوي …انا سما بنت عم يونس…
رحيق بكسوف …ده من ذوقك…
اتكلمت بضحك…والله يا يونس انت محظوظ العروسه حلوه
ومادبه وكمان بتتكسف رغم انك بجح….وده العجيب أنها لسه مكمله معاك…
يونس بضحك…اخص عليكي بدل ما تقول يونس ده كنز اوعك تسبيه…
اتكلمت بضحك…اكدب …ممكن اسالك …
رحيق بهدوء …اتفضلي …
اتكلمت بابتسامه…اتعرفتي علي الاستاذ ده فين …
رحيق بـ,ـحزن …هحكيلك…
يونس بـ,ـحزن…انا هقولك

انت في الصفحة 2 من 3 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل