منوعات

رواية احببت مربية ابنتي الفصل السابع عشر بقلم رهف حاتم حصريه وجديده

رواية احببت مربية ابنتي الفصل السابع عشر بقلم رهف حاتم حصريه وجديده

#احببت_مربيه_ابنتي
#بارت17
#تفاااااااااااعل
بجد اسفه ليكو. كنت عايزه انزل #بارت17الليله. بس والله حصل كم ظرف منعني.. بس انتظروني باحلى تعويض بس بدي تفاااااااااااعل احلى واقوى🙂♥

وذهب ادهم إلى عمله
**********
فيلا ادهم الخولي

فرح: ايه رايك نطلع الجنينة شوية يا حنون
حنين: ماثي
حملتها و ذهبوا إلى الحديقة
*************
في الحديقة
ذهبوا و جلست على المراجيح و حنين على حجرها و بدأت تتمرجح و كانت حنين تستمتع جدا بلهواء و اللعب و فرح ايضا
************
في كافيه عند نرمين
“عملت ايه ”
ردفت نرمين بهذه الكلمات و هي تنظر إلى سيف باهتمام شديد
سيف مرددة: بصي قبل أي حركة لازم كل الي بنعمله ده يبقا معروف من البوليس علشان ميبقاش في خطر علينا
نرمين: صح بس ازاي
سيف: اعرفك بنفسي انا سيف محمود الرشيدي النقيب سيف محمود الرشيدي
نرمين بصدمة: يعني انت ظابط
سيف: ايون انا ظابط و اعرف كل حاجة عنك و عن نوران و كل الي بنعمله ده عارفينه البوليس و نيابة هي الي امرتني بده
نرمين: طب يا سيف باشا عند اذنك
و قامت لاكن هو امسكها سريعا و
سيف: عارف أن ده هيضايقك بس ده شغلي و اسف جدا اني مش قولتلك على حاجة
نظرت إليه نرمين بصمت و جلست مرة أخرى و
نرمين بهدوء: طب و العمل
سيف: خليكي زي مانتي بظبط كدة و انا خلاص ظبط كل حاجة بس انتي هتبقى البوص الي كلمتهم عليه و هجيب حاجات تغير من شكلك اوك و كمان عرفت خبر كدة
نرمين: ايه هو
سيف:أن في واحد اسمه محمد الدسوقي الراجل ده تاجر في المخدرات قبل كدة و محدش يعرف أي حاجة عن الموضوع ده غيري انا بس و للأسف مش عندي أي دليل غير ورق واحد بس يقدر يوديه هو و شخصين كمان بس محمد كان شاطر فعلا انه يعمل كل ده بهدوء و عرف يهرب المخدرات
نرمين: طب مش مسكته ليه
سيف: انا عرفت الموضوع ده متأخر جدا من واحد كان بيشتغل عنده و و صور كل الكلام ده
نرمين: طب ليه لغاية دلوقتي مش قبضت عليه
سيف :لأن الفيديو ده مش دليل كافي هو عنده ورق في مكتبه و مخبيه في مكان محدش يعرفه غير بنته الي اختفت فجأه
نرمين: هو عنده بنت
سيف: اه كان منزل صورتها في الجرايد
نرمين: طب انت لسة عندك صورتها ممكن أكون عندي حظ و اعرفها
سيف: اه في موبايلي لأن أي حاجة ليها علاقه بيه بحفظها عندي
نرمين: طب وريني ثانية كدة
و ورأها الصورة
و قالت نرمين بصدمة: انا شوفت بنت شبها بظبط عند ادهم لما روحنا عنده و قبلناه
سيف: طب وانا ماخدتش بالي منها ليه
نرمين: لأنك مشيت قبلي وانا قعدت في الشركة يجي ساعة كدة
سيف:ممممم شبها يعني
نرمين: بظبط هي اسمها ايه
سيف: فرح
نرمين: هي بردو اسمها فرح بس فرح السيد مش فرح محمد
سيف: في حاجة غلط في الموضوع ده
نرمين بتفكير: طب بص سيب الموضوع ده عليا
سيف: طيب لما تعرفي حاجة قوليلي و بمناسبة موضوع البوص اعطاها ورق و قال دي ورق هتقولي فيه كل كلمة كتبتها هتقوليها و لو في حاجة مش مظبوطة مع رد السؤال بتاعهم تتصرفي انتي
نرمين: تمام انا بعرف أمثل لاني لما كنت في المدرسة كنت بعمل شخصيات و امثلها
سيف: تمام أوي و متزعليش لما خبيت عليكي
نرمين: لا لا لا عادي مفيهاش حاجة
سيف: تمام أوي استأذن انا بقا
نرمين: اتفضل
و ذهب سيف و تنهدت نرمين تنهيدة عميقة
*****************
و عند نوران
نوران: انا شايفة أن العرض ده كويس
اياد: بس لازم تسالي عنه الأول
نوران: ماشي بس انا عن نفسي هوافق
اياد: هو العرض حلو بس لازم تتطمني
نوران: اه صحيح مش ناوي تشتغل معانا ولا ايه البوص حبك اوي
اياد: لا يا حبيبتي انا بتاع بنات و ويسكي ماشي لكن مخدرات و بتاع اروح جهنم برجلي ليه
نوران: مممم ماشي بس ينفع طلب
ايتد: قولي
نوران: عاوزاك تجبلي معلومات عن حامد ده اياد: ماشي مش هاخد وقت كتير
نوران:طيب لو وصلت لخبر قولي
اياد: سمعت ان في حفلة عملها ادهم بمناسبات كتير و محدش عارف أي هي
نوران: احنا اكيد مش معزومين و قطعها دق الباب و قال
اياد: مستنية حد
نوران: لا طبعا ثانية اشوف مين
و ذهبت و فتحت الباب و وجدت البواب يقول
معتصم : في واحد ساب لحضرتك الظرف ده
نوران: طب روح انت يا معتصم
معتصم: أمرك يا ست الهانم
و قفلت الباب و فتحت الظرف و أخرجت دعوة و قالت
نوران باستغراب:ايه ده دي دعوة لحفلة ادهم
اياد: غريبة دي
نوران:كمان باعت اتنين يعني يعرفك
اياد: طبعا يابنتي انتي مش عارفة اني مشهور ولا ايه وبعدين ما تنسيش ان ملك كانت بتشتغل في الشركة و انتي كنتي بتشتغلي معايا سنتين كدة لغاية ما اشتغلتي عند ادهم
نوران: فعلا صحيح … ما علينا لازم نروح عاوزة اعرف هيقول ايه
اياد: طيب تمام
*****************
عند ادهم
ادهم: عملت ايه يا عمر في حاجة ناقصة أو حاجة مش مظبوطة
عمر: متخفش يا ادهم بيه كله هيبقى تمام
ادهم:عايزاك تعزم كل الي نعرفهم و تقولي ايه مواعيد المهمة قبل سفر تركيا
عمر: بص حضرتك مفيش غير حفلتم وبعد أسبوعين او اسبوع من الحفلة هنسافر
ادهم: و لما نسافر تركيا في مؤتمرات
عمر:هي دعاء تعرف اكتر مني بس هي لسة مجتش بس اكيد يافندم هيبقى في
ادهم: و ليه بقا انشاء الله مجتش ليه
و في وقتها دخلت دعاء و قالت
دعاء و هي تنهج: اسف جدا يافندم بس الشارع كان زحمة جدا
ادهم: طيب يا دعاء ولا يهمك بس ياريت مش تتكرر كتير
دعاء: طبعا يافندم
عمر: انتي كويسة
دعاء: اه اه انا تمام عن اذنك علشان اظبط شغلي
ادهم: اه دعاء
دعاء: ايوة يافندم
ادهم: في اجتماع قبل سفرية تركية
دعاء: اه يافندم اتنين واحدة للعميل الروسي و واحدة للعميل الفرنسي
ادهم: طيب ماشي اتفضلي
و خرجت
******************
في مكتب ادهم
ادهم:بص انا هكلم دعاء في الموضوع ده وانت ياريت بس تشوفلي أخبار الأراضي و العمال
عمر: طبعا يا فندم كل حاجة تمام و مفيش أي حاجة ناقصة غير أننا نسافر و الصفقة وبس
ادهم: ربنا يستر اتفضل
و خرج عمر
و قال
ادهم:يارب ربنا يستر
و مسك هاتفه و اتصل بفرح
************
و عند فرح
سمعت صوت هاتفها مسكت الهاتف وجدته ادهم فرحت كثيرا و ردت عليه و قالت
“الو ”
” فروحتي عاملة ايه ”
“الحمد الله يا دوما وانت عامل ايه و ضهرك حاسس بأي وجع ”
“لا لا متخفيش انا كويس جدا بس انتي وحشاني اوي ”
” احم وانت كمان ”
‘طب بصي بلاش رومانسية علشان انا مش بستحمل و قوليلي حنين عاملة ايه ”
“انا و هي بنتمرجح و بتديلك بوسة ”
” هي بس ”
“اه هي بس يا قليل الادب ”
” حسبي الله ونعم الوكيل ”
” بتحسبن عليا كتة يا دوما ”
” بلاش أم دلع ده بقولك انا انسان و انسان مشاعره دعيفة ”
“دعيفة يا عين امك ”
“عين امي؟ نهار اسوح😂 ”
“ههههه فصلتك صح ”
“طبعا يا حبيبتي هو انتي في وقت مش بتسبيني فيه إلا لما تفصليني”
“هههههه طب هتيجي امتى علشان الغدا ”
” لا لا لا متعمليش أكل انا هاخدكم على الساعة 4 و هجبلكم لبس بمناسبة الحفلة و بردو أجيب هدية لحنين و نروح نتغدا في أي مطعم ”
“طب و ضهرك ”
“يخربيت أبو الي جابو ضهري يا فرح والله انا كويس ”
” يعني تتعصب علشان بطمن عليك طيب يا وحث باي مث تكلمني تاني ”
و قفلت في وجه من غيظها منه
ادهم: يابت استني أهي قفلت في وشي كان يوم اسود
ثم ضحك و اكمل عمله
**************
و عند فرح
ضحكت و قالت بعيد مصطنع
فرح : احسن علشان بعد كدة يتعصب عليا
ثم نظرت إلى حنين التي كانت تضحك معها على شكلها و
فرح بابتسامة: يلا يا حنين ندخل جوة علشان الجو بدأ يحرر
و حملتها ودخلوا إلى الداخل
*************

السابقانت في الصفحة 1 من 2 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
2

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل