منوعات

رواية احببت مربية ابنتي الفصل الثالث عشر بقلم رهف حاتم حصريه وجديده

رواية احببت مربية ابنتي الفصل الثالث عشر بقلم رهف حاتم حصريه وجديده

و خرجوا من الشركة و ركبوا السيارة و
و
ادهم: خليكم ساكتين مش عايز دوشة مصدع
فرح بخفوت: مغرور
ادهم: قولتي حاجة يا فرح
فرح: لا مقولتش
ادهم: بحسب
فرح: لا اطرح اهاهاها
ادهم و تحدث بجدية
ادهم: احنا في كباريه هنا ولا ايه متنسينيش اني مديرك
تنهدت فرح و قالت
فرح:معلش أصل عندي زهايمر
فرح في سرها: ايه الارف ده بس ياربي ده انا معملتش حاجة كان شايفني يعني برقصله
و قاد ادهم السيارة و ذهب
*******************
و بعد 10 دقائق
وصلوا إلى المكان و دخلوا
و جلسوا و قال
ادهم: هتطلبوا ايه
دعاء باحراج: الي حضرتك عايزه
ادهم: لا معلش انا مش بحب الاحراج ده هتطلبوا ايه اخلصوا
فرح في سرها: حد يعزم حد و يتكلم معاه كدة بجد بايظ جدا
فرح: هاخد مكرونة بصوص الأبيض و سيزر سالاد
دعاء: وانا زيها
ادهم: تمام
و طلب ادهم الجارسون و قال له الطعام و ذهب و جاء الجارسون بعد مدة و بدأو بلطعام و
فرح: عرفيني بنفسك بقا
دعاء : انا دعاء 25 سنة ساكنة في المعادي و ولدي و ولدتي رحمهم الله و متخرجة من كلية التجارة و عندي اخين واحد عنده 28 سنة و عايش في السعودية و كل إجازة يجلنا وولد عنده 3 سنين و اهلي ماتو في حادث عربية من سنتين😩😩و مش مرتبطة وانتي
فرح: الله يرحمهم بصي ياستي انا فرح 25 سنة ساكنة في حي بسيط بردو و ولدي عايش و ولدتي ميتة من اول ما تولدت و مش مرتبطة و هربت من أهلي علشان كان عاوز يجوزوني غصب لابن عمي بس هربت و ماشي الحال
دعاء: طب وانتي ساكنة فين دلوقتي
فرح و هي تنظر لادهم
فرح: انا بشتغل عند ادهم بيه مربية لبنته الصغيرة
دعاء: ااااه ربنا يوفقك يارب
فرح: و يوفقك اتشرفت بمعرفتك
دعاء: انا اكتر يا قمر ينفع نبقى صحاب و أو اخوات و أكملت بحزن علشان انا مش عندي
فرح:وانا كمان مش عندي اكيد
و كان يتابع ادهم في صمت و نت حين لآخر حتة لا تعلم أحد من الفتيات انه يستمع لحديثهم و أكملوا الطعام و عندما انتهوا منه قال
ادهم: يلا الاستراحة خلصت و دفع ادهم الحساب وثم خرجوا من المطعم و قالت دعاء له:
دعاء:شكرا جدا يافندم
ادهم: العفو
فرح:ميرسي
ادهم: العفو
و ركبوا السيارة و ذهبوا إلى الشركة مرة أخرى
****************
و بعد مدة قصيرة وصلوا و دخلوا إلى الشركة و قال ادهم لفرح
ادهم:بعد ساعتين هنمشي
فرح: تمام
ادهم: تعالي دلوقتي معايا مكتبي
فرح: يلا سلام يا دعاء
دعاء: بكرة هشوفك
فرح:اكيد سلام
******************
في مكتب ادهم
و دخلوا المكتب و جلس ادهم في مكتبه و قال لها
ادهم: اقعدي
و قعدت فرح و قالت
فرح: ها في ايه
ادهم: بصي انتي هتاخدي التقرير ده هترجميه بتركي تمام لأننا هنتعامل مع ناس تاركوة و تخلصيها في الساعتين دول أظن أن التقرير صغير و على فكرة عجبني اوي سرعتك لما خلصتي ترجمة الروسي الي عملتيه لوحدك اصلا
فرح: اه شكرا تمام حاجة تاني
ادهم: بعد أسبوعين كدة هنسافر تركيا
فرح: تمام
ادهم: يلا برة
و نظرت إليه فرح بقرف و قالت
فرح: الرجل الجنتل ميعملش الي انت عملته ده
ادهم: محدش قالك اني جنتل اصلا
فرح في عصبية : هووووووف
و خرجت
و ضحك ادهم عليها
********************

في مكتب فرح
فرح: مغرور و كمان معندوش زوق
و قامت بعملها
**********************
و في مكتب ادهم
انتهت فرح من التقرير و جائت إليه بعد ساعتين و دخلت إليه و
فرح: انا خلصت خلاص اتفضل
اخذ منها التقرير و نظر إليه و قالت
ادهم: طب تمام أوي شغل منظم جدا يلا خدي شنطتك علشان نروح
فرح: طب و التقرير
ادهم: هوديهم لدعاء يلا انتي بس
و خرجت و ذهبت لمكتبها
و هو لبس بدلته و خرج من مكتبه
******************
في مكتب دعاء
دخل ادهم و
ادهم: خدي يا دعاء ده تقرير التركي
دعاء: تمام يا فندم
ادهم: يلا اشوفك بكرة سلام
دعاء: انشاء الله سلام
*******************
و في مكتب فرح
فرح: أوبا اروح اخد رقم البت دعاء بسرعة
و أخذت حقيبتها و خرجت
*******************
في طرقة الشركة
ادهم: يلا ؟
فرح: لا بس هعمل حاجة و أجي بسرعة
ادهم: بسرعة طيب
و ذهبت فرح إلى مكتب دعاء سريعا
**********************
في مكتب عام
دخلت فرح سريعا دون أن تخبط الباب و
فرح: دعاء اسفة اني مخبطش بس عاوزة رقم تليفونك
دعاء:هههههه ولا يهمك خدي 01100
فرح: تمام أوي سلام يا قمر
دعاء: سلام هههه يا مصيبة
ابتسمت فرح و خرجت
******************
و عادت إلى ادهم و
فرح: يلا
و ذهبوا خارج الشركة و ركبوا السيارة و أطلق ادهم بها إلى البيت
************************
في القصر
وصل ادهم القصر و نزلوا و فتح ادهم باب القصر الداخلي و
فرح : احنا جينا يا ماما
حنين و هي تحضن ادهم
حنين: بااااااابي
و حملها و قال
ادهم: حبيبة بابي
حنين: وحثتني اوي
ادهم:وانتي كمان وحثتيني اوي
فرح: طب و فرح مش وحشتك يا حنين ولا ايه
حنين و هي تبعد عن حضن ادهم تذهب اليها و ترفع يديها يدل على انها تريد أن تحملها حملتها و
حنين: لا وحثتيني اوي
فرح: أخبار زورك ايه
حنين: لا كويث انا كويثة
و مسك ادهم رأسها و قبلها و
حسناء:حمدالله على السلامة يا حبايبي
فرح و ادهم: الله يسلمك
فرح: انا هروح انام بقا شوية تصبحوا على خير
حسناء و هي تاخد حنين منها و تقول
حسناء:وانتي من أهل الخير يابنتي
ادهم: هروح اغير و اقعد معاكي يا دادة شوية
حسناء: طبعا يا حبيبي
و ذهب كل واحد منهم إلى غرفته
********************
في غرفة فرح
غيرت ثيابها و نامت
******************
فر غرفة ادهم
غير ثيابه و قام بعمل شعره و نزل إليهم
*********************
و في الصالة
ذهب اليهم و جلس معهم و
حمل حنين و اجلسها في حجره و
ادهم:ايه يا حنين مش عايزة تقعدي في الجنينة شوية
حنين: ماثي
حسناء: هههه طب انا هروح انام شوية بقا
ادهم: نوم هنية يا دادة
حسناء:ربنا يخليك يابني
و ذهبت إلى غرفتها
*********************
وفي الجنينة
أخذها ادهم و ذهب إلى الجنينة و جلسها في المورجيحة و مرجها قليلا و
حنين: بابي
ادهم: ايوة يا حبيبتي
حنين: انت بتحب فيح زيي
نظر اليها بشرود و
ادهم: تصدقي مش عارف وأكمل و قال و اه يا خلبوصة بتسالي اسألة صعبة و حملها و بدأ يزغزغها
حنين: خلاث يا بابي خلاث
ادهم:هههههه
حنين: بابي عاوثة لبن سكر
ادهم: ممممم هحاول اعمله بس يارب مش يبقا سخن عليكي أو وحش
حنين:يلا بقا
و حملها و دخلوا إلى المطبخ و اجلسها في رخام المطبخ و جاء بلحليب و السكر و ببرونة حنين و قام بها و حط للأسف الشديد السكر بجانب حنين
و نظرت حنين باستغراب إلى السكر و مسكته و فتحته و وضعت اصابعها الصغيرة و أخذت بعض من السكر و اكلته و ثم وضعت يديها أيضا فيه وكل هذا و ادهم مشغول بلحليب الذي على النار و لم ياخد باله بما حدث مع حنين
و بعد وقت قصير
وقع من حنين كيس السكر بلخطا و عندما نظر ادهم إلى هذا المنظر قال
ادهم: هو مفيش مرة يا حنين ادخل المطبخ و نرجع كل حاجة سليمة زي ما هي ليه حرام عليكي ابوكي مش بيعرف يعمل حتة كوباية لمون
و ضحكت حنين و
حنين: كيث وقع
ادهم: فرحانة انتي فيا طبعا
و وضع الحليب في الببرونة و ثم هزها و ثم حمل حنين و قال
ادهم: للأسف هنصحي فرح كلعادة بس ازاي مممممم ندخلها الاوضة بقا و أمرنا لله
*******************
في غرفة فرح
دخل ادهم و هو يحمل حنين بهدوء و ثم اقترب من فراشاها و ثم عندما نظر إلى شكلها و هي نائمة سرح قليلا و شرد فيها و ثم فاق سريعا و قال بخفوت
ادهم: فرح فرح
و هنا عدلت فرح من وضعية نومها سريعا و غطت جسمها بلملاية و فتحت النور و
فرح بخوف: عاوز ايه
ادهم:متخفيش مش هعمل حاجة انا يعني
فرح: عاوز ايه بقا عندما وجد انه يحمل حنين ارتاحت قليلا و قالت
فرح: عاوز ايه
ادهم: كنت بعمل لبن لحنين و ووقعت السكر في الأرض
فرح: ياربي هيجيب نمل بغباء طيب هقوم دلوقتي و امسحه
ادهم: طب يلا
فرح: يلا ايه قوم برة عايزة البس ولا هتقعد تتفرج عليا
ادهم: ماشي هخرج
و خرج من الغرفة و ابتسمت ابتسامة صغيرة و غيرت ثيابها و خرجت إليهم
******************
في المطبخ
ذهبت فرح إليهم و جلبت بلمكنسة و الفرشاه و بدأت تقوم بلم السكر و
فرح: حد يعمل كدة حد يدخل و معاه طفل مانت عارف أنها ممكن تبهدل الدنيا
ادهم: احم يعني مفكرتش في كدة الله
و لمت السكر وثم عندما انتهت القته في القمامة و جلست في مقعد خشبي في المطبخ و تنهدت في إرهاق و
فرح: مفيش يوم مش بتخليني اقلق فيه
ادهم: معلش استحملي
فرح: ها ها ها وريني اللبن عامله سخن ولا ايه
و اعطاها اللبن و وضعته في خدها لكي تعرف هل هو ساخن أم عادي و قالت
فرح:مممم لا كويس شربها بقا وانا هنام و قامت و اقتربت منه و قبلت حنين و ذهبت إلى غرفتها
ادهم: ليها حق تزهق تعالي ياختي اما اشربك اللبن
و ذهبت إلى غرفته
******************
في غرفة ادهم
شرب ادهم حنين الحليب و ثم عندما انتهت منه قال
ادهم:يلا ننام بقا علشان عندي شغل
حنين: ماثي
و ثم عدل من وضعية نومها و حكى لها قصة قصيرة حتة نامت و هو قبل راسها و نام
*******************
عند محمد
عندما قابل الناس
مدحت:ها ايه رايك
محمد بعناد: دول بيستهبلوا اخد 4 أراضي ب 7 مليون دولار ليه
مدحت: طب خلاص متتعصبش
تافف محمد و صمت
*****

و في مكان آخر
في فيلا بيرة
في غرفة فواز
“فواز” رجل كبير في السن ذو 50 عام رجل أناني جدا مثل اخوه محمد و يحب مصلحته كثيرا و له لحية بيضاء خفيفة و طويل الاقامة و شعره اسود له خصلات صغيرة بيضاء ”
***********************
يسيقظ فواز من نومه
و ينزل الى صالة الفيلا
و يجد الخدامة تنظر إليه بحزن و خوف و يقول لها
فواز باستغؤاب من نظرتها: في ايه
الخادمة: دخلت اوضة سامح بيه علشان اصحيه ملقتوش و فتحت دولابه لقيته واخد كل هدومه و لقيت الرسالة دي في الطرابيزة الي جمب السرير
أخذها فواز منها بقلق و ايده يرتعش فتحها و و
” انا اسف يا بابا عارف الي عملته كان غلط بس ده الي كان لازم اعمله مع حضرتك أنت عمرك ما خلتني اخد قراري في اي حاجة انت الي دايما بتحسسني اني لسة طفل صغير بس الي عملته ده ياكدلك أن قرارتك الي مش موافق عليها مش هتمشي عليا عارف ان ده هيغضب ربنا بس هو عالم بأن حضرتك مش في دماغك غير الفلوس انا اسف جدا انا اخدت حبيبتي و سافرت برة البلد متحولش تدور عليا يا بابا لأنك حتة لو لقتني انا مش اعرفك لأنك مت بنسبالي سلام يا فواز بيه (سامح)”
و قرأ فواز هذا الكلام و عندما قرأ بدأ يصيب عرق من وجه و قلب وجهه إلى لون الأحمر و مسك قلبه بقوة و وقع على الأرض و صرخت الخادمة و أخذته و اطلبت الإسعاف و بعد 10 دقائق جاء الإسعاف و أخذته
***************
و عند بيت محمد
يأتي له اتصال و يرد عليه باستغراب من فواز في هذا الوقت المتأخر
و رد عليه و
” ايه يا فواز عاوز ايه في الوقت ده ”
“انا مش فواز يا محمد بيه انا الشغالة فواز بيه تعب اوي و راح مشفى ……”
“طب انا جاي حالا”
و طلع من فيلته و ركب سيارته و يذهب سريعا إلى المشفى
*****************

و في المشفى
يذهب محمد سريعا إلى غرفة الاستقبال و يقول
محمد: فواز الدسوقي فين
الاستقبال: هو في العمليات الدور التالت
و ذهب سريعا إلى غرفة العمليات و و يجد الخادمة تنتظر خارج العمليات و
يقول:
محمد: ايه الي حصل و حكت له الخادمة كل شي و قالت
الخادمة: دلوقتي هو في العمليات و بقاله كتير جوة
محمد: انشاء الله هيبقى كويس
و بعد ساعة خرج الطبيب
و قال
محمد: ها يا دكتور انا اخوه طمني
الطبيب بحزن: اسف البقاء لله

استووووووووووووووووووووووووووب
وحنكمل_ااحلقه_الجايه

انت في الصفحة 2 من 2 صفحاتالتالي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
4

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل