روايات

نوفيلا التوامتان الفصل الخامس والسادس بقلم الكاتبه نرمين قدري حصريه وجديده 

نوفيلا التوامتان الفصل الخامس والسادس بقلم الكاتبه نرمين قدري حصريه وجديده 

ولكن قطع كل ذلك صوت جاسر و هو يقول بغضب شديد
وهو يوجه نظرة اتجاه روح :
= اول واخر مرة صوتك يعلي وانا قاعد و اخر مرة اخر مرة، اكون قاعد أو بتكلم مع غزل و تقوميها من قدامي سمعة، ولا مش سمعه، و اتفضلي حطي الطبق اللي في ايدك علي الترابيزة هنا علشان من هنا ورايح كل ما اكون في البيت غزل هتاكل معايا، مفهوم انطقي مفهوم
جزت روح علي أسنانها من الغيط واكتفت بهز رأسها و تركتهم لتدخل غرفتها ولكن أوقفها صوت جاسر وهو يقول لها :
= رايحة فين هو انا قلت ليكي امشي
التفت له والتقت عيناهم بتحدي وقالت:
– افندم معلش مسمعتش
بادلها جاسر نفس نظرات التحدي وقال :
= انا قلت ليكي تمشي انطقي
– بس انا مش مستنية اذن من حد علي فكرة
= لا حضرتك فاهمة غلط النفس اللي بيطلع منك محتاج اذن مني وانا لو مأذنتش متتنفسيش
ضحكت روح حتي أدمعت عينيها وقالت :
– اللي هو ازاي معلش بصفتك ايه فاهمني
نظر لها بثبات وقال :
= هي المدام ناست أنها مراتي ولا اية و اننا متجوزين ولا الهانم مش واخده بالها من كده
قطعت كلامة وقالت :
– مؤقت جواز مؤقت مع ايقاف التنفيذ مجرد حبر علي ورق و كلها ايام و هيتقطع الورق ده و لا هيكون في جواز ولا يحزنون ولحد ده ميحصل ياريت بلاش تتكلم معايا
قام جاسر واقفا وقد تملك الغصب منه وقال :
= روح بلاش استفزاز اكتر من كده علشان رد فعلي هيزعلك
لم تعيره اي اهتمام و أكملت كلامها لغزل وقالت لها :
– يلا يا غزل علي الاوضة بسرعة
نظر جاسر لغزل وقال بنبرة حنونه:
= غزل ممكن تاخدي طبقك و تخشي الأوضة تفتحي الكرتون و تأكلي قدامة و مطتلعيش غير لما انادي عليكي يلا بسرعة علي جوا و اقفلي عليكي الباب لحد ما اخلص كلام مع مامي !
ابتسمت غزل ونفذت كل ما طلب منها
ارتجفت روح ولكنها تماسكت أمامه و تركته وذهبت ولكنه كان اسرع منها و امسك بيدها وبدون كلام سحبها لغرفته
ألجمتها الصدمة و لكنها فاقت علي صوت غلق باب الغرفة بحده وقالت:

– في ايه انت اتجننت ايه اللي انت عملته ده ممكن افهم انت ازاي تسمح لنفسك تلمسني اصلا
احمرت عين جاسر وقال :
= بصي بقا يا بنت الناس علشان انا ماسك نفسي عنك بالعافية انا قلت دي كانت مرات اخويا يعني مينفعش اقرب منك فكرة الجواز منك ما كنتش في دماغي بس لما لقيت أن في المستشفي في كذا واحد بيحاول يتقرب منك قلت ما بدهاش بقا اقطع الكلام من أوله و اتجوزك علشان اللي عشمان في حاجة يعرف ان خلاص مافيش امل ، قلت تترزعي تربي غزل وبلاش احرمك منها وده حقي علي فكرة لانك حرمتينا منها وعارفة أن ابوها مات وهي الحاجة الوحيدة اللي من ريحته بس بغبائك بعدتيها و سافرتي و حرمتي جدتها من الحاجة الوحيدة اللي فاضللها من ابنها
قطعت كلامة وقد تملكتها العبره وبدأت دمعها تنهمر وقالت بقهر سنوات :
– لاء عندك بقا لحد هنا واسكت ولازم تسمع اه لازم تسمع
انت مسألتش نفسك انا ليه اخدت غزل وسافرت ليه اسافر لوحدي ومعايا طفله رضيعة بنت ايام في بلد معرفش فيها حد وكمان معنديش شغل تعرف شوفنا ايه ولا عشنا ازاي لحد ما بدأت استقر ايه اللي يخليني اعمل كده مسألتش الست الولده هي كانت عاوزة تعمل ايه و ازاي ما كنتش عاوزة الحمل ده اصلا و هدتت لو منزلش هتعمل ايه،،
محدش قالك أن الست ولدتك كانت عاوزة تحرم طفل من حضن أمه، وتحرم ام من ابنها ، اللي ملحقش يشوف الدنيا محدش قالك علي عمله اخوك المرحوم لما عرف بلحمل محدش قالك أنه باع في لحظة و كل الكلام وكل الوعد اتبخرت، بمجرد تهديد ولدتك أنها هتحرمة من العز اللي عايش في،، ولما فاق و حب يرجع عمل الحادث و اتوفي الحادث اللي السيدة ولدتك اتهمتني أن انا السبب في مو*ت ابنها بعد كل ده و عايزني كنت اقعد لحد ملاقي نفسي في الشارع و ابني مش في حضني بسبب أن ولدتك شايفة أن احنا مش من مقام الأسرة المالكة احنا مجرد جواري لا نرتقي بيكم ماكنا الشارع مش بني ادمين من لحم ودم، و بنحس !!!!
وجاي حضرتك دلوقتي عاوز تعيد الشريط من الاول لاء يا جاسر باشا لاء والف لاء ولو اخر يوم في عمري مش هكون ليك زوجة، أو هخليك تتحكم فيا أو عقلك يصورلك أن انت ممكن تاخد بنتي مني ساعتها هكون نمر مفترس بياكل اي حد يقرب منها انت فاهم ولا مش فاهم كله الا بنتي كله الاغزل انا استحملت كل الي انا في ده علشان احافظ عليها منكم استحملت الغربة و استحملت المرممطة دي كلها علشنها ومستعده استحمل اكتر من كده لكن اي حد عقله يصور له أنه ياخدها يبقي بيحلم
ظل جاسر ينظر لها في ثبات وقال بهدوء مبالغ فيه :
= ها خلصتي ولا لسة
لم تجبه أو تتلتفت له
اكمل كلامة بنفس الثبات والهدوء وقال:
= اظن ان انا حظرتك من أن صوتك يعلي وانا موجود ومع كده صوتك كان عالي ، قلتلك انا اتجوزتك علشان خاطر غزل ومع كده مصممة تبعدي البنت عني و تستفزيني قلتلك علشان خاطر اخويا و ذكراه مش هقرب منك لكن انتي مش عارفة تحترمي اي حاجة ومصممة تخرجي أسؤ ما فيا بغبائك وعندك،،،
قطعت كلامة بحده ورفعت صباعها في وجه وقالت:
– بقولك اي اخر مره تغلط فيا وتقول غباء افهم يا جاسر قاعدي هنا معاك حاجة مؤقته لحد ما أطلق منك ياريت بقا تعدي الايام دي علي خير وبلاش غلط علشان مش هسمح بده مفهوم
نفذ صبر جاسر وقال:
= تمام يا روح انتي مصممة برضوا طيب تمام مش جوازنا اللي علي ورق ده عماله تهدي بيه
ولم يشعر غير . أنه يسحبها من ملابسها و يمزقها و بدأ يثبت حق ملكيته عليها تحت صراخها و اعتراضتها ولكنه لم يهتم بصراخها وبدأ يضع صق ملكيته عليها ولكنه قام مفزوع من مكانه عندما اكتشف انها مازالت عذراء ،
قام وهو غير مصدق نفسة هي مازالت عذراء !!!!

يتبع

انت في الصفحة 2 من 2 صفحاتالتالي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل