منوعات

رواية احببت مربية ابنتي الفصل العشرون بقلم رهف حاتم حصريه وجديده

رواية احببت مربية ابنتي الفصل العشرون بقلم رهف حاتم حصريه وجديده

#احببت_مربيه_ابنتي
#بارت20
#تفاااااااااااعل
يجماعه والله نزلتو مرتين ومنقبلش وهي المره التالته والله 🙂

فرح و حنين و الخدم: كل سنة وانت طيب يا ادهم بيه و كل سنة و البنوتة الصغيرة طيبة
ادهم: مين عمل كل الكلام ده
فرح: احنا كلنا
واحدة من الخدم: بس كانت فكرة فرح هانم و هي الي عاملة كل ده
ادهم: عملتي كل ده عشاني
فرح: طبعا هو انا ليا مين غيرك و كل سنة وانت حبيبي و معايا
و كلهم صقفوا و قالت
حسناء: كل سنة وانت طيب يابني فرح قالتلي أخبي عليك موضوع الحفلة كل سنة وانت طيب و بخير فرح ازيك يابنتي
فرح و هي تحضنها
فرح: ماما وحشتيني اوي
حسناء: وانتي والله وحشتيني يابنتي
حنين: كل ثنة وانت تيب يا بابي
ادهم و هو يحملها: وانتي طيبة و قلبي و عمري يا روح بابي و كل سنة وانتي طيبة بردو
حنين و هي تنظر اليه بخبث: فين الهدية بقا
ادهم: عم محمود ممكن تجبلي هديتها
عم محمود: اه طبعا يا بيه
و ذهب و بعد وقت قصير عاد و بعلبة كبيرة و
ذهب ادهم و فتحها و ظهرت سيارة صغيرة و لونها بينك و عليها صورة باربي فرحت بها حنين كثيرا و فتحت باب السيارة و دخلت و
ادهم بدأ يشرح لها بطريقة طفولية لها على كيفية قيادتها و هي فهمت و
ادهم:ها عجبتك
حنين: اوووي يا بابي
و قبلته و
اعطتها فرح هديتها و
فرح:و ايه رايك في هدية فرح
حنين و هي تحضن الدبوب و
حنين: ده كبير اوي و حو اوي
و قبلتها فرح و
فرح: كل سنة وانتي طيبة يا قمري
و قبلتها حنين
و أخرجت حسناء بلوزتين و فستان و
حسناء: ايه رايك يا حنين في دول
حنين : الله حو اوي يا دادة
و حضنتها و
حنين: انا بحبكم اوي
ادهم: مش اكتر مننا
فرح: يلا مش هنطفي الشمع ولا هنقضيها حب ادهم: هههه يلا
و راحوا و طفى الشمعة و بعدها قالت
فرح: أتمنى امنية يلا
قام ادهم بص لعنيها و قال
ادهم: اتمنيت خلاص
و ابتسمت فرح بسعادة و قبلته من خده و هو حضنها و قالت
حسناء: ربنا يخليكم لبعض
ادهم: يارب يا دادة
حسناء و هي تعطيه الهدية: هدية بسيطة مني يابني عارفة أنها مش قد المقام بس بردو على قدي
وكانت برواز فيها صورته و هو صغير و
ادهم: ده حلو اوي يا دادة
و قبل يديها و رأسها و قال
ادهم: انتي هدية بنسبالي لوحدي اصلا و حضنها
و حسناء كانت تحاول بأشد الترك أن تكتم من البكاء أنها اشتاقت لكلمة ماما أنها تريد أنها تسمعه منه و ليس من شخص آخر انه عذاب الأمومة
و فرح نظرت اليها كأنها تقول لها أن تحاول تكتم دموعها لكن ادهم شعر وقتها بوجع في قلبه و لم يعرف ما سبب هذا الوجع و قبل رأسها و قال
ادهم: ربنا يخليكي ليا يا دادة
حسناء: و يخليك ليا يابني يارب
و فرح: و دي هديتي ليك يا ادهم وفتح و وجد سلسلة مقسمة فيها اسمه و اسمها و قالت
فرح: انا هاخد اسم ادهم وانت تاخد اسم فرح يارب يعجبوك
ادهم: اوعدك اني مش هشيله حتة لما اموت
و ابتسمت له و هو اقترب حتة يقبلها و قالت
فرح: ايه يا زفت استحليتها
ادهم: انتي مفصلانتية ليه
فرح: اذا كان عاجبك
ادهم: لا عاجبني طبعا حد قال حاجة يا ست انتي
فرح: بحثب
ادهم: لا اطرحي
حنين: بابي مث معايا فلوث علثان كتة مث كبت هدية
ادهم: انتي لوحدك هدية ليا يا اجمل ما في دنيتي و قبلها
و قطعوا التورتة و بدأ بتناوله و ثم بعد خمس دقائق انتهوا من الطعام و اخذ ادهم فرح و خرجوا الى الحديقة و جلسوا في المراجيح و أخذها في حضنه و قال
ادهم: فرح
فرح: ايوة
ادهم: كلمة بحبك دي أقل حاجة من حبي ليكي انا بحبك بجد و اتعلقت بيكي بسرعة و عارف ده بس بجد حبيتك انتي علمتيني حاجات مكنتش اعرفها لما بتهتمي بلأمور البسيطة اعجابي فيكي بيزيد
فرح: في الأول افتكرت انك مفتري و هتتعبني معاك علشان إغيرك بس كلامي كان غلط ادهم انت نصي التاني انت كلي انت النفس الي بتتنفسه الي بعيش بيه لو في حد مننا ضعيف اوعدني أن احنا الاتنين نقوي بعض و
ادهم و هو يضع يديه في خدها برقة و
ادهم: ربنا يخليكي ليا يا مراتي و اوعدك اني مش هضعف ابدا طول مانتي معايا
فرح: و يخليك ليا
و قبل رأسها و هي نامت في صدره
*******
و عند نوران
راحت البيت و وجدت اياد موجود قالت
نوران: أهلا
اياد: كنتي فين
نوران: قولتلك قبل ما امشي في الكافيه
اياد: ماشي
نوران:هروح انام
اياد: مالك
نوران: مليش
و تركته و دخلت غرفتها و هو دخل وراها و قال
اياد بعصبية: في ايه يا نوران
نوران: قولتلك مفيش حاجة يا اياد سبني في حالي بقا
اياد: طب مالك قوليلي
نوران: ولا حاجة حبيت واحد بس كنت بنسباله لعبة
اياد: قصدك ايه
نوران هو انا ليه مش بفرح يا اياد علشان مش بتمنى الخير لحد ولا علشان انا هفضل كدة طول عمري ها ؟
كان ينظر اليها و لم يعرف أن يقول شيئا و نظرت إليه و قالت
نوران:انا عرفت الإجابة دلوقتي
و وقتها صعبت عليه جدا لأن كان عينيها لامعة من دموع و لكنها تريد ان تكتم في دموعها وثم مسحت دمعتها التي لم تستطع أن تكتمها ودخلت المرحاض

السابقانت في الصفحة 1 من 2 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل