روايات

رواية_غرام_السلطان الجزء_الثاني للكاتب_عادل_عبد_الله الحلقه الثامنة عشرة حصريه وجديده 

رواية_غرام_السلطان الجزء_الثاني للكاتب_عادل_عبد_الله الحلقه الثامنة عشرة حصريه وجديده 

في اليوم التالي
يذهب نور للطبيب المعالج له …
نور : طمني يا دكتور ، انا ممكن أخلف ؟؟
الطبيب : العلاج بدأ يجيب معاك تأثير لكن لسه لازم تكمل العلاج .
نور ” بعصبية ” : يعني ايه ؟؟ انا ممكن اخلف ولا لأ ؟؟؟
الطبيب : انت كانت نسبة التخصيب عندك مش اكتر من نص في المية ، دلوقتي بعد العلاج وصلت لقرب العشرة في المية ودي نتيجة كويسة جدا ممكن تقول ان بعد فترة بسيطة ممكن تخلف .
نور ” بعصبية شديدة ” : انا عايز كلام واضح ، ممكن اخلف ولا لأ ؟؟ انا مراتي حامل دلوقتي ومش عارف ده مني ولا هي بتخوني !!!!!!!
الطبيب : في احتمال طبعا يكون منك .
نور : واتأكد ازاي ؟؟
الطبيب : تحليل الصبغة الوراثية dna .

يخرج نور من عند الطبيب بينما تستعر داخله مشاعره الحائرة بين الفرح والخوف ، بين الأمل والانتقا.م ، بين حياة جديدة او نهاية الحياة .
يتصل هاتفيا بشهد …
شهد : اخيرا اتصلت بامك يا نور !! عامل ايه يا حبيبي ؟؟
نور : انا تعبان قوي يا ماما .
شهد : سلامتك يا حبيبي مالك ؟؟
نور : لأ انا نفسيتي اللي تعبانة وعندي مشاكل كبيرة قوي .
شهد : كل ده يا نور علشان ابوك زعلان منك ، حاول ترضيه يا نور .
نور : منار حامل يا ماما .
شهد : بجد ؟؟؟ الف مبروك يا حبيبي ، ده احلي خبر سمعته في حياتي .
نور : انا مش عارف اللي في بطنها ده مني ولا من مين ؟؟؟
شهد : استغفر الله العظيم ، ايه يا ابني اللي بتقوله ده ؟!! انت الفرحة أثرت عليك ولا ايه ؟؟؟ استغفر ربك مراتك محترمة ومش بتاعت كده !!
نور : انا مش عارف افرح !! و لا قادر اننتتقم منها !!!
شهد : وانت هتفضل حيران كده وتضيع فرحتك لأمتي ؟؟
نور : لغاية ما اعمل التحليل واتأكد انه ابني ولا لأ .
شهد : ان شاء الله هتتأكد انه ابنك ، ومراتك هتقوم بالسلامة وتجيبلك اجمل بيبي في الدنيا بس المهم ترضي ابوك علشان يسامحك وساعتها هتلاقي حياتك كلها ماشية زي الفل .

في منزل جميلة
تذهب غرام لزيارتها فتجدها تجلس بين الطفلين وتلاعبهما …..
غرام ” تضحك ” : كده بقي انا من حقي اغير يا ست الكل .
جميلة : تغيري من مين يا قلبي !! ده انتي العشق يا غرام .
فارس ” يضحك ” : احم احم ، ولما الدكتورة غرام العشق انا ابقي ايه ؟؟
جميلة : ربنا يخليك ليا يا فارس ، اصل انت متعرفش انا وغرام علاقتنا ازاي ، دي بنتي وصحبتي واختي وامي كمان .
فارس : ربنا يخليكوا لبعض ، طيب اروح انا اعملكم عصير .
غرام : لا يا عمو ميصحش انا هقوم اعمل .
تضحك جميلة : اصل انا وعمك فارس قسمنا الشغل ببنا علشان التؤأم اللي هيجننوني دول .
غرام : ما شاء الله ربنا يخليهم لكم وتفرحوا بيهم .
يذهب فارس لأعداد العصير ، فتقترب غرام من امها وتقول لها : كنت عايزة اقولك حاجة بسرعة قبل ما عمو فارس يرجع .
جميلة : فيه ايه يا غرام طمنيني ؟؟
غرام : باسل جوزي راح لنور وكلمه علشان يديني حقي في ثروة بابا ونور رفض .
جميلة : هتقسموا فلوس الراجل وهو عايش ؟!!!
غرام : المهم يا ماما ، نور لما رفض باسل سأل محامي وقاله ان الحل الوحيد علشان اقدر اخد حقي اني ارفع قضية حجر علي بابا واقول ان العقود اللي مع نور دي كلها عقود صورية !!!

يتبع

انت في الصفحة 3 من 3 صفحاتالتالي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
2

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل