روايات

الفصل السادس

الفصل السادس بصلها بخوف شديد لاقها فاقده للوعي و قاطـ..عه النفس

= البسلك ايه انهاردة دا
طلعت واحد اخر و اتكلمت بنفس نبره الصوت اللي مليائه بالغضب
= و لا دا و لا دا و لا دا
كريم راح عندها و اتكلم بغضب مفرط
= كفايه بقى يحياة كفايه هي مش دي حقوقي انتي ليه بتتعاملي على اني ارتكبت جر..يمه في حقك اللي حصل بينا انبارح و اللي هيحصل بعدين دا مش حرام و لا عيب انا جوزك و انا الوحيد اللي ليه حق فيكي انتي ملكي انا
حياة بدموع و غضب
= و فين حقوقي انا فين السعاده اللي المفروض ابقى فيها اقولك على حاجه يا كريم انت بني ادم حيـ..وان و شهـ..واني و مش مهم عندك غير نفسك و بس ما انت متجوز اتنين بقى روان رفضت حياة تيجي كل دا عشان انت بني ادم زبا.له و عديم الرجوله……
قاطعها لما ضر..بها بقوه على وشها و اتكلم بفحيح
= اياكي تتكلمي معايا بالطريقه دي تاني الظاهر انا اللي مدلعك زيادة على رأيي امي انتي واحده مدلعه في بيت اهلك مش هتعرفي يعني ايه جواز
قال كلامه و أداها ضهره و خرج من الاوضه و هو بيتكلم بغضب
= دي بقيت عيشه تقرف…
بصيت حياة لطيفه و هي حاطه ايديها على خدها اتكلمت ببكاء
= يا بابا تعال خدني يا بابا

خرج كريم من الاوضه في نفس الوقت اللي خرج فيه مجدي من اوضته
مجدي بحده
بقلمي يارا عبدالعزيز
= انت ايه اللي منيمك هنا انا مش قولتلك ملكش دعوه بحياة
اتنهد كريم بضيق
= بابا حياة مراتي و دي اوضتي يعني طبيعي اني هنام فيها
مجدي بغضب
= تنام في اي حته تانيه اطلع لمراتك اللي انت اخترتها بمزاجك و ملاكش دعوه ببنت اخويا
كمل كلامه و هو بيقف قصاده و بيتكلم بغضب و بيرفع سبابته في وشه
= اسمع يا كريم انت اه ابني بس انت الكل معاك و بيلوم حياة مع انها لسه صغيره و الغلط الاكبر كان عليك انت يا كبير يا عاقل
ضرب بصواعبه في راس كريم بغضب
= حط ديما في دماغك دي ان حياة مراتك بس على الورق و انكوا اتجوزتوا لسبب و بمجرد ما حياة هتولد انت هطلقها ديما افتكر الكلام دا و ملاكش اي دعوه ببنت اخويا انت فاهم
قال كلامه و مشي من قدامه بغضب
اتنهد كريم بغضب مفرط و هو بيحرك انامله في شعره بغضب و عصبيه

بعد العصر
حياة صحيت من النوم حسيت انها محتاجه لوالدتها جدا محتاجه تطلع كل الامها في حـ,ـضنها و تعيط
محتاجه حد جانبها و يدعمها
قررت انها تطلع و تترجاها و تفضل جانبها لحد ما تسامحها
قامت لبست عبايه فوق هدومها و لبست طرحتها
و طلعت فضلت واقفه قدام الباب بتردد ، خديت نفس عميق و خبطت طرقات خفيفه بخوف و تردد
في الوقت دا نزلت روان ، بصيت لحياه بغضب
و حياه بصتلها بجمود جنن روان عليها اكتر
وقفت وراها و اتكلمت بغضب
= هي مش امك قالتلك انها متبـ..ريه منك جايلها ليه
حياة بضيق
= و الله دا شئ يخصني و انتي ملاكيش اي دعوه بيا
روان بصتلها بغضب مفرط و مسكتها من شعـ..رها بقوه و اتكلمت بغضب
= بقى انتي يا رخـ..يصه بتضـ..ربيني انا بالقلم… و الله ما هرحمك
بقلمي يارا عبدالعزيز
حياة بالم و هي بتحاول تبعد ايد روان عن شعرها
= روان انتي اتجننتي سيبي شعري
روان بغضب مفرط
= مش هسيبك همـ.وتك في ايدي
حاولت حياة تبعدها عنها لحد اما وقفوا هم الاتنين على طرف السلم
روان بصيت لعتبه الدور الاول بشـ..ر
و فلتت حياة من ايديها لتسقط حياة ، في الوقت دا خرجت فردوس على صوتهم و بصيت لحياه بخوف شديد و هي بتسقط… من على. درجات السلم بخوف شديد و اتكلمت برعب:- بنتييي
يتبع….
حياه الدنيا جايه عليها اوي و كريم دا طايح فيها و لا كأنه عمل اي حاجه يا ترى هيفضل الوضع كدا و لا الدنيا هدور زي ما حياة قالت لكريم و هيدوق من نفس الكاس……..
عايزين تفاااعل قوي جدا عشان الاحداث اللي جايه د ما

يتبع

 

انت في الصفحة 2 من 2 صفحاتالتالي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل