روايات

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت الثالث عشر حصريه وجديده

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت الثالث عشر حصريه وجديده

نور بدموع وعتاب: لا مش خطيبي بس اكتر من اختي و صديقتي و كل حاجه وانتي اللي قولتلي كده قبل كده قولتيلي مش هسيبك ابدا ولا حتي هزعلك هتفضل طول العمر اصحاب و اخوات بس طلعتي بتاع كلام
ميار ببرود جواها: عادي هو انا علشان قولت كدا يبقي انتي تصدقي عادي ما اي حد بيقول كدا بس الغبي اللي يصدق بقا و انتي الصراحه غبيه اوى اوى
راحت مشيت من الاوضه.
نور بدموع محبوسه: الله يسامحك
نور غيرت الفستان راحت اتوضت علشان تصلي قيام الليل و تنام
شهد كانت قاعده مخنوقه و جامد قامت لبست الطرحة و الجاكيت من البرد قعدت في الجنينة
ميار طلعت قعدت جنبها.
اتنهدت وقالت: اااه علي الملل و الزهق و تعب السنين مش عارفين امتي بقي نوصل ل اللي بنحبهم
شهد بحزن: مفيش امل اننا نوصل ليهم يا ميار. اه انتي ممكن توصلي لي لكن انا ولا غيري نعرف نوصل ليهم والله.
ميار بسخرية: ان اوصل انا لما اوصل ل حلمي ابقي اوصل ل حبيبي لو وصلت ل الحلم يبقي وصلت ل حبي
شهد بإبتسامة حزن: هتوصلي ان شاءلله في امل لما في حب و ربنا شايف انتوا قد اي مستنيين و شايف انكم عاوزين يكون راضي عنكم كفايه كدا والله مفيش احسن من الحلال والله
ميار اتنهدت من قلبها: ان شاءلله.
فضلت ساكته ل ثواني.:بقولك ايه ي شهد نور مش بتتكلم معاكى ولا بتقول اي حاجه عنها ليكي
شهد: لا ليهه؟؟؟
ميار: اصل شايفه انها متغيرة اوى الفتره دي حاسه انها بتحب حد عاوزه اعرف هي مش عاوزه تقول قولت اسألك
شهد بإبتسامة بسيطه: اه شايفه انها متغيرة انا كمان
ميار بفضول.: بس يا تري مين دي اللي بتحبه ده يا شهد
شهد بهزار: شكلها بتحب وليد
ميار لما سمعت الكلمه دى الغضب بقا مالي قلبها قالت بعصبيه جداً: هي مين دي اللي تحب وليد انا و وليد لبعض احنا لبعض احنا الاتنين وبس
شهد بهدوء: اهدى انا بهزر معاكي والله في اي هي مش بتحبه هو اكيد حد في قلبه تاني ي بنتي والله
ميار بغضب: اي اللي خلكي تقولي كدا يا شهد انتي تعرفي حاجه
شهد: لا والله أبداً بس نور كانت بتهزر بتجيب في سيرته و كدا بس بتهزر عارفه انه هو دايما بيتعصب علي الكل
ميار بشك: كانت بتقول اي ي شهد؟
شهد: كانت بتقول ابقي ادعي ل وليد ان ربنا يبعت لي بنت الحلال اللي تقدر عليه بس هي بتهزر. قامت اتنهدت.: سيبك بقا تصبحي على خير يا بنت عمي بلاش تخلي الشيطان يلعب بيكي كدا ابقي صلي قيام الليل. و مشيت علي الاوضه بتاعتها.
ميار بغضب جواها و فهمت دلوقتي هي بتحب مين قالت بغضب معمي: فهمت دلوقتي بتحبي مين و انتي لما تجي تحبي تحبي حب عمري انتي حطيتي عينك علي حاجه مش ليكي وانا هخليكي تندمي يا نوررر والله ل تندمي علشان وليد ده ليااا انااا وبسسس
_________________________
في مكان بعيد عن الأنظار
كأن قاعد جواه غضب الدنيا في قلبه
مهران بغل: شكلك مش خايفه مني ي شهد. بعد كل ده فكرني بهدد فيكي وبس لأ ده مش تهديد مني زي ما انتي فاكره انا هندمك ندم عمرك.
مسك الفون في ايده بدأ ع يفكر هيعمل اي علشان يخليها تجي لي غصب عنها
_________________________
ميار كانت قاعده في الصالون
بضيق جواها
وليد جه هو و احمد من بره
وليد بغض البصر: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ميار بإبتسامة بسيطه: عليكم السلام ورحمة الله وبركاته
وليد دخل الاوضه بتاعته و احمد هو ايضأ
ميار راحت اوضه احمد.
احمد بص ليها: خير ؟؟؟
ميار قعدت ع السرير جواها نـ,ـار انتـ,ـقام من نور
ميار: انت خلاص سبت شهد علي كدا
احمد قعد علي السرير اتنهد قال: هي اللي عاوزه كدا مش انا قال بعصبيه: بس و عزة وجلاله الله لو رجعت اعتذرت مني عمري ما قلبي هياسمحك يا شهد
ميار بعصبيه وصوت عالي: الحق مش عليهااااا ااالحق علييي ااالست نوررر هي ااالسسبب هييي بسببها انتوااا سبتو بعض من ساااعه لماااا جت البيت في مشااااكل معع بعض
احمد بزهق: وطي صوتك شويه يا ميار بلاش عصبيتك دي بقااا. قال باستغراب: و ازاي نور هي سبب يعني مش فاهم فهمني…
ميار بهدوء: تمام.. نور هي اللي عملت كل ده هي اللي قالت ل شهد انها تسيبك قالتلها احمد مش بيحبك مش هيتجوزك.. كملت بغضب: عاملهههه فيهاااا شريفههه وهييي بنت حراااام ااااصلا ماشيه شمااال بنت الحراااام ااااكيد بتكلم مع حدددد
احمد بغضب: ميار اخرسي قال بصدمه: نور مستحيل تعمل كدا دي نور
ميار كملت بغضب: تعمل و تعمل و تعمل كمان مفيش حاجه مش مستحيل عليها و دي الحقيقه انت نسيت ابوها عامل اي ابوها خان امها هي دمها زي دم ابوها طالعه لي بالظبط وانا واثقه و اصدق فيها كل العيوب. انت شايف وشها ده من اييي اكيد هي بتعمل حاجه تغضب ربنا علشان كدا ربنا عامل فيها كده و في وشها تصدق بالله هييي تستاهل كل دههه ياا احمد
احمد ___
ميار: ساكت ليه؟ مش مصدقني صح؟ صدقني علشان دي الحقيقه هي اللي قالت ل شهد خلتها تكرهك كدا… و تسيبك. هي سبب المشاكل اللي في البيت. ماشيه علي حل شعرها من غير ما حد ياخد بالو منها عامله فيها محترمه وهي كلها حرام في حرام اصلا
احمد كان جواه مش قادر يصدق فيها حاجه في نفس الوقت يقول ميار هتكدب عليه ليه.
ميار بغضب: لازم تعرف كل ده بسبب نور عايز تفضل ساكت ليه كتير كده زي ماما براحتك بس اتأكد انها شهد بتمـ,ـوت جواها بسببها دلوقتي و سبب الكلام اللي بتقوله ليها احمد مش بيحبك احمد مش بحبك احمد مش عارفه اي مش هيتجوزك
احمد بعصبيه: وهي مااال اهلهاااا هييي دخلت جوه قلوبنااا علشااان تعرف فيهااا اييي علشااان تقول كداااا
ميار بحقد: ساقت فيها اوى يا احمد طلعها من البيت ده
احمد قاام بزهق جامد جواه: ميار قومي تخرجي بره علشان عايز انام
بدأ ي خلع الجاكيت بتاعته.
ميار قامت بغل: لو البت دي هتفضل هنا علي طول هتجيب لينا مشاكل مع اللي بتتكلم معاهم احنا مش ناقصين اصلا
احمد بهدوء: ميار مفيش حاجه اثبت انها بتعمل حاجه علشان تقوليلي كدا اصدق انها تقول ل شهد كده لكن انها تعمل حاجة غلط زي ما بتقولي او تكلم حد ده مستحيل دا بتعبر تربية امي يا ميار مش مصدق الصراحه
ميار بحقد: عايز اثبتلك هثبتك و هتشوف ي احمد
طلعت من الاوضه بغضب
احمد بزهق: لا حول ولاقوة الابالله اي بيت المجانين ده ربنا يهديكم
_________________________
ميار قعدت ع المكتب بتاعها
قالت بغل: لازم اثبت حاجه فعلا حتى لو مش بتتكلم مع حد علشان تخرج من البيت ده علشان تبقي تحاول تحب وليد تاني مره.. بحقد اكبر: وانا متاكده انها بتكلم مع واحد والله
_________________________
في اوضه شهد. قاعده ع سجادة الصلاة بتدعي من قلبها ان ربنا يبعد عنها مهران و الرعب اللي في قلبها يروح خالص..
قالت بدموع و خوف: يارب انا مش عاوزه حاجه والله غير ان هو يبعد عني اصلا انا راضيه راضيه اني مبقش ل احمد طالما انكتب عليا كدا يارب لا توقعني في فتنه مهران يارب محدش هيصدق ان الصور دي مش حقيقه يارب اللهم اغفر ليا كل ذنب لاتبتليني ب فتنه الحياة يارب
فضلت تدعي وقت طويل و تصلي قيام الليل كتير لحد ما حست بالراحة في قلبها بعدها نامت في عيونها دموع و رعب من انه يحقق اللي بيقوله في دماغه
——————————————-
في الصبح
فون نور كان بيرن قامت بزهق
بصت كانت امينه
:ردت بعصبيه: انتي كل يوم تصحيني بدري كدا يعني انا علي فكره بدأت اتعصب منك هعمل ليكي بلوك والله
امينه بغيظ: طيب قولي صباح الخير في اي وبعدين لو عملتي بلوك عادي كدا كدا هيجي يوم نبقي في بيت واحد يا نوري
نور بغيظ: بس علشان انا مش بحبك علي فكرة بطلي تقوليلي يا نوري علشان انا مش بحبك اصلا هاا
امينه بعند فيها: نوري نوري نوررري نورري يلا اعملي بلوك يلا
هاني اخد منها الفون.
هاني بإبتسامة: عامله ايه ي نوري
نور بغيظ: انا قولت اني مش هرد عليك بعد كدا
هاني بهدوء: معليش انا ابوكي بقا و بحبك والله يا نور عيني
نور بإبتسامة حزن؛ انا كمان بحبك والله يا حبيبي
احمد بالصدفة عده من جنب الاوضه سمع الكلمه دي شك فيها اكتر قال جواه: يبقي ميار معاها حق اكيد. غضب الدنيا بقا في قلبه من نور و توعد عليها.
هاني بإبتسامة و فرح انها متقبله: بجد يا نور يعني انتي بجد بتحبيني و مش زعلانه مني
نور بدموع: بص انا بحب زيك زي ماما لكن من جوايا مش قادره اني ابطل ازعل منك صدقني اعذرني
هاني اتنهد بحزن قال: صدقيني انتي روحي ي نور طول عمري انتي عندي حاجه كبيرة اوى عارف اني مكنتش بسال بس غصب عني بسببها هي بس اللي حصل بقا
نور بحزن: ايوه بس كان معاها حق والله
هاني بضيق،: نور خلاص قال بهدو: اي رايك اجي اخدك

انت في الصفحة 3 من 4 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل