روايات

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت الحادي عشر حصريه وجديده 

رواية حب المراهقه بقلم الكاتبة نور ربيع البارت الحادي عشر حصريه وجديده 

وليد بفرحه: مبارك يا صاحبي تتربه في عزك يارب وتبقي بنوته صالحه باذن الله انت و مراتك. قال باستغراب: بس انت زعلان ليه كده و اسمها حياة علي اسم مراتك يعني.؟؟؟
كريم مكنش عايز يقول حاجه او يزعل حد عليه قال، بإبتسامة كذابة:لا ولا زعلان ولا حاجه بالعكس مبسوط بيها جامد والله و علي الاسم انا حابب الاسم اوى.
سمع صوت حياة بتبكي.
وليد بإبتسامة: طيب ي سيدي اسيبك مع بنتك بقا اللي بتعيط دي روح ليها.
كريم؛ تمام ي صاحبي سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
وليد،: عليكم السلام ورحمة الله وبركاته
$______________________$
بعد يوم كامل. كان ليل جه.
اميرة دخلت عند نور في الاوضه
اميرة’: نور قومي علشان تاكلي معانا
نور بضيق،: لا مش عاوزه اكل مش حابه اني اطلع بره والله
اميرة: ليه يا حبيبتي بس
نور: عادي مش عاوزه اطلع بره
اميرة قعدت جنبها علي السرير بهدوء: قوليلي بس مالك
نور بدموع: علشان انا الصبح وليد زعق ليا هو علي طول يزعقلي والله هو عصبي اوى
اميرة باستغراب: هو يزعق ليه بس هو مش هيزعق قالت بإبتسامة: ده اول حاجه بفضل ربنا تاني حاجه لولا انه جه في لحظة دي الله و اعلم كأن حصل ليكي اي احمدي ربنا
نور افتكرت لما كأن سامي هيشد الحجاب عنها وهو زقه بسرعه بعيد عنها ابتسمت غصب عنها بخنقه قالت: الحمدلله والله ربنا بعته ليا في الوقت ده مش عارفه كان ممكن يحصل اي
اميرة: الحمدلله يارب يا حبيبتي المهم قومي يلا بقا تعالي.
نور: حاضر.
——————————————-
في غرفه احمد. كان بيتكلم في الفون
احمد بهدوء: امم زعلانه من اي بقا
شهد: عادي مش زعلانه
احمد: بسخرية والله يعني مش زعلانه اومال مالك قالبه وشك علينا ليه هاا
شهد بهدوء: احمد مش قالبه ولا حاجه عادي والله بقولك مش زعلانه ولا حاجه
احمد بإبتسامة: مش عايز لما اشوف ملامح حبيبتي اشوف عليها الحزن تاني مره ماشي
شهد بإبتسامة: لا مفيش حزن ولا حاجه ان شاءلله
احمد: انتي وحشاني يا شوشو.
اميرة فتحت الاوضه بالصدفة سمعت كلمه احمد دي اتصدمت حرفيأ خالص منه.
احمد بسرعه: سلام. وقفل.
اميرة دخلت قفلت الباب بصدمه منه
اميرة بصدمه: احمد انت بتتكلم مع شهد انت من امتي وانت بتتكلم معاها انتوا تتكلمو مع بعض طلع ما بينكم في كلام و حب قالت بغضب: و الله و اعلم اي تاني ما بينكم يمكن اكشف ان في حاجه أكبر من كده كمان
احمد ببرود: عادي اتكلم معاها فيها اي يعني مفيش حد في الدنيا دي مش بيتكلم
اميرة بغضب: ياا برودك ياشيخ هو اي اللي الكل بيتكلم علي اساس بتحبها يعني هو ده الحب اللي بيحب مش بيعمل حاجه في الحرام بيحافظ عليها
احمد بزهق: امي بالله عليكي انتي عاوزه اي دلوقتي. هو انتي شايفه يعني قومت راح ساكت. اتنهد قال: مفتكرش ان كده غلط اني اتكلم مع اللي بحبها اي الغلط في كده
اميرة بحزن منه: غلط غلط كبير اوى حرام يا احمد اللي مش تقبله علي اختك بلاش تقبله علي بنات النااس انهو كل اللي ما بينكم علشان حرام
احمد بعصبيه: بس انا بحبها و دي بنت عمي مفيش حاجه من اللي في دماغك اصلا كلام ما بينا و بس مش اكتر
اميرة بحزن: كلام و بس هو فعلاً بيبقي كلام وبس بس في شيطان ما بينكم يخليكم تعملو الاسوء من كده بس حط في بالك اللي انت بتعمله ده اكبر حرام وربنا مستحيل ي سامحك علي الذنب ده الا لو تبت و اللي بيحصل ده منك هيطلع في اختك بلاش توجع قلبي عليكم ابوك و اعمامك هيبقي في ما بينهم مشاكل كبيره بسببك
احمد ____
اميرة بغضب: احمد انا بتكلم معاك انت مش بترد ليه لو رجعت اتكلمت معاها تاني المره الجايه ابوك هو اللي هيعرف يتصرف معاك وانا شهد دي هخليها تتعلم الادب علشان خاطر تبقي تتكلم معاك في السر تاني. راحت طلعت بره بغضب جواها منه
احمد بزهق: مش فاهم انا اي كل ده
♡_____________________♡
في اوضه ميار. نور دخلت بإبتسامة: مساء الخير
ميار بصت ليها: مساء النور. استغربت منها: مالها رجلك يا نور
نور بحزن: احكيلك اللي حصل معايا انهارده يا ميار والله انا اترعبت
ميار بقلق: خير احكي
نور قعدت علي السرير بدات تقولها في عيونها دموع.
نور بدموع : بس لولا وليد الحمدلله مكنتش عارفه ممكن اي حصل الحمدلله يارب
ميار بذهول: يالهوي دا مجنون ولا ايه ده وانتي ليه مش دفعتي عن نفسك يا نور
نور بدموع: عايزني ادافع عن نفسي ازاي قدام شاب يا ميار هو انا كنت هقدر عليه اصلا
ميار بهدوء: معلش يا حبيبتي الحمدلله انها جت علي قد كدا المهم انك بخير كمان والله. قالت بإبتسامة: الحمدلله ان وليد جه في الوقت ده. كملت بغيظ: وحياتك يا غاليه لولا انه هرب الجبان كان وليد قتـ,ـله بدـ,ـم بارد متخافيش بعد كدا
نور بابتسامه: الحمد لله والله هو بجد. ضحكت غصب عنها جامد: بجد هو طلع راجل انا قلت ده هيسيبني وهيمشي يسيب اللي هو الشاب ده يمسكني يمـ,ـوتني ولا يعمل فيا اي حاجه اصل من ساعه لما ضـ,ـربني بالقلم وانا مرعوبه من وليد بس الحمد لله بشكر ربنا ان ربناا بعتهولي ليا في الوقت.ده
ميار بإبتسامة: وليد عمرة ما يشوف حد محتاج حاجه ويسيبه وليد ده بجد انسان مفيش منه في الحياه هو ابن صالح جدا لامه وابوه عمره ما يشوف بنت محتاجه حاجه ويسيبها طول عمره كده راجل راجل بجد فخوره فيه اوى اوى
نور بقى جواها معجبه جدا مبتسمه مع نفسها
ميار اخدت بالها انها مبتسمه
قالت بغيره: نور حاسه ان مبسوطه من حاجه في اي؟
نور بتوتر: ها لا مفيش قالت بإبتسامة: لحظه واحده هجيلك تاني. قاامت من علي السرير.
ميار باستغراب: اي تروحي فين؟
دخلت الاوضه بتاعتها جابت حاجه حطت ورا ضهرة قالت بإبتسامة ليها: غمضي عينك
ميار ابتسمت: ليه؟
نور ضحكت: كده وخلاص يلا بقا
ميار اغمضت عينها بإبتسامة
نور طلعت من ورا ضهرها حاجه قالت بإبتسامة: اي رايك
ميار فتحت عيونها
ميار بإبتسامة و استغراب: اي ده يا نور.؟؟
نور: امسكي افتحيها شوفي هتعجبك اوي اوي انا عارفه
ميار مسكت شنطه بتاعت هديه بدأت تفتح فيها. كأن جواها مصحف صغير المصحف كأن عليه من برا أشكال جميله جدا و كان معاه وردة
ميار ضحكت جامد بفرحه منها راحت حـ,ـضنتها قالت بحب: حبيبت قلبي احلي هديه دي جت في حياتي والله
نور حـ,ـضنتها اقوي: حبيبت قلبي ميار مش تستاهل غير الحاجه الجميله اللي زيها اهم حاجه تفضلي فاكراني دايما في الحاجه الجميله نفضل طول العمر اخوات وحبايب كده
ميار بحب: اكيد يروحي احنا علي اخوات و صحاب مع بعض طول العمر ان شاء الله
نور طلعت من حـ,ـضنها وقالت بضحك: طب يلا بقى علشان انا جعت قوي احسن خالتو تيجي تزعق لينا
ميار ضحكت: طب يلا يا روحي والله انا كمان اكتر منك
راحو طلعو بره
_______________________
طلعوا بره قعدوا على السفره نور بصت على ملامح اميره شافت انها زعلانه
نور: خالتو انتي زعلانه ولا ايه مالك حاسه انك زعلانه؟؟
اميرة اتنهدت قالت بحزن: مفيش يا نور يا حبيبتي المهم كلي انتي
نور حاسه انها زعلانه
احمد بص على امه وشاف قد ايه هي ملامح وشها حزينه اميره بصت ليه وكان كل عيونها بتحكي ليه بعتاب انت ليه بتعمل كده
احمد اتنهد من جامد من جواه قال نظرة ليها: انا بحبها مستحيل اؤذيها يوم من الايام
اميرة كانت جواها غضبانه جامد من شهد عاوزه بأي طريقه تبقي قدامها دلوقتي علشان تعاتب فيها جامد تقول لها ليه عملت كده
قاامت من علي السفرة دخلت الاوضه مسكت الفون ترن عليها.
————————————-
الكل باستغراب من ان اميرة قامت من علي الاكل
سميره باستغراب:مالها اميرة انهارده حاسه انها زعلانه
ميار باستغراب: وانا كمان حاسه انها متغيره اوى انهارده مع الكل

انت في الصفحة 2 من 5 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل