روايات

رواية ام بالاجـ,ـبار الفصل الثالث عشر 13 بقلم فيروزه حصريه وجديده

رواية ام بالاجـ,ـبار الفصل الثالث عشر 13 بقلم فيروزه حصريه وجديده

رواية ام بالاجبـ,ـار الفصل الثالث عشر 13 بقلم فيروزه حصريه وجديده
سند اتكلم بهدوء …هو ده جوزك يا عمتي ..
اتكلمت بسرعه وكإني خايفه منه…لا..
ادم حسيت بالفرحه حتي لو كان للحظه ..بس رد سما جـ,ـرحني
..
اتكلمت بحنان وانا بقرب من السرير …حاسس بايه دلوقتي لسه تعبان جامد ولا العلاج خفف الالم طمني عليك…
سند حسيت من نبره صوته بالدف…. احسن الحمد لله …
ادم اتكلمت بهدوء عكس كل الحزن اللي حاسس بيه …سما احنا اطمنا علي سند دلوقتي ايه رايك نروح شويه ترتحي وبعدين اجيبك تاني ….
اتكلمت بحزن…مقدرش اسيب سند لوحده روح انت ارتاح وانا هفضل معه…
ادم بحزن….طيب تعالي غيري هدومك وإرتحي حتي لو ساعه وتعالي تاني…
اتكلمت بحزن…معليش مش هقدر اسيبه لوحده روح انت …
سند غريبه هي ليه مصممه تفضل معايا مع اني اول مره اشوفه وحاسس من طريقه كلامها أنه حد قريب مني وقلبي
وجعني عليها …روحي انتي يا عمتي انا كده كده هنام شويه وابقي تعالي تاني ….
اتكلمت بحنان وانا بقرب منه وبمسك أيده …متاكد انك هتبقي بخير وانت لوحدك …
سند حسيت بفرحه في قلبي من مسكت أيدها … متقلقيش انا كويس وبعدين انا هنام…
سبت ايد سند وخرجت من الاوضه وقلبي رفض يسيبه…
ادم حسيت بنغزه في قلبي لما سمعت كلام سند وانا لا وخرجت من الاوضه ..مشيت وراها وانا نفسي أشدها لحضني واقول لها انتي ملكي مش مسموح ليكي تكوني لغيري مسكه الايد دي حقي انا خوفك ده ملكي ودموعك
دي ملكي …بس انا خايف أخصر قربي منها لو حاولت
وصلت البيت وبعد احضان كتير من عمي ومراته طلعت اوضتي لاقيتها فاضيه …غيرت هدومي ونزلت بسرعه
اتكلمت بحنان …امال فين تميمه يا عمي وحشتني اوي …
عمي اتكلم بحزن ….بعد اللي حصل يا حبيبتي أهل امها جم
اخدوها كانو بيدور عليها ومع التحقيقات والبحث جم خدوها امبارح….
اتكلمت بحزن ودموعي نزلت وحسيت قلبي هيقف من الوجـ,ـع …بس دي بنتي انا ..طيب كانو استنو اخدها في حـ,ـضني لي اخر مره..
عمي حضني …اهدي يا حبيبتي هم أوله بيها وبعدين ام امها كنت منهاره دي الحاجه الوحيده اللي فضلله من ريحه بنتها..
اتكلمت بضيع …طيب وانا مين هيحبي هاخد من في حضني ويطمني كنت لما بمسك أيده بحس اني ملكت الدنيا قلبي رجع وحيد من تاني يا عمي …انا تعبت كنت بقول دي اجـ,ـمل حاجه في حياتي..هي دي اللي رجعتني للحياه من تاني …لما مسكت أيدها اول مره حسيت بالدف والحب لما ضميتها حسيت بالانتماء حسيتها بنتي بجد بنتي اللي نزله من قلبي
انا عايزها يا عمي عايزها قلبي خايف من غيرها حضني بقي فاضي ..عايزه حبها من تاني …عايزه حضنها …
ادم كنت وقف ودموعي بتنزل للدرجه دي سما وحيده وخايفه للدرجه دي هي حزينه ياااه كان نفسي في اللحظه دي اخدها في حضني واطمنها واقوله انا معاكي انا هكون دف قلبك وحضنك عمره ما هيكون فاضي وانا معاكي وفي حضنك خليني ابنك اللي دايما خايفه عليه خليني في حضنك انا كمان خايف من بعدك
عمي اتكلم بحنان وهو بيطبطب عليه ….متزعليش يا حبيبتي بكره تتجوزي وتجيبي عيالي كتير وتحسي بالدف الحقيقي وانك ام بالحب والحنان …انتي تستاهلي الفرحه لقلبك …وبعدين انا معاكي اهو اعتبرني ابنك يا ستي …
اتكلمت بضحك وسط دموعي … ربنا يخليك ليا يا عمي…بس انا عايزه اشوفه ولو لمره
عمي بابتسامه طبطب عليه….حاضر هاخدك تشوفيها
اتكلمت بابتسامه…بجد …
عمي بابتسامه…بجد يا حبيبتي في أي وقت عايزه تشوفيها هاخدك ونروح
اتكلمت بهدوء….هطمن علي سند الاول وبعدين نروح نشوفها..
عمي بابتسامه….اللي يريحك يا حبيبتي…
قومت من مكاني علشان اروح لسند وانا ماشيه ناحيه الباب لاقيت ادم بيمـ,ـسكني من ايدي …
ادم بحزن…رايحه فين ..
اتكلمت باستغراب….رايحه لسند …لو سمحت سيب ايدي …
ادم بحزن….طيب ارتحي شويه وبعدين هوصلك …
سحبت ايدي من أيده بهدوء …انا هكون مرتاحه وانا مطمنه عليه ..
ومشيت من قدمه …
ادم طلعت وراها بسرعه علشان اوصلها …طيب تعالي اوصلك..
اتكلمت بحزن…خليك علشان ترتاح شويه انا حبه اروح لوحدي …
ومشيت بسرعه حتي من قبل ما اسمع رده…
وصلت المستشفي لاقيت سند نايم قعدت جنبه لحد ما فتح عنيه …
اتكلمت بهدوء….سند انت كويس …
سند بابتسامه… الحمد لله ايه اللي جابك بسرعه كده …
اتكلمت بحنان ….علشان اطمن عليك ..تحب تاكل دلوقتي…
سند بابتسامه….ماشي …
قومت جبت الاكل اللي كنت شاريه وقعدت قدمه علشان اكله..
اتكلمت بهدوء وانا بقرب المعلقه منه …افتح بقك يا سند …
سند بابتسامه…انا هاكل لوحدي ايدي بخير …
طيب اتفضل …
.

السابقانت في الصفحة 1 من 3 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل